Groep 0/1
vrijdag 17 januari 2020 om 17:33
Redballoon schreef: ↑17-01-2020 16:58Zien jullie ook een ontzettende verandering bij jullie kleine kleuters? Mijn dochter heeft echt een enorme mentale sprong gemaakt deze 2 weken, nu al!
Niet alleen maar positief helaas, want ze heeft opeens ook een hele grote mond, maar het valt me enorm op.

vrijdag 17 januari 2020 om 18:11
Haha ja, mijn dochter is ook echt opeens enorm brutaal. Nooit geweest maar nu, oh boy!Chica-1983 schreef: ↑17-01-2020 17:33zie ik bij alle kinferen die naar school gaan en inderdaad lang niet allemaal positief.

vrijdag 17 januari 2020 om 18:24
Jaaa leuk he, ik wist het wel. Volgens mij schelen jouw dochter en mijn zoon echt maar een paar weken.fashionvictim schreef: ↑14-01-2020 22:33Hee, zijn onze kinderen even oud? Ik had altijd het idee dat jouw kinderen allebei ouder dan het mijne waren.
Hier ook bijna naar de basisschool, ik lees even mee. Geen idee of ik echt mee ga kletsen, maar ik lees in ieder geval mee.

Hier inmiddels het afscheidsfeestje op de peuterspeelzaal gevierd. Zoon was afgelopen week ziek helaas, we zijn er alleen even het laatste halfuurtje naartoe geweest met de traktaties erbij.
En dan gaat het wennen komende week beginnen!
vrijdag 17 januari 2020 om 20:50
Hier begint t nu al (lang leve kdv blijkbaar), dus dat wordt dan nog wat als school eenmaal echt begint...JonathanStrange schreef: ↑17-01-2020 18:11Haha ja, mijn dochter is ook echt opeens enorm brutaal. Nooit geweest maar nu, oh boy!

vrijdag 17 januari 2020 om 21:25
Ja, dat moet dan wel! ik heb van de week een rondleiding op de BSO gehad, dochter moet naar een andere locatie ivm ophalen van school. En op weg naar huis belde haar nieuwe juf om wendagen af te spreken. Hier dus ook nog maar een paar weekjes en dan is het zo ver.NYC schreef: ↑17-01-2020 18:24Jaaa leuk he, ik wist het wel. Volgens mij schelen jouw dochter en mijn zoon echt maar een paar weken.
Hier inmiddels het afscheidsfeestje op de peuterspeelzaal gevierd. Zoon was afgelopen week ziek helaas, we zijn er alleen even het laatste halfuurtje naartoe geweest met de traktaties erbij.
En dan gaat het wennen komende week beginnen!
Ik ben er zelf nog helemaal niet klaar voor, ik zou haar het liefst nog een jaartje zo klein als nu houden. Ik vind het zo'n ontzettend leuke leeftijd nu, en haar zo vreselijk leuk op dit moment. Echt, ik zou haar het liefst klonen zoals ze nu is en dan in een doosje willen doen zodat ik haar over 10 jaar nog even erbij kan pakken om haar weer even zo schattig als nu te hebben. Maar ja, dat gaat niet.
Zelf heeft ze wel zin in school, de schat.
Am Yisrael Chai!

maandag 20 januari 2020 om 22:18
Het is zo goed gegaan vandaag, ik heb de hele dag een stralend kind gehad. Hoorde niet veel van de leerkracht maar ze stak haar duim op en zei dat het prima was gegaan deze wenochtend. Zoon was wel even boos dat ie niet net als broer ook nog de middag mocht. Komt volgende week wel.
Hopelijk heeft ie het de rest van de week ook zo naar zijn zin.

dinsdag 21 januari 2020 om 08:44
dinsdag 21 januari 2020 om 20:33
Die van mij startte 1,5 week voor haar verjaardag

Normaliter is de dag ná de 4de verjaardag gebruikelijker dacht ik, maar gaat ook gewoon in overleg. Ze zijn natuurlijk ook nog niet leerplichtig.

dinsdag 21 januari 2020 om 20:58
Gister was dochter jarig, dus... vandaag de eerste schooldag! Ze is een ochtendje geweest en vond het heel erg leuk. Net in bed kwamen de verhalen
. De knop is echt om. Ze voelt zich zo groot. Daar ging ze dan vanmorgen met haar mooie nieuwe schooltas. Zo leuk om te zien! Ik ben benieuwd hoe de rest van de week gaat verlopen. Wel gek, ineens ‘niks’ te doen te hebben op mijn vrije dag donderdag.
Fijn dat het bij jullie ook goed gaat! Leuk dat je dochter al een vriendinnetje gemaakt heeft, Han (en meteen kattekwaad uithaalt
).Nyc, hoevaak gaat je zoon wennen? En wanneer start hij volledige dagen? Hopelijk blijft het zo goed gaan!
Grappig dat een aantal van jullie zo snel een mentale sprong zien bij jullie kinderen. Ik heb dat idee ook al, gewoon doordat dochter nu beseft dat ze 4 is, en een kleuter is, en naar school gaat enzo.

Fijn dat het bij jullie ook goed gaat! Leuk dat je dochter al een vriendinnetje gemaakt heeft, Han (en meteen kattekwaad uithaalt

Grappig dat een aantal van jullie zo snel een mentale sprong zien bij jullie kinderen. Ik heb dat idee ook al, gewoon doordat dochter nu beseft dat ze 4 is, en een kleuter is, en naar school gaat enzo.

dinsdag 21 januari 2020 om 20:59
Hier dag na haar verjaardag! Ik geloof dat dat meestal zo is, tenzij het vlak voor een vakantie is. Wat fijn dat ze er al zo’n zin in heeft! Heeft ze er een goed beeld bij? Bijv door ophalen oudere broer of zus?

dinsdag 21 januari 2020 om 21:02
Zo herkenbaar wat je schrijft. Zo’n leuke leeftijd, zo gezellig, die dagen samen, en dan ineens is het over en heb je een schoolkind. Vond het echt even goed moeilijk om me te realiseren dat het afgelopen is, de tijd thuis.fashionvictim schreef: ↑17-01-2020 21:25Ik ben er zelf nog helemaal niet klaar voor, ik zou haar het liefst nog een jaartje zo klein als nu houden. Ik vind het zo'n ontzettend leuke leeftijd nu, en haar zo vreselijk leuk op dit moment. Echt, ik zou haar het liefst klonen zoals ze nu is en dan in een doosje willen doen zodat ik haar over 10 jaar nog even erbij kan pakken om haar weer even zo schattig als nu te hebben. Maar ja, dat gaat niet.
Zelf heeft ze wel zin in school, de schat.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:54
Dank jullie. Mij leek de dag na haar verjaardag ook fijner, dan is er ook gewoon voldoende tijd en aandacht om haar verjaardag te vieren. Ik ga het zo voorstellen aan school.
Ik zei het toevallig vanavond tegen man.. dat ik het voor mezelf jammer vind dat ze bijna naar school gaat. Ze is zó leuk! Deze fase vind ik het leukst tot nu toe. Maar goed, dochter is er enorm aan toe, ze zoekt echt uitdaging. Ik had het van tevoren niet gedacht, maar ik denk dat het wel een emotioneel moment gaat worden... ach, het zal vast snel wennen.
Heeft ze er een goed beeld bij? Vind ik best lastig inschatten eigenlijk. Het kdv waar ze heen gaat ligt in een (andere) basisschool, dus ze krijgt er wel het eea van mee. Ze zegt dat ze het leuk vindt om te gaan leren en spelen. En ze voelt zich vooral heel groot nu ze bijna naar de basisschool gaat
Ik zei het toevallig vanavond tegen man.. dat ik het voor mezelf jammer vind dat ze bijna naar school gaat. Ze is zó leuk! Deze fase vind ik het leukst tot nu toe. Maar goed, dochter is er enorm aan toe, ze zoekt echt uitdaging. Ik had het van tevoren niet gedacht, maar ik denk dat het wel een emotioneel moment gaat worden... ach, het zal vast snel wennen.
Heeft ze er een goed beeld bij? Vind ik best lastig inschatten eigenlijk. Het kdv waar ze heen gaat ligt in een (andere) basisschool, dus ze krijgt er wel het eea van mee. Ze zegt dat ze het leuk vindt om te gaan leren en spelen. En ze voelt zich vooral heel groot nu ze bijna naar de basisschool gaat

vrijdag 24 januari 2020 om 08:06
Nou hier gaat het helemaal niet goed....
Ze is gister voor het eerst 2 dagdelen geweest maar ze is de hele week alleen maar ontzettend boos zeurderig en moe.
Op school doet ze het goed maar thuis is het helemaal mis. Alleen maar schreeuwen en snauwen. Snap wel dat het erbij hoort en dat ik haar best af en toe thuis kan houden, maar bij 1 dagdeel per dag heeft ze het ook al, echt heel heftig!
Gelukkig is ze vanmiddag vrij...
Gelukkig voor haar dan, niet voor mij!
Ze is gister voor het eerst 2 dagdelen geweest maar ze is de hele week alleen maar ontzettend boos zeurderig en moe.
Op school doet ze het goed maar thuis is het helemaal mis. Alleen maar schreeuwen en snauwen. Snap wel dat het erbij hoort en dat ik haar best af en toe thuis kan houden, maar bij 1 dagdeel per dag heeft ze het ook al, echt heel heftig!
Gelukkig voor haar dan, niet voor mij!

vrijdag 24 januari 2020 om 19:37
Op 6 januari met halve dagen.
Moet zeggen dat het vanmiddag dan toch wel weer erg goed ging gelukkig.
Ik mocht ineens niet meer bij haar in de badkamer zijn terwijl ze stond te douchen. Normaal wil ze me er juist altijd bij hebben!
En ik stond vanmiddag de auto te stofzuigen vroeg ze of ze zonder mij naar de speeltuin mocht. Ze is zich echt aan het losmaken merk ik.
Kleine meisjes worden groot....

vrijdag 24 januari 2020 om 20:20
Ach gos... hopelijk trekt het snel een beetje bij...Redballoon schreef: ↑24-01-2020 08:06Nou hier gaat het helemaal niet goed....
Gelukkig voor haar dan, niet voor mij!![]()

vrijdag 24 januari 2020 om 20:26
Vier keer een ochtend (afgelopen week) en komende week hele dagen. Maar vanwege de staking is het dus maar een halve schoolweek. Hij zal er wel van balen dat ie niet kan gaan en weer thuis met mij zit opgescheept en zich te pletter verveelt. Al is de oudste er ook en kreeg ik vandaag van mijn vrouw allerlei onderdelen om te bakken in handen dus volgens mij hebben wij een opdracht.noctua schreef: ↑21-01-2020 20:58Gister was dochter jarig, dus... vandaag de eerste schooldag! Ze is een ochtendje geweest en vond het heel erg leuk. Net in bed kwamen de verhalen. De knop is echt om. Ze voelt zich zo groot. Daar ging ze dan vanmorgen met haar mooie nieuwe schooltas. Zo leuk om te zien! Ik ben benieuwd hoe de rest van de week gaat verlopen. Wel gek, ineens ‘niks’ te doen te hebben op mijn vrije dag donderdag.
Fijn dat het bij jullie ook goed gaat! Leuk dat je dochter al een vriendinnetje gemaakt heeft, Han (en meteen kattekwaad uithaalt).Nyc, hoevaak gaat je zoon wennen? En wanneer start hij volledige dagen? Hopelijk blijft het zo goed gaan!
vrijdag 24 januari 2020 om 20:48
Dochter hier zegt sinds ze 3,5 is, dat ze wel zelf van huis naar school gaat en andersom. Ze wil zó graag alles alleen en zelluf doen. Ok, behalve opruimen. Daar word ik altijd bij geroepenRedballoon schreef: ↑24-01-2020 19:37Op 6 januari met halve dagen.
Moet zeggen dat het vanmiddag dan toch wel weer erg goed ging gelukkig.
Ik mocht ineens niet meer bij haar in de badkamer zijn terwijl ze stond te douchen. Normaal wil ze me er juist altijd bij hebben!
En ik stond vanmiddag de auto te stofzuigen vroeg ze of ze zonder mij naar de speeltuin mocht. Ze is zich echt aan het losmaken merk ik.
Kleine meisjes worden groot....![]()

zondag 26 januari 2020 om 20:24
Ah, dat is minder om te horen. Het is ongetwijfeld een fase en gaat vast snel beter, maar kan me voorstellen dat je het heftig vind!Redballoon schreef: ↑24-01-2020 08:06Nou hier gaat het helemaal niet goed....
Gelukkig voor haar dan, niet voor mij!![]()
zondag 26 januari 2020 om 20:33
Heerlijk als ze zich zo groot voelen!! Jaloers op!
Dochter laat zich wel graag alles aanleunen. Ze windt ook altijd iedereen om dr vingertje om alles voor elkaar te krijgen. Op de bso werd ze ook alweer enorm verwend door de leidsters, dus heb gezegd dat ze best wat strenger mogen zijn zo af en toe. Nu spant ze de oudere kindjes voor dr karretje haha.
Van de week haalde ik haar op bij de bso. De leidster vertelde dat ze samen heel goed hadden geoefend met schommelen, maar dat het haar zelf nog niet helemaal lukte, dus ze had haar een hele tijd geduwd. Heb maar even vermeld dat ze al ruim een jaar zelf schommelt als een malle op de schommels bij ons in de tuin. Maar ze wordt idd liever geduwd dan er zelf iets te voor te doen, dus dat had ze weer mooi voor elkaar

Het wegbrengen ging hier afgelopen week trouwens weer stukken beter, dus hopelijk zet deze lijn zich door. Aankomende week korte week trouwens ivm stakingen.
zondag 26 januari 2020 om 21:12
Whaha chica, wat een slimme tante. Geweldig.
Wij hebben morgen voortgangs gesprek op school. Is niet de bedoeling dat dochter daarbij is. Ik had oppas geregeld maar helaas is die ziek.
Opa en oma wonen 25 min met de auto van ons af. Vind ik niet nodig, gesprek duurt 30 min ongeveer. Vriend komt ervoor heen en weer van zijn werk.
Ik neem nu morgen maar de tablet mee en een koptelefoon voor dochter. Zo deed het ook altijd als ze mee moest naar de praktijkondersteuner voor mij.
En anders kan ze misschien de conciërge even gaan helpen.
Het is niet anders...
Wij hebben morgen voortgangs gesprek op school. Is niet de bedoeling dat dochter daarbij is. Ik had oppas geregeld maar helaas is die ziek.
Opa en oma wonen 25 min met de auto van ons af. Vind ik niet nodig, gesprek duurt 30 min ongeveer. Vriend komt ervoor heen en weer van zijn werk.
Ik neem nu morgen maar de tablet mee en een koptelefoon voor dochter. Zo deed het ook altijd als ze mee moest naar de praktijkondersteuner voor mij.
En anders kan ze misschien de conciërge even gaan helpen.
Het is niet anders...
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw