Napraattopic deel 124

03-01-2020 21:30 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Marana schreef:
18-01-2020 09:30
En anders is het een trollfilm natuurlijk :proud:

Ik zoek vaak online het verhaal van de film op tijdens het kijken.
Ha, ik ook! Ook bij series wil ik soms al dingen weten vooraleer ze gebeuren. Vooral als het een serie is die al meerdere seizoenen loopt en ik er pas aan begin.
Life is short. Eat dessert first.
Nouschi schreef:
18-01-2020 09:23
Het is wel Viva hè :mrgreen:
Ja 😂 lekker vergaarbakje. :proud:
Geen bijzonderheden
RikM schreef:
18-01-2020 09:34
Maar dat weet je toch niet van tevoren, of ze dat erg vinden? Dus moet je niet spoilen.
Precies, daar heb ik een hoop over geleerd dus.
Maar dan nog blijft de difinitie van wat een spoiler nou precies is wat mij betreft onduidelijk. Of iig inmiddels te breed.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
doornroosje9 schreef:
18-01-2020 09:40
Ha, ik ook! Ook bij series wil ik soms al dingen weten vooraleer ze gebeuren. Vooral als het een serie is die al meerdere seizoenen loopt en ik er pas aan begin.
Ik kijk bij een boek ook vaak even naar de laatste pagina: kijken wie er nog leeft, wie er elkaar heeft gevonden, van zulks dus.

David Dunning
Solomio schreef:
18-01-2020 09:45
Ik kijk bij een boek ook vaak even naar de laatste pagina: kijken wie er nog leeft, wie er elkaar heeft gevonden, van zulks dus.
Dat doet een vriendin van mij ook. On-be-grij-pe-lijk voor mij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Solomio schreef:
18-01-2020 09:44
Precies, daar heb ik een hoop over geleerd dus.
Maar dan nog blijft de difinitie van wat een spoiler nou precies is wat mij betreft onduidelijk. Of iig inmiddels te breed.

Alles wat niet algemeen bekend was voordat mensen de film konden kijken (of boek konden lezen etc.) is een spoiler.

Toch?
RikM schreef:
18-01-2020 09:34
Maar dat weet je toch niet van tevoren, of ze dat erg vinden? Dus moet je niet spoilen.
Klopt, dus dan vraag je of je het kan vertellen. Maar dat geldt wat mij betreft voor als je het irl hebt over een serie/film die je beiden boeit.

Wat internet betreft, vind ik dat de verantwoordelijkheid voor krijgen van informatie, ligt bij degene die de informatie ontvangt. Wie de afloop niet wil weten, maar nog niet heeft gekeken, moet zich simpelweg niet mengen in de conversatie van mensen die dat onderwerp willen bespreken. Ook als ze nastreven niks te zullen verklappen, is het voor enthousiastelingen lastig om niks door te laten schemeren. Nogal suf als je die mensen dan zelf opzoekt.
Solomio schreef:
18-01-2020 09:45

Ja, tuurlijk vind je spoilers dan niet erg, je spoilt jezelf voortdurend. Ik ken ook iemand die dat doet. Lees dan niet, denk ik dan :P
Such fun!1
RikM schreef:
18-01-2020 09:52
Alles wat niet algemeen bekend was voordat mensen de film konden kijken (of boek konden lezen etc.) is een spoiler.

Toch?
Veel te kort door de bocht :proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
yette schreef:
18-01-2020 09:53
Ook als ze nastreven niks te zullen verklappen, is het voor enthousiastelingen lastig om niks door te laten schemeren. Nogal suf als je die mensen dan zelf opzoekt.
Dan kunnen die enthousiastelingen dus hun eigen spoiler topic aanmaken. En ga je daar dan toch kijken als je niks wil weten, ja dan ben je suf.
Nouschi schreef:
18-01-2020 09:51
Dat doet een vriendin van mij ook. On-be-grij-pe-lijk voor mij.
Ja, dat begrijp ik inmiddels.

Ik vond deze zin uit dat artikel herkenbaar: mensen die graag emoties ervaren, beleefden meer lol aan een verhaal zonder spoilers.

Geen idee hoe dat bij anderen zit, maar ik ben niet zo'n fan van emoties, dus bij mij klopt het.

David Dunning
yette schreef:
Klopt, dus dan vraag je of je het kan vertellen. Maar dat geldt wat mij betreft voor als je het irl hebt over een serie/film die je beiden boeit.

Wat internet betreft, vind ik dat de verantwoordelijkheid voor krijgen van informatie, ligt bij degene die de informatie ontvangt. Wie de afloop niet wil weten, maar nog niet heeft gekeken, moet zich simpelweg niet mengen in de conversatie van mensen die dat onderwerp willen bespreken. Ook als ze nastreven niks te zullen verklappen, is het voor enthousiastelingen lastig om niks door te laten schemeren. Nogal suf als je die mensen dan zelf opzoekt.

Maar in een topic waar GEEN SPOILERS bovenaan staat wordt het lastig. De een vindt iets een spoiler de ander niet. Daarom, niet over de inhoud praten.
RikM schreef:

Toch?
Maar inmiddels dus ook als je iets verklapt uit een serie van bijv 15 jaar geleden, want er zijn nog steeds mensen die die serie nog nooit gezien hebben.
En dat vind ik dus overdreven.

David Dunning
Solomio schreef:
18-01-2020 09:56
Ja, dat begrijp ik inmiddels.

Ik vond deze zin uit dat artikel herkenbaar: mensen die graag emoties ervaren, beleefden meer lol aan een verhaal zonder spoilers.

Geen idee hoe dat bij anderen zit, maar ik ben niet zo'n fan van emoties, dus bij mij klopt het.

Dat klopt wat mij betreft wel, dwz bij een romantische film oid. Ik mag graag een traantje laten bij een mooie film/serie.
Solomio schreef:
18-01-2020 09:57
Maar inmiddels dus ook als je iets verklapt uit een serie van bijv 15 jaar geleden, want er zijn nog steeds mensen die die serie nog nooit gezien hebben.
En dat vind ik dus overdreven.

Als die serie nu op Netflix staat en ik heb hem destijds nooit gezien, wil ik er niets over lezen in het Netflixtopic. Daar mag je niet spoileren dus klaar.
RikM schreef:

Toch?
Maar wat is algemeen bekend? Moet je dan eerst een polletje openen om te ontdekken of iedereen weet dat JFK het niet heeft overleefd of dat de laatste Doctor Who een vrouw is?
Nouschi schreef:
18-01-2020 09:56
Maar in een topic waar GEEN SPOILERS bovenaan staat wordt het lastig. De een vindt iets een spoiler de ander niet. Daarom, niet over de inhoud praten.
Maar waar moet je dan over praten?
yette schreef:

Dat vind ik ook. Als ik de laatste aflevering van Game of Thrones nog niet gezien heb, dan ga ik niet lezen in een topic over Game of Thrones.
Nouschi schreef:
18-01-2020 10:01
Als die serie nu op Netflix staat en ik heb hem destijds nooit gezien, wil ik er niets over lezen in het Netflixtopic. Daar mag je niet spoileren dus klaar.
Dat heb ik hier geleerd.
En ik vind het raar.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2020 10:03
Maar waar moet je dan over praten?
Het is ook meer een topic om ideeën op te doen om te gaan kijken. Dus, romantisch, lijkt op dat en dat, heel spannend, dramatisch slecht, echt iets voor jou etc.
Solomio schreef:
18-01-2020 10:05
Dat heb ik hier geleerd.
En ik vind het raar.
Huh? Waarom is dat raar? Ik wil graag een serie zien zonder dat ik wil weten hoe het afloopt. Er is een topic zonder spoilers dus daar kan ik kijken wat er nieuw is, leuk is,etc.
Solomio schreef:
18-01-2020 09:14
De discussie hier ging voornamelijk over wát er precies wordt verstaan onder een spoiler, niet dat er ook mensen zijn die helemaal geen probleem hebben met spoilers.

Dit.
Nouschi schreef:
18-01-2020 10:07
Huh? Waarom is dat raar? Ik wil graag een serie zien zonder dat ik wil weten hoe het afloopt. Er is een topic zonder spoilers dus daar kan ik kijken wat er nieuw is, leuk is,etc.

Ik kijk momenteel "The Crown" en ik weet precies hoe het afloopt :biggrin:
Niq schreef:
18-01-2020 09:55
Dan kunnen die enthousiastelingen dus hun eigen spoiler topic aanmaken. En ga je daar dan toch kijken als je niks wil weten, ja dan ben je suf.
Wat heeft het voor nut om aan een kletstopic deel te nemen als je het alleen mag hebben over dingen die iedereen al weet? Er loopt er altijd wel eentje achter. Je weet dus nooit wat iedereen weet.

De oplossing is trouwens te simpel voor woorden: open bij series gewoon per aflevering een nieuw topic.
Nouschi schreef:
18-01-2020 10:07
Ik zeg niet dat het raar IS, ik zeg dat ik het raar VIND.
Ik zou zo'n Netflixtopic totaal oninteressant vinden, want of iets bijv dramatisch slecht is ga ik dan zelf wel bekijken.
Als ik niet een klein beetje weet waar iets over gaat ga ik het niet kijken.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven