Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
maandag 20 januari 2020 om 22:43
Sterk dat je dit deelt, ik vind het knap als je je angsten onder ogen durft te zien en ermee aan de slag gaat. Daten is wat dat betreft een ideale manier om eea aan te gaan. Wat je zegt, je bent stap voor stap aan het helen en repareren. Oude patronen worden vervangen voor nieuwe. Het levert je zoveel op als je er doorheen durft te gaan. Ik heb altijd alle dates gezien als oefenmateriaal voor mijn proces. Net zoals jij, ik en iedereen vast ook helpens zullen zijn voor sommige dates.
Jij kreeg deze man ook niet zonder reden op je pad. Jij bent aan zet: ga je afkappen of ga je het aan? Die paniek zal straks weg zijn want jij bent je eigen regisseur.
Jij kreeg deze man ook niet zonder reden op je pad. Jij bent aan zet: ga je afkappen of ga je het aan? Die paniek zal straks weg zijn want jij bent je eigen regisseur.
maandag 20 januari 2020 om 23:36
Lees later even alles bij!
Date kwam vanavond spontaan langs.. Had me geappt of hij gezellig mocht langskomen. Dacht leuk! Vooral na de spanning van de afgelopen keer en nu eerste keer bij mij thuis.
Maar voel beetje als een domper.. Eersr over koetjes en kalfjes gekletst, werd al snel wat intiemer. Uiteindelijk weer in bed beland, wat geknuffeld/gekletst erna en toen vertrok hij weer op eigen initiatief omdat we beide ‘vroeg op moesten’. Is ook wel zo, maar voelt toch allemaal beetje apart. Was in totaal geen lang bezoek en bijna alsof het alleen om seks ging?
De eerste 3 dates waren allemaal heel braaf, de 4e op donderdag dan hele avond met film en drankje etc en nu voelt het ineens zo vluchtig.. Ben even in de war nu
Date kwam vanavond spontaan langs.. Had me geappt of hij gezellig mocht langskomen. Dacht leuk! Vooral na de spanning van de afgelopen keer en nu eerste keer bij mij thuis.
Maar voel beetje als een domper.. Eersr over koetjes en kalfjes gekletst, werd al snel wat intiemer. Uiteindelijk weer in bed beland, wat geknuffeld/gekletst erna en toen vertrok hij weer op eigen initiatief omdat we beide ‘vroeg op moesten’. Is ook wel zo, maar voelt toch allemaal beetje apart. Was in totaal geen lang bezoek en bijna alsof het alleen om seks ging?
De eerste 3 dates waren allemaal heel braaf, de 4e op donderdag dan hele avond met film en drankje etc en nu voelt het ineens zo vluchtig.. Ben even in de war nu
maandag 20 januari 2020 om 23:44
Ja had het ook even niet zien aankomen.. We hebben afgelopen donderdag voor eerste keer seks gehad en ben toen ook zelf naar huis gegaan omdat het doordeweekse dag was en niet had ingecalculeerd (+laptop etc lag nog thuis voor werk). Maar goed, dat was wel een hele avond. Had wel verwacht dat we weer intiem zouden zijn en vond ik ook niet erg, maar voelde ineens gehaast.. Weet even niet of ik dit nu gelijk moet aankaarten.
dinsdag 21 januari 2020 om 06:30
dinsdag 21 januari 2020 om 06:37
Dit kun je instellen. Degene die ik niet in mijn contacten heb, zien mijn profiel foto niet.Attraverso schreef: ↑21-01-2020 06:24Qiyara ik denk dat hij gewoon geen profielfoto heeft. Ik zie de foto van iemand die me appt maar niet bij mijn contacten staat wel.
Daarnaast had ik benoemd tijdens onze date welke Tinder foto van hem ik het leukste vind. Deze stond als laatste op zijn Tinder profiel, gisteren stond deze als eerste. Dat vind ik ook vreemd, als je zegt niet meer te Tinderen en je je profiel op onzichtbaar hebt gezet.
Dat triggerde mijn onzekerheid besef ik me nu.
dinsdag 21 januari 2020 om 06:56
Nee hoor, we hebben net 1 week contact en 1x afgesproken dus ik hou hem zeker niet aan het lijntje. Ben ook absoluut niet uit op aandacht, dus een contact aanhouden voor de aandacht is sowieso geen optieAttraverso schreef: ↑21-01-2020 06:24Qiyara ik denk dat hij gewoon geen profielfoto heeft. Ik zie de foto van iemand die me appt maar niet bij mijn contacten staat wel.
Manisha idd, zag jij hem zitten dan genoot je van zijn aandacht. Hou je hem niet te lang aan het lijntje?
dinsdag 21 januari 2020 om 06:59
Goed zo! Goed om te lezen.
Dat van Tinder zou ik ook vreemd vinden en ik vind het absoluut niet raar dat je onzekerheid daardoor getriggerd werd. Ik zou er ook door twijfelen. Woorden moeten matchen met daden, is dat niet zo, is dat voor mij een grote rode vlag (een teken van oneerlijkheid, confrontatie vermijden, beter voor willen doen dan iemand is).
dinsdag 21 januari 2020 om 07:07
Precies, dat vind ik ook. Mogelijk trek ik te voorbarig m'n conclusies. Maar het strookt niet met wat hij zegt.manisha-362 schreef: ↑21-01-2020 06:59Goed zo! Goed om te lezen.
Dat van Tinder zou ik ook vreemd vinden en ik vind het absoluut niet raar dat je onzekerheid daardoor getriggerd werd. Ik zou er ook door twijfelen. Woorden moeten matchen met daden, is dat niet zo, is dat voor mij een grote rode vlag (een teken van oneerlijkheid, confrontatie vermijden, beter voor willen doen dan iemand is).
dinsdag 21 januari 2020 om 08:32
Yep, en zelf iets leuks om te doen voorstellen voor de volgende date.Attraverso schreef: ↑21-01-2020 06:30Vivi ik zou dit niet aankaarten maar wel mijn eigen grenzen bewaken. De regie in handen nemen. De volgende afspraak buiten huis laten doorgaan? Of als de volgende keer dat jullie elkaar zien weer zo verloopt hem gewoon stoppen. Je hoeft niet mee te gaan in wat hij wil.
dinsdag 21 januari 2020 om 08:42
Een behoorlijke rollercoaster op deze manier Qiyara.
Succes bij je gesprek vandaag.
Wat betreft dat Tinder profiel. Waarom zou je niet via Whatsapp bijvoorbeeld verder praten en gewoon ontmatchen op Tinder? Dan ga je daar ook niet iedere keer kijken wat er gebeurt met dat profiel en dan heb je wat meer rust op dat gebied. Scheelt misschien wat onzekere momenten?
Wat betreft dat Tinder profiel. Waarom zou je niet via Whatsapp bijvoorbeeld verder praten en gewoon ontmatchen op Tinder? Dan ga je daar ook niet iedere keer kijken wat er gebeurt met dat profiel en dan heb je wat meer rust op dat gebied. Scheelt misschien wat onzekere momenten?
dinsdag 21 januari 2020 om 08:53
Rolami valt mee hoor de rollercoaster, het is mijn proces en als ik zie waar ik vandaan kom dan is dit echt niks vergeleken met hoe het was.
Daten vind ik nu extra spannend vanwege alle teleurstellingen, dus denk ook dat het nu tot een redelijk normaal niveau van onzekerheid is gebracht (als in, het beïnvloed mijn dag niet meer, mijn keuzes niet en ik had er gisteren avond maar een uurtje last van). Je kan er in deze tijd niet meer van op aan dat iemand oprecht met je is en dat moet ik gaan ervaren dat het nog wel kan.
Tinder match opheffen is inderdaad een optie. Ga ik over nadenken.
Daten vind ik nu extra spannend vanwege alle teleurstellingen, dus denk ook dat het nu tot een redelijk normaal niveau van onzekerheid is gebracht (als in, het beïnvloed mijn dag niet meer, mijn keuzes niet en ik had er gisteren avond maar een uurtje last van). Je kan er in deze tijd niet meer van op aan dat iemand oprecht met je is en dat moet ik gaan ervaren dat het nog wel kan.
Tinder match opheffen is inderdaad een optie. Ga ik over nadenken.
dinsdag 21 januari 2020 om 09:46
Lief! Dit soort momentjes zijn ook echt wel belangrijk om in te schatten wat/waar iemand voor staat en wat voor persoon het is.
Ik herken je gedachtengang, heb hier zelf ook last van gehad. Een vriend adviseerde mij dat zodra er negatieve gedachtes opdoemen, ik kan denken: negatieve gedachtes ik heb jullie niet nodig nu!
Klinkt misschien gek maar mij helpt t wel. Ik kan dat piekeren dan even "parkeren" en bezig zijn met iets anders en merk dan op een later moment dat mijn piekeren dus ook nergens voor nodig was
dinsdag 21 januari 2020 om 09:53
Still bedankt voor de tip. Zelf heb ik mijn manier gevonden om er mee om te gaan, ik doorleef de angst, want door voelen ga ik uit mijn hoofd. Gisteren ook gelukt, voordat ik ging slapen was het flink verzacht en vanochtend bij het wakker worden was het al weg. Dus ik vind het super dat ik in staat ben nu, om dit zelf 'op te lossen'. Ipv mijzelf er aan vast te klampen en het voor waarheid aan te zien.
Dat neemt niet weg dat ik nog wel altijd twijfel, wat is intuïtie en mag ik naar luisteren en wat is angst/onzekerheid die gebaseerd is op een oude wond.
Lastig vind ik.
Dat neemt niet weg dat ik nog wel altijd twijfel, wat is intuïtie en mag ik naar luisteren en wat is angst/onzekerheid die gebaseerd is op een oude wond.
Lastig vind ik.
dinsdag 21 januari 2020 om 09:59
@Qiyara, allemaal heel herkenbaar hoor! Zoals je ook in mijn eerdere berichten hebt gelezen, ben ik ook een stuk sceptischer geworden mbt daten en een angst om gekwetst te worden. Heel erg op m’n hoede en alles analyseren om een rode vlag te vinden. Daarnaast komen er ook verwachtingen als je met iemand aan het daten bent en dan is het niet leuk om te zien dat iemand zijn tinder foto ineens veranderd. Mijn tip is ook om het profiel te verwijderen, ik heb ook wel eens een fase gehad dat ik de afstand ging checken etc bij vorige dates om te zien of ze actief zijn..
Wel lief dat hij een berichtje heeft gestuurd over de afspraak, toch een moment dat hij aan je dacht
Wel lief dat hij een berichtje heeft gestuurd over de afspraak, toch een moment dat hij aan je dacht
dinsdag 21 januari 2020 om 10:07
Dat is heel mooi gezegd; door te voelen ga je uit je hoofd.Qiyara schreef: ↑21-01-2020 09:53Still bedankt voor de tip. Zelf heb ik mijn manier gevonden om er mee om te gaan, ik doorleef de angst, want door voelen ga ik uit mijn hoofd. Gisteren ook gelukt, voordat ik ging slapen was het flink verzacht en vanochtend bij het wakker worden was het al weg. Dus ik vind het super dat ik in staat ben nu, om dit zelf 'op te lossen'. Ipv mijzelf er aan vast te klampen en het voor waarheid aan te zien.
Lastig vind ik.
Voor iedereen werken dingen anders, het is inderdaad een hele mooie en grote stap dat je dit zelf kan oplossen/aanpakken!
Ik denk ook wel dat er soms een vage grens is tussen intuïtie en ervaringen/oude wonden, waardoor je niet goed weet waar je naar moet luisteren. Het gevoel wat je op dat moment hebt is dan wel het belangrijkste om op te acteren
dinsdag 21 januari 2020 om 10:11
Mannen kunnen daar soms best "bot" mee om gaan. Liefde/gevoelens en sex zijn 2 hele verschillende dingen en mannen kunnen dat over het algemeen beter scheiden, wat op een vrouw dan weer verkeerd over kan komen.Vivi3338 schreef: ↑20-01-2020 23:44Ja had het ook even niet zien aankomen.. We hebben afgelopen donderdag voor eerste keer seks gehad en ben toen ook zelf naar huis gegaan omdat het doordeweekse dag was en niet had ingecalculeerd (+laptop etc lag nog thuis voor werk). Maar goed, dat was wel een hele avond. Had wel verwacht dat we weer intiem zouden zijn en vond ik ook niet erg, maar voelde ineens gehaast.. Weet even niet of ik dit nu gelijk moet aankaarten.
Zelf zou ik het een volgende keer bespreekbaar proberen te maken dmv een grapje. Zo van; als je alleen voor een quickie langskomt hoef ik geen cola/koffie/thee in huis te halen he!
Meestal zorgt het wel voor een opening om te praten over verwachtingen of over hoe je het vorige bezoek ervaren hebt.
dinsdag 21 januari 2020 om 10:36
Voor mij doet angst/onzekerheid er niet meer zo toe. Ergens klikte voor mij ineens dat teleurstelling nu eenmaal iets is wat er bij hoort, maar dat ik me daardoor niet wil laten tegenhouden om gewoon volop te voelen en te genieten. Ook al ga ik dan soms op mijn bek en doet dat zeer.
Ik ben ook een vrij logisch ingesteld persoon en dat helpt me dan ook om te relativeren.
Ik ben ook een vrij logisch ingesteld persoon en dat helpt me dan ook om te relativeren.
dinsdag 21 januari 2020 om 10:40
Bedankt voor alle reacties en support tot zover!
Ik laat even alles bezinken nu na de avond met mijn date gister.. De opbouw tussen ons is goed geweest en leuk app contact tussen de dates, geen grote rode vlaggen verder. Het voelde daarom niet perse als een ‘booty call’ gister, maar merk ook dat ik het op deze manier niet fijn vond. Weet nog even niet hoe ik het ga aanpakken, laat het vandaag even rusten en kijken hoe zijn gedrag is/of hij contact opneemt.
Mocht dit zo zijn, dan ga ik de volgende keer inderdaad de regie in eigen handen nemen en weer een date buiten de deur voorstellen zoals de afgelopen keren. Maar de angst bekruipt me wel dat het toch uiteindelijk alleen voor seks was.. Even in de war nog
Ik laat even alles bezinken nu na de avond met mijn date gister.. De opbouw tussen ons is goed geweest en leuk app contact tussen de dates, geen grote rode vlaggen verder. Het voelde daarom niet perse als een ‘booty call’ gister, maar merk ook dat ik het op deze manier niet fijn vond. Weet nog even niet hoe ik het ga aanpakken, laat het vandaag even rusten en kijken hoe zijn gedrag is/of hij contact opneemt.
Mocht dit zo zijn, dan ga ik de volgende keer inderdaad de regie in eigen handen nemen en weer een date buiten de deur voorstellen zoals de afgelopen keren. Maar de angst bekruipt me wel dat het toch uiteindelijk alleen voor seks was.. Even in de war nog