Zwanger worden na miskraam

04-11-2019 11:29 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik zal me even voorstellen. Mijn ‘naam’ is Vietjeh en ik ben 25 jaar oud. Ik ben nu bijna 5 jaar samen met mijn vriend (33) en we proberen sinds de zomer zwanger te worden. Ik had in augustus een positieve test in handen, maar kreeg toen in september bij 7+4 een miskraam.
Dat was èrg rot, maar we willen het liefste door en blijven proberen.

Het lijkt me fijn om te praten met vrouwen in dezelfde situatie. Dan kunnen we elkaar steunen in onzekere tijden.

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Bijzonderheden
Vietjeh 25 :cheer2: 1e kindje, 10-9 spontane vmk gehad bij 7w+4.
D0ris 29 ? miskraam leeg vruchtzakje mei '19 bij 9w+1, sinds september pas HCG vrij
Makeupgirl 28 :cheer2: PCOS, zwanger geworden via OI, missed abortion in juni '19 bij 12 weken (vruchtje gestopt bij 9+3)
Niesjuh88 31 ? miskraam september 2019 bij 7 weken. In december 2019 tweede spontane vmk.
Shoezzi 30 ? miskraam begin nov bij 10 weken (missed abortion)
RaisinGirl 36 ? 2e kindje, in september een missed abortion na 10 weken zwangerschap (vruchtje gestopt bij 8 weken)
vietjeh wijzigde dit bericht op 16-01-2020 15:52
51.91% gewijzigd
@VietjeH Wauw wat een dikke streep!!! en al voor je NOD, super! Gefeliciteerd!!!

@Doris Jeetje meid, wat super k*t dit. Voor morgen heel veel succes bij de gyn. Ik duim dat het nog niets ergs is.
Vietje! Jeeej gefeliciteerd! ❤️
Ohhh Vietje ik breek even in hoor <3 (merk dat k er toch niet teveel mee bezig wil zijn dus laat het actief meeschrijven even voor wat het is ;) ) GEFELICITEERD! En wat heerlijk, zo'n knaller!! Ik juich een beetje mee. Het is je gegund meis. Hoe voelt het vandaag, al een beetje geland?

Hier gaat het wel goed. Ik heb enorm geblokt en vorige week mijn coachexamens gehaald met prachtige cijfers :), dus heel erg blij. Wel heeeeelemaal niet fit, dus nu echt aan het bijkomen.

Deze maand ovulatietesten gedaan om na die wel heel magere ongesteldheid (van een paar uur, met wat oud bloed) vorige maand toch even te checken of alles op gang komt.
Op 6 december een positieve ovulatietest gehad. Nou hadden we het de week daarvoor nogal gezellig samen ;).. Zal wel door die ovulatie komen haha, want daarna was het heel rustig. Maar zeker wat kansen gehad :).
De afgelopen dagen kreeg ik opeens weer licht pijnlijke gevoelige borsten, wat ik voor mijn zwangerschappen (miskramen) nooit eerder heb gehad. Dus al heel benieuwd. Maar vanochtend een witte test... we wachten weer rustig af.

In ieder geval weer in the game :). En nu is het wel of niet wijntjes drinken met kerst, met allebei kan ik leven ;).

Geniet ervan!
Gefeliciteerd Vietje!
Hoi meiden, helaas, erg slecht nieuws. Veel verklevingen, asherman dus. Heb nu ontzettend veel pijn, het is gelijk zoveel mogelijk verwijderd, rechter eileider is vrij, links nog onzeker. Ben heel erg verdrietig, veel huilen.

Nu een spiraal geplaatst voor 2 maanden, daarna weer een controle hysteroscopie om te kijken of het blijvend weg is of is teruggekomen. We zijn hier nog wel een tijdje bezig. Ik verdwijn dus voorlopig even van het forum.

Ik wens jullie allemaal het allerbeste! Veel liefs
Hé bah Doris, wat een kl#tenieuws zeg!

Snap dat je voorlopig niet op het forum komt. Je hebt wel wat anders aan je hoofd... hoop dat je over 2 maanden weer goed nieuws hebt.

Dikke knuffel en sterkte! :cat:
Jeetje Doris, hier schrik ik echt van! En wat vind ik het erg voor je! En dan ook nog zoveel pijn nu...😔 ik snap heel goed dat je even afstand neemt van het forum. En snap ook heel goed dat je verdrietig bent.. ik wil je heel veel sterkte wensen! :hug:
Bedankt voor de lieve reacties meiden! En wat fijn om weer van je te horen Mindsey! Gefeliciteerd met het slagen! En wat spannend dat jullie weer echt begonnen zijn. Je zou nu 11 dpo zijn? Ohhh wie weet. :heart:

Hier is het nog niet echt helemaal geland. Merk dat ik toch nog onbewust beetje afstand houd van ‘t idee. Ik heb 16 januari de eerste echo bij de VK. Volgens de ‘planning’ ben ik nu nog maar 3w+6. Dus heel pril allemaal. De komende weken worden gewoon heel spannend... Blij met de kerstvakantie tussendoor!

Doris, wat een verschrikkelijk k*tnieuws heb je gekregen! Leef zo met je mee... Kan me voorstellen dat je ontzettend verdrietig bent en even afstand wil van ‘t forum. Maar weet dat je áltijd je ei kwijt mag hier, ookal is ‘t een baalbericht. Heel veel sterkte meid :hug:
Makeupgirl en vietjeh, wat is de december maand een mooie maand om het jaar af te sluiten! Gefeliciteerd, hoop dat alles goed gaat en dat augustus volgend jaar magisch wordt!

Doris ik schrik ervan, ik ken je niet maar leef ontzettend met je mee. Hoop dat alles snel beter gaat en dat je volgend fris weer mag starten. Snap dat je focus er even af moet, heel veel sterkte!

Midsey hoop dat het wachten deze maand beloond wordt!

Word zo positief en blij van alle zwangerschappen. Kan niet wachten tot ik me in het rijtje mag bijvoegen 😊
Doris wat een heftig nieuws! Sterkte!

Makeupgirl en VietjeH gefeliciteerd!! :hyper:

Ik heb het gevoel dat ik ook weer zwanger ben. Ben weer zo extreem moe, maagzuur, buik is opgezet, m'n buik voelt anders, soms steekjes onderin mijn buik. Precies hetzelfde als wat ik ook tijdens m'n vorige zwangerschap had. Zou bij een normale cyclus zondag m'n nod hebben. Heb nog een early test dus misschien dat ik morgen of vrijdag alvast die test doe. Of ik probeer nog even geduld te hebben tot het weekend..
Dankjewel meiden!

@Shoezzi, hoe gaat het nu met jou? Zit je nu op 10DPO? Oh ik hoop zooo dat jij ook nog een positieve test in handen hebt dit jaar!

@Braincracking, oohhhh bij jou ook zo spannend! Wat zou dat geweldig zijn hè! Heb je al getest, of kon je je nog inhouden? Ik ga duimen!!

Hier is 't al iets meer geland, al voelt 't nog heeeel onwerkelijk. Gistermiddag had ik ineens licht roze bloed aan 't wcpapiertje zitten, paniek sloeg een beetje toe. Voelde me verdrietig en dacht dat mijn ongesteldheid toch zou doorzetten (gisteren was ook mijn NOD). Maar dat deed 't gelukkig niet! De keren erna geen druppel bloedverlies gehad, dus ik kon weer een beetje opgelucht ademhalen. Het blijft nu toch wel extra spannend... Het is aftellen tot de 1e echo.
VietjeH weet je al wanneer je de 1e echo hebt?

Ik heb gister een test gedaan maar die was negatief. Maar ben ook nog niet ongesteld... Zou dus nog beide kanten op kunnen gaan... Als ik woensdag nog niet ongesteld ben dan ga ik dan maar weer een test doen..
Oh spannend zeg Brain!
Hoe gaat het nu? Vanochtend alweer getest?

Ik heb 16 januari de eerste echo, nog even geduld dus..

Overigens heb ik ‘t vrij moeilijk met de kerstdagen wat betreft ‘niet laten merken dat je zwanger bent’. Al meerdere keren opmerkingen gehad.. Best vervelend.

Hoe gaat het met jullie allemaal deze kerst?
Ik had gister wat roze bloedverlies, maar alleen bij afvegen. Dit is nu weer zo goed als gestopt. Ik wacht dit even af. Zet het niet door dan doe ik van 't weekend weer een test. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook een innestelingbloeding. En ik weet ook niet hoe lang mijn cyclus precies is aangezien ik meteen zwanger was na het stoppen met de pil. Blijft nog even spannend dus
Wat spannend braincracking! Hoop dat het niet doorzet en dat je een positieve test in handen hebt t weekend.

Ik zit nog steeds te wachten tot ik ongesteld word, maar tot op heden elke keer niets. Denk elke keer dat ik komt en dan is er niets! Weet niet wat er met mn lichaam is want heb wel 3 x positieve ovulatietesten gehad en nu zijn ze weer positief. Denk dat ik ergens in deze dagen ook eens ga testen. Snap er niets van en een zwangerschap zou veel verklaren! Krampen, gekke huilbuien enz..
Ik duim voor jullie dames! :heart: we
En? Shoezzi?
Zou wel heel leuk zijn, zo snel alweer !
Ik duim hoor !!
Hi allemaal,

Hebben jullie een beetje fijne feestdagen gehad?

@shoezzi ben ook wel benieuwd!?

@braincracking weet je al iets meer?

@niesjuh hoe gaat het met jou?

@mindsey en werd het een kerst met of zonder wijn?

En met de rest??

Vietje, hoe voel je je?

Hier ben ik nu 6+4, maar begin weer erg angstig te worden. Veel paniek en ben er van overtuigd dat ik weer een miskraam ga krijgen. Ik haal mij vanalles in m’n hoofd wat ik zou kunnen hebben waardoor ik geen kindje kan dragen (stollingsprobleem, hormoonprobleem, schildklierprobleem etc.), dus oorzaken bij mezelf ipv dat het vorige keer misschien wel aan een foutje in het vruchtje lag. Ben zo bang en zie vooral een toekomst met weer een miskraam, allerlei onderzoeken en daarna een lang ivf traject😔 Ik weet even niet hoe ik dit uit moet zetten.
Update: ik ben gisteren ongesteld geworden. Is wel wen enorme opluchting dat mijn lichaam gewoon doet het wat zou moeten doen. Ben zo blij dat ik gewoon ongeveer volgens cyclus ongesteld ben geworden en het er op lijkt alsof alles alles gewoon is. Was bang voor verklevingen!

Met een positief gevoel door naar de volgende ronde 😊
@Shoezzi, goed om te horen! Ik ga hard voor je duimen deze ronde! :heart:

@Makeupgirl, ik herken je gedachte! Hier nu twee keer licht bloedverlies gehad, en twee keer totale paniek omdat ik dacht weer een miskraam te krijgen. Vreselijk die onzekerheid. We hebben een extra echo gepland voor aankomende zaterdag, dan zou ik 6w+2d moeten zijn op z’n minst. Deze echopraktijk maakt echo’s vanaf 6 weken. Ik zou al erg gerust zijn als ‘t in ieder geval op de juiste plek zit, en er een hartje te zien is.
Misschien ook een idee voor jou? Misschien word je er iets rustiger door?

Hier overigens de afgelopen dagen flink misselijk geweest en veel overgegeven.. Het gaat nu iets beter maar wat is dat rot zeg.
Tsjah, hoort erbij hè.

Hoe gaat het met de rest van de dames??
@VietjeH Heftig dat bloedverlies zeg!! Kan me heel goed voorstellen dat je schrikt. Wat een goed idee om dan een extra echo te plannen. Zeker als dat rust kan geven. Ik heb maandag echo in het ziekenhuis, dan ben ik 7+4. Ik hoop ook op een hartje, maar die heb ik de vorige keer ook gezien en helaas ging het daarna nog niet goed, dus ik voel me dan nog niet zo zeker denk ik. Maar goed.. we zien het wel. Kijk wel uit naar maandag. Laat jij even weten morgen hoe het is gegaan??

Ja die misselijkheid is ruk en helemaal als je ook nog moet overgeven. Ik ben ook erg misselijk steeds, maar idd hoort erbij. En als t even weg is, zit ik meteen in de stress. Als het daarna weer terug is denk ik had ik er net maar even van genoten dat ik niet misselijk was haha.

Hoe gaat het met de rest idd?
@Makeupgirl, inderdaad! Wij hadden een goede echo vandaag. We hebben een hartje zien flikkeren en ‘t dooierzakje en zo zag er ook heel goed uit.
Geeft me toch een goed gevoel, wetende dat er iets op de goede plek zit, en ‘t leeft.
De vorige keer zagen we inderdaad ook een hartje, waarna het mis ging, dus totale zekerheid hebben we zeker niet.
Maar ben al wel iets gerust gesteld.
Volgende echo is 16 januari, hopelijk is ‘t vruchtje dan mooi gegroeid.
Gelukkig jij ook bijna een echo! Toch wel fijn!
Succes alvast!
Jeeeeej aan alle dames met een positieve test hier!! Wat superleuk voor jullie, ik hoop van harte dat het allemaal gezonde babietjes mogen worden!

Niesjuh, wat ongeloofelijk kut dat je terug een MK hebt gehad, heel veel sterkte...

En Doris, meid, ik weet niet wat te zeggen, ik vind het echt heel erg kut voor jou... Ik hoop dat de spiraal soelaas biedt en dat de controle er goed uitziet binnenkort, en dat jullie dan weer vol goede moed kunnen proberen... 2020 wordt jouw jaar, echt waar!!!

Iedereen een heel fijn 2020 gewenst, hopelijk vol babies en zonder MK's...

Ik ben even terug van weggeweest, maar zit amper nog op de PC, dus denk dat ik hier af en toe eens binnenval... Net aan het herstellen van sinusitis, man, dat deed op bepaalde momenten meer pijn dan m'n bevalling... Niet leuk... :bonk:
Hoi iedereen.

Even een tijdje niet op 't forum geweest, een bewuste keuze.
Ik dacht dat ik het niet moeilijk vond, de tweede miskraam, maar man man...

Mn schoonzusje is bevallen, babyshower van beste vriendin, daar ook nog 2 zwanger, in familiekring ook iemand zwanger. Ben blij voor iedereen hoor, maar ook wel een beetje jaloers. Het is een slechte eigenschap, maar ik ben het wel.

Ook denk ik aan eventueel een 3e miskraam, en dan? Wat moet ik dan doen? Onderzoeken of niet?
Kon het even niet aan. Af en toe een mental breakdown. Dan zie ik het zwanger zijn echt niet meer zitten.

Afgelopen 2 weken ovulatie testen gedaan, geen eisprong gevonden, ook niks gevoeld. Normaal wel. Dus ook stress.

Ik maak mezelf gek en moet positief blijven. Al is het soms lastig, huilen mag, maar ik hou soms de schone schijn op. Gelukkig heb ik een vriend die mij weer bij de realiteit brengt en nuchter blijft.

Ach 1 ding, ben vandaag weer ongesteld geworden. 31 dagen na de miskraam. :cheer: Dus ben daar wel blij om.

Blij dat het met iedereen goed gaat hier. Snap dat de zwangere dames wat onzeker zijn of alles wel goed gaat. Had ik de 2e keer ook.
Ik duim voor jullie!

En voor iedereen: dit wordt het jaar voor ons allemaal! :yes:

Lieve groetjes :cat:
Hi allemaal,

Ook ik ben er even een tijdje tussenuit geweest om tot rust te komen en alles even te laten landen. Maar was toch benieuwd hoe het met jullie gaat. En wat is er al veel gebeurd!

Doris ik verwacht niet dat je dit nog leest, maar wat een kl*te nieuws! Ik hoop dat je bij de controle over twee maanden positief nieuws krijgt. Heel veel sterke.

VietjeH wauw wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd! :cheer: Wat fijn om te lezen dat jullie een goede echo hebben gehad. Hoe voel je je nu?

Makeupgirl hoe gaat het met jou? En hoe was je echo?

Braincracking weet je al iets meer?

Niesjuh kan me voorstellen dat je even niet op het forum bent geweest. Is natuurlijk ook gewoon super k*t en hakt er uiteraard in. Wel fijn dat je weer ongesteld bent geworden!

Met mij gaat het best goed. Was vorige week wel even gefrustreerd, omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden (miskraam is alweer 6 weken geleden gebeurt). Vorige week zag ik opeens op mijn Fitbit dat m'n hartslag weer omhoog ging (iets wat ik vaker vlak voor mijn ovulatie heb gezien). Dus ben meteen gaan testen en jawel vrijdag had ik een positieve ovulatietest. Blijkbaar duurde het allemaal iets langer voordat mijn lichaam weer wilde "opstarten". Maar het is weer begonnen :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven