Slagregen
zondag 5 januari 2020 om 22:52
Hallo!
Morgen gaan wij voor een tweede keer kijken naar hopelijk ons toekomstig huisje! De eerste x was er aan de achterkant wat verkleuring op de buiten muur: soort vlek. Dus morgen gaan we nog eens kijken met iemand van familie! Mijn schoonvader benoemde slagregen. Kent iemand dit? Is dit iets dat vaker voorkomt en geen probleem is? Aan de binnenkant was er niets te bekennen overigens
spannend!
Morgen gaan wij voor een tweede keer kijken naar hopelijk ons toekomstig huisje! De eerste x was er aan de achterkant wat verkleuring op de buiten muur: soort vlek. Dus morgen gaan we nog eens kijken met iemand van familie! Mijn schoonvader benoemde slagregen. Kent iemand dit? Is dit iets dat vaker voorkomt en geen probleem is? Aan de binnenkant was er niets te bekennen overigens
zondag 5 januari 2020 om 23:06
De muur is een bakstenen muur maar weet niet of je dit bedoeld? De "vlek" is iets donkerder dan derest van de muurmadamecannibale schreef: ↑05-01-2020 23:01Wat voor kleur is de vlek en wat voor materiaal is de muur?
zondag 5 januari 2020 om 23:06
Misschien heb je iets aan de adviezen uit onderstaand topic. TO lijkt daar met hetzelfde probleem te zitten.
thuis/woning-gekocht-bouwkundige-keurin ... ges/455150
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 5 januari 2020 om 23:10
Thanks voor de tip. Ik lees er veel over een bouwkundige keuring. Misschien is dit nog een optie hoewel die natuurlijk niet in de muur kunnen kijken. Dacht misschien weten jullie of slagregen kwaad kan of hebben mensen dit zelfde (gehad)Coerage schreef: ↑05-01-2020 23:06Misschien heb je iets aan de adviezen uit onderstaand topic. TO lijkt daar met hetzelfde probleem te zitten.
zondag 5 januari 2020 om 23:17
Weet niet waar de vlek precies zit, want dat schrijf je niet, maar het kan gekomen zijn door harde regen die opspettert uit vuil water (blubber bv), tegen de gevel. Het water loopt er af of droogt op maar de kleine restjes blubber blijven steeds zitten en geven uiteindelijk een verkleuring. Je ziet dat soms boven bv een afdakje boven een deur.
zondag 5 januari 2020 om 23:25
Het is echt een vlek dus niet allemaal kleintjes wat door spatten kan komen. Evengoed bedankt voor je reactieShaunTheSheep schreef: ↑05-01-2020 23:17Weet niet waar de vlek precies zit, want dat schrijf je niet, maar het kan gekomen zijn door harde regen die opspettert uit vuil water (blubber bv), tegen de gevel. Het water loopt er af of droogt op maar de kleine restjes blubber blijven steeds zitten en geven uiteindelijk een verkleuring. Je ziet dat soms boven bv een afdakje boven een deur.
zondag 5 januari 2020 om 23:37
Oeii jee dat is wel een serieuzer probleem... Hopelijk is dat opgelostBloemenzee schreef: ↑05-01-2020 23:36Tja, wij hadden ooit een flinke vlek op de buitenmuur omdat één van de ingefreesde verwarmingsbuizen in de badkamer lek was... Ik zou het dus zeker goed onderzoeken!
maandag 6 januari 2020 om 00:12
Daar kunnen wij hier van achter een scherm natuurlijk geen antwoord op geven. Kan een simpele 'afdruk' (van slagregens...) zijn, maar net zo goed een lekkage (dakgoot waardoor er steeds water langs komt, leidingwerk, etc.).
Mij lijkt een bouwtechnische keuring niet iets om op te bezuinigen. Je hebt als koper onderzoeksplicht en dit is duidelijk te zien. Dus te onderzoeken. Ze kunnen misschien niet in de muur kijken, maar ze kunnen wel kijken naar vochtproblemen, kijken waar deze evt. vandaan komen en of ze nog actueel zijn.
Mij lijkt een bouwtechnische keuring niet iets om op te bezuinigen. Je hebt als koper onderzoeksplicht en dit is duidelijk te zien. Dus te onderzoeken. Ze kunnen misschien niet in de muur kijken, maar ze kunnen wel kijken naar vochtproblemen, kijken waar deze evt. vandaan komen en of ze nog actueel zijn.
maandag 6 januari 2020 om 01:21
Bij slag regen kan de regen net verkeerd vallen waardoor je lekkage krijgt omdat het dan bijvoorbeeld onder de dakpannen schiet en onder de randen van bijvoorbeeld je dakraam.
Tig jaar geleden een keer heel erge slagregen gehad bij het huis van m'n ouders, het goot er naar binnen, was echt een soort waterval. Bleek dat de kit rond het dakraampje niet helemaal goed meer was waardoor het water naar binnen goot. Spullen die eronder lagen allemaal zeiknat. Gelukkig geen elektronica of iets wat echt niet tegen wat water kan. Soms valt er nog steeds een druppel als het echt goed aan het hozen is of heel erge slag regen. Dus dan gaan we even met een emmer naar de zolder voor het geval dat.
Tig jaar geleden een keer heel erge slagregen gehad bij het huis van m'n ouders, het goot er naar binnen, was echt een soort waterval. Bleek dat de kit rond het dakraampje niet helemaal goed meer was waardoor het water naar binnen goot. Spullen die eronder lagen allemaal zeiknat. Gelukkig geen elektronica of iets wat echt niet tegen wat water kan. Soms valt er nog steeds een druppel als het echt goed aan het hozen is of heel erge slag regen. Dus dan gaan we even met een emmer naar de zolder voor het geval dat.
maandag 6 januari 2020 om 04:29
Ik bedoel ook een grote vlek, geen kleintjes.Carpe-diem93 schreef: ↑05-01-2020 23:25Het is echt een vlek dus niet allemaal kleintjes wat door spatten kan komen. Evengoed bedankt voor je reactie![]()
maandag 6 januari 2020 om 07:17
Niet misschien hoor, dat is echt belangrijk. Ze kijken naar alle punten van het huis. Wanneer het later tich iets blijkt te zijn heb je aan je onderzoeksplicht voldaan en kun je bepaalde zaken op de oude bewoners verhalen.Carpe-diem93 schreef: ↑05-01-2020 23:10Thanks voor de tip. Ik lees er veel over een bouwkundige keuring. Misschien is dit nog een optie hoewel die natuurlijk niet in de muur kunnen kijken. Dacht misschien weten jullie of slagregen kwaad kan of hebben mensen dit zelfde (gehad)
Je doet dan een bod op basis van financiering en bouwtechnische keuring en geeft aan dat als er bijv meer dan 7.000 euro aan kosten in zit, je van de koop afziet. Na een rapport is in zo'n geval je bod ook weer onderhandelbaar.
maandag 6 januari 2020 om 07:20
Je gaat he toch niet voor 4x jaarsalaris in de schulden steken voor iets waarvan je niet 100% zeker bent? Of op zijn minst de risico’s hebt afgedekt zoals mijn voorganger schrijft.
Grote kans trouwens dat een hypotheekverstrekker een bouwkundig rapport eist bij de financiering.
Grote kans trouwens dat een hypotheekverstrekker een bouwkundig rapport eist bij de financiering.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 06-01-2020 07:25
22.15% gewijzigd