Kopen jullie sieraden voor jullie kinderen?
vrijdag 17 januari 2020 om 23:23
Door een ander topic moest ik hier ineens aan denken. Ik heb een aantal sieraden die ik als baby of kleuter of kind al gekregen heb en nu ik een dochter heb lijkt het me leuk om te beginnen met haar sieraden te geven. Het valt me alleen op dat er best weinig sieraden voor kinderen te koop zijn, in ieder geval bij de gewone juwelier bij mij in het dorp, maar ook online moet je best lang zoeken.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kopen jullie sieraden voor jullie kinderen? En zo ja, wat dan?
Ik trap af: nu mijn dochter bijna naar school gaat lijkt het me leuk om voor haar verjaardag haar eerste gouden armbandje te kopen en vanaf nu bij elke grote mijlpaal weer iets te geven. Ze heeft geen gaatjes en als het aan mij ligt krijgt ze die ook nooit, dus ik ben qua sieraden beperkt tot ringen, armbanden, kettinkjes. Ik heb nog niks specifieks op het oog, dus ik hou me aanbevolen voor goede tips voor mooie kindersieraden.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kopen jullie sieraden voor jullie kinderen? En zo ja, wat dan?
Ik trap af: nu mijn dochter bijna naar school gaat lijkt het me leuk om voor haar verjaardag haar eerste gouden armbandje te kopen en vanaf nu bij elke grote mijlpaal weer iets te geven. Ze heeft geen gaatjes en als het aan mij ligt krijgt ze die ook nooit, dus ik ben qua sieraden beperkt tot ringen, armbanden, kettinkjes. Ik heb nog niks specifieks op het oog, dus ik hou me aanbevolen voor goede tips voor mooie kindersieraden.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 18 januari 2020 om 13:54
Ligt aan het soort oorbellen en het soort kind.Turtlerain schreef: ↑18-01-2020 13:45Wat grappig om te lezen. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat oorbellen/gaatjes bij kinderen voor sommige mensen not done waren. Iemand trok de vergelijking met tatoeages; vinden jullie oorbellen (bij kinderen) misschien ordinair staan? Gewoon een vraag uit nieuwgierigheid.
Honey, you should see me in a crown
zaterdag 18 januari 2020 om 14:35
Ik zat wat te googelen en op deze site kom ik leuke kinderarmbandjes tegen. Ook bedelarmbandjes met verschillende soorten bedeltjes.
https://www.glamira.nl/gk10101-skugk101 ... yellow-585
Misschien een tip.
Misschien een tip.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 18 januari 2020 om 15:26
Een dochter zou ik wel een gouden armbandje met naam oid geven. Voor jongens houd ik niet zo van sieraden.
Alhoewel ik mijn (zilveren) kinder-sieraden nog heb, doe ik er niks mee, omdat ze echt wat te kinderachtig zijn. Nog even los van de maat.
Ik ben nu voornemens om ervoor te zorgen dat ik minimaal 1 mooi (waardevast) erfstuk per kind heb, wat ik ooit aan ze doorgeef. Dat hoeft niet bij mijn overlijden te zijn, maar bijvoorbeeld als zij 21 worden ofzo.
Zoals het er nu naar uit ziet, zijn dat 2 horloges (Rolex & Christiaan vd Klaauw).
Alhoewel ik mijn (zilveren) kinder-sieraden nog heb, doe ik er niks mee, omdat ze echt wat te kinderachtig zijn. Nog even los van de maat.
Ik ben nu voornemens om ervoor te zorgen dat ik minimaal 1 mooi (waardevast) erfstuk per kind heb, wat ik ooit aan ze doorgeef. Dat hoeft niet bij mijn overlijden te zijn, maar bijvoorbeeld als zij 21 worden ofzo.
Zoals het er nu naar uit ziet, zijn dat 2 horloges (Rolex & Christiaan vd Klaauw).

zaterdag 18 januari 2020 om 15:33
Dat zijn zeker leuke kindersieraden, maar niet in de prijscategorie die ik geschikt acht voor mijn kind. Voor mezelf heb ik ook nog nooit zo’n duur sieraad gekocht. Behalve dan mijn trouwring en zelfs die was relatief goedkoop.
Naar aanleiding van dit topic stond ik dus net wel weer bij de juwelier te kwijlen met mijn puberella. Dit was zo’n juwelier met een hoop hip spul maar dan van betere kwaliteit dan de bijouterie. We gaan nog even nadenken, wel een hoop leuks voor haar en voor mezelf gezien.
Naar aanleiding van dit topic stond ik dus net wel weer bij de juwelier te kwijlen met mijn puberella. Dit was zo’n juwelier met een hoop hip spul maar dan van betere kwaliteit dan de bijouterie. We gaan nog even nadenken, wel een hoop leuks voor haar en voor mezelf gezien.
zaterdag 18 januari 2020 om 15:34
ik had zelf toen ik 11 was zo'n zilveren armband met mijn naam erop en een Zwitsers horloge van mijn grootmoeder. En dat was het dan. Ik heb helemaal geen sieraden, zelfs geen trouwringen. Zelfs geen horloge meer.
Dochter kreeg ook niks als kind. Toen ze studeerde heeft ze wel een paar speciale ringen gekregen/gekocht en een dierbare vriend heeft voor haar zo'n zware massieve zilveren armband gemaakt.
Ik heb echt niks met juwelen/sieraden. En al helemaal niet voor kinderen.
Dochter kreeg ook niks als kind. Toen ze studeerde heeft ze wel een paar speciale ringen gekregen/gekocht en een dierbare vriend heeft voor haar zo'n zware massieve zilveren armband gemaakt.
Ik heb echt niks met juwelen/sieraden. En al helemaal niet voor kinderen.
not all who wander are lost

zaterdag 18 januari 2020 om 15:36
zaterdag 18 januari 2020 om 16:10
Ik ben gek op sieraden. Mijn ouders zijn er niet zo van, dus heb geen hele speciale dingen als jong kind gehad. Als tiener vroeg ik juist voor verjaardagen e.d. een sieraad en veel heb ik daar nog van. Ik heb inmiddels een hele collectie en ik weet ook precies voor welke gelegenheid ik iets heb gekregen of gekocht. Bij ringen laat ik er ook vaak een datum in graveren (zoals de ring die ik van mijn grootouders heb gekregen voor mijn afstuderen).
Voor mijn zoon (5) heb ik eigenlijk niets en weet ik ook niet zo goed wat ik zou kunnen geven. Als hij ouder is misschien een mooi horloge of manchetknopen zoals hier ook genoemd werd.
Mijn nichtje daarentegen geef ik vaak sieraden. Op onze bruiloft was zij bruidsmeisje en heb ik als herinnering een kettinkje laten maken met hangertje waar op de voorkant haar naam stond en op de achterkant onze trouwdatum. Ook heb ik haar al eens pareltjes gegeven (ben ik zelf gek op) en gouden oorbellen voor een speciale verjaardag. Ik hoop dat zij zo later ook met veel plezier terugdenkt aan deze momenten.
Mijn overleden oma hield niet zo van sieraden en had een paar kleine dingetjes die eigenlijk weinig waard zijn (zilver/nep-zilver met nep-steentjes en zo), maar toch zijn me deze sieraden het meest dierbaar.
TO, ik heb geen tips voor kindersieraden, maar ik vind het idee prachtig!
Voor mijn zoon (5) heb ik eigenlijk niets en weet ik ook niet zo goed wat ik zou kunnen geven. Als hij ouder is misschien een mooi horloge of manchetknopen zoals hier ook genoemd werd.
Mijn nichtje daarentegen geef ik vaak sieraden. Op onze bruiloft was zij bruidsmeisje en heb ik als herinnering een kettinkje laten maken met hangertje waar op de voorkant haar naam stond en op de achterkant onze trouwdatum. Ook heb ik haar al eens pareltjes gegeven (ben ik zelf gek op) en gouden oorbellen voor een speciale verjaardag. Ik hoop dat zij zo later ook met veel plezier terugdenkt aan deze momenten.
Mijn overleden oma hield niet zo van sieraden en had een paar kleine dingetjes die eigenlijk weinig waard zijn (zilver/nep-zilver met nep-steentjes en zo), maar toch zijn me deze sieraden het meest dierbaar.
TO, ik heb geen tips voor kindersieraden, maar ik vind het idee prachtig!

zaterdag 18 januari 2020 om 17:03
Ik mag toch aannemen dat de meeste mensen die besluiten hun kinderen te overladen met Rolexen en gouden sieraden ook wel een fiets kunnen bekostigen. Of een privéchauffeur.

zaterdag 18 januari 2020 om 17:29
Grappenmaakster.fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 14:35Ik zat wat te googelen en op deze site kom ik leuke kinderarmbandjes tegen. Ook bedelarmbandjes met verschillende soorten bedeltjes.
Misschien een tip.
zaterdag 18 januari 2020 om 17:47
Ik heb zelf geen kinderen, maar zou het zelf zeker doen! Van de sierraden die ik gekregen heb, heb ik nog steeds veel plezier en er zitten mooie herinneringen aan. Ik zou wel een beetje rekening houden met de leeftijd qua spelen en kwetsbaarheid van het sierraad, of ze dan bewaren voor bijzondere gelegenheden.
Ik heb ooit gekregen:
- diamanten oorbelletjes bij het zetten van mijn gaatjes
- gouden viool hangertje gekregen omdat ik op vioolles zat
- vanaf ongeveer 6 jaar (toen de ekster in mij naar boven kwam) elk jaar op vakantie een hangertje, armbandje of een gouden ringetje o.i.d. De eerste daarvan heb ik in Turkijke gekregen en die draag ik nu soms om mijn pink
- een ring toen ik voor het eerst ongesteld werd
En zelf heb ik een paar jaar terug via de ING rentepunten een groeidiamant hanger gekocht, de upgrade is nu meestal mijn verjaardagscadeau
Ik heb ooit gekregen:
- vanaf ongeveer 6 jaar (toen de ekster in mij naar boven kwam) elk jaar op vakantie een hangertje, armbandje of een gouden ringetje o.i.d. De eerste daarvan heb ik in Turkijke gekregen en die draag ik nu soms om mijn pink
En zelf heb ik een paar jaar terug via de ING rentepunten een groeidiamant hanger gekocht, de upgrade is nu meestal mijn verjaardagscadeau
zaterdag 18 januari 2020 om 17:51
Ik vind goud lelijk, dus ja dit.Lady*Voldemort schreef: ↑18-01-2020 16:56Ik zou echt niet weten wat ik moest met een gouden ketting. Ja, verkopen.
Ok, wit-goud gaat nog wel.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

zaterdag 18 januari 2020 om 17:51
Wat spuuglelijk en dan ook nog tegen een enorm hoge prijs! Ziet er uit als kermisprullaria.fashionvictim schreef: ↑18-01-2020 14:35Ik zat wat te googelen en op deze site kom ik leuke kinderarmbandjes tegen. Ook bedelarmbandjes met verschillende soorten bedeltjes.
Misschien een tip.
zaterdag 18 januari 2020 om 17:59
zaterdag 18 januari 2020 om 18:01
Ja hier wel!
Ik heb zelf sieraden zowel goud als zilver; van een tante, van mijn vader, van opoe..
Ook een 'erfstuk' van goud wat al jaren in de familie overgaat van moeder op dochter als dochter 16 wordt. Het is te kostbaar en te zwaar om te dragen, maar prachtig mooi. Een gouden armband die mijn opa voor mijn oma kocht toen ze gingen 'verloven' etc. Die laatste heb ik onlangs nog laten repareren en schoonmaken.
Dat soort dingen.. Het is me enorm dierbaar.
Mijn kinderen krijgen dus ook sieraden, van mij maar ook van vader of opa, tante.. Bij bepaalde gelegenheden krijgen de kinderen van bepaald familielid een sieraad.
Heb één dochter en meerdere zonen. Dochter heeft ook geen oorbellen, idem als ik een allergie. Vind zelf oorbellen ook niet mooi.
Ik heb zelf sieraden zowel goud als zilver; van een tante, van mijn vader, van opoe..
Ook een 'erfstuk' van goud wat al jaren in de familie overgaat van moeder op dochter als dochter 16 wordt. Het is te kostbaar en te zwaar om te dragen, maar prachtig mooi. Een gouden armband die mijn opa voor mijn oma kocht toen ze gingen 'verloven' etc. Die laatste heb ik onlangs nog laten repareren en schoonmaken.
Dat soort dingen.. Het is me enorm dierbaar.
Mijn kinderen krijgen dus ook sieraden, van mij maar ook van vader of opa, tante.. Bij bepaalde gelegenheden krijgen de kinderen van bepaald familielid een sieraad.
Heb één dochter en meerdere zonen. Dochter heeft ook geen oorbellen, idem als ik een allergie. Vind zelf oorbellen ook niet mooi.

zaterdag 18 januari 2020 om 18:02
karenina7 schreef: ↑18-01-2020 17:47Ik heb zelf geen kinderen, maar zou het zelf zeker doen! Van de sierraden die ik gekregen heb, heb ik nog steeds veel plezier en er zitten mooie herinneringen aan. Ik zou wel een beetje rekening houden met de leeftijd qua spelen en kwetsbaarheid van het sierraad, of ze dan bewaren voor bijzondere gelegenheden.
Ik heb ooit gekregen:

zaterdag 18 januari 2020 om 18:06
Ik vind de figuurtjes die eraan hangen ook niks. Dit doet mij wat meer denken aan het soort armbandje dat ik zelf vroeger had:redbulletje schreef: ↑18-01-2020 17:51Wat spuuglelijk en dan ook nog tegen een enorm hoge prijs! Ziet er uit als kermisprullaria.
https://webwinkeljuwelier.nl/products/B ... fullSite=1
Honey, you should see me in a crown