Slagregen

05-01-2020 22:52 31 berichten
Hallo!
Morgen gaan wij voor een tweede keer kijken naar hopelijk ons toekomstig huisje! De eerste x was er aan de achterkant wat verkleuring op de buiten muur: soort vlek. Dus morgen gaan we nog eens kijken met iemand van familie! Mijn schoonvader benoemde slagregen. Kent iemand dit? Is dit iets dat vaker voorkomt en geen probleem is? Aan de binnenkant was er niets te bekennen overigens :) spannend!
Altijd een keuring laten doen,
Alle reacties Link kopieren
Laten keuren

https://www.aquaplan.com/nl-nl/vochtige ... slagregen/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb ook een zijde aan mijn woning waar je duidelijk kunt zien dat de wind daar de regen tegenaan slaat. Het is dan meer een vochtige buitenmuur en na een dag zon is weer is het weg.
Zo'n grote, geconcentreerde vlek zou mij niet lekker zitten.
TO, hoe is het afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Een bouwkundige keuring klinkt leuk, maar een bouwkundige doet alleen maar een visuele check. Die gaat de muur niet openbreken om te kijken wat er aan de hand is. Dus het is maar vraag of hij er achterkomt wat de oorzaak van die vlek is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
08-01-2020 16:36
Een bouwkundige keuring klinkt leuk, maar een bouwkundige doet alleen maar een visuele check. Die gaat de muur niet openbreken om te kijken wat er aan de hand is. Dus het is maar vraag of hij er achterkomt wat de oorzaak van die vlek is.
Misschien kom je niet direct achter de oorzaak, hij heeft er wel meer verstand van en zou een redenen kunnen aangeven.

Daarnaast heb je dan aan je onderzoeksplicht voldaan, mochten er met de tijd gebreken naar boven komen. Je zou deze gebreken dan kunnen verhalen op de verkopers. Iets wat niet kan als je de keuring niet gedaan hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven