Kitten from hell!!?

04-01-2020 08:56 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag
Wij hebben sinds half jaar een kitten
Welbewust voor gekozen
Mijn vorige kat is 15 geworden.
Ik en mn partner hebben ons hele leven al katten gehad .. dus zijn t gewend.

Maar onze kitten is volgens ons een kitten met adhd. X 100

Ze heeft ruimte speelgoed en krabpalen genoeg. Ons huis is net een fort. Krabt aan de bank. Etc maar kleden erop nu

We hebben onze vitrage al verwijderd. Ze trekt echt de scheuren erin

Ik speel veel met haar, werk nl niet dus tijd zat daarvoor.

Maar wat wij het ergste vinden is dat ze onze nachtrust kost.

Ze mocht eerst in de slaapkamer. Totdat ze in de overgordijnen hing en bedombouw als krabpaal gebruikte
We hebben al feliway. En stinkspray gekocht

Om 4 snachts is steevast klaarwakker. Om echt gewoon het behang naast slaapkamerfeur af te krabben en klagelijk te miauwen tot we om 5 uur dan de deur open te maken

Waar ze in onze slaapkamer lustig verder gaat met slopen

Ik doe ook de deur open ivm buren die haar horen mauwen

Ik zit dus elke morgen om half 6 op de bank voor poes.
Nu al 5 mnd lang

Wij hebben 5 katten gehad en dit nog nooit meegemaakt

Het broertje uit hetzelfde nest is gewoon rustig

( k hoorde vd week maarten v rossum zeggen dat hij 2 katten uit zelfde nest heeft en die heel verschillend zijn)

Wie weet raad. Er was toch een dame iris. Die verstand van katten had

Mvg
En als je er toch maar eentje hebt, neem er eentje bij
Theamuts schreef:
04-01-2020 10:10
Een beetje "what comes around goes around"
Maar dan andersom :biggrin:
“Don’t look back – you’re not going that way.”
TO, misschien kun je antwoorden geven op de vragen?
Hoe oud was ze toen ze bij jullie kwam en is ze alleen?
beetjegek schreef:
04-01-2020 10:03
Echt, waarom nemen mensen toch katten? Ze slopen je hele interieur,pissen schijten en kotsen binnen, en alles zit onder de haren. De meesten mensen met katten die ik ken zijn zelf ook een beetje viezig.
Hahaha. Omdat ze zo leuk zijn!

TO onze dierenarts zei: wie heeft de langste adem? Laat m s nachts mauwen tot hij een ons weegt, hij komt niet in de slaapkamer, klaar.
De kitten is 7 maanden, dus al gesteriliseerd? Dan kan ze ook naar buiten.
ik geef mn bek ook maar een douw
beetjegek schreef:
Echt, waarom nemen mensen toch katten? Ze slopen je hele interieur,pissen schijten en kotsen binnen, en alles zit onder de haren. De meesten mensen met katten die ik ken zijn zelf ook een beetje viezig.
Wii zijn juist veel netter geworden door de katten, want nu hebben we een reden om dagelijks te stofzuigen of snel de bezem door het huis te halen en het aanrecht laten we altijd schoon achter.
Maakte ons voor de katten allemaal een stuk minder uit
blijmetmij schreef:
04-01-2020 10:13

Hebben jullie de laatste tijd de berichtgeving niet gevolgd hoe ontzettend slecht dat is voor de vogelstand etc? En die vogels hebben we hard nodig tegen bijvoorbeeld de eikenprocessierupsenplaag. Katten zijn geen natuurlijk onderdeel van de Nederlandse natuur: het zijn HUISdieren.
Quote van de vogelbescherming:
Toch lijken de vele vogelslachtoffers die katten maken er niet voor te zorgen dat populaties van de algemene vogelsoorten op landelijk niveau onder druk staan. Niet voor niets leggen vogels meerdere eieren en broeden veel soorten vaak meerdere keren. Het is een ‘normaal’ verschijnsel dat een groot deel van de jongen niet groot wordt en voortijdig sterft. Bij het leggen van de eieren houden vogels als het ware rekening met predatie door rovers. De kattendichtheid in de stad is natuurlijk wel hoger dan daarbuiten. Tuinvogels worden in de stad wat dat betreft sneller door katten gepakt. Toch gaan de landelijke aantallen van de meeste tuinvogels niet achteruit.

Daarbovenop ligt het echte probleem bij de naar schatting een miljoen verwilderde katten in Nederland. Daar valt verreweg de meeste winst te halen, aangezien deze katten overleven door te jagen, en dus veel meer jagen dan een gemiddelde huiskat.
Verder ben ik wel benieuwd naar je bronnen. Ik heb namelijk veel sensatieartikelen gezien zónder bron of met een verouderd brits of amerikaans onderzoek als bron. Wat natuurlijk niet op Nederland slaat. Ik heb overigens wel echt interesse in die bronnen, dus als je ze hebt ontvang ik graag een PB van je zonder dit topic verder te vervuilen ;)

TO,

Kittens klimmen meer dan ze springen. Kittens zijn ook nog niet zo handig met hun nagels inhouden. In mijn ervaring gaan er dus altijd wel dingen kapot. Maar zoals hier al is geschreven werk je dit gedrag zelf in de hand door toe te geven/aandacht te geven.
Daarnaast vraag ik me ook af of er een speelmaatje aanwezig is.
Tickel schreef:
04-01-2020 10:35

Ook, beide is goed.
Ooit ook zo'n kat gehad. Toen deze na de gewenningsperiode naar buiten mocht was het gedrag over. Heeft heel wat vitrages gekost. :lol:
S-Groot schreef:
04-01-2020 10:51
Ook, beide is goed.
Misschien. https://english.stackexchange.com/quest ... mes-around

Maar goed, terug naar de kat.

Misschien kun je Jackson Galaxy inschakelen TO
beetjegek schreef:

Je doet je naam eer aan...
Doordat je vorige Kat een oudere Kat was ben je waarschijnlijk vergeten hoe een kitten kan zijn.

Maar dit is dus echt normaal kitten gedrag.

Ze worden vanzelf rustiger als ze ouder worden.

Tot die tijd zoveel mogelijk met poes spelen en haar naar buiten laten.
sugarmiss wijzigde dit bericht op 04-01-2020 12:55
2.07% gewijzigd
Consequent zijn en observeren wat de beste correctie is voor jouw beestje. De mijne vind het verschrikkelijk als hij niet bij me kan zijn. Dus zodra die een nagel naar het gordijn uitsteekt fluit ik en zeg ik "laat dat", luistert hij niet, gaat hij een paar minuten de gang in. (De mafkees blijft achter de deur zitten wachten en stapt zelfs pas de drempel over als ik op mn hurken ga zitten en mijn hand uitsteek, en daarna krijg ik pakweg duizend kopjes). Tegenwoordig loopt hij al zelfstandig naar de gang als ik opsta na een correctie. 😍
Tickel schreef:
04-01-2020 10:35
:bonk:
blijmetmij schreef:
04-01-2020 10:13
Ik vind het echt een heel slechte oplossing dat mensen zeggen dat het veel beter hanteerbaar wordt als de kat ‘snachts naar buiten gaat. Dan krijg je dus een kat die voor zijn lol de natuur afstroopt.

Hebben jullie de laatste tijd de berichtgeving niet gevolgd hoe ontzettend slecht dat is voor de vogelstand etc? En die vogels hebben we hard nodig tegen bijvoorbeeld de eikenprocessierupsenplaag. Katten zijn geen natuurlijk onderdeel van de Nederlandse natuur: het zijn HUISdieren.

Dus maak een afgesloten omheining in je tuin of op je balkon, maar wentel je probleem niet af op de openbare ruimte.
Aangezien er de komende jaren muizen- en rattenplagen worden verwacht als daar voor de bestrijding geen gif meer voor mag worden gebruikt, kan een kat die BIJ het huis gehouden wordt ook best zijn lol op.

Verschillende fokkers van raskatten stellen al als voorwaarde dat potentiële eigenaars hun beesten niet los buiten laten, dus daar is best veel voor mogelijk. Ik heb ook een facebookgroep gezien die tips uitwisselt voor kat-proof tuinrennen.

Wij hebben meerdere katten gehad en ik heb een tijd vrijwilligerswerk bij het asiel gedaan, maar inmiddels ben ik katten wel een beetje beu: hier in de buurt is het echt een plaag en toch nemen er nog steeds mensen katjes bij. De kattenstrontwalm in mijn tuin is ‘s zomers soms niet te harden en ik kan mijn eigen hond niet eens in de achtertuin laten voordat ik eerst de stront van andermans katten opruim omdat mijn hond het gaat opvreten. En bazen maar goede sier maken dat katten zo veel “schoner” zijn dan honden, en dat die van hun zelfs de bak binnen maar amper gebruikt...

Ik mag de zooi opruimen, en wordt ook nog mijn tuin uit gepiept door buren die de katten ook zat zijn, die van die keiharde kattenversvhrikkers in hun tuin zetten die ze zelf niet horen (maar mijn zoon en ik wel).

:worship:
gizzmo-returns schreef:
04-01-2020 10:28
En als je er toch maar eentje hebt, neem er eentje bij
Hoeft helemaal niet, TO is de hele dag thuis dus het enige wat ze hoeft te doen is veel spelen met de kat. Daar zijn heel veel attributen voor te krijgen, maar gewoon aan een stuk touw een propje binden en daarmee door de kamer rauzen doet het al heel goed.
en het is natuurlijk belachelijk om je “lastige” kat (die gewoon kat is) naar buiten te doen zodat hij anderen tot last kan zijn
Mijn katten weten wel wanneer ze iets niet mogen. Ik klap hard of ik zeg sssst. Ze weten dan allebei dat ze iets doen wat niet mag en stoppen er dan mee. Natuurlijk doen ze dat de dag erna weer maar ja als je dat niet wil, moet je geen katten nemen. Ik vind dat trouwens wel straf geven.

Verder denk ik dat sommige katten niet graag alleen zijn. Toen mijn ene kat tijdelijk alleen was, begon ze irritant te doen en wilde ze meer bij mij zijn. Nu is er weer 1 bij en heeft ze dat niet meer terwijl mijn katten geen vrienden zijn zoals zij met de vorige was. Misschien heeft jouw kitten ook behoefte aan gezelschap.

Off topic: ik denk dat een nachtje vuurwerk meer schadelijk is voor de vogels dan katten die buiten lopen.
Katten hebben gewoon verschillende karakters. Onze grote kater laat zich goed corrigeren, en doet heel weinig dingen die niet mogen. De toegestane activiteiten vindt hij helemaal prima. Terrorkater is altijd al lastig geweest, ondanks dat hij uit een goed nest komt, opgegroeid in een gezin, lang genoeg bij zijn moeder geweest, etc. Het eerste jaar kon je niet langs hem lopen zonder dat hij in je enkels hing. Als ik hem uit het gordijn plukte klauwde hij vier pootje om je arm en zette zijn tanden in je hand. We moeten hem in zijn vijf levensjaren duizenden keren gecorrigeerd hebben, en toch duikt hij het aanrecht op zodra hij de kans krijgt, en steelt het eten van je bord. We vinden hem ook eigenlijk niet zo leuk, maar hij ziet er wel heel schattig uit, en bij de dierenarts buitelen mensen over elkaar heen om die mooie kat te zien (heel apart).
Ze mogen niet naar buiten, hoewel ze daar waarschijnlijk wel gelukkiger van zouden worden. Het zusje van onze grote kater is doodgereden toen ze nog geen 2 was. Ze waren normaal gesproken heel vaardig buiten, maar net die ene keer zat er een hond achter haar aan toen er net een auto langs kwam. Dat willen we niet nog een keer meemaken.
Goedendag. Fijn wat veel reacties. Ze is 6 mnd en voor volgende week sterilisatie ingepland. Ze is al krols geweest

Buiten kan niet we wonen 7 hoog wil haar in t voorjaar op balkon laten met eerst gaas overal voor

Speelgoed en krabtorens zat. De visite lacht al als ze binnen komen. Hele huis is katproof

En over t belonen door haar id sl kamer te laten dat duurt anderhalf uur. Ze blijft krijsen krabben etc. We zijn ook echt moe

Kitten erbij geen optie. Zoon van partner heeft dat gedaan ivm werk geen succes. T huis is nu een ravage bij hem

Dus wij hebben een beetje pech denk met haar

Wij zijn achter in de 50. En afzondelijk van elkaar ons hele leven katten gehad. Maar nog nooit zoals deze. Ze springt naar de lamp hangt in schildery. Ik zeg heel hard ehhh. Dan schrikt ze en stopt

Plantenspuit werkt niet. Ze komt er nog net niet met een highfive op aflopen

Wat op zich heel erg lachwekkend is

Verder houden we ontzetten van haar.
Maar zeg ook eerlijk als ik dit had geweten was ik er niet aan begonnen

Dank vd tips
Theamuts schreef:
04-01-2020 11:49
Hoeft helemaal niet, TO is de hele dag thuis dus het enige wat ze hoeft te doen is veel spelen met de kat. Daar zijn heel veel attributen voor te krijgen, maar gewoon aan een stuk touw een propje binden en daarmee door de kamer rauzen doet het al heel goed.
Dat hebben we ook theemuts. Van echt kattenspeelgoed tot propjes touwtjes etc. Ik heb me eerst ingelezen nl. We doen echt alles maar dan ook alles. Zelfs verstopperje spelen. Vindt ze prachtig
memaria schreef:
04-01-2020 14:50

Kitten erbij geen optie. Zoon van partner heeft dat gedaan ivm werk geen succes. T huis is nu een ravage bij hem

Dank vd tips
Dat het bij een ander is mislukt wil niet zeggen dat het bij jullie mislukt. Ik denk echt dat ze haar energie niet kwijt kan en daardoor baldadig wordt. Bovendien is het wel fijn als een ander, van haar soort, kan corrigeren als ze te ver gaat.
Tickel schreef:
04-01-2020 15:20
Dat het bij een ander is mislukt wil niet zeggen dat het bij jullie mislukt. Ik denk echt dat ze haar energie niet kwijt kan en daardoor baldadig wordt. Bovendien is het wel fijn als een ander, van haar soort, kan corrigeren als ze te ver gaat.
Dit inderdaad.
Maar die gok gaan wij niet nemen nog een kat erbij

Met mijn ex 20 jr geleden hebben we dat ook gedaan dat was geen succes. Sterker nog. De eerste kat kwam door de kitten erbij zelfs niet meer binnen( toen eengezinswoning)

En bij een nichtje zij werkt hele dagen. Ook geen succes. Die heeft er een kitten bij genomen nu hangen ze met zn tweeen in de gordijnen

En ik ben niet vergeten hoe kittens waren nl de eerste. 30 jr geleden was 6 wk. dat wisten wij toen niet. En dat is zn hele leven een goede sul geweest.
Deze kreeg ik met 10 wk.
Kun je niet een slaapkamer kat proof maken waar ze s’ nacht moet zijn. Deuren dicht oordoppen in en slapen jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven