'diepgaande' gesprekken
vrijdag 3 januari 2020 om 21:46
Op dit moment heb ik een relatie. Het is nog behoorlijk 'pril'. Ik ben dol op hem en elke keer als ik naar hem kijk, kan ik een glimlach niet onderdrukken. Ik vind het erg leuk met hem, maar ik lijk iets te missen.
Voor mijn gevoel praten we te weinig met elkaar. Nu weet ik niet of dat alleen 'diepgaande' gesprekken zijn of ook 'dagelijkse' gesprekken. Bepaalde diepgang ontbreekt, lijkt. Nu ben ik iemand die graag kletst over vanalles en nog wat, maar ook bij mij komt het er niet uit.
De relatie verbreken wil ik niet, want ik ben gewoonweg gek op hem. Herkent iemand zich toevallig in mijn verhaal?
Voor mijn gevoel praten we te weinig met elkaar. Nu weet ik niet of dat alleen 'diepgaande' gesprekken zijn of ook 'dagelijkse' gesprekken. Bepaalde diepgang ontbreekt, lijkt. Nu ben ik iemand die graag kletst over vanalles en nog wat, maar ook bij mij komt het er niet uit.
De relatie verbreken wil ik niet, want ik ben gewoonweg gek op hem. Herkent iemand zich toevallig in mijn verhaal?
vrijdag 3 januari 2020 om 21:52
creativeguy schreef: ↑03-01-2020 21:50Dit soort onzekerheid hoort bij een beginnende relatie. Gewoon genieten maar wel communiceren over dingen die je (jullie) bezighouden.
Bedankt! In eerdere relaties heb ik dit nog nooit op deze manier ervaren.
vrijdag 3 januari 2020 om 21:56
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Natuurlijk is er de aantrekkingskracht die jullie ook bij elkaar heeft gebracht. En over van alles en nog wat kletsen hoort er ook bij natuurlijk. Maar diepgaande gesprekken en bepaalde diepgang is toch wel zeker dat erbij hoort. Als het alleen maar oppervlakkig blijft, of er veel moeite voor moet gaan doen op de diepgang te krijgen of communiceren in het algemeen, lijkt mij het kwestie van tijd.....
vrijdag 3 januari 2020 om 21:58
-Luchtbel- schreef: ↑03-01-2020 21:56Hoe oud ben je als ik vragen mag? Natuurlijk is er de aantrekkingskracht die jullie ook bij elkaar heeft gebracht. En over van alles en nog wat kletsen hoort er ook bij natuurlijk. Maar diepgaande gesprekken en bepaalde diepgang is toch wel zeker dat erbij hoort. Als het alleen maar oppervlakkig blijft, of er veel moeite voor moet gaan doen op de diepgang te krijgen of communiceren in het algemeen, lijkt mij het kwestie van tijd.....
Ik hoop ook dat het een kwestie van tijd is..
meisje2304 wijzigde dit bericht op 05-01-2020 22:52
0.18% gewijzigd
vrijdag 3 januari 2020 om 22:08
Als je t lastig vindt om dingen ter sprake te brengen, zijn er van die boekjes of spelletjes met vragen om elkaar beter te leren kennen, Google maar eens. Wel een beetje cheesy, maar kan soms net helpen om gesprekken te openen en daarna verder te kletsen.
Wat voor dingen doen jullie zoal samen? Zit je naast elkaar op de bank of ga je samen eten, dan is een goed gesprek natuurlijk ook meer voor de hand liggend dan als je naar het theater gaat bijvoorbeeld..
Wat voor dingen doen jullie zoal samen? Zit je naast elkaar op de bank of ga je samen eten, dan is een goed gesprek natuurlijk ook meer voor de hand liggend dan als je naar het theater gaat bijvoorbeeld..
vrijdag 3 januari 2020 om 22:14
Wij ook niet denk ik. Kan me in elk geval niet herinneren en het gaat toch al bijna 30 jaar goed.MinkeDeWit schreef: ↑03-01-2020 22:01Waarover gaan ‘diepgaande gesprekken’? Volgens mij hebben wij die niet, of ik herken ze niet![]()
vrijdag 3 januari 2020 om 22:14
We zijn veel samen, maar praten zo weinig. Ook tijdens het eten praten we erg weinig. Het valt me gewoon op... Het is zeer zeker niet awkward, maar vind het wel enigszins jammer.Minik schreef: ↑03-01-2020 22:08Als je t lastig vindt om dingen ter sprake te brengen, zijn er van die boekjes of spelletjes met vragen om elkaar beter te leren kennen, Google maar eens. Wel een beetje cheesy, maar kan soms net helpen om gesprekken te openen en daarna verder te kletsen.
Zo'n spel vind ik altijd wel erg leuk, ondanks dat het cheesy is. Bedankt voor de tip!
vrijdag 3 januari 2020 om 23:20
Klinkt ook wel heel relaxed vind ik hoor, dat het fijn is om samen te zijn zonder dat die tijd steeds gevuld moet worden met "goede" gesprekken.
Maar als er ook niet af en toe eens een goed gesprek is kan ik me voorstellen dat je dat mist. Ik zou denk ik zelf twee dingen proberen. Allereerst af en toe zelf een niet-alledaags gespreksonderwerp aansnijden door bv een vraag te stellen, door te vragen etc. En ten tweede misschien op den duur dit als gespreksonderwerp aankaarten, je eigen behoeftes en ervaringen op dit vlak delen, vragen hoe dat bij hem in vorige relaties ging etc.
In mijn relatie ben ik degene die bepaalde gesprekken vrijwel altijd initieert. Heb ik me in het begin wel eens aan geërgerd, maar nu ben ik er aan gewend. Mijn vriend heeft best diepgang maar toont het uit zichzelf niet snel. Is in zijn geval een kwestie van karakter en opvoeding.
Maar als er ook niet af en toe eens een goed gesprek is kan ik me voorstellen dat je dat mist. Ik zou denk ik zelf twee dingen proberen. Allereerst af en toe zelf een niet-alledaags gespreksonderwerp aansnijden door bv een vraag te stellen, door te vragen etc. En ten tweede misschien op den duur dit als gespreksonderwerp aankaarten, je eigen behoeftes en ervaringen op dit vlak delen, vragen hoe dat bij hem in vorige relaties ging etc.
In mijn relatie ben ik degene die bepaalde gesprekken vrijwel altijd initieert. Heb ik me in het begin wel eens aan geërgerd, maar nu ben ik er aan gewend. Mijn vriend heeft best diepgang maar toont het uit zichzelf niet snel. Is in zijn geval een kwestie van karakter en opvoeding.
vrijdag 3 januari 2020 om 23:46
https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... r-stellen/
Ik vond deze laatst. Ik heb al heel lang een relatie, maar deze wil ik ook gaan uitproberen met mijn vriend.
Ik vond deze laatst. Ik heb al heel lang een relatie, maar deze wil ik ook gaan uitproberen met mijn vriend.
everything happens for a reason
zaterdag 4 januari 2020 om 02:15
Ben ik niet met je eens Sommige mensen kunnen niet communiceren en anderen willen niet communiceren.creativeguy schreef: ↑03-01-2020 21:50Dit soort onzekerheid hoort bij een beginnende relatie. Gewoon genieten maar wel communiceren over dingen die je (jullie) bezighouden.
To vind haar partner erg aantrekkelijk en is verliefd dus bekijkt ze al zijn eigenschappen door een roze bril.
Maar het is goed om na te gaan waarom er geen communicatie op gang komt.
De vriend van to kan bijvoorbeeld een egoïstische man zijn die het bepaald niet boeit wat zijn vriendin bezig houdt. Dus stelt hij geen vragen als ze iets verteld of komt nooit ergens op terug van goh hoe ging dat sollicitatiegesprek vorige week eigenlijk? Of is je oma nog steeds zo ziek.
De man kan ook heel dominant zijn.
Hijj ziet geen noodzaak om to over zijn plannen te vertellen. Hij voert ze toch wel uit. Hij hoeft niet te weten wast to voor zou kiezen want hij stuurt het toch zo dat alles gaat zoals hij wil.
Hij kan een autist zijn die zich totaal niet kan inleven In de gevoelens van anderen.
Zolang alles meezit kan zo'n relatie best lang goed gaan. De seks is goed. Je doet leuke dingen.
Tot je te maken krijgt met tegenslag en steun zoekt bij je partner of er belangrijke beslissingen moetenworden genomen waarbij overleg noodzakelijk is.
Ineens blijk je dan helemaal niets aan je partner te hebven als het er op aan komt
.
zaterdag 4 januari 2020 om 05:58
zaterdag 4 januari 2020 om 08:19
Hier idem. We zijn prima op de hoogte van hoe de ander zich voelt of ergens over denkt, maar daar hebben we maar een paar woorden voor nodig. Zo'n 'diepgaand gesprek' duurt hooguit een minuut.
zaterdag 4 januari 2020 om 08:31
Theskindeep?
https://www.youtube.com/watch?v=5Pf39mNxmFE
Los van het kaarspel (promotie aan het begin van deze video) zijn er allerlei video's op dit kanaal waar mensen gesprekken hebben aan de hand van deze kaarten.
https://www.youtube.com/watch?v=5Pf39mNxmFE
Los van het kaarspel (promotie aan het begin van deze video) zijn er allerlei video's op dit kanaal waar mensen gesprekken hebben aan de hand van deze kaarten.
zaterdag 4 januari 2020 om 10:53
Hoe lang zijn jullie samen, wat is pril? Ik denk dat je het de tijd moet geven als jullie relatie nog pril is om echt diepgaande gesprekken te gaan voeren. Nu is het belangrijk dat je het vooral leuk hebt met elkaar. Dan komen de diepgaande gesprekken vanzelf, als je steeds iets meer van elkaar weet en elkaar steeds meer vertrouwt.
Ik hoor je wel zeggen dat er veel stiltes vallen. Dat zou ik zelf ook ongemakkelijk vinden. Maar misschien is je vriend dit gewend en ging dit bij hem thuis ook zo. Ik zou voor nu gewoon zelf het gesprek starten als je de stilte niet fijn vindt en kijken hoe het zich ontwikkelt.
Ik hoor je wel zeggen dat er veel stiltes vallen. Dat zou ik zelf ook ongemakkelijk vinden. Maar misschien is je vriend dit gewend en ging dit bij hem thuis ook zo. Ik zou voor nu gewoon zelf het gesprek starten als je de stilte niet fijn vindt en kijken hoe het zich ontwikkelt.
zaterdag 4 januari 2020 om 11:04
Ik denk niet dat het een kwestie van tijd is. Het lijkt me niet handig om te gaan zitten wachten tot hij een ander persoon wordt.
Mijn ervaring is dat wat aan het begin van de relatie ervaart ook daadwerkelijk kenmerkend is. Hij verandert waarschijnlijk dus niet gedurende de relatie in een diepzinnige prater. Als je dat nu moeilijk vindt, dan stel je je eens voor als je met deze persoon een relatie van 10 jaar aan gaat. Als je dat niet ziet zitten zou ik dat liever vooraf concluderen dan 10 jaar een relatie aan gaan om dat achteraf te concluderen.
Maar de vraag is misschien eerder: mis je het praten of mis je de diepgang?
zaterdag 4 januari 2020 om 11:16
Diepgaande gesprekken voer ik ook niet vaak met mijn vriend. Voor mijn gevoel hoeft dat ook niet zo vaak, maar wellicht heb jij daar meer behoefte aan.
Wat me wel opvalt is dat je niet alleen twijfelt aan of je alleen diepgaande gesprekken mist. Je geeft ook aan andere “luchtigere” gesprekken te missen, en zelf stiller te worden bij hem. Dat hoeft ook geen probleem te zijn maar wel als het voor jou ongemakkelijk of niet natuurlijk voelt.
Zelf heb ik ook een relatie gehad waarbij ik het gevoel had dat het gesprek gewoon nooit echt van de grond kwam. We hadden het heel leuk, deden veel leuke dingen, hadden heerlijke seks. Ik voelde me compleet op mijn gemak bij hem. Maar helaas miste ik op den duur het wel om wat meer te kunnen praten. Ik sprak hem een tijd later nog eens (toen het al even over was tussen ons). Ondertussen hadden we beiden een nieuwe relatie. Mijn ex gaf aan dat ze meestal in stilte aten, en nu maar voor kinderen gingen, ook zodat ze een gespreksonderwerp hadden. En ik denk dat hij daar de spijker wel mee op zijn kop sloeg, we hadden niet genoeg gespreksonderwerpen. Met mijn huidige vriend heb ik altijd wel een onderwerp om over te kletsen.
Wat me wel opvalt is dat je niet alleen twijfelt aan of je alleen diepgaande gesprekken mist. Je geeft ook aan andere “luchtigere” gesprekken te missen, en zelf stiller te worden bij hem. Dat hoeft ook geen probleem te zijn maar wel als het voor jou ongemakkelijk of niet natuurlijk voelt.
Zelf heb ik ook een relatie gehad waarbij ik het gevoel had dat het gesprek gewoon nooit echt van de grond kwam. We hadden het heel leuk, deden veel leuke dingen, hadden heerlijke seks. Ik voelde me compleet op mijn gemak bij hem. Maar helaas miste ik op den duur het wel om wat meer te kunnen praten. Ik sprak hem een tijd later nog eens (toen het al even over was tussen ons). Ondertussen hadden we beiden een nieuwe relatie. Mijn ex gaf aan dat ze meestal in stilte aten, en nu maar voor kinderen gingen, ook zodat ze een gespreksonderwerp hadden. En ik denk dat hij daar de spijker wel mee op zijn kop sloeg, we hadden niet genoeg gespreksonderwerpen. Met mijn huidige vriend heb ik altijd wel een onderwerp om over te kletsen.
zaterdag 4 januari 2020 om 11:27
In het begin mistte ik ook de diepgang zoals ik al zei... maar eigelijk is dat meer later gekomen...
Je hebt een keer een conflict... en die heb je in het begin niet want dan zie je alles nog door een roze bril. En na dat conflict denk je... he hoe kan dit nou? En dan praat je er over. En dan kom je vanzelf dichter bij elkaar. Althans zo werkt het bij ons.
Je hebt een keer een conflict... en die heb je in het begin niet want dan zie je alles nog door een roze bril. En na dat conflict denk je... he hoe kan dit nou? En dan praat je er over. En dan kom je vanzelf dichter bij elkaar. Althans zo werkt het bij ons.