Wassen en drogen

19-01-2020 13:10 40 berichten
Ik heb sinds kort een nieuwe woning, alles kon ik op mijn gemak aanpakken om te klussen en kon ik als echte luxe mijn was weg brengen en ophalen. Maar nu word het echt tijd om een nieuwe wasmachine aan te schaffen. Maar welke?
Ik woon alleen, de wasmachine komt in de keuken maar daar heb ik geen plek voor een droger. Misschien zou ik een droger kunnen plaatsen in de schuur of boven met een buis door het raam naar buiten, als deze aanstaat.
Nu ben ik aan het kijken naar een combi, maar de verhalen zijn niet al te positief. Nu begin ik dus enorm te twijfelen. Mijn kleding hoeft niet door een droger want dat kan makkelijk op een rekje. Maar mijn beddengoed zou wel zijn als dat gelijk droog zou zijn. Èn zachte handdoeken vind ik ook wel erg prettig. Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-01-2020 14:32
In het kort, er wordt veel geschreeuwd, geklaagd en gezucht, maar is op geen enkel feit gebaseerd.
Dat is wel een beetje voorbarige conclusie in deze discussie, denk ik.
Feit blijft toch dat geen droger milieuvriendelijker is dan wel een droger, afgezien van het (lager dan gedachte) verbruik.
En over je televisie wordt hier al helemaal niet gezeurd.
Wat eten we vanavond?
Toen ik alleen woonde had ik een was/droog combi (ik dacht van Indesit) was prima, zoveel was heb je in je eentje ook niet.

Samenwonend had ik alleen wasmachine, droger was niet nodig. Soms liep ik inderdaad wat te klooien met het drogen van beddengoed, maar dat was me de aanschaf van een droger nog niet waard.

En sinds er kinderen zijn zowel een wasmachine en een droger. Kleding doe ik niet in de droger, maar wel fijn voor beddengoed, handdoeken, hydrofielen etc. Beide Siemens.
Ms-X- schreef:
19-01-2020 13:38
Bedankt voor de reacties! Ik lees nu wel meer positieve reacties op de combi. Ik ga het even opzoeken, thanks
Je kunt ook voor aparte machines gaan. Die droger hoeft helemaal geen slang naar buiten als je een condensdroger neemt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
hamerhaai schreef:
19-01-2020 14:43
Heb je echt een droger nodig? ik droog het meeste op een rek.

Wil je echt een droger, dan zou ik voor een combi gaan. Een 1- of 2-persoonshuishouden heeft niet zo veel was. De meeste dingen kunnen echt bij elkaar. Dus wat is de kans dat je tegelijk de droger en de wasmachine nodig hebt?
Nee ik zou het niet echt nodig hebben, het gaat om mijn beddengoed vooral en zachte handdoeken.. En de kans is heel klein dat ik iets tegelijk aan zou moeten, dus dat is geen probleem.
Someonenew schreef:
19-01-2020 14:45
Heb je toevallig een slaapkamer(tje) over? Ik heb de kleinste slaapkamer 2 waslijnen opgehangen ideaal om beddengoed te drogen :) Lekker het raam open.
Dit is ook een goede tip, daar zou ik misschien wel ruimte voor kunnen maken.
Tickel schreef:
19-01-2020 16:22
Je kunt ook voor aparte machines gaan. Die droger hoeft helemaal geen slang naar buiten als je een condensdroger neemt.
Excuus, ja dat is ook zo. In mijn vorige woning had ik zo een droger, dus daar ging ik gewoon weer van uit! :-)
Ik heb ook geen droger en dat is geen probleem. Kleding kan op een rekje en beddengoed hang ik op een waslijn die ik in de logeerkamer heb gespannen.
Hier duurt was op het rekje (als het echt vol hangt) een dag of 2 om goed te drogen. Vooral de rand van de spijkerbroeken en capuchons bij dikke truien duren lang. Geen tocht hier die meehelpt met het drogen.
De droger kost me niets, heb zonnepanelen en heb geen energiekosten meer sindsdien :)
Whomi schreef:
19-01-2020 22:22
Hier duurt was op het rekje (als het echt vol hangt) een dag of 2 om goed te drogen. Vooral de rand van de spijkerbroeken en capuchons bij dikke truien duren lang. Geen tocht hier die meehelpt met het drogen.
De droger kost me niets, heb zonnepanelen en heb geen energiekosten meer sindsdien :)

Twee rekjes nemen? :lightbulb:

Ik heb wel vijf rekjes, met vijf personen, dan kan ik het ruim uithangen.
lilalinda schreef:
19-01-2020 14:09
ik hang bijvoorbeeld beddengoed 's morgens aan een rekje aan onze slaapkamerdeur. Is het eind van de dag droog, kan de deur weer dicht: privacy :)
We hebben een oud huis, dus behoorlijk droog en beetje tochterig (dat scheelt in wasdrogen)

Dat deed ik ook hoor. Maar zo in maart en oktober was het soms echt te lastig in die tijd met een baby en peuter.
Andersom schreef:
19-01-2020 22:31
Twee rekjes nemen? :lightbulb:

Ik heb wel vijf rekjes, met vijf personen, dan kan ik het ruim uithangen.
Het werkt prima zo hoor :) het duurt alleen wat langer, maar dat is geen probleem verder. Meer rekjes kan ik niet kwijt op de voorzolder en ik wil geen was op andere plekken in huis.
Combi: duurt langer en bij drogen mag de trommel halfvol.

Condensdroger: dan hoef je geen slang, maar komt het water in een bakje.

Past een bovenlader (45-50cm) plus een wasdroger (55-60cm) wel?
Fransje-Noord schreef:
20-01-2020 12:38
Combi: duurt langer en bij drogen mag de trommel halfvol.

Condensdroger: dan hoef je geen slang, maar komt het water in een bakje.

Past een bovenlader (45-50cm) plus een wasdroger (55-60cm) wel?
Nee dat past niet in de keuken, de aansluiting zit daar wel, maar verder staat de keuken al vol.

Zal een droger in een ‘koude’ schuur kunnen misschien?
Ms-X- schreef:
19-01-2020 20:17
Dit is ook een goede tip, daar zou ik misschien wel ruimte voor kunnen maken.
Bij werkt het prima en mis een droger niet, ik kan het beddengoed helemaal uithangen 2peroons dus ook geen last van kreukels :). Mijn wasrek en strijkplank staan daar ook, een echt washok kamertje :-D
Ms-X- schreef:
20-01-2020 17:55
Nee dat past niet in de keuken, de aansluiting zit daar wel, maar verder staat de keuken al vol.

Zal een droger in een ‘koude’ schuur kunnen misschien?
Kan wel, maar wel uitkijken als het hard gaat vriezen al is dat bijna nooit het geval hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven