Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@mindervanmij: je kunt het ook grijs verven :lol:

Ik zit nu op 7 weken, uitgroei is echt wel zichtbaar, maar nog geen reacties op gehad.

Wel heeft mijn moeder het tegen verschillende mensen verteld. En waar ze zelf heel onconventioneel is, krijg ik de indruk dat ze er toch wat moeite mee heeft..
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Haha, das de omgekeerde wereld mindervanmij!

Ceylon, herkenbaar. Lichtval maakt superveel uit. Soms zie ik mezelf in de spiegeling van een winkelruit en dan lijkt de uitgroei spierwit. Thuis valt het heel erg mee, eerder gemêleerd. Ik ben wel erg benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden. Mijn nieuwe kleur is wennen maar ik vind het zeker niet lelijk.

Mijn haar is wel superdroog van het verven, föhnen en chemische stylingproducten. Ik gebruik nu niets meer en zie nu pas in wat voor staat mijn haar is. Heel verleidelijk om er weer even een liter L'Oréal in te gooien, zucht.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
11-01-2020 16:35
Ik was laatst bij de kapper en toen hadden we het erover dat grijs haar zo’n trend is. Ik moest m’n haar nog verven, dus kapster bekijkt m’n grijze uitgroei en zei dat ze t n hele mooie kleur vond, platinakleurig.
Nu heb ik bedacht dat als ik het niet meer wil verven, ik het eerst nog iets lichter maak en het dan laat uitgroeien, laat ik meteen n korte bob knippen. Lijkt me eigenlijk best mooi.
Ja doen hoor, klinkt leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat er allemaal bij komt kijken :-).

Ik dacht nog heel naïef: “Als het meer dan 50% grijs is, laat ik het gewoon grijs verven en klaar”.

Na dit topic denk ik: “Pruik bestellen, eigen haar afscheren en laten groeien maar”.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
11-01-2020 16:41
Ja doen hoor, klinkt leuk!
Voorlopig nog niet hoor.
Cum non tum age
jongengrijs schreef:
10-01-2020 23:01
Ik zag op youtube video's voorbij komen van vrouwen die alleen de voorste pluk haar blijven verven. Die pluk kun je dan over je haar leggen waardoor het grijze deel niet opvalt. Dit doen ze dan een paar maanden en dan stoppen ze met het verven van de pluk. Daarmee vertraag je natuurlijk wel het proces, maar je hebt geen scheidslijn. Ik ga het zelf niet zo doen want vanwege mijn krullen en haarkleur (donkerblond) heb ik geen hele duidelijke uitgroei, maar ik vind het wel een enorm goed idee voor mensen met stijl haar en dan vooral voor vrouwen die zwart of donkerbruin haar hebben. Ik weet niet hoe lang jouw haar is, maar misschien is het een idee?
Mijn voorste lok is al een heel eind uitgegroeid, is qua overgang bijna naadloos met met platinum. :-D

Mijn grijspatroon is ongeveer zo, alleen heb ik veel lichter haar van mezelf. De voorste lokken zijn nu zo (onderste 10cm nog geverfd) en daarachter dus peper-zout met highlights.

Patroon
Afbeelding

Met verf een beetje dit, maar ik weet niet of ik die kleur leuk genoeg vind helemaal zonder verf. (zoals bij het model bovenop dus)

Afbeelding
https://www.instagram.com/p/B7SB06Ujbxg ... hare_sheet nog iemand...
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat alles heel goed. Ik nader de 3 maanden en ik (en mijn omgeving) kunnen nu echt niet meer om het grijs heen. Maar ik ben erg tevreden met mijn nieuwe kleur en schaam me niet voor mijn grijze haren. Heb ik me daar toch even druk gemaakt om niks in de openingspost :)
Aan verven heb ik geen seconde meer gedacht en dat ga ik ook never nooit meer doen. Mijn haar is nu in veel betere conditie, ook doordat ik niet meer föhn en alleen nog maar natuurlijke produkten (kokosolie en sulfaat-en siliconenvrije shampoo en conditioner) gebruik. Probeer zo veel mogelijk de curly girl methode aan te houden.
Ben superblij!

Regretterien, ik vind het wel mooi zo met die witte pluk. Heb je lang haar? Ik vind de haarlengte bij die vrouw erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo jongengrijs! Fijn hè, 'au naturel' door 't leven stappen?

Ik ben nu 14 maanden gestopt met verven en nooit meer de behoefte gevoeld het te verven. Moet zeggen dat ik niet heel grijs ben nog; mijn haar is bijna zwart, de witte haren vallen daarom behoorlijk op, maar écht grijs, nee.
Ik krijg er wel opmerkingen over. Opvallend genoeg komen de negatieve reacties van mannen, de positieve van vrouwen. Grijs lijkt gelijk te staan aan oud en oud staat gelijk aan lelijk. Allemaal onzin natuurlijk. Voel me nu veel mooier dan met geverfd haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik was bang dat ik me minder aantrekkelijk zou gaan voelen, maar dat is gelukkig niet zo. Ik voel me nu meer mezelf ofzo, met mijn natuurlijke haarkleur.
Wat mannen betreft weet ik het nog niet zo goed, ben daar totaal niet mee bezig ook al ben ik single.
Heb nog altijd geen opmerkingen gehad trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, die positieve berichten!
Ik ben inmiddels al 11 jaar grijs/wit en heb er geen moment spijt van gehad.
jongengrijs schreef:
19-01-2020 19:27
Ik was bang dat ik me minder aantrekkelijk zou gaan voelen, maar dat is gelukkig niet zo. Ik voel me nu meer mezelf ofzo, met mijn natuurlijke haarkleur.
Wat mannen betreft weet ik het nog niet zo goed, ben daar totaal niet mee bezig ook al ben ik single.
Heb nog altijd geen opmerkingen gehad trouwens.
heb je dan nu een landingsbaan?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb krullen en mijn geverfde haar is vrij licht dus het groeit heel natuurlijk uit waar ik erg blij mee ben. Ik weet echt niet of ik zo lang rond zou kunnen lopen met zo'n duidelijke scheidslijn. Dan zou ik denk ik toch lowlights/highlights laten zetten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
19-01-2020 19:29
Wat fijn, die positieve berichten!
Ik ben inmiddels al 11 jaar grijs/wit en heb er geen moment spijt van gehad.
Fijn! Ik voel me nu bijna een anti-haarverf jehova :) Dit gevoel gun ik iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is dus wel weer gaan verven maar zij heeft heel stijl haar en kreeg echt zo'n landingsbaan. Als je krullen hebt dan valt de uitgroei veel minder op tot op een bepaald moment, dan ga je het wel zien. Mijn vriendin heeft het geprobeerd maar het was geen succes met grijze haren. Nu zij het weer verft komt ze ineens ook veel meer zelfverzekerd over en ja eerlijk gezegd ziet ze er ook weer veel beter uit en jonger.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt blij met mijn grijze haar...Ik zou bijna een foto plaatsen ware het niet dat ik nu 2 weken met een bril op mijn snuit loop want ik krijg binnenkort een voor onderzoek. Ik weet geen eens of je hier foto's kan plaatsen
Alle reacties Link kopieren
Vrijenblij, tuurlijk ga het zien, dat is juist ook de bedoeling :)

Verder vind ik het treurig om te lezen dat zoveel vrouwen zich niet meer aantrekkelijk en/of ouder voelen met grijs haar.

Account, ik wil ook foto's plaatsen maar ga dat tzt op een Instagram account doen voor eenieder die daarin geïnteresseerd is. Niet hier in ieder geval.
jongengrijs schreef:
19-01-2020 19:08
Hoe gaat het met iedereen?



Regretterien, ik vind het wel mooi zo met die witte pluk. Heb je lang haar? Ik vind de haarlengte bij die vrouw erg mooi.
Nee, een schuine bob. Ik had het langer, cm of 5 over mijn schouders, maar toen zat de overgang van compleet geverfd naar highlights precies op de helft, dat vond ik lelijk. Nu zit er nog een derde in, dat oogt meer alsof ik een of ander hippe baleage hebt ipv uitgroei. :-D Mijn haar is dus wel stijltang-stijl van zichzelf, maakt uitgroei inderdaad behoorlijk beter zichtbaar.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk!

Ik zou ook wel een bob willen maar met mijn krullende haar is dat een no go :)
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
19-01-2020 20:10


Account, ik wil ook foto's plaatsen maar ga dat tzt op een Instagram account doen voor eenieder die daarin geïnteresseerd is. Niet hier in ieder geval.
IK heb een openbare facebookpagina waar ik op "blog" over mijn Spanje ervaringen. In mijn laatste 'blog" met foto's waar ik vandaag over La Carihuela schrijf plaats ik als laatste foto een foto van mezelf. Ik druf dat hier wel te zeggen. Aangezien ik toch geen hele erge privé kwesties hier bespreek. Voor degen die nieuwsgierig is op Facebook dus de pagina YoReist (alleen zo jammer van die bril, hahahaha)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus wel een landingsbaan nu. Als ik het tenminste glad naar beneden kam maar dat doe ik natuurlijk niet. Dus ik ben m’n haar aan het opsteken en werk nog veel met de uitgroeispray. Komende jaar zie je mij dus alleen met opgestoken haar. Ik merk ook dat m’n haar veel gezonder is. Het was zo droog. Dat is nu echt stukken beter. En ik hoef niet meer zo vaak naar de kapper en daar ben ik zo blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Account, ik was inderdaad nieuwsgierig.

Ik vind het grijs geweldig. En niks mis met die bril, maar goed, ik draag zelf lenzen ;-D , dus ik snap het prima. Maar die krullen.... Echt een tof kapsel vind ik dat.
ceylon wijzigde dit bericht op 20-01-2020 10:23
15.32% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Account2 schreef:
19-01-2020 23:23
IK heb een openbare facebookpagina waar ik op "blog" over mijn *** ervaringen. In mijn laatste 'blog" met foto's waar ik vandaag over *** schrijf plaats ik als laatste foto een foto van mezelf. Ik druf dat hier wel te zeggen. Aangezien ik toch geen hele erge privé kwesties hier bespreek. Voor degen die nieuwsgierig is op Facebook dus de pagina *** (alleen zo jammer van die bril, hahahaha)

Ik heb ook even gespiekt. Staat je hartstikke goed! Zowel het haar als de bril. :)

Over 2 weken heb ik een afspraak bij de kapper en ga ik er ook voor...
anoniem_391696 wijzigde dit bericht op 20-01-2020 10:28
3.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha Ceylon het kwartje is gevallen... ;-)

En Ceylon en Anna dank jullie voor hjet compliment... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is nu natuurlijk heeeeeeeel erg kort, maar ik ben toch ook wel benieuwd hoe het grijs me staat met langer haar. Gelukkig groeit mijn haar heel snel. En als ik het zat ben is het er bij mij ook altijd zo weer af. Dat komt op als poepen zeg maar.

Die bril is gelukkig tijdelijk want man man wat erger ik me aan die fiets op mijn neus. Maar goed, nog even doorzetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven