04-01-2020 23:06 15 berichten
Ik ben sinds kort gaan samenwonen in de woonplaats van mijn vriend. Eigenlijk wilde ik hier niet wonen, maar we zagen niks in mijn woonplaats en uiteindelijk besloten het toch te doen. Ik woonde hiervoor op een heel klein oppervlak en daar wilde ik al een paar jaar weg. Op dit moment voel ik me alleen echt rot. Ik vind het leuk met m'n vriend en het huis is leuk, maar eigenlijk mis ik gewoon m'n woonplaats/netwerk. Ik weet niet zo goed wat ik wil met dit topic, misschien even van me afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Geef het de tijd ! :)
Geef het een kans . Verhuizen is altijd wennen , waar dan ook .

Pin je niet te erg vast van ik woon hier niet graag . Want dan gaat het sowieso verergeren.
Je hebt gewoon een beetje heimwee, dat is heel menselijk. Ik zou het in ieder geval niet geheim houden voor je vriend. Misschien kunnen jullie af en toe samen naar de kroeg of zo, in je oude woonplaats. En ook in je nieuwe woonplaats natuurlijk, om contacten op te doen.
Geef het tijd, inderdaad. Ik ga binnenkort verhuizen naar een andere stad, waar ik niemand ken. Gewoon omdat ik daar een mooi huis heb gevonden wat ik ook nog kon betalen. Het leuke daar aan vind ik juist dat ik weer mijn best moet doen, nieuwe mensen leren kennen, nieuwe plekken ontdekken in plaats van altijd maar dezelfde dingen doen en mensen zien in mijn 'eigen' stad.

Uit je comfort zone.... wie weet wat het je allemaal brengt!
Kun je lid worden van een clubje binnen je interessegebied misschien om wat mensen in de buurt te leren kennen?
Hoe ver is het van je vorige woonplaats af?
Is het ver van je oude woonplaats? En is het niet een optie om nieuwe mensen te leren kennen middels hobby of vereniging oid? Wie weet ga je je hierdoor meer thuis voelen. En wie weet heeft het ook nog wat tijd nodig...
Lady_Day schreef:
04-01-2020 23:18
Geef het tijd, inderdaad. Ik ga binnenkort verhuizen naar een andere stad, waar ik niemand ken. Gewoon omdat ik daar een mooi huis heb gevonden wat ik ook nog kon betalen. Het leuke daar aan vind ik juist dat ik weer mijn best moet doen, nieuwe mensen leren kennen, nieuwe plekken ontdekken in plaats van altijd maar dezelfde dingen doen en mensen zien in mijn 'eigen' stad.

Uit je comfort zone.... wie weet wat het je allemaal brengt!
Goede instelling!

To, het is logisch dat je even je draai moet vinden. Mijn tip is om niet alleen aan je vriend en zijn kennissen te blijven plakken, maar juist proberen een eigen leven op te bouwen in je nieuwe woonplaats, zodat het ook jouw thuis wordt. Sterkte!
Bedankt allemaal, relativeert weer beetje. Ik ben ook bezig met clubjes zoeken, maar kost even tijd. M'n werk ligt in het midden en het is 50 minuten ongeveer.
Bij een sportvereniging /iets voor jezelf daar gaan doen inderdaad. En kan het me helemaal voorstellen. Maar is wennen als je er over tijdje op terug kijkt is t vast anders.
naamloosjes schreef:
05-01-2020 00:07
Bedankt allemaal, relativeert weer beetje. Ik ben ook bezig met clubjes zoeken, maar kost even tijd. M'n werk ligt in het midden en het is 50 minuten ongeveer.
Ja, deze dingen kosten tijd maar ook in je oude woonplaats lag er denk ik geen pakket 'rijk sociaal leven' voor je klaar toen je daar kwam wonen. Maar het komt wel. Overal zijn er leuke mensen en zijn er leuke dingen te doen. Heel veel succes!
Ik snap het helemaal.
Ik moest ook erg wennen nadat ik naar een andere woonplaats was verhuisd.
In mijn vorige woonplaats had ik veel contacten en kwam ik zelfs bij een rondje supermarkt al tig bekende tegen.
Nu was ik echt een vreemdeling.
Er gaat wat tijd overheen, maar mijn leven is nu echt hier! Ik zou niet eens meer terug willen verhuizen.
Lady_Day schreef:
05-01-2020 06:54
Ja, deze dingen kosten tijd maar ook in je oude woonplaats lag er denk ik geen pakket 'rijk sociaal leven' voor je klaar toen je daar kwam wonen. Maar het komt wel. Overal zijn er leuke mensen en zijn er leuke dingen te doen. Heel veel succes!
Nee zeker niet, heb ik ook tijd in gestoken. Bedankt voor de reacties, zie het nu weer wat luchtiger dan gisteravond. Kan soms een beetje in paniek raken.
naamloosjes schreef:
05-01-2020 13:06
Nee zeker niet, heb ik ook tijd in gestoken. Bedankt voor de reacties, zie het nu weer wat luchtiger dan gisteravond. Kan soms een beetje in paniek raken.
Als je ver weg bent van je vertrouwde omgeving dan is het niet vreemd om je soms verloren te voelen. En dat soort gevoelens kunnen soms uit het niets opduiken. Geef het tijd, maar vergeet niet dat je een vrij mens bent, dus uiteindelijk ook kan kiezen voor een andere oplossing. Misschien kan dat de paniek wat luwen, zou je weer een aanval hebben. Of misschien weet je zelf betere helpende gedachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven