Napraattopic deel 124
vrijdag 3 januari 2020 om 21:30
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 18 januari 2020 om 09:00
Ja, en er zijn ook onderzoeken waar iets anders uitkomt.Nouschi schreef: ↑18-01-2020 08:59Leavitt en Christenfeld dachten dat wel te kunnen verklaren. Volgens hen is een verhaal eenvoudiger te volgen als we het eind al weten. We zijn dan niet de hele tijd bezig met uitvogelen waar het naartoe gaat en we snappen meteen waarom de personages doen wat ze doen. Dat maakt een 'gespoild verhaal' mogelijk minder spannend, maar al met al toch leuker dan een niet-gespoild verhaal.
Of toch niet...
Communicatiedeskundige Benjamin Johnson van de University of Florida (VS) vond dat een interessant resultaat. Hij besloot er een nieuwe studie aan te wijden. Daaruit bleek tot zijn verrassing het tegenovergestelde: spoilers zorgen er juist wél voor dat we minder plezier aan een verhaal beleven.
Ik hoor bij de laatste groep.
Staat in hetzelfde artikel.
Dat is wat mij betreft het leuke ervan: het verschilt per persoon.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 18 januari 2020 om 09:03
Ja daar begint de quote mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zaterdag 18 januari 2020 om 09:11
Precies. Maar dat was al duidelijk toch anders had je hier niet al 10 keer een discussie over gehad.
Maar even de Titanic als voorbeeld. Ik vond het een mooie film maar als ik het eind niet had geweten misschien nog wel mooier, je weet het niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 18 januari 2020 om 09:12
Jij leest een bedoeling die ik niet schrijf, want ik schrijf nergens dat de mening van de Viva-goegemeente belangrijk is.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 18 januari 2020 om 09:14
De discussie hier ging voornamelijk over wát er precies wordt verstaan onder een spoiler, niet dat er ook mensen zijn die helemaal geen probleem hebben met spoilers.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 18 januari 2020 om 09:15
Yas dus.
zaterdag 18 januari 2020 om 09:17
Maar als iemand roept "dat is toch geen spoiler" heeft diegene er geen moeite mee dus.
zaterdag 18 januari 2020 om 09:19
"Btw, mij boeien spoilers ook geen deuk. "
Maar misschien weet ze niet wat een spoiler is idd

zaterdag 18 januari 2020 om 09:20
Nou ja, ik heb in die discussies vooral geprobeerd te begrijpen wat als spoiler gezien wordt, want nogmaals, ik wil daar best rekening mee houden.
Maar ik heb zelf geen last van spoilers.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 18 januari 2020 om 09:21
Ja. Boeit me echt niet. Ik kijk toch wel ondanks dat ik dingen weet. En de meesten spoileren ook erg slecht, de regisseur brengt het heel anders in beeld met een andere boodschap. Hebben er niets van begrepen.
Ook bij waargebeurde verhalen roepen mensen: spoiler! Dan ben je wel heel erg dom
Geen bijzonderheden
zaterdag 18 januari 2020 om 09:23
yasmijn schreef: ↑18-01-2020 09:21Ja. Boeit me echt niet. Ik kijk toch wel ondanks dat ik dingen weet. En de meesten spoileren ook erg slecht, de regisseur brengt het heel anders in beeld met een andere boodschap. Hebben er niets van begrepen.
Ook bij waargebeurde verhalen roepen mensen: spoiler! Dan ben je wel heel erg dom![]()
Het is wel Viva hè

zaterdag 18 januari 2020 om 09:32