Napraattopic deel 124

03-01-2020 21:30 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
18-01-2020 08:52

Daarbij ging het mij er niet om dat ik de mening van de Viva-goegemeente zo belangrijk vond, maar wel dat ik blij ben ook eens een andere mening te lezen.
Maar dat is niet wat je schrijft.
yette schreef:
18-01-2020 08:48
Die regels zijn zelfs voor ons al lastig. Kan je nagaan.
Wij oude door de wol geverfde gepokte en gemazelde forummers.

Btw, mij boeien spoilers ook geen deuk.
Geen bijzonderheden
Nouschi schreef:
18-01-2020 08:59
Leavitt en Christenfeld dachten dat wel te kunnen verklaren. Volgens hen is een verhaal eenvoudiger te volgen als we het eind al weten. We zijn dan niet de hele tijd bezig met uitvogelen waar het naartoe gaat en we snappen meteen waarom de personages doen wat ze doen. Dat maakt een 'gespoild verhaal' mogelijk minder spannend, maar al met al toch leuker dan een niet-gespoild verhaal.
Of toch niet...

Communicatiedeskundige Benjamin Johnson van de University of Florida (VS) vond dat een interessant resultaat. Hij besloot er een nieuwe studie aan te wijden. Daaruit bleek tot zijn verrassing het tegenovergestelde: spoilers zorgen er juist wél voor dat we minder plezier aan een verhaal beleven.

Ik hoor bij de laatste groep.
Ja, en er zijn ook onderzoeken waar iets anders uitkomt.
Staat in hetzelfde artikel.

Dat is wat mij betreft het leuke ervan: het verschilt per persoon.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
broekrok schreef:
18-01-2020 08:59
Maar dat is niet wat je schrijft.
Echt wel.

David Dunning
Solomio schreef:
18-01-2020 09:00

Ja daar begint de quote mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Solomio schreef:
18-01-2020 08:45
want blijkbaar ben ik niet de enige die geen problemen heeft met spoilers, terwijl ik hier inmiddels wel die indruk kreeg.
Echt wel
broekrok schreef:
18-01-2020 09:04
Echt wel
Echt niet.
Je zit te klieren, je leest namelijk iets wat er niet staat.

David Dunning
Kom op Broek, koffie?
Afbeelding
Solomio schreef:
18-01-2020 09:04
Echt niet.
Je zit te klieren, je leest namelijk iets wat er niet staat.
Ik klieren? Ik lees precies wat er staat. Jij schrijft niet wat je bedoelt te zeggen.
Solomio schreef:
18-01-2020 09:00

Precies. Maar dat was al duidelijk toch anders had je hier niet al 10 keer een discussie over gehad.
Maar even de Titanic als voorbeeld. Ik vond het een mooie film maar als ik het eind niet had geweten misschien nog wel mooier, je weet het niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
broekrok schreef:
18-01-2020 09:10
Ik klieren? Ik lees precies wat er staat. Jij schrijft niet wat je bedoelt te zeggen.
Jij leest een bedoeling die ik niet schrijf, want ik schrijf nergens dat de mening van de Viva-goegemeente belangrijk is.

David Dunning
Nouschi schreef:
18-01-2020 09:11
Precies. Maar dat was al duidelijk toch anders had je hier niet al 10 keer een discussie over gehad.
Maar even de Titanic als voorbeeld. Ik vond het een mooie film maar als ik het eind niet had geweten misschien nog wel mooier, je weet het niet.
De discussie hier ging voornamelijk over wát er precies wordt verstaan onder een spoiler, niet dat er ook mensen zijn die helemaal geen probleem hebben met spoilers.

David Dunning
Solomio schreef:
18-01-2020 09:12
Jij leest een bedoeling die ik niet schrijf, want ik schrijf nergens dat de mening van de Viva-goegemeente belangrijk is.
Wat jij wil
Solomio schreef:
18-01-2020 09:14
De discussie hier ging voornamelijk over wát er precies wordt verstaan onder een spoiler, niet dat er ook mensen zijn die helemaal geen probleem hebben met spoilers.

Yas dus.
Nouschi schreef:
18-01-2020 09:15
Yas dus.
Heeft Yas geen probleem met spoilers? Of weet Yas niet wat een spoiler is?

David Dunning
Solomio schreef:
18-01-2020 09:14
Maar als iemand roept "dat is toch geen spoiler" heeft diegene er geen moeite mee dus.
Solomio schreef:
18-01-2020 09:17
Heeft Yas geen probleem met spoilers? Of weet Yas niet wat een spoiler is?
"Btw, mij boeien spoilers ook geen deuk. "

Maar misschien weet ze niet wat een spoiler is idd :devil:
Nouschi schreef:
18-01-2020 09:17
Maar als iemand roept "dat is toch geen spoiler" heeft diegene er geen moeite mee dus.
Nou ja, ik heb in die discussies vooral geprobeerd te begrijpen wat als spoiler gezien wordt, want nogmaals, ik wil daar best rekening mee houden.
Maar ik heb zelf geen last van spoilers.

David Dunning
Nouschi schreef:
18-01-2020 09:15
Yas dus.
Ja. Boeit me echt niet. Ik kijk toch wel ondanks dat ik dingen weet. En de meesten spoileren ook erg slecht, de regisseur brengt het heel anders in beeld met een andere boodschap. Hebben er niets van begrepen.

Ook bij waargebeurde verhalen roepen mensen: spoiler! Dan ben je wel heel erg dom 😂
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
18-01-2020 09:21
Ja. Boeit me echt niet. Ik kijk toch wel ondanks dat ik dingen weet. En de meesten spoileren ook erg slecht, de regisseur brengt het heel anders in beeld met een andere boodschap. Hebben er niets van begrepen.

Ook bij waargebeurde verhalen roepen mensen: spoiler! Dan ben je wel heel erg dom 😂

Het is wel Viva hè :mrgreen:
Veel films zijn gebaseerd op waargebeurde verhalen. Ken jij al die verhalen?
Niq schreef:
18-01-2020 09:23
Veel films zijn gebaseerd op waargebeurde verhalen. Ken jij al die verhalen?

Yas? Tuurlijk, tssskkk.
En anders is het een trollfilm natuurlijk :proud:

Ik zoek vaak online het verhaal van de film op tijdens het kijken.
Marana schreef:
18-01-2020 09:30
En anders is het een trollfilm natuurlijk :proud:

Ik zoek vaak online het verhaal van de film op tijdens het kijken.

Precies! :mrgreen:
Solomio schreef:
18-01-2020 08:27
Wat ik schrijf: lang niet voor iedereen is het erg als ze de clou al kennen.

Maar dat weet je toch niet van tevoren, of ze dat erg vinden? Dus moet je niet spoilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven