Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa!! Mirrie, wat een geweldig nieuws!! Je hebt er lang op moeten wachten, wat geweldig fijn dat je nu echt zwanger bent! Van harte gefeliciteerd!
Wow Mirriemirrie! Wat gaaf! Echt gefeliciteerd :cheer2:

Hier gaat alles goed. Ben inmiddels 27 weken zwanger. Nog een paar weken werken, kijk uit naar tijd voor mezelf. Even bijkomen voor de baby komt. Weten nog steeds niet wat het wordt, denken de namen zo goed als zeker te weten.

Hoe gaat het met de rest? Iedereen uit over de namen?
Hey SilentStorm! :hello:

Fijn dat het bij jou ook goed gaat. Fijn hè, als je kunt gaan aftellen naar je verlof. Ik keek er ook enorm naar uit. Spannend dat het geslacht nog een verrassing is. :)

Wij krijgen een meisje en waren zo rond de 25 weken uit over de naam. Inmiddels 36+4 weken zwanger. Zoon kwam spontaan met 37+4, maar ik richt me maar gewoon op die 40 weken. ;)
@Mirriemirrie, gefeliciteerd wat fijn!!! :-D

@ silentstorm, hier nu 37+3 zwanger.
Alles klaar ze mag van mij wel komen ben wel klaar met de zwangerschap. Ik mag spontaan bevallen voor de 40 weken, mocht dit niet het geval zijn wordt ik ingeleid. We weten dat deze dame ook op de neonatologie komt aangezien ik ziekte van graves heb dus hopelijk heeft ze niet al te veel antistoffen van mij, maar bij mij was dit weer extreem hoog. ( mijn zoon heeft toen 8 dagen in het ziekenhuis gelegen en tot 4 maand aan medicatie ,nu is alles goed ze houden er uiteindelijk gelukkig niets aan over als het goed wordt behandeld) toch blijft dat wel spannend en is het anders dan lekker thuis zitten met je baby op je arm....dat wordt dus weer de baby aan alle apparatuur....maar blij dat ze dit kunnen. Verder zijn wij er uit wat betreft de naam. :winkie:

Ik ben ook wel benieuwd of sooofff al is bevallen.....maar ze heeft al een tijd niet meer gereageerd dus.
Dank jullie wel! Heb denk ik te vroeg gejuicht. Gisteren veel buikpijn alsof ik ongesteld moest worden. Pijn in borsten weg. Vanochtend negatieve test. Ik ga er maar vanuit dat het niet goed zit.
Mirriemirrie schreef:
17-01-2020 10:30
Dank jullie wel! Heb denk ik te vroeg gejuicht. Gisteren veel buikpijn alsof ik ongesteld moest worden. Pijn in borsten weg. Vanochtend negatieve test. Ik ga er maar vanuit dat het niet goed zit.
Ahh wat vervelend! Je buikpijn hoeft niet zoveel te zeggen..... hoop voor je dat het het toch nog goed zit. :hug:
Oh nee Mirrie! Die buikpijn hoeft inderdaad niet zoveel te zeggen, maar een negatieve test is weinig hoopvol 🙁. Hoe gaat het nu?
Oh Mirrie, wat vervelend. Heb je nog een keer getest?

Hier even een andere wending. Ik kreeg vorige week weer jeuk en ben toen meteen bloed gaan prikken. Heb een lichte vorm van zwangerschapscholestase. De waarden waren iets verhoogd, al was het niet te hoog, maar toch hebben ze besloten mij in te gaan leiden met 37wk omdat ze geen onnodig risico willen nemen. Dit hoorde ik gisteren, en ik ben volgende week zondag al 37wk! :o even schakelen dus. Vind het heeeel spannend, en het gaat ook wel erg snel zo. Maar komt vast helemaal goed.
Jeetje vlaflippie! Dat is even anders dan verwacht en gaat ook wel echt snel dan. Gelukkig is t niet heel ernstig maar wel spannend dat ze je gaan inleiden! Hopelijk gaat t allemaal goed
Mirriemirrie, ik hoop voor je dat het toch nog steeds goed zit. Heb je de test nu met dezelfde soort test gedaan van hetzelfde merk? De ene test is gevoeliger dan de andere en dat kan ook een ander beeld geven. In het begin van de zwangerschap gaat geloof ik het zwangerschapshormoon per 3 dagen echt duidelijker omhoog. Was bij mijn eerste testen ook allemaal niet. Ik duim voor je en steek een kaarsje aan.

Vlaflippie. Ik snap dat je het spannend vind. Dan is het toch ineens dichtbij. Heb je ervaring met inleiden? Ik ben de vorige keer ingeleid. Vond het een geruststelling om te weten wanneer je dus gaat bevallen, maar de weeën waren echt heftiger. Bereid je daar op voor. Denk even goed na over je bevalling: achteraf zou ik bijvoorbeeld toch liever langer in de douche willen hebben gestaan of liever niet alleen de hele dag in mijn bed willen hebben gelegen, maar toch wat meer rondlopen. Oh en denk na over eventuele vormen van pijnstilling. Ik wilde dat absoluut niet bij de eerste, maar door de weeënstorm heb ik er toch voor gekozen, want kwam niet op adem. Weet dat alles goed is! Alvast veel succes. You can do it!
Hoe is het nu Mirrie? :hug:

Spannend vlaflippie, die inleiding. En snel al! o_o
Spannend Vlaflippie. Snap dat het even schakelen is. Maar volgende week is je kindje er al.

Hier niet meer getest, ga ik ook niet meer doen. Sinds donderdag bruin/ rood bloed bij het afvegen. Sinds vanochtend begint het door te zetten met echt bloedverlies. Hopelijk zet het snel door en kunnen we weer verder.
Mirriemirrie schreef:
19-01-2020 13:01
Spannend Vlaflippie. Snap dat het even schakelen is. Maar volgende week is je kindje er al.

Hier niet meer getest, ga ik ook niet meer doen. Sinds donderdag bruin/ rood bloed bij het afvegen. Sinds vanochtend begint het door te zetten met echt bloedverlies. Hopelijk zet het snel door en kunnen we weer verder.
Wat balen Mirrie.. Op naar de volgende ronde! :there:
Hè wat verdrietig Mirrie! Sterkte!

En houd moed voor de volgende ronde!
@Silentstorm, Jaa ik bereid me daar ook op voor. Je hoort verhalen van mensen waarbij het heel makkelijk ging, maar ook idd de beruchte weeenstorm. Heb straks een afspraak bij de gyneacoloog, dus dan ga ik al m'n vragen stellen die ik nog heb.

@Mirrie, zo verdrietig. Dikke knuffel!!
@ vlaflippie, alvast veel succes! Straks lekker die kleine in je armen. Komt vast goed. ;-) Had je wat afspraken kunnen maken gisteren?
Wat silentstorm zegt is idd zo. Bij de eerste ben ik ook ingeleid met 37+2 en achteraf gezien ben ik veel te snel in bed gaan liggen met alles aan de apparatuur. Uiteindelijk heb ik in totaal zn 13 uur over de hele bevalling gedaan, en ook hier ook de bekende weeën storm, tot op het eind onregelmatig ook. Maar de baby was wel wat kleiner waardoor het persen zo was gebeurd.

Hier in spanning afwachten. Voel eigenlijk helemaal niets.....omdat ik bij de eerste was ingeleid ken ik dit helemaal niet....ik ben best ongeduldig merk ik nu hihi :-$ vandaag een controle afspraak we gaan het zien.

Hoe gaat het met de rest?
@ vlaflippie, erg benieuwd hoe het gaat.

Hier even een kleine update.... Ik ben weer zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen waardoor ik morgen ingeleid word. ( op mijn pa zijn verjaardag :facepalm: ) ze hebben me gestript in de hoop het vanzelf nog op gang te brengen vanavond....we gaan het zien.

Hoe gaat het met de rest?
Ik ben ook wel benieuwd naar vlaflippie!

Spannend pinguin! Veel succes vannacht/morgen. Hopelijk heeft het strippen zn effect en gaat het toch beginnen vannacht.

Hier gaat het weer oké. Bloedverlies is weer over. Was wel wat heftiger dan normaal. Nu weer op zoek naar een ei :sherlock:
Vlaflippie, ben ook benieuwd. Hoop dat alles goed is gegaan.

Pinguin92, hoe ver ben je nu precies? Spannend zeg. Wat vervelend dat je weer Zwangerschapsvergiftiging hebt. Laten we hopen dat het strippen zin heeft en het toch vanzelf doorzet. You can do this!

Mirriemirrie, wat fijn dat het bloeden gestopt is. Ik weet nog hoe confronterend ik dat bloeden vond. Het geeft je wellicht een gerust gevoel als dat achter de rug is en je nu dus inderdaad er weer voor kunt gaan. Ga je nu de ovulatietesten gebruiken? Daar was je al mee begonnen toch, net voor je zwanger werd? Doe wat goed voelt voor jou!

Hier nog drie weekjes werken en dan lekker met verlof. Voel me verder nog goed, maar ben wel toe aan tijd voor mezelf.
Lieve meiden, maandag is onze zoon Luca geboren!
Het is super snel gegaan. Zondagmiddag moest ik naar t zhuis, ballonnetje geplaatst enz. Ik merkte hier al direct iets van; hele dikke krampen die de hele nacht zijn gebleven. S ochtends bleek ik 3cm ontsluiting te hebben en hebben ze m'n vliezen gebroken. M'n lichaam heeft zelf de weeën voortgezet en 3uur (!!!) later was Luca er. 1,5uur weeën en 1,5uur persen ongeveer. Zo snel, niet normaal.
Alles gaat goed, al hebben we beide opstart probleempjes. Maar daar wordt goed aan gewerkt. Luca is verder een super lief en mooi kind, we zijn helemaal verliefd!
Gefeliciteerd vlaflippie! Wat fijn dat het zo snel is gegaan. :) :heart:

Spannend Pinguïn!! :hyper:
Gefeliciteerd vlaflippie!! Fijn dat je lichaam het zelf heeft opgepakt. Hopelijk zijn de opstart problemen snel voorbij. :heart:
Hoi hoi,

Vanmiddag is onze dochter geboren met 38+6! :heart: Om 9.15 uur de eerste, menstruatie-achtige kramp en 4,5 uur later was ze er!

Alles is goed gegaan, nu lekker bijkomen. ;)
Wow herfstblaadje! Gefeliciteerd! Die had je zeker niet zien aankomen. Vlotte bevalling. ;)

Geniet ervan!
Wauw vlaflippie en herfstblaadje! Gefeliciteerd allebei! En wat een vlotte bevallingen!

Doe rustig aan, neem de tijd om goed te herstellen en geniet van de mooie momenten. Ben heel blij voor jullie beiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven