Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
18-01-2020 14:49
Ik krijg vaak zulke spiegels op mijn pad. Of ik ben de spiegel voor een ander. Ik heb nu wel geleerd om goed te kijken naar wat ik nodig heb of er uit wil halen.
Eerste 2 zinnen herken ik maar laatste zin geldt voor mezelf zeker nog niet op liefdesvlak. Hier meelezen/leven is voor mij ook een veilige vorm om meer ervaring op te doen.:)
Julus schreef:
18-01-2020 14:46
Sanse je omschrijft het helder. Het verwoordt precies hoe ik het ook ervaar.
En wat jij hebt ervaren Spell met het object van je obsessie, ook dat herken ik wel. Op het moment dat je leegte ervaart, geef je bepaalde mens een kans om die leegte in te vullen. Mensen die niet zo goed voor je zijn of die je zelfs belemmeren. Dezelfde mensen zou je geen kans geven zodra je dit inziet. En dus niemand meer nodig hebt om die leegte mee te vullen. Dat is wat Qiyara al zei, met die energieen. Je zult dus in elke fase andersoortige mensen aantrekken die op dat moment iets vervullen of bij je passen. Daarom kun je vaak zeer uiteenlopende type mensen treffen ( exen die totaal niet op elkaar lijken). We vergaren inzicht, worden wijzer en krijgen andere overtuigingen. En daar horen dan andere types bij. Het zogenoemde " we zijn uit elkaar gegroeid".
Dat is ook zo. Wat ik wel gelukkig niet heb gehad, is dat zij niet goed voor me was of misbruik heeft gemaakt van de situatie. Er zit verder geen greintje kwaad in, nu nog niet. Ik heb het zelf verknald uiteindelijk.

Door de jaren heen heb ik mezelf ook steeds beter leren kennen en mijn observatievermogen ontwikkeld. Ik heb al vrij snel door of er iets in zit. Ik heb gemerkt dat ik heel snel getriggerd wordt door mensen die zich persoonlijk willen ontwikkelen. Met maatschappelijke ontwikkeling heb ik dat totaal niet.

En ik vertrouw blind op mijn reactie naar iemand toe. Als ik open naar iemand reageer dan zal ik hem wel mogen, als ik dat niet doe, dan niet.
spell68 schreef:
18-01-2020 12:45
Euh, we hadden het eerder toch over therapeut zijn...

Ze is binnengestormd, beetje small talk, toen haar hele levensverhaal over haar klotehuwelijk, toen wat ze wilde gaan doen met haar leven en toen was ze weg met de woorden: "het was toch gezellig hè".

De citroenen liggen er nog.
Oh! Verdorie! Dat is zowat waar we het hier recent nog over hadden.
En achteraf denk je 'hoe heb ik het zover laten komen?'
Attraverso schreef:
18-01-2020 15:22
Oh! Verdorie! Dat is zowat waar we het hier recent nog over hadden.
En achteraf denk je 'hoe heb ik het zover laten komen?'
En nu?
Ja dat dacht ik ook meteen toen ze weg was!

Ik heb het eigenlijk helemaal niet zien aankomen.

Nou niets. Jules heeft helemaal gelijk, als ik meer waarde had gehecht aan haar uitspraken dat ze alleen was en veel meegemaakt had dan had ik het kunnen voorkomen.

En wat ze zegt dat zij in een verwerkingsfase zit en eigenlijk emotioneel geen ruimte heeft, daar heb ik ook eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan. Een eye opener.

Ik laat het hier verder ook maar bij. Ik zeg gewoon hoi op de sportschool, maar ik steek er verder geen energie meer in.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de begaanheid en jullie visies. Daar kan ik weer wat mee voor de eventuele volgende.
Goed inzicht, Spell. Ook omdat het ook in contacten zonder romantische intenties zo werkt. Ik had ook een vriendin die al lang in een verwerkingsproces zat en geen ruimte ervoer voor anderen. Dan houdt het een keer op. Ze is nu een kennis. Ook omdat een deel van de 'verwerking' bestond uit allerlei dingen met anderen ondernemen en mij daarin passeren. Iets met stank voor dank.
Goed dat je het inziet. Er komt meestal weinig goeds van. Ik vermoed dat zij verder ook niet hard zal rennen. Zij neemt gewoon wat ze krijgt aangereikt , een luisterend oor.
Julus schreef:
18-01-2020 14:59
Je kunt een account aanmaken zonder dat je er iets mee doet. Als je gaat swipen en de ander doet dat ook, ontstaat er een match. Waarmee je ooo niks hoeft. De meesten zullen niks zeggen. Dan heb je alleen een match. It is up to you.
Ik had hetzelfde als jij. Altijd in vaste relaties gezeten toen ik ging daten. In het begin spannend en leuk. Kijken wie er reageert en op date gaan. Inmiddels gepokt en gemazeld, het is echt een hele nieuwe manier van daten.
Ok...ik heb tinder gedownload maar durf niet verder 😂. Vast een teken dat ik er nog niet aan toe ben. Ik geloof dat ik er vanavond als dochtertje op bed ligt nog maar ff voor ga zitten. Vind het idd ook wel spannend. Maar goed jullie zijn mij allemaal voor gegaan en hebben de stap gezet dus met mij zal het ook goed komen.
Wat vind je eng of lastig? Je hoeft niks, jij bepaalt. Stel dat een man met je praat. Dan nog bepaal jij wat je ermee wil.
Julus schreef:
18-01-2020 16:13
Wat vind je eng of lastig? Je hoeft niks, jij bepaalt. Stel dat een man met je praat. Dan nog bepaal jij wat je ermee wil.
Ja dat is idd ook zo. Maar ik denk het feit dat anderen je kunnen zien. Op de een of andere manier heb ik nog altijd het idee dat een datingsite een beetje wanhopig lijkt of zo...stom hè?! Vriendin van mij staat er ook op (net ff bij haar gepolst) en zij vind het erg leuk.
Het is nu zo enorm ingeburgerd. Het is het daten van toen. Dat anderen je kunnen zien is zo. Net zoals jij amderen kunt zien :P
Julus je hebt gelijk! Ik ga het gewoon doen. Bevalt het niet ben ik ook zo weer weg. Thx voor deze schop onder mijn kont.
Dwarrel75 schreef:
18-01-2020 16:08
Ok...ik heb tinder gedownload maar durf niet verder 😂. Vast een teken dat ik er nog niet aan toe ben. Ik geloof dat ik er vanavond als dochtertje op bed ligt nog maar ff voor ga zitten. Vind het idd ook wel spannend. Maar goed jullie zijn mij allemaal voor gegaan en hebben de stap gezet dus met mij zal het ook goed komen.
Je kan ook gewoon swipen en mannen bekijken zonder dat je iemand een like geeft.
Ik ben zelf erggggg kieskeurig en swipe me dus een ongeluk zonder te matchen :lol:
Ik heb ooit iemand per ongeluk een super-like gegeven (was qua uiterlijk totaal mn typte niet) daar kwam best een leuk gesprek uit.
Hij gaf uiteindelijk zn telnr en toen heb ik netjes bedankt. Ik werd gelijk gewist en daar voelde ik me zelfs even stom over, maar blijkbaar is het daten van tegenwoordig gewoon 1 grote consumptiemaatschappij
Dwarrel75 schreef:
18-01-2020 16:26
Julus je hebt gelijk! Ik ga het gewoon doen. Bevalt het niet ben ik ook zo weer weg. Thx voor deze schop onder mijn kont.
Graag gedaan en veel plezier! En ja, je bent in een muisklik weer fietsie daar.
Still-i-Rise schreef:
18-01-2020 16:29
Je kan ook gewoon swipen en mannen bekijken zonder dat je iemand een like geeft.
Ik ben zelf erggggg kieskeurig en swipe me dus een ongeluk zonder te matchen :lol:
Ik heb ooit iemand per ongeluk een super-like gegeven (was qua uiterlijk totaal mn typte niet) daar kwam best een leuk gesprek uit.
Hij gaf uiteindelijk zn telnr en toen heb ik netjes bedankt. Ik werd gelijk gewist en daar voelde ik me zelfs even stom over, maar blijkbaar is het daten van tegenwoordig gewoon 1 grote consumptiemaatschappij
O ja die onbedoelde superlikes! Dat stelt echt niks voor. Sowieso voelt het hele daten nooit alsof ik belangrijk ben, en laat dat nou net de essentie zijn. Je wil iemand speciaal vinden en dat de ander jou speciaal vindt. Voor jou tien anderen wekt bij mij niet het goede gevoel op. Misschien dat ik daarom niet succesvol ben.
Julus schreef:
18-01-2020 16:36
O ja die onbedoelde superlikes! Dat stelt echt niks voor. Sowieso voelt het hele daten nooit alsof ik belangrijk ben, en laat dat nou net de essentie zijn. Je wil iemand speciaal vinden en dat de ander jou speciaal vindt. Voor jou tien anderen wekt bij mij niet het goede gevoel op. Misschien dat ik daarom niet succesvol ben.
Ja echt, ik heb voor mezelf al jaren het gevoel dat liefde voor mij niet weggelegd is. Dan maar gezellig samen met mn kind.
Als ik kijk hoe de vader van mijn kind zich sinds onze scheiding in de zoveelste (serieuze) relatie heeft gestort maakt t mij alleen nog maar meer wantrouwender over de mannen op de datingmarkt :rolling:
Dat dus. Tja als ik met iedere man die wel zou willen een relatie zou aangaan, dan was ik hooguit 3 mnd alleen geweest. Om dan vervolgens na een jaar ( hooguit) te constateren dat het niet werkt.
Enne natuurlijk is het voor jou weggelegd. Je neemt alleen geen genoegen met minder en dus kan het jaren duren. Maar dan heb je ook wat!
Julus schreef:
18-01-2020 16:36
Dit is een nogal ernstige constatering. Serieel daten vlakt af denk ik.
Een constatering die opvallend vaak wordt benoemd. Inderdaad, het vlakt af. En er is erg veel aanbod en er komt veel nieuw aanbod.
Hoe, en is dat te voorkomen?
Ja. Door echt heel selectief te zijn. Dan nog kun je voorgaande ervaringen moeilijk uitvlakken. Maar het helpt wel om positieve ervaringen op te doen en de verwachting laag te houden. Het daten zien als gezellig uitje en incalculeren dat je je date nooit meer ziet.
Daar ben in weer, ik lees straks bij maar even een update. Was erg gezellig en voor beide voor herhaling vatbaar. Hij heeft nu een verjaardag anders hadden we nog een drankje gedaan.

Is ook goed, op een hoogtepunt eindigen en rustig aan doen. Ben benieuwd waar dit heen gaat :)
Qiyara schreef:
18-01-2020 19:16
Daar ben in weer, ik lees straks bij maar even een update. Was erg gezellig en voor beide voor herhaling vatbaar. Hij heeft nu een verjaardag anders hadden we nog een drankje gedaan.

Is ook goed, op een hoogtepunt eindigen en rustig aan doen. Ben benieuwd waar dit heen gaat :)
Wat fijn dat het een leuke date was. En leuk dat jullie nog eens af gaan spreken.
Qiyara schreef:
18-01-2020 19:16

Aah ik wist het! Leuk leuk. Al concrete plannen gemaakt?
Julus, nee geen concrete plannen. We zijn beide van het rustig aan doen. Dat is tenminste mijn voornemen. Heb een lichte vorm van verlatingsangst waar ik hard mee aan de slag ben, dus wil dit keer zo dicht mogelijk bij mijzelf blijven en vooral niks overhaasten.

Dwarrel wat grappig een newbie in deze wereld. Voor mij is het al zo normaal en gewoon. Komt voor jou echt goed en logisch dat je het spannend vindt. Is het ook, in het begin. Maar het went en gun jezelf een beetje vermaak. Ben benieuwd als je je eerste stappen in de Tinder wereld zet. Succes in elk geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven