overtijd wanneer vertellen?

04-01-2020 22:05 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.. vast een vreemde vraag maar ben echt een noob op dit vlak. Mijn vriend en ik zijn niet bezig met het krijgen van een kindje. Toch ben ik nu overtijd en krijg het gevoel dat het toch wel eens raak kan zijn. vooropgesteld dat het ontzettend welkom zou zijn, ben echter nog gewoon aan de pil etc dus niet actief ermee bezig. Nu dus al een paar dagen over tijd.. wat is gebruikelijk hiermee? het aan vriend vertellen en samen testen of eerst zelf testen en mocht het zo zijn het met hem delen?
Ik zou het samen doen.
Maar waarom zou de pil niet gewerkt hebben?
Eerst vertellen en dan samen testen. Het is toch gewenst? Dan zou ik in jou geval sws open kaart spelen. Heeft hij nog niet door dat je over tijd bent?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik zou alleen testen. Mijn man en ik waren wel (heel, heel) bewust bezig (incl ziekenhuishulp) en ik testte pas met een paar dagen overtijd, en alleen. Aangezien jullie niet bewust bezig zijn, zou ik je vriend niet gelijk de stuipen op het lijf jagen voor iets wat misschien niet hoeft ;)
gizzmo-returns schreef:
04-01-2020 22:06
Maar waarom zou de pil niet gewerkt hebben?
Geen idee eerlijk gezegd, ben stipt als het om innemen gaat. Er wordt geen dag gemist dus ik vind het zelf ook wel gek ondanks dat de pil niet 100% beschermt zou het wel erg toevallig zijn.
Tegen je vriend vertellen dat je overtijd bent. Kijken hoe hij reageert. Afhankelijk daarvan samen testen (als ie blij is) of alleen (als ie not amused is).

Ik vind het trouwens erg vreemd dat je de pil gebruikt en bij een paar dagen overtijd hoopt zwanger te zijn. Sorrie, mij klinkt dat altijd in de oren of je expres zwanger bent zonder dit met je vriend te bespreken in de hoop dat hij ook wel blij gaat zijn... en dat vind ik echt verachtelijk en ontzettend dom
Als het goed is heb je geen ovulatie met de pil. Het is ook mogelijk dat je de onttrekkingsbloeding een keer overslaat. Ik zou zelf een test doen, is ie negatief dan hoef je ook niets te vertellen.
bumbly schreef:
04-01-2020 22:08
Eerst vertellen en dan samen testen. Het is toch gewenst? Dan zou ik in jou geval sws open kaart spelen. Heeft hij nog niet door dat je over tijd bent?
Nee we zijn sowieso even in een hectische periode vanwege een verhuizing dus zijn met hele andere dingen bezig.
Ja eigenlijk kan het haast niet raak zijn als je de pil zo goed inneemt.
Tja, dat hangt helemaal af van je relatie en hoe je dit soort dingen samen doet.

Mijn eigen vriend zou het heeeeeeeel veel stress opleveren. Dus als mij dit zou overkomen zou ik morgen eerst maar een zwangerschapstest doen voor ik hem iets zou vertellen. Aangezien je aan de pil bent is de kans niet heel echt groot natuurlijk, je menstruatie kan tijdens de stopweek uitblijven, gewoon zomaar en ook door andere oorzaken dan zwangerschap.
snoepzak schreef:
04-01-2020 22:09
Tegen je vriend vertellen dat je overtijd bent. Kijken hoe hij reageert. Afhankelijk daarvan samen testen (als ie blij is) of alleen (als ie not amused is).

Ik vind het trouwens erg vreemd dat je de pil gebruikt en bij een paar dagen overtijd hoopt zwanger te zijn. Sorrie, mij klinkt dat altijd in de oren of je expres zwanger bent zonder dit met je vriend te bespreken in de hoop dat hij ook wel blij gaat zijn... en dat vind ik echt verachtelijk en ontzettend dom
Ik hoop het niet, dat heb ik ook nergens gezegs. Maar wat ik nooit zou kunnen doen is een kind weg laten halen. Omdat ik me een aantal dagen al vreemd voel hebik het gevoel zwanger te kunnen zijn in combi met het feit dat ik niet ongesteld wordt.
Ik zou het wel vertellen. Als je de pil nooit vergeten bent is er toch geen enkele reden om geheimzinnig te doen? Samen testen lijkt me dan weer overdreven, dat vind ik meer iets voor mensen die 'wij zijn zwanger' roepen.
Bij nader inzien ben ik het er wel mee eens dat het ook afhangt van je relatie en je vriend inderdaad. Maar ik zou het sowieso wel delen met hem.
Ik zou eerst een test doen. Maar dat is vooral omdat ik m’n man (vriend, in jouw geval) niet helemaal over de rooie van de stress zou willen hebben, terwijl het ook loos alarm kan zijn.

In een vergelijkbare situatie heb ik ook eens zelf een test gehaald, bleek niet zwanger. ‘s Avonds uiteraard wel aan man verteld, ik wilde het wel met hem delen, maar dan met uitslag en al :)
Ik zou het hem vertellen en de test dan al gekocht hebben. Als hij samen zou willen testen kan dat dan.
(En als het met ochtendurine moet zou ik het dus op een gepast moment vertellen)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik heb het ook wel eens gehad tijdens mijn pilgebruik. Test gedaan en ik was niet zwanger.
Gewoon een keer wat later/minder. Als jullie in een hectische tijd/verhuizing zitten zou dat best mee kunnen spelen.

Ik heb het toen wel eerst verteld aan mijn vriend. Maar deze raakt echt nergens van in de stress dus die was heel nuchter en zei koop maar een test.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je de test alleen doet, hoef je hem niet (onnodig) te laten stressen.
Als de uitslag positief is kan je het altijd nog vertellen. Samen testen doe ik sowieso niet aan.
Als de kans technisch gezien maar heel klein is (omdat je de pil slikte), dan zou ik het meer heimelijk voor mezelf testen om te checken of ik me iets in mijn hoofd haal. Hoef je hem niet mee lastig te vallen.

Ik heb 1x “onbeschermd” sex gehad toen ik 34 was. Ik was al 10 jaar getrouwd en had een vruchtbaarheidsstoornis (rond mijn 24e heb ik zelfs een maand of 9 geen voorbehoedsmiddelen gebruikt zonder effect). Dus ik vond het in bed een gecalculeerd risico, maar de volgende dag dacht ik echt dat het raak was; in mijn hoofd was er een soort zekerheid en mijn borsten voelden anders.

Ik weet niet meer zeker, maar volgend mij heb ik dat ook verteld aan mijn man. Man kon het zich er niets bij voorstellen en reageerde relaxed. Ik heb die eerste week zelfs heimelijk foliumzuur gekocht en slikte dat, hoewel ik me een beetje schaamde voor de malle gedachten, maar het idee was dat het geen kwaad kon als ik niet zwanger was, en ik mijn kind wel een gezonde start wilde bieden als het wel zo was.
En natuurlijk opende ik een topic op het forum waaraan je kon merken dat je zwanger was en of je dat wel direct na de conceptie kan merken.

Toen je het NET niet kon meten (na krap een week) heb ik al een test gedaan. Negatief, maar na langere tijd toch nog een vaag blauw lijntje... Man dacht dus dat het negatief was, ik dacht het tegenovergestelde.

Voor 2 dagen daarna nieuwe test gekocht en die dag was het vaderdag. Bij de bakker vast een chocolade “stropdas” gekocht met de letters “ voor papa”. Test gedaan; kado gegeven.

Zoon wordt al weer bijna 10.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 04-01-2020 22:39
11.79% gewijzigd
Die ene keer dat ik in m'n eentje getest heb was mijn vriend absoluut not-amused. Ten eerste omdat het ons beide aangaat, ten tweede omdat hij niet wil dat ik alleen ben bij de uitslag (of die nu positief/negatief is).
Ik vind het in een relatie ook bijzonder om dit achter te houden, het is niet bepaald een kleinigheidje waar je je zorgen over maakt.
Wat jij zelf wilt...
Ik heb nog nooit getest met mijn vriend erbij, maar ik zou het hem wel direct vertellen als ik zwanger zou zijn.

Iedereen gaat op verschillende manieren met die dingen op. Zo vertelt de ene na 12 weken aan familie en vrienden dat ze zwanger is en de ander al direct.
Het zou in mijn relatie niet eens een issue zijn om een topic over te openen. Hij is mijn maatje dus ik zou direct mijn twijfel delen en zeggen dat ik even een test doe voor de zekerheid.

Zou raar zijn dat stil te houden terwijl ik er in gedachtten mee bezig zou zikj
where ever you go, go with your heart
Achterhouden moet je idd sowieso niet doen, vind ik.
Skawa schreef:
04-01-2020 22:40
Het zou in mijn relatie niet eens een issue zijn om een topic over te openen. Hij is mijn maatje dus ik zou direct mijn twijfel delen en zeggen dat ik even een test doe voor de zekerheid.

Precies dit ja!
Skawa schreef:
04-01-2020 22:40

Ja precies.
Bedankt voor jullie reacties. Kan zelf haast niet voorstellen dat het door de pil heen zou komen en aan de andere kant heb ik al een aantal dagen van klachten. zwaar vermoeid (overdag dutjes doen, misselijkheid en buik en rugklachten). Die me nu in combinatie met uitblijvende menstruatie toch het gevoel geven dat het toch zou kunnen..

Ga morgen voor de zekerheid nog even afwachten en dan maandag maar testen. Zal de test wel zelf doen maar wel m'n vriend erbij betrekken als hij morgen weer thuis is maar even hem inlichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven