Zwembad in de tuin
zaterdag 11 januari 2020 om 19:20
Wij overwegen een zwembad in de tuin aan te leggen.
Nu is het dubio. Hoe groot? Alles past maar hoe groter hoe duurder en meer onderhoud dus we zoeken naar de ideale maat.
En dan zo dat het leuk is voor kinderen. Ook als ze groter zijn. Zelf vind ik erin plonsen en op een luchtbedje drijven genoeg en hoef ik geen echte baantjes te kunnen zwemmen.
Het is niet de vraag óf we een zwembad willen maar hoe groot.
Wie heeft ervaring? Of ideeen?
Nu is het dubio. Hoe groot? Alles past maar hoe groter hoe duurder en meer onderhoud dus we zoeken naar de ideale maat.
En dan zo dat het leuk is voor kinderen. Ook als ze groter zijn. Zelf vind ik erin plonsen en op een luchtbedje drijven genoeg en hoef ik geen echte baantjes te kunnen zwemmen.
Het is niet de vraag óf we een zwembad willen maar hoe groot.
Wie heeft ervaring? Of ideeen?

zaterdag 11 januari 2020 om 20:06
voor echt zwemmen is 10 te kort hoor, tenzij je er een jetstream in hebtMarly89 schreef: ↑11-01-2020 19:47Ja we hebben een bedrijf mee laten denken en die hebben ons wel alle opties voor verwarmen ed uitgelegd maar ze hebben alle vormen en maten zwembaden en hadden niet echt advies daarover. Behalve dat je bij echt zwemmen minstens 10 meter nodig hebt.
In Nederland ja.
Kleine kinderen ja. Nog eentje zonder diploma’s dus hek eromheen met dichtvallend poortje met kinderslot. Dat hebben we al uitgezocht.

zaterdag 11 januari 2020 om 20:07
maar zo’n klein bad ga je toch niet permanent aanleggen? wat is het nut, zet dan zo’n opblaasbaar ding neer, scheelt je zo 10.000 euro en een hoop onderhoud en kosten

zaterdag 11 januari 2020 om 20:08
het hebben van de zaak is het einde van het vermaak
(zou m'n oma zeggen)
Denk dat je hier heel veel spijt van gaat krijgen.
Dure aankoop, ook qua onderhoud.
En als het nieuwtje ervan af is, zit je met dat dure ding
Koop in juni gewoon de grootste van Intex. En ruim 'm in augustus weer op. Ook genoeg fun en veilig voor de kids
Wil je echt baantjes trekken, ga lekker naar het zwembad. Wil je dobbberen, ga naar het meer of de zee.
Dat mensen een jacuzzi in de tuin zetten, begrijp ik wel. Is ook in de winter heerlijk. En neemt niet zoveel ruimte in beslag. Maar een vast permanent zwembad? Nee. Maar da's mijn mening
(zou m'n oma zeggen)
Koop in juni gewoon de grootste van Intex. En ruim 'm in augustus weer op. Ook genoeg fun en veilig voor de kids
Wil je echt baantjes trekken, ga lekker naar het zwembad. Wil je dobbberen, ga naar het meer of de zee.
Dat mensen een jacuzzi in de tuin zetten, begrijp ik wel. Is ook in de winter heerlijk. En neemt niet zoveel ruimte in beslag. Maar een vast permanent zwembad? Nee. Maar da's mijn mening

zaterdag 11 januari 2020 om 20:11
en iedere keer het bladafval en andere gewaaide troep (iedere dag!!) eruit scheppen en de bodem stofzuigen (elke week)waterlelieke schreef: ↑11-01-2020 20:08het hebben van de zaak is het einde van het vermaak
(zou m'n oma zeggen)
Dat mensen een jacuzzi in de tuin zetten, begrijp ik wel. Is ook in de winter heerlijk. En neemt niet zoveel ruimte in beslag. Maar een zwembad? Nee. Maar da's mijn mening
je kan ook een zwemvijver nemen, minder onderhoud, beter voor milieu, goedkoper en als je geen zin meer hebt in zwemmen heb je een mooi watertje in een tuin. Veel mooier dan zo’n blauwe chloorbak
zaterdag 11 januari 2020 om 20:18
Dat zijn maten die je met een (Intex) opzetzwembad ook hebt.
Dan heb je een paar maanden plezier en na het seizoen opruimen en geen omkijken meer naar.
Met een ingebouwd zwembad heb je veel meer onderhoud.
De grootste ronde van Intex is 732 cm en 132 diep.
stempelinkt wijzigde dit bericht op 11-01-2020 20:22
5.16% gewijzigd
zaterdag 11 januari 2020 om 20:19
Niet iedereen met een lap grond woont in een miljoenenpand met dito inkomen. Ik bezit 6000 m2 maar met een half miljoen zou ik dik tevreden zijn en lachend verhuizen. Afhankelijk van de bestemming en locatie, kost grond niets.Madeliefjees schreef: ↑11-01-2020 20:06Als ze een tuin heeft waar een 50 meter bad in past, hoeft ze zich denk ik niet druk te maken om onderhoudskosten.

zaterdag 11 januari 2020 om 20:21
Ik denk dat je oma groot gelijk heeft.waterlelieke schreef: ↑11-01-2020 20:08het hebben van de zaak is het einde van het vermaak
(zou m'n oma zeggen)

zaterdag 11 januari 2020 om 20:22
Mijn ene tante had een echt zwembad in de tuin. Groot genoeg om korte baantjes in te zwemmen. Denk 12-15 meter lang. Uitschuifbare overkapping en huisje ernaast waar je in kon omkleden en een wc. Dat was wel echt heel handig dus dat kan ik je zeker aanraden.
Andere tante had zo’n opzet ding laten ingraven. Ook prima. Was rond dus je kon rondjes zwemmen. Stuk kleiner wel maar nog steeds erg chill bij 30 graden.
Als ik het zelf zou overwegen zou ik voor de eerste optie gaan. Met dat huisje ernaast. Dan heb je ook geen grasvoeten in je huis van plassende kinderen.
Andere tante had zo’n opzet ding laten ingraven. Ook prima. Was rond dus je kon rondjes zwemmen. Stuk kleiner wel maar nog steeds erg chill bij 30 graden.
Als ik het zelf zou overwegen zou ik voor de eerste optie gaan. Met dat huisje ernaast. Dan heb je ook geen grasvoeten in je huis van plassende kinderen.

zaterdag 11 januari 2020 om 20:27
Ik hoor van de tieners van zwembadbezitters vooral dat het een hoop schoonmaakwerk is en gedoe met de metingen van het water. Daarnaast kost verwarmen natuurlijk veel energie.
Hun vrienden kwamen wat vaker langs en dat was gezellig, maar gaf ook veel verplichtingen (niet alleen t.a.v. het onderhoud).
Hun vrienden kwamen wat vaker langs en dat was gezellig, maar gaf ook veel verplichtingen (niet alleen t.a.v. het onderhoud).

zaterdag 11 januari 2020 om 20:40
Wij hebben een bad gehad van 5x8. Leuk en je kan een beetje zwemmen maar echt baantjes trekken is mwah. Je moet wel heel vaak keren

Maar groter is ook zo overdreven, zeker voor Nederland.
Onderhoud valt erg mee met goede pomp en regelmatig even de blaadjes er uit. Overdekken kan maar dan heb je sneller andere problemen.
Hoe dan ook is er geen een zwembad onderhoudsvrij natuurlijk.
anoniem_6376ce86e1bde wijzigde dit bericht op 11-01-2020 20:48
0.22% gewijzigd

zaterdag 11 januari 2020 om 20:43
Met een koepel er boven doe je dat wel vaker dan af en toe hoor. En goed voor je conditie.Lady*Voldemort schreef: ↑11-01-2020 19:51Gotsamme wat een gedoe, en dat allemaal om af en toe even te plonzen.

zaterdag 11 januari 2020 om 20:44
Rond moet je niet doen. Neemt meer ruimte in dan dat je er wat aan hebt. Liever iets langer en smaller. Leuker voor toch die baantjes als je kinderen wat groter zijn en balspellen.

zaterdag 11 januari 2020 om 20:46
Dit. Vanuit je bed ff koffie en dan in je ochtendjas ff snel wat baantjes doen.Andersom schreef: ↑11-01-2020 20:02En toch ga je dan niet elke week. Hoe heerlijk zou het zijn om elke ochtend even te zwemmen? Ik ga nu een keer per week gratis zwemmen, ik kan vijf keer gaan, maar ga zelden vaker want:
Eerst aankleden, fietsen, uitkleden, zwemmen, aankleden en fietsen vind ik te veel moeite. Zou ik na mijn ontbijt direct het bad ik kunnen springen zou ik vaker gaan. Maar dan zou ik wel een overdekt bad willen dat ik in de winter ook kan gebruiken. En dan iemand voor het onderhouden van het bad.

zaterdag 11 januari 2020 om 20:47
Nah, ik weet niet hoor. Als ik een enorme tuin had en de geldpest zou ik even zo vrolijk een verwarmd zwembad van 10x25 meter aan laten leggen voor de baantjes. Of ik nou in Nederland woonde of niet.strings-attached schreef: ↑11-01-2020 20:40Wij hebben een bad gehad van 5x10. Leuk en je kan een beetje zwemmen maar echt baantjes trekken is mwah. Je moet wel heel vaak keren![]()
Maar groter is ook zo overdreven, zeker voor Nederland.
zaterdag 11 januari 2020 om 20:52
Ik zou minimaal 15 meter doen, desnoods wat smaller en/of een jetstream. Maar ik hou dan ook va baantjes zwemmen (aanrader om het te leren hoor, borstcrawl). Ook voor evt. verkoop van je huis ooit zou ik rekening houden met baantjestrekkers.
Niemand zit te wachten op een zwembad van 5-10 meter, dat is een poedelbadje waar je niks mee kan als zwemmer.
En dan heeft dat zwembad voor je huis ineens geen meerwaarde maar dan is het een kostenpost die eruit moet worden gesloopt.
Niemand zit te wachten op een zwembad van 5-10 meter, dat is een poedelbadje waar je niks mee kan als zwemmer.
En dan heeft dat zwembad voor je huis ineens geen meerwaarde maar dan is het een kostenpost die eruit moet worden gesloopt.
zaterdag 11 januari 2020 om 20:55
Ik had wel verwacht dat de discussie over wel of geen zwembad zou komen. Geeft niet, lees ik wel doorheen.
Maar daar hebben wij lang over nagedacht en veel info over ingewonnen en natuurlijk weet je het pas echt als je er een hebt, maar de meeste dingen die jullie noemen hebben we al afgewogen en besloten.
Er komt sowieso geen zwemvijver en geen zoutwater. Het bad wordt sowieso verwarmt maar niet overdekt. En inderdaad een intexbad kan ook. Dat hebben we nu 3 jaar gehad en die heeft al veel geleden. Vooral van het opgevouwen op zolder liggen. En daarnaast vind ik zo’n ding gewoon foeilelijk en onoverzichtelijk. En ik weet dat anderen dat van een ingegraven bad vinden.
Ja dat dubio van wat is genoeg voor een 15-20 jarige dat vind ik het lastige. Baantjes zwemmen zie ik mezelf echt niet doen. Het is bedoeld om lekker in te springen, spelen, op een luchtbedje dobberen. Maar misschien moeten we dan toch richting die 8x4 gaan als ik dat zo hoor.
Ben vooral heel benieuwd naar mensen met een klein zwembad in de tuin. Spijt van het formaat of was het helemaal prima?
Maar daar hebben wij lang over nagedacht en veel info over ingewonnen en natuurlijk weet je het pas echt als je er een hebt, maar de meeste dingen die jullie noemen hebben we al afgewogen en besloten.
Er komt sowieso geen zwemvijver en geen zoutwater. Het bad wordt sowieso verwarmt maar niet overdekt. En inderdaad een intexbad kan ook. Dat hebben we nu 3 jaar gehad en die heeft al veel geleden. Vooral van het opgevouwen op zolder liggen. En daarnaast vind ik zo’n ding gewoon foeilelijk en onoverzichtelijk. En ik weet dat anderen dat van een ingegraven bad vinden.
Ja dat dubio van wat is genoeg voor een 15-20 jarige dat vind ik het lastige. Baantjes zwemmen zie ik mezelf echt niet doen. Het is bedoeld om lekker in te springen, spelen, op een luchtbedje dobberen. Maar misschien moeten we dan toch richting die 8x4 gaan als ik dat zo hoor.
Ben vooral heel benieuwd naar mensen met een klein zwembad in de tuin. Spijt van het formaat of was het helemaal prima?

zaterdag 11 januari 2020 om 20:56
15 meter is wel voldoende om echt baantjes te trekken hoor.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑11-01-2020 20:22Mijn ene tante had een echt zwembad in de tuin. Groot genoeg om korte baantjes in te zwemmen. Denk 12-15 meter lang. Uitschuifbare overkapping en huisje ernaast waar je in kon omkleden en een wc. Dat was wel echt heel handig dus dat kan ik je zeker aanraden.

zaterdag 11 januari 2020 om 20:57
Als het je puur voor baantjes te doen is is 5x20 ook voldoendeLady*Voldemort schreef: ↑11-01-2020 20:47Nah, ik weet niet hoor. Als ik een enorme tuin had en de geldpest zou ik even zo vrolijk een verwarmd zwembad van 10x25 meter aan laten leggen voor de baantjes. Of ik nou in Nederland woonde of niet.

Het is een plakkaat hoor zo'n bad. En zonder die leuke obers met drankjes met pluutje echt minder attractief.

zaterdag 11 januari 2020 om 21:01
Als ik de ruimte had zou ik het ook doen, maar in ieder geval met de maat dat je echt een baantje kan trekken of een partijtje waterpolo kan spelen. Je kinderen worden ook ouder en zullen het zwembad dan ook willen gebruiken op een sportievere manier wellicht.
En ik zou er ook heel goed aan kunnen wennen om iedere ochtend na de koffie eerst een paar baantjes te trekken voor de dag begint. Lijkt me heerlijk wakker worden!
En ik zou er ook heel goed aan kunnen wennen om iedere ochtend na de koffie eerst een paar baantjes te trekken voor de dag begint. Lijkt me heerlijk wakker worden!

zaterdag 11 januari 2020 om 21:01
Wij hebben een zwembad in de tuin, maar wonen niet in Nederland. In principe elke dag zwem-weer dus dat is anders.
Ons zwembad is 8x4 En 1.80 diep, met daarbij nog een vierkantje er aan vast wat ondiep is en waar je kan zitten (soort jacuzzi idee maar zonder jets).
We wonen hier nu anderhalf jaar en de eerste maanden zaten we er elke dag in. Nu paar keer per week. Dus zelfs met altijd mooi weer maak je er niet altijd gebruik van.
Oudste heeft alle diploma’s, jongste (3 jaar) niet. In het begin hadden we een hek, maar dan nog moet je altijd opletten. Sinds een paar maanden is het hek weg; jongste red zich namelijk prima in het water. Dat wil niet zeggen dat we niet meer opletten.
Sommige vrienden van ons hebben zo een alarm op het zwembad. Dat werkt op zich goed, alleen hier niet altijd. Omdat het hard kan waaien, gaat daardoor soms het alarm af.
Wij hebben een magna zwembad, geen tot weinig chloor dus en minder onderhoud. 1x per week komt iemand het schoonmaken. Zelf alleen af en toe blaadjes er uit halen. Kost wel een aardige duit aan stroom en water, en dan is het onze nog niet eens verwarmd.
Als ik in Nederland zou wonen en de ruimte zou hebben (en het geld) zou ik het ook doen.
Ons zwembad is 8x4 En 1.80 diep, met daarbij nog een vierkantje er aan vast wat ondiep is en waar je kan zitten (soort jacuzzi idee maar zonder jets).
We wonen hier nu anderhalf jaar en de eerste maanden zaten we er elke dag in. Nu paar keer per week. Dus zelfs met altijd mooi weer maak je er niet altijd gebruik van.
Oudste heeft alle diploma’s, jongste (3 jaar) niet. In het begin hadden we een hek, maar dan nog moet je altijd opletten. Sinds een paar maanden is het hek weg; jongste red zich namelijk prima in het water. Dat wil niet zeggen dat we niet meer opletten.
Sommige vrienden van ons hebben zo een alarm op het zwembad. Dat werkt op zich goed, alleen hier niet altijd. Omdat het hard kan waaien, gaat daardoor soms het alarm af.
Wij hebben een magna zwembad, geen tot weinig chloor dus en minder onderhoud. 1x per week komt iemand het schoonmaken. Zelf alleen af en toe blaadjes er uit halen. Kost wel een aardige duit aan stroom en water, en dan is het onze nog niet eens verwarmd.
Als ik in Nederland zou wonen en de ruimte zou hebben (en het geld) zou ik het ook doen.