Zwembad in de tuin

11-01-2020 19:20 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij overwegen een zwembad in de tuin aan te leggen.

Nu is het dubio. Hoe groot? Alles past maar hoe groter hoe duurder en meer onderhoud dus we zoeken naar de ideale maat.

En dan zo dat het leuk is voor kinderen. Ook als ze groter zijn. Zelf vind ik erin plonsen en op een luchtbedje drijven genoeg en hoef ik geen echte baantjes te kunnen zwemmen.

Het is niet de vraag óf we een zwembad willen maar hoe groot.

Wie heeft ervaring? Of ideeen?
Hoe groot is je tuin?

Ik zou 6 meter lang wel het minimale vinden. Maar als dat al 1/4 van je tuin is, dan zou ik het zwembad laten.
because wijzigde dit bericht op 11-01-2020 19:24
72.73% gewijzigd
Wat versta je onder op een luchtbedden dobberen?
Klots tegen de kant metertje drijven, knots tegen de andere kant?
Of echt dat je los bent voor een tijdje?
Kunnen ze al zwemmen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tuin is groot genoeg voor een olympisch bad dus daar ligt het niet aan.

We hadden nu zo’n opzetbad van 2 bij 3, daar kan je dus niet echt dobberen,

Iemand die een zwembad heeft? Voor welke afmetingen heb je gekozen?
Ik lees nu terug dat je kleine kinderen hebt. Dan vind ik het een ronduit onverstandig plan van je.
Marly89 schreef:
11-01-2020 19:29
Tuin is groot genoeg voor een olympisch bad dus daar ligt het niet aan.

We hadden nu zo’n opzetbad van 2 bij 3, daar kan je dus niet echt dobberen,

Iemand die een zwembad heeft? Voor welke afmetingen heb je gekozen?
Woon je wel in Nederland?
*2020* schreef:
11-01-2020 19:33
Woon je wel in Nederland?
Want? In NL heb je alleen postzegel tuintjes?
Zelf zou ik dan wel ineens voor een beetje een fatsoenlijke grootte gaan waar je wel een paar slagen in kan doen.

Iets van 10 x 5 ofzo.

Als je alleen een poedel-bad wil zou ik bij zo'n opzet-bad blijven.
Because schreef:
11-01-2020 19:34
Want? In NL heb je alleen postzegel tuintjes?
Hoeveel mensen ken jij met een groot zwembad in de tuin? Even tellen.
Euh....Hier in de buurt veel...
*2020* schreef:
11-01-2020 19:36
Hoeveel mensen ken jij met een groot zwembad in de tuin? Even tellen.
Ik heb wel wat mensen in mijn buurt met een zwembadje.

Meestal geen Olympisch bad, maar vaak wel iets van 10 à 15 meter lang.
Heerlijk om in de zomer te zwemmen :-).
Ik zou iemand langs laten komen van zo'n bedrijf die zwembaden maken/ installeren om je goed te laten informeren. Dan kunnen ze meteen een offerte uitbrengen.
15 is wel het minimum ander kan je alleen maar even dippen

en vergeet niet dat het heel veel onderhoud vraagt
en kies voor een verwarmd bad, het lijkt alsof we hete zomers hebben de laatste tijd maar het aantal zondagen boven de 20 graden valt vies tegen hoor
Veel baden zijn in verhouding vaak 2:1. Nou vind ik baantjes zwemmen in een bad van 10 tot 12 meter vervelend omdat je dan steeds moet keren. Maar ik snap dat je geen 25 meter bad gaat met leggen. Ik zou kiezen voor een lang en dan wat smaller bad. 20 x 4 of 6 of zo.
De ideale maat is natuurlijk vooral afhankelijk van wat je ermee wil. Jij wil alleen maar plonzen, je kinderen zijn blijkbaar nog klein dus die hebben helemaal niet zo'n groot zwembad van node. Kortom, ik zou niet eens beginnen aan die onzin en gewoon zo'n ding van Action neerzetten als het echt warm wordt. En je kinderen goed in de gaten houden, dat ze er niet in een onbewaakt ogenblik in vallen.
Ja we hebben een bedrijf mee laten denken en die hebben ons wel alle opties voor verwarmen ed uitgelegd maar ze hebben alle vormen en maten zwembaden en hadden niet echt advies daarover. Behalve dat je bij echt zwemmen minstens 10 meter nodig hebt.

In Nederland ja.

Kleine kinderen ja. Nog eentje zonder diploma’s dus hek eromheen met dichtvallend poortje met kinderslot. Dat hebben we al uitgezocht.
Gotsamme wat een gedoe, en dat allemaal om af en toe even te plonzen.
We hebben nu gekeken naar 4, 5 of 6 meter rond, of 6 bij 3 of 8 bij 4. En dan 1.20 1.30 of 1.50 diep zijn ook nog keuzes.

Echt baantjes zwemmen hoeft niet dus die 10 meter is denk ik niet nodig.
Zoutwaterzwembad kan ook. Minder onderhoud, minder slecht voor milieu etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Reken eerst eens uit wat je zwembad zal gaan kosten (ook schoonmaken, onderhouden, vervangen water en eventueel verwarmen). Het zou namelijk best kunnen dat je beter elke week naar een subtropisch zwemparadijs kunt gaan voor minder geld dan een zwembad in de tuin.
Betty_Slocombe schreef:
11-01-2020 19:53
Reken eerst eens uit wat je zwembad zal gaan kosten (ook schoonmaken, onderhouden, vervangen water en eventueel verwarmen). Het zou namelijk best kunnen dat je beter elke week naar een subtropisch zwemparadijs kunt gaan voor minder geld dan een zwembad in de tuin.

En toch ga je dan niet elke week. Hoe heerlijk zou het zijn om elke ochtend even te zwemmen? Ik ga nu een keer per week gratis zwemmen, ik kan vijf keer gaan, maar ga zelden vaker want:

Eerst aankleden, fietsen, uitkleden, zwemmen, aankleden en fietsen vind ik te veel moeite. Zou ik na mijn ontbijt direct het bad ik kunnen springen zou ik vaker gaan. Maar dan zou ik wel een overdekt bad willen dat ik in de winter ook kan gebruiken. En dan iemand voor het onderhouden van het bad.
Marly89 schreef:
11-01-2020 19:47
Ja we hebben een bedrijf mee laten denken en die hebben ons wel alle opties voor verwarmen ed uitgelegd maar ze hebben alle vormen en maten zwembaden en hadden niet echt advies daarover. Behalve dat je bij echt zwemmen minstens 10 meter nodig hebt.

In Nederland ja.

Kleine kinderen ja. Nog eentje zonder diploma’s dus hek eromheen met dichtvallend poortje met kinderslot. Dat hebben we al uitgezocht.
Wij hebben recentelijk een vakantiewoning gekocht aan het water. Jongste heeft nog geen diploma. Eerste weekend lag hij er al in(met reddingsvest). Ook bij ons hek uiteraard, maar een creatief kind.
Waar we eerst allert waren, zijn we dat nu nog meer. Gelukkig voor korte periode en niet elke dag.

Zonder diploma zou ik het echt uitstellen. Eerst allemaal een diploma.
Tot die tijd een klein opzet bad.

Afmetingen die je noemt vind ik behoorlijk klein eerlijk gezegd.

Een echt zwembad leg je aan voor heel veel jaren. Ik zou daarbij kijken naar:
* de leeftijd van kinderen nu en wensen;
* wensen als ze in de leeftijd 15-20 zijn;
* eigen wensen.

Daarnaast ook de vraag of je een natuurbad wil, zoutwaterbad of chloorbad.
En wil je alleen bij heel mooi weer buiten zwemmen of een groter deel van het jaar en wil je wellicht een uitschuifbare overkapping?

Wij hebben nu zelf geen zwembad maar hebben ons hier wel op georiënteerd.
Onze keuze zou zijn een groter bad dus minimaal 10 meter, zoutwater en een overkapping voor langere gebruik gedurende het jaar.

Als jouw kinderen nog wat kleiner zijn zou ik eerder neigen naar een wat beter kwaliteit opzet zwembad met de afmetingen die je aangeeft.
Dan voorkeur voor rond ivm de stabiliteit en geen uitstekende dingen.
plukkie78 wijzigde dit bericht op 11-01-2020 20:09
0.26% gewijzigd
1 keer is voldoende😊
plukkie78 wijzigde dit bericht op 11-01-2020 20:08
98.32% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven