Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:55
Mede, en dan doel ik puur op online daten. Ik leer liever iemand live kennen. Ik moet echt op iemand vallen qua uitstraling, houding, gedrag.
Op basis van foto's en chats mis ik toch die duidelijke indruk en de drempel om het te gaan ervaren dmv daten is voor mij nog te hoog.
dinsdag 21 januari 2020 om 22:29
Eerlijk gezegd weet ik het nog niet. Ik heb al 15 jaar lang verschillende serieuze relaties gehad. Daarmee bedoel ik dan ook samenwonen, samen huizen kopen en van minimaal een jaar lang en de langste 6,5 jaar.Julus schreef: ↑21-01-2020 21:52Wat jij omschrijft hoor ik dus vaak van de mannen. Waarbij die serieuze connectie alleen is als het ze uitkomt. Je mag niks verwachten, want er is geen relatie. Geheel vrijblijvend intiem zijn en het gezellig hebben. Voor mij is dat te weinig. Of bedoel je met serieuze relatie een toegewijde lat-relatie?
De relaties zijn niet slecht, maar uiteindelijk komt het toekomstbeeld dan niet meer overeen. Nooit echt vervelend uit elkaar gegaan, maar nu geloof ik dat simpelweg zo een relatievorm niet bij me past.
Een toegewijde lat-relatie klinkt wel als een logisch alternatief. Dit soort dingen ben ik dus nog even aan het ontdekken voordat ik ga daten.
Als ik iemand tegenkom wil ik wel duidelijk kunnen communiceren hoe ik een relatie zie. Waar ik dan soms over twijfel is inderdaad of ik dan niet simpelweg iemand ben die bang is voor commitment, maar dat gevoel heb ik eigenlijk niet.
dinsdag 21 januari 2020 om 22:45
Lijkt mij niet als je meerdere lange relaties had. Maar misschien wil je niet meer samenwonen maar wel dat maatje? Wel genegenheid en delen, niet een gezamenlijk huishouden.
Ik heb ook altijd relaties gehad en eigenlijk nooit goed bedacht wat ik nou wilde. Ik vind deze single periode erg leerzaam, want ik kende dat niet. Wel erg wennen. Nu is dit de norm geworden.
Ik heb ook altijd relaties gehad en eigenlijk nooit goed bedacht wat ik nou wilde. Ik vind deze single periode erg leerzaam, want ik kende dat niet. Wel erg wennen. Nu is dit de norm geworden.
dinsdag 21 januari 2020 om 23:28
Dat beetje tussenin, tijdens eerste date zei hij dat hij niet perse op zoek was maar relatie wel echt een leuke aanvulling vindt en date om te kijken waar het naartoe kan gaan. Hij is 37, wil uiteindelijk graag kinderen en trouwen (maar hij zit nu nog wel in fase van veel met vrienden op stap). Ik ben 11 jaar jonger, maar wil ook graag het bovenstaande dus dat komt wel aardig overeen. Hij heeft wel eens iets afgekapt na 4 maanden omdat hij toch niet verliefd was. Vond ik wel beetje een ding, 4 maanden is toch best lang al.. Maar zie het niet perse als een rode vlagQiyara schreef: ↑21-01-2020 20:21Vivi toen jullie begonnen met daten wist je toen nog niet of hij open staat voor een relatie? Lijkt me echt klote, dat niet weten of het alleen seks is of relatie.
Zelf date ik geen mannen die niet open staan voor een relatie. Staat ook gewoon op m'n Tinder en Happn profiel. Is die twijfel in elk geval van de baan![]()
dinsdag 21 januari 2020 om 23:31
Goed artikel, het zegt precies wat wij ervaren;
https://www.ad.nl/binnenland/om-deze-re ... a825fd143/
dinsdag 21 januari 2020 om 23:32
Lees het artikel maar eens..Vivi3338 schreef: ↑21-01-2020 23:28Dat beetje tussenin, tijdens eerste date zei hij dat hij niet perse op zoek was maar relatie wel echt een leuke aanvulling vindt en date om te kijken waar het naartoe kan gaan. Hij is 37, wil uiteindelijk graag kinderen en trouwen (maar hij zit nu nog wel in fase van veel met vrienden op stap). Ik ben 11 jaar jonger, maar wil ook graag het bovenstaande dus dat komt wel aardig overeen. Hij heeft wel eens iets afgekapt na 4 maanden omdat hij toch niet verliefd was. Vond ik wel beetje een ding, 4 maanden is toch best lang al.. Maar zie het niet perse als een rode vlag
dinsdag 21 januari 2020 om 23:33
Interessante discussie verder! Ik heb helaas ook paar keer meegemaakt dat iemand aangaf voor een relatie open te staan, maar dan toch ineens afhaakt omdat hij voelde dat ik meer commitment wil. Of dat ze er toch meerdere contacten op nahouden. Ook wel eens gehad dat een iemand op de 2e date al gelijk boven op me sprong, ‘want zo werkt Tinder toch?’ Terwijl we gewoon normaal contact hadden.. Nu moet ik zeggen dat dit tijdens de dates ook niet diep op de intenties in ging, dus dat wil ik nu wel wat meer gaan doen. Zonder gelijk te gaan pushen tot een relatie, wil het zelf ook rustig ontdekken.
dinsdag 21 januari 2020 om 23:48
Ha, hier nog eentje. Ik wilde nu echt zelf iemand uitkiezen ipv meegaan in wat me overkwam. Dat is makkelijk, maar niet de juiste insteek. Het overkomt me nu ook niet meer, dus ik krijg wat ik wenste geloof ik.
4 jaar en counting inmiddels.
woensdag 22 januari 2020 om 00:16
Wel een interessant artikel, bedankt voor het delen.
Wat ik minder sterk aan het artikel vind is dat ze het zoeken naar hulp en steun een beetje in een negatief daglicht zet. Ik denk dat ze zegt dat je niet gek moet laten maken door liefdes goeroes of therapeuten. Kan ik het mee eens zijn, maar met een beetje gezond verstand is denk ik het verzamelen van verschillende inzichten wel goed.
De veranderende maatschappij zorgt ook voor veranderende relaties. Ik denk dat daarom meerdere partners over je hele leven tegenwoordig ook normaal is. Vroeger bleef het toch heel vaak bij maar één. Ze praat ook over de vormen die relaties en liefde kunnen aannemen in niet romantische zin en dat je daar ook gelukkig van kan worden.
Geeft weer stof tot denken.
Wat ik minder sterk aan het artikel vind is dat ze het zoeken naar hulp en steun een beetje in een negatief daglicht zet. Ik denk dat ze zegt dat je niet gek moet laten maken door liefdes goeroes of therapeuten. Kan ik het mee eens zijn, maar met een beetje gezond verstand is denk ik het verzamelen van verschillende inzichten wel goed.
De veranderende maatschappij zorgt ook voor veranderende relaties. Ik denk dat daarom meerdere partners over je hele leven tegenwoordig ook normaal is. Vroeger bleef het toch heel vaak bij maar één. Ze praat ook over de vormen die relaties en liefde kunnen aannemen in niet romantische zin en dat je daar ook gelukkig van kan worden.
Geeft weer stof tot denken.
woensdag 22 januari 2020 om 00:24
Helemaal eens. Niks mis met een beetje zelfreflectie en zingeving. En doordat je zo'n beetje elke 10 jaar als mens " verandert" ( nieuwe inzichten, nieuwe interesses en of denkwijze), past er ook weer een ander type dan voorheen bij ons. Tel daarbij op dat we niet meer afhankelijk zijn en voila, je bent weer een partner verder.
En monogamie lijkt wel uit te zijn. FWB en open relatie lijkt een hype. Of zou dit voortkomen uit angst om echt te binden, uit angst om een nog betere partner mis te lopen?
En monogamie lijkt wel uit te zijn. FWB en open relatie lijkt een hype. Of zou dit voortkomen uit angst om echt te binden, uit angst om een nog betere partner mis te lopen?
woensdag 22 januari 2020 om 00:26
Vreemd. Hij is je ex en heeft dus niks meer te willen. Jullie hebben 4 kinderen? En jij zoekt dus een partner voor wat steun? Dat lijkt mij geen goede insteek.
woensdag 22 januari 2020 om 08:33
Soms twijfel ik of monogamie wel ooit "in" is geweest aangezien er zoveel mensen oneerlijk,onduidelijk zijn of vreemd gaan. FWB of open relatie als ik er over nadenk is misschien dan ook wel meer dan een hype.Julus schreef: ↑22-01-2020 00:24Helemaal eens. Niks mis met een beetje zelfreflectie en zingeving. En doordat je zo'n beetje elke 10 jaar als mens " verandert" ( nieuwe inzichten, nieuwe interesses en of denkwijze), past er ook weer een ander type dan voorheen bij ons. Tel daarbij op dat we niet meer afhankelijk zijn en voila, je bent weer een partner verder.
FWB is ondertussen denk ik vrij algemeen geaccepteerd en er zijn best wel wat mensen volgens mij die een FWB relatie hebben tot ze iemand vinden waar ze daadwerkelijk mee verder willen. Dat is niet heel erg monogaam eigenlijk, maar uiteraard ook niets mis mee.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wat ik van polyamorie weet is dat open en eerlijke communicatie eigenlijk de basis is voor dergelijke relaties. Als dat een hype of trend is dan denk ik eigenlijk dat het zeker niet slecht is. Als ik het hier zo lees kunnen we allemaal wel wat meer eerlijkheid en duidelijkheid op het gebied van daten gebruiken.
woensdag 22 januari 2020 om 09:51
Dat sowieso. Maar een open relatie moet aan kunnen en willen. Allebei. Dat vraagt om een hele sterke basis en ik vraag mij af of dat vaak het geval is. Als je het als redmiddel van je relatie doet is het de snelste weg naar einde relatie. Ik zou mijn partner niet willen delen dus dan blijft over een monogame relatie of vreemdgaan. Best triest eigenlijk. Toch blijven we zoeken of hopen, omdat alleen blijven ook niet wenselijk is voor de meesten.
Still hoe was je date?
Still hoe was je date?
woensdag 22 januari 2020 om 10:44
Dat artikel is best interessant en ben het er grotendeels mee eens, echter vermoed ik dat je deze 'trend' met gemak breder zou kunnen trekken. Die 'overvloed aan keuze' zeg maar, vrijwel elke soort van entertainment heeft een soortgelijk luxeprobleem. Drie klikken en je kan vrijwel elke film kijken die je wilt, of serie, of lezen van een boek, of praten met wie dan ook in de wereld. Social media vind ik persoonlijk een enorm grote ramp, maar dat is hoe ik het zie. Mensen worden al jarenlang geconditioneerd tot instant satisfaction, het moet nu, ik wil nu die film zien, ik moet nu met iemand kunnen spreken en diegene moet ook nu reageren (serieus, fuck off met "diegene heeft mn bericht gelezen maar reageerde niet binnen 10minuten, mensen worden paranoia door een fucking vinkje bij een chatbericht), alles moet nu nu nu, ook in relaties. Zoals het artikel ook aangeeft, het is héél makkelijk om het uit te maken met iemand, want voor diegene 500 andere personen, enkel (makkelijk of maakbare) perfectie is wat we moeten zien, nu! Enkel de leuke dingen delen mensen 'met de wereld' op social media waardoor ons verwachtingspatroon ook is: "Mijn leven moet perfect zijn. nu, zoals iedereen dat nu heeft."
Bah, geduld met simpele of triviale dingen is zo zeldzaam tegenwoordig bij mensen. Ergens de tijd voor willen nemen is mijn inziens een ouderwets fenomeen, en ik geniet er enorm van. Ook elke 'ping' van de mobiel, VRESELIJK vind ik het als iemand dan neurotisch wéér vijfof tien minuten aan dat ding gekluisterd zit; een social geaccepteerde verslaving. Anyway, dat een dergelijke trend zich ook binnen relaties binnendringt, verbaasd me allerminst.
Verder gaat alles goed hoor, dit was slechts mijn morning rant.
Carpe diem.
Bah, geduld met simpele of triviale dingen is zo zeldzaam tegenwoordig bij mensen. Ergens de tijd voor willen nemen is mijn inziens een ouderwets fenomeen, en ik geniet er enorm van. Ook elke 'ping' van de mobiel, VRESELIJK vind ik het als iemand dan neurotisch wéér vijfof tien minuten aan dat ding gekluisterd zit; een social geaccepteerde verslaving. Anyway, dat een dergelijke trend zich ook binnen relaties binnendringt, verbaasd me allerminst.
Verder gaat alles goed hoor, dit was slechts mijn morning rant.
woensdag 22 januari 2020 om 10:57
Leuk! Genoten van de film, en van het uitstapje an sich. Ik gooide er aan het eind vd avond een beetje luchtig in van "leuk dat we dit nog even gedaan hebben voordat we elkaar een tijdje niet zien" en toen kreeg ik als reactie: we gaan elkaar zeker nog wel zien voordat je weggaat, ik zie genoeg mogelijkheden!
Dus we gaan t zien, ik ben meer van de daden geen woorden
Ik geniet wel echt van onze energie samen. Dezelfde humor, we denken vaak hetzelfde. Gister zitten meezingen en dansen met een leuk liedje wat opstond en nu we elkaar steeds beter leren kennen komen we er ook achter dat we de afgelopen jaren telkens op kleine afstand van elkaar zijn geweest. Zelfde concert, woonden op 2 km afstand van elkaar in een grote stad, gingen beide standaard naar een bepaald feest.
Getver dit leest echt als een kleffe tekst haha
woensdag 22 januari 2020 om 11:00
Ik ben het 10000% met je eens!Thlubbe schreef: ↑22-01-2020 10:44Dat artikel is best interessant en ben het er grotendeels mee eens, echter vermoed ik dat je deze 'trend' met gemak breder zou kunnen trekken. Die 'overvloed aan keuze' zeg maar, vrijwel elke soort van entertainment heeft een soortgelijk luxeprobleem. Drie klikken en je kan vrijwel elke film kijken die je wilt, of serie, of lezen van een boek, of praten met wie dan ook in de wereld. Social media vind ik persoonlijk een enorm grote ramp, maar dat is hoe ik het zie. Mensen worden al jarenlang geconditioneerd tot instant satisfaction, het moet nu, ik wil nu die film zien, ik moet nu met iemand kunnen spreken en diegene moet ook nu reageren (serieus, fuck off met "diegene heeft mn bericht gelezen maar reageerde niet binnen 10minuten, mensen worden paranoia door een fucking vinkje bij een chatbericht), alles moet nu nu nu, ook in relaties. Zoals het artikel ook aangeeft, het is héél makkelijk om het uit te maken met iemand, want voor diegene 500 andere personen, enkel (makkelijk of maakbare) perfectie is wat we moeten zien, nu! Enkel de leuke dingen delen mensen 'met de wereld' op social media waardoor ons verwachtingspatroon ook is: "Mijn leven moet perfect zijn. nu, zoals iedereen dat nu heeft."
Verder gaat alles goed hoor, dit was slechts mijn morning rant.![]()
Carpe diem.
Het stemt mij ook somber dat mede door social media er een enorme consumptie-maatschappij is gecreëerd. Het lijkt alsof niemand nog moeite voor een ander wilt doen.
woensdag 22 januari 2020 om 11:03
Dat klinkt heel fijn!Still-i-Rise schreef: ↑22-01-2020 10:57Leuk! Genoten van de film, en van het uitstapje an sich. Ik gooide er aan het eind vd avond een beetje luchtig in van "leuk dat we dit nog even gedaan hebben voordat we elkaar een tijdje niet zien" en toen kreeg ik als reactie: we gaan elkaar zeker nog wel zien voordat je weggaat, ik zie genoeg mogelijkheden!
Dus we gaan t zien, ik ben meer van de daden geen woorden![]()
Ik geniet wel echt van onze energie samen. Dezelfde humor, we denken vaak hetzelfde. Gister zitten meezingen en dansen met een leuk liedje wat opstond en nu we elkaar steeds beter leren kennen komen we er ook achter dat we de afgelopen jaren telkens op kleine afstand van elkaar zijn geweest. Zelfde concert, woonden op 2 km afstand van elkaar in een grote stad, gingen beide standaard naar een bepaald feest.
Getver dit leest echt als een kleffe tekst haha![]()
woensdag 22 januari 2020 om 11:07
Wauw!! Zo ervaar ik het zeker.. we worden inderdaad "gek" gemaakt door het beeld wat liefde nou zogenaamd echt zou moeten zijn/voelen.Julus schreef: ↑21-01-2020 23:31Goed artikel, het zegt precies wat wij ervaren;
Zelf heb ik geen ervaring met een open relatie en ik zou mijn partner ook echt niet willen delen.
Maar ik zou na een slippertje niet direct mijn partner aan de kant zetten (even kort door de bocht). Ik zou wel eerst willen weten wat de oorzaak is geweest. Mocht er alleen sprake geweest zijn van lust dan kan ik me daar op den duur overheen zetten omdat ik mij heel goed kan voorstellen dat ik zelf die "fout" ook kan maken.