Zwanger worden na miskraam

04-11-2019 11:29 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik zal me even voorstellen. Mijn ‘naam’ is Vietjeh en ik ben 25 jaar oud. Ik ben nu bijna 5 jaar samen met mijn vriend (33) en we proberen sinds de zomer zwanger te worden. Ik had in augustus een positieve test in handen, maar kreeg toen in september bij 7+4 een miskraam.
Dat was èrg rot, maar we willen het liefste door en blijven proberen.

Het lijkt me fijn om te praten met vrouwen in dezelfde situatie. Dan kunnen we elkaar steunen in onzekere tijden.

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Bijzonderheden
Vietjeh 25 :cheer2: 1e kindje, 10-9 spontane vmk gehad bij 7w+4.
D0ris 29 ? miskraam leeg vruchtzakje mei '19 bij 9w+1, sinds september pas HCG vrij
Makeupgirl 28 :cheer2: PCOS, zwanger geworden via OI, missed abortion in juni '19 bij 12 weken (vruchtje gestopt bij 9+3)
Niesjuh88 31 ? miskraam september 2019 bij 7 weken. In december 2019 tweede spontane vmk.
Shoezzi 30 ? miskraam begin nov bij 10 weken (missed abortion)
RaisinGirl 36 ? 2e kindje, in september een missed abortion na 10 weken zwangerschap (vruchtje gestopt bij 8 weken)
vietjeh wijzigde dit bericht op 16-01-2020 15:52
51.91% gewijzigd
@morgenstond wat een heftig verhaal, gaat het een beetje met je? Is het bloedverlies bij jou al gestopt? Krijg je ook nog een controle echo of alles weer rustig/weg is?
Hier heb k het idee dat ik ook aan de laatste dagen van het bloedverlies zit... Het begint wat af te nemen gelukkig. Heb toch wel veel verloren 😔
Vandaag een zwangerschapstest gedaan en die lijkt ook wat af te nemen. Heel dubbel allemaal....

@doris wat een heftig verhaal zeg... Heb je een miskraam, heb je erna ook nog eens verklaringen.
Ik hoop dat je heel snel goed nieuws mag krijgen.
Heb je er lang over gedaan om zwanger te worden?

@windgong wat verdrietig 😢😢 ben heel benieuwd morgen naar de echo en het plan met de verloskundige. Maar je hebt dus geen bloedverlies? Of dat ook?

Met mij gaat het wel redelijk naar omstandigheden. Soms baal ik enorm ben ik ook wel wat verdrietig. Van de andere kant geniet ik een beetje extra van onze kindjes en heb ik vertrouwen in de toekomst.
Het bloedverlies laat me er nog iedere keer aan denken. Ik denk dat als dat stopt ik ook weer de rust in mn hoofd krijg...

Dikke knuffel voor iedereen
D0ris, ik vind jouw verhaal zo heftig. Lees nog wel eens (veel) hier op VF, en ken je verhaal/geschiedenis daardoor. Het grijpt me wel aan. Ik hoop ontzettend voor je dat de spiraal goed zijn werk heeft gedaan en je straks snel zwanger bent. Krijg je daarbij nog hulp (IUI?) of moet je het 'gewoon' op eigen kracht doen?

Niesjuh, ik ben bekend met bloedverlies tussen eisprong en NOD, al was dat altijd alleen maar spotting. Betekende bij mij helaas nooit veel goed, maar ik hoop voor jou wel. Heftige dingen ook in je familie. Veel sterkte. (Ook met je telefoon, dat kan dan net zo'n druppel zijn die je er niet meer bij kan hebben)

Windgong12, veel sterkte/succes morgen bij de verloskundige. Ik hoop dat je met een plan wegloopt waar je achter kunt staan. Heb je momenteel een idee of je wilt wachten of het op wilt wekken?

Bij mij zei de verloskundige ook nog dat ik misschien wat minder ver was, en ik vond dat heel irritant, want ik wist zeker dat het geen week kon schelen. En toen zei ze ook nog zoiets van 'vrouwen testen pas 14 dagen na eisprong'. Nee, dat is niet waar. Dus had niet zo'n goed gevoel bij die vrouw ;-)

Bloemmetje, vandaag gaat het wonderbaarlijk goed. Oudste is ziek, dus ook minder tijd om er bij stil te staan. Maar eerlijk, ik vond het een wipwap aan emoties de afgelopen week. Van opluchting (want zekerheid), naar verdriet, naar nog meer verdriet en vond het bloedverlies de dag van de miskraam heel heftig, toen ging het weer oké, dag erna weer verdrietig, het zwanger voelen terwijl je niet meer zwanger bent. Het begon bij mij dinsdag op werk en gisteren was ik dan weer op werk voor het eerst na de miskraam, en toen moest ik ook weer huilen. Maar ben er heel open over geweest tegen heel veel mensen, dat voelt fijn. Ik schrijf er ook maar veel over, en ben ook weer optimistisch over de toekomst! Denk zeker dat als het bloedverlies klaar is, dat scheelt. Dat ervaar ik hier wel zo. Sterkte ermee :redrose:
@D0ris: Conceptiedatum kan bijna niet anders dan kerst zijn. Maar ben erg benieuwd wat ze morgen zeggen. Wat vervelend dat je zo'n nasleep hebt gehad zeg!!! Heftig dat je nu een jaar verder bent. Voor mij is dit 2e zwangerschap. 1e is perfect gegaan. In 1x raak en volgens het boekje. Hij is nu ruim 2 jaar. Jij?

@Bloemetje: Het is idd erg dubbel allemaal! Ik hoop voor je dat bloeden snel stopt. Bij mij nog niet begonnen.

@morgenstond: dank je wel. Ik wil natuurlijk liefst dat gewoon uit zichzelf begint. In verband met alle complicaties die ik hier ook lees. Maar ik wil niet heel lang afwachten. Vooral omdat ik het niet kan verwerken zolang ik nog zwanger ben. Hormonen volop aanwezig.

Fijn dat je wat afleiding had vandaag! Jammer dat je kind zich niet lekker voelde. Praten en schrijven helpt mij ook. Vandaag niet gehuild op werk. Gisteren wel...
..
@Djennabie, wat shit zeg!! Heel goed dat je een second opinion hebt aangevraagd! Dat mag ook echt wel na 5 miskramen, misschien is er een medische oplossing waardoor dit niet meer gebeurt. Lijkt me héél erg zwaar... pfoe.

@Doris, aaah oké... Hopen dat je dan gauw weer in verwachting bent! Ben je inmiddels ongesteld geworden?

@Bloemmetje, wat een vervelend nieuws zeg... Ik heb in totaal een week 'goed' gebloed, na 10 dagen was dit volledig over en exáct 28 dagen na de eerste dag van de miskraam werd ik weer ongesteld. Ik ben toen na die menstruatie wel begonnen met ovulatietesten, vond ik zelf wel fijn. Hopelijk voel je je snel beter en is je cyclus gauw weer op orde.

@Morgenstond, voor jou ook een dikke knuffel! Dat hakt er zeker in! Je bent zeker welkom om mee te praten wanneer jij iets kwijt wil. Het heeft mij wel geholpen moet ik zeggen, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

@Niesjuh, aaaah wat een kutperiode zeg, helemaal als alles tegelijk komt. Het enige wat 't mooi zou kunnen afsluiten is een positieve test! Ik ga voor je duimen. :hug:

@Windgong, ja toen ik er open over begon te praten/schrijven merkte ik dat er ECHT heel veel vrouwen zijn die een miskraam hebben meegemaakt. Geeft toch ergens een fijn gevoel, weten dat je niet alleen bent en dat 't vaker voorkomt en daarna ook weer goedkomt. Maar als je er middenin zit, wil je gewoon dat het zo snel mogelijk voorbij is... Sterkte! :hug:

Ik had met deze zwangerschap een eerste echo gepland rond de 6,5 weken zwangerschap, voor mijn eigen gemoedsrust. Die vrouw zei toen ook dat ze dacht dat ik waarschijnlijk een onregelmatige cyclus had gehad, maar ik wist zeker van niet. Gaf me toch een rotgevoel. Gelukkig vanaf de echo daarna (8 weken) geen last meer van gehad. Kleintje loopt elke echo precies gelijk met mijn eigen telling, dus groeit goed mee. Maar zo'n echo met 6,5 week gaf dus geen gemoedsrust. Alleen was het wel fijn om te zien dat alles op de juiste plek zat.
Inwendige echo gehad. Vruchtje niet meer te zien. Vruchtzakje gemeten op 4 a 5 weken. Was zaterdag nog 6. Volgende week woensdag afspraak gyn. Als het dan nog niet zelf weg is gegaan krijg ik wss medicatie.
..
Windgong, aan de hand van het vruchtzakje, zou de verloskundige dan denken dat het nu vanzelf op gang gaat komen? Ik hoop het in ieder geval voor je. Sterkte weer.

Vietje, ik heb jouw verhaal in dit topic gelezen, met dat je schreef bij je miskraam pas na NOD een lichte streep had en nu paar dagen voor NOD al. Nu gaat niet elke zwangerschap met een lichte streep na NOD mis, maar ik denk dat het wel een goede graadmeter is/kan zijn. Trage oploop of lichte streepjes zijn gewoon vaak geen goed teken. En dan gaat dat 'een streep is een streep' verhaal ook niet op. Maar het gaat bij zo veel vrouwen daarna inderdaad gewoon goed! Dat is wel echt iets om aan vast te houden :)

Qua wel/niet vroege echo zou ik momenteel ook denken: Dan maar liever wanneer er echt zeker wat te zien is. Maar geen idee of ik daar ook zo over denk wanneer ik weer zwanger ben. De laatste dagen voor een echo zijn echt het meest zenuwslopend. Het fijnste zou zijn als ik een echo plan met 8 weken en daarnaar toe leef, en man dan stiekem al eerder een echo inplant en met 7 weken plots zegt: Kom Morgenstond, we hebben nu een echo ;-)
Windgong.. wat rot. Ik hoop dat je lichaam het snel zelf in de gaten heeft en de miskraam in gang zet.. Heel veel sterkte. Gaat het een beetje (in hoeverre dit kan natuurlijk)..

Morgenstond, ik heb precies hetzelfde qua vroege echo's. Helaas heb ik met de aandoening die ik heb opgelopen door miskraamgedoe gene keuze en moet ik sneller dan 7-8 weken. Maar goed, eerst maar is alle hobbels nemen. Echo's zijn van latere zorg ;)
@morgenstond. De vk zei er niet echt wat over. Kreeg juist meer idee dat ze gek vond dat het er nog zat. Maar ik hoop het wel. Hoop dat de gyn alleen just in case blijkt te zijn.

@D0ris. Het gaat wisselend. Eind van de dag zwaarder. Ik ben groot fan van vroege echos. Wat als ik hier pas met 12 weken achter was gekomen...
..
Dag dames,

Hoe gaat het met jullie?

@morgenstond gelukkig gaat het een tikkeltje beter! Die kleintjes leiden wel behoorlijk goed af he? Dat is fijn!

@windgong hoe is het met jou?

Met mij gaat het momenteel redelijk goed... Had gisteren een controle echo en daar was nog een heel klein stolseltje te zien... Ze verwachtte dst dat vanzelf eruit zou komen omdat het al redelijk laag zat.
Het vloeien was al gestopt maar zojuist waarrempel een bruinig stolsel aangetroffen. Ik vermoed dat dat het laatste beetje was.

Ik ben wel heel benieuwd wanneer de cyclus weer op gang komt... Wanneer de eisprong weer zal plaatsvinden.
We maken er hoe dan ook maar gewoon gebruik van de komende periode en dan zien we het wel weer....
Normaal gesproken heb een relatief korte cyclus, 23 a 24 dagen en de eisprong op dag 10 en 11... Ga er vanuit dat het deze ronde allemaal wat langer zal duren.

Ben benieuwd dames! Hopelijk volgen er gauw meer positieve zwangerschapstesten!
Bloemmetje, fijn dat je lichaam alles zelf lijkt op te lossen. Ik duim voor je dat je cyclus snel weer op gang komt en je alles achter je kunt laten en je je kunt richten op de toekomst.

Ik heb zelf buikpijn van de spanning voor de ingreep van morgen. Echt, krijg geen hap door mijn keel, fingers crossed.
Windgong12, hoe is het nu bij jou? Is het bloeden begonnen? Hoe gaat het mentaal?

Bloemmetje2 , fijn dat het weer wat beter gaat. Ik voel me ook weer erg normaal/mezelf, en probeer maar lering te trekken uit de miskraam. Wat liever te zijn voor mezelf en het allemaal los te laten voor zover ik daar in staat ben. Heb afgelopen weekend alle testen en m'n schrijfsels van de eerste dagen in een doosje gedaan. Nu voelt het echt afgesloten.

D0ris, ik hoop echt heel erg voor je dat het er morgen goed uitziet. Snap je spanning ontzettend :hug:

Hier heb ik het idee alweer richting de vruchtbare periode te gaan. Veel zieken thuis, dus geen idee of we deze ronde kunnen gaan benutten. En ook daarover probeer ik dan maar oké te zijn. Wel echt fantastisch dat het zo snel weer op gang lijkt te komen. Droomde vannacht dat ik weer een positieve test had ;-)
Ah morgenstond, wat fijn! Kan me erg goed voorstellen dat dat vertrouwen geeft. Fijn dat je je lichaam goed kent en het goed kunt lezen. Ik duim voor je, ook dat je wellicht, ondanks de zieken, nog een kansje kunt wagen deze week. Zo niet, ook goed, je lijf doet het weer :), volgende maand weer nieuwe ronde nieuwe kansen!
@doris wat heftig... Hoelaat moet je er morgen zijn? Kan me voorstellen dat je super nerveus bent.... Heel veel succes alvast 🥀🥀

@morgenstond goed om het op deze manier af te sluiten denk ik! Jammer van de zieken thuis... Hopelijk vinden jullie toch nog een kansje om het te benutten.

Ik meen ook dat mn vruchtbare dagen zijn aangebroken. Maar 100% zeker weet ik het niet omdat alle ovulatietesten (op verschillende dagen getest) knalpositief uitvallen. K had dit nagevraagd aan de verloskundige... het was een heel verhaal maar het kwam er op neer dat ovulatietesten de eerste cyclus na een miskraam niet betrouwbaar zijn.

We proberen er maar gewoon gebruik van te maken en dan zien we het volgende maand wel weer....

Ik heb de miskraam langzaam wel een plekje kunnen geven. Had er toch wel last van... Ondanks dat we al gezegend zijn met 2 lieve en gezonde kindjes. Het neemt de wens voor een derde kindje niet weg. Wel probeer ik het positieve er van in te zien... Het zwanger worden is gelukt, nu hopen dat die kleine kindjes blijven zitten bij ons he dames?
We zullen wel zien wat de toekomst ons brengt...
d0ris, hoe laat moet/mag je morgen?

Bloemmetje2, heb je nog eens een zwangerschapstest gedaan? Als die nog licht positief uitslaat, zal je ovulatietest dat ook doen; dan reageert die op hCG. Mogelijk dat je VK daarom zei dat ovulatietesten de eerste cyclus na miskraam niet betrouwbaar zijn. Ik heb zelf vorige week woensdag nog eens getest, en toen was het streepje op zwangerschapstest nog nauwelijks zichtbaar. Dus ga er vanuit dat het nu wel uit m'n lichaam is.

En geen idee hoe blij jij wordt van statistieken, maar de kans op een miskraam is na één miskraam niet verhoogd. Zelf voel ik mezelf momenteel zelfs een soort van veilig; het is al één keer gebeurd, dus nu hoor ik de volgende keer gewoon bij het percentage waarbij het goed gaat.

Ik heb trouwens van alles van me afgeschreven op een blog. Mocht je het willen lezen, wil ik de link wel delen via pb. Misschien geeft het wat herkenning.
Morgen 09:30 it is.

Morgenstond, wat dapper, een blog. Kan me voorstellen dat dat zeker helpt.
Bloemmetje, denk inderdaad dat je dan nog hcg in je lichaam hebt.. Ik heb dat maanden gehad (maar ik had restweefsel), maar: ook na een tijdje weer een eisprong. Hou het even goed in de gaten :)
Haha, in feite niet bijzonder dapper hoor, het is meer een online dagboek. Schrijf graag, en zo kan ik het op een mooie plek kwijt. Het is niet dat ik vele lezers heb ;-D Maar ik denk dat herkenning goed kan helpen, dus voor mensen die het willen lezen deel ik het graag.

Fijn dat je morgenochtend al vrij snel aan de beurt bent. Nog 'even' de rest van de dag en de nacht doorkomen.
Heey lieve dames,

@Bloemetje: "Fijn" dat alles weg lijkt te zijn. Op naar een nieuwe cyclus. Lijkt me inderdaad gek dat je nu niet weet hoe die gaat verlopen. En snap je wens naar een 3e. Mijn wens naar een 2e lijkt wel groter dan naar een 1e. Ik wil een broertje of zusje voor de 1e en ik weet nu beter wat het is om een baby te krijgen en ik wil dat zo graag nog een keer.

@D0ris: heel veel succes morgen. Ik hoop dat je goed nieuws krijgt. Ik zal om half 10 voor je duimen. Ik hoop dat je een punt achter de nasleep mag zetten. Als ze geen verklevingen zien komen ze dan ook voorlopig niet?

@morgenstond: Goed om te horen dat je het een plekje kan geven.

Hoe ik me voel... Nog steeds wisselend. Soms 'vergeet' ik het even. En soms is het ineens met volle kracht terug. Nog steeds misselijk. Als er nog een baby zou groeien niet eens noemenswaardig misselijk, maar nu het nutteloos is voelt elke oprisping en boer er als 1 teveel. Nog steeds geen bloed te bekennen of krampen, hoewel ik net wel wat roziges had met afvegen... Woensdag de gyn. Ik verwacht dat er dan weer een inwendige echo moet komen. Ik twijfel om die te weigeren. Zo'n fijn onderzoek is het niet en het heeft weinig nut als er nog niets te controleren valt of alles weg is. Vind het erg lief dat jullie allemaal zo meeleven. Ik verlang weer naar de dagen dat wachten op de NOD lang duurde ;-) :p:
..
Windgong, ik vind je rozeverlies in deze wel positief klinken. Denk dat het best op gang kan gaan komen de komende dagen. Dat het er dan maar snel uit mag komen..
@morgenstond lijkt me zeker wat om je verhaal te lezen, zal zeker deels herkenning geven. Stuur je me een privé berichtje?

Maar heel fijn dat de kansen na een miskraam niet verhoogd zijn. Dat is inderdaad fijn om te horen.
Bij mijn 1e miskraam, ruim 2,5 jaar geleden testte ik 24 dagen later positief. Daarna een goede zwangerschap gehad van onze twins. ❤❤

Ik had vandaag trouwens een negatieve ovulatietest!
We hebben het afgelopen dagen gezellig gehad tussen de lakens.. de komende dagen blijf ik nog even doortesten en dan zien we het wel weer tijdens de volgende menstruatie/nod.

@windgong Ik snap dat heel goed van je wens! Hier is de wens er ook heel erg... dus het is heel herkenbaar.
We gaan zien wat de toekomst ons brengt. Wat vreselijk rot dat het bloedverlies maar niet echt doorbreekt. Zo heb je het idee dat je niet echt verder kunt he?
Wat is het plan nu? Nog even afwachten?

@doris veel succes morgen! Laat je ons iets weten?!
Even voor Doris: Heel veel succes morgen meid! :hug:
d0ris: :redrose:

Bloemmetje, je hebt pb
Hoi lieve meiden, wat een pijn weer wederom (pijnstilling lijkt niet echt te helpen), maar: mijn baarmoeder is nog open! Er zaten wel een paar kleine vliesjes voor mijn eileiders, maar de gyn wilde dat eigenlijk geen echte verklevingen noemen, maar ze heeft ze voor de zekerheid wel weggeknipt. In haar woorden: "Ik denk dat een zaad/ei-cel er waarschijnlijk wel langs kan, maar als ik nu toch kan knippen dan doe ik het gewoon."

We mogen het dus weer proberen. Wel met de kanttekening dat er een aanzienlijke kans is dat de verklevingen terugkomen. Ik moet nauwlettend mijn menstruatie in de gaten houden (lastig want ik ben altijd licht ongesteld). Als ik over een half jaar nog niet zwanger ben dan moet ik ook weer terug voor een eileider check. Blijkbaar kunnen ook eileiders verklevingen door Asherman, maar dat kunnen ze met de camera niet zien (enkel of de eileider vanaf de baarmoeder te zien is).

Ik voel eigenlijk nog geen opluchting. Na deze 10 maanden ellende heb ik meer de houding van "eerst zien dan geloven", daarnaast ben ik bang dat het terugkomt en ik zie op tegen die stress elke maand ("is dit nu wel of niet voldoende bloed, moet ik bellen?") De tijd zal het leren..

Maar voor nu: verkleving-vrij. Is wel een ieniemienie vreugdedansje waard toch? :cheer2: Nu ga ik vino's drinken en spelletjes spelen in een cafeetje. :biggrin:
:cheer2: voor D0ris. Voor nu in ieder geval de best mogelijke uitkomst.

Hier een positieve ovulatietest. Werkelijk nog nooit zo vroeg in mn cyclus gehad. Gisteren nog niet positief, dus denk niet dat het (alleen) door rest hCG komt. Hopelijk kan ik man in bed sleuren vanavond ;-)
Jeej morgenstond, goed nieuws! Veel plezier vanavond ;)
Ik had ook een eisprong toen ik nog HCG in bloed had, het kan dus zeker.
@doris wat fijn dat je het achter de rug hebt. En e gaan gewoon voor je duimen voor een goede zwangerschap.

Iets wat ik alle dames gun trouwens!!

@morgenstond ik ga zo je berichtje lezen... 😘😘

Ik vertelde gisteren dat ik een negatieve ovulatietest had... gewoon omowit.
Vandaag een overtuigende streep......
Dus manlief het bed in gesleurd en wie weet wat ons dat mag brengen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven