Vriend gebruikt stoel als kledingkast

dinsdag 21 januari 2020 om 22:42
Dag dames,
Ik ben nu een half jaar samen met mijn vriend en kom daar ook zeer regelmatig over de vloer (4/5 dagen per week).
Nu heeft hij een woonstudio en pontificaal in het midden staat een lederen stoel die hij structureel als kledingkast gebruikt. Alle gewassen kleding gaat op de stapel. De stapel is zo groot dat er regelmatig kledingstukken van af vallen en op de grond belanden zodat ik niet meer weet wat schoon en vies is. Hij noemt het zijn ‘systeem’.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wat netter oogt en hij zijn echte kledingkast nieuw leven in blaast? Heb ik ook iets te zeggen in het huishouden als ik er zo veel ben? Ik moet er niet aan denken dat dit straks gebeurd als we ooit gaan samenwonen.
Dankjewel!
Ik ben nu een half jaar samen met mijn vriend en kom daar ook zeer regelmatig over de vloer (4/5 dagen per week).
Nu heeft hij een woonstudio en pontificaal in het midden staat een lederen stoel die hij structureel als kledingkast gebruikt. Alle gewassen kleding gaat op de stapel. De stapel is zo groot dat er regelmatig kledingstukken van af vallen en op de grond belanden zodat ik niet meer weet wat schoon en vies is. Hij noemt het zijn ‘systeem’.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wat netter oogt en hij zijn echte kledingkast nieuw leven in blaast? Heb ik ook iets te zeggen in het huishouden als ik er zo veel ben? Ik moet er niet aan denken dat dit straks gebeurd als we ooit gaan samenwonen.
Dankjewel!

woensdag 22 januari 2020 om 09:40
Ik heb het liefst dat niemand iets wil doen, of althans, dat iedereen een bepaalde nonchalance zou hebben. Helaas is nonchalance aanleren veel moeilijker dan iemand te laten (helpen) opruimen.

woensdag 22 januari 2020 om 09:51
Mijn kast is ook een zooitje. Toch kan ik altijd alles vinden. Het valt me op dat nettere mensen iets vaak meteen echt kwijt denken te zijn als het niet op de juiste plek ligt. Dan gaan ze ook zoeken tot ze er bij neervallen. Als je slordig bent weet je dat dingen niet op een vaste plek liggen en dat het altijd wel weer boven komt drijven. Maar meestal weet ik precies waar in de chaos iets zich bevindt.
Mijn moeder ruimde eens mijn kast op. Alles op kleur en soort. Erg onhandig, want ‘s ochtends in het half donker zie je dan bijvoorbeeld geen verschil tussen alle zwarte of donkerblauwe truitjes.
Het is niet dat ik rommel heerlijk vind, maar het interesseert me gewoon niet. Ik kan weken aaneen over een stapeltje kleding in mijn kamer heenstappen.
Mijn moeder ruimde eens mijn kast op. Alles op kleur en soort. Erg onhandig, want ‘s ochtends in het half donker zie je dan bijvoorbeeld geen verschil tussen alle zwarte of donkerblauwe truitjes.
Het is niet dat ik rommel heerlijk vind, maar het interesseert me gewoon niet. Ik kan weken aaneen over een stapeltje kleding in mijn kamer heenstappen.

woensdag 22 januari 2020 om 10:08
Ik woon niet meer alleen he, ik houd dus rekening met wat ook fijn is voor mijn vrouw. Maar had het echt niet fijn gevonden als zij van alles was gaan opruimen of schoonmaken terwijl we gewoon nog niet eens samenwoonden.
Inmiddels help ik best een handje mee hoor, maar onze standaarden zullen nooit hetzelfde worden.
En zoals ik al schreef, het is veel vaker zo dat de nonchalante zich moet aanpassen aan de opgeruimde (of ie er nu toe wordt aangezet of dat de ander het maar zelf gaat doen) dan dat de opgeruimde leert om zich gewoon niet meer ergens aan te storen.
woensdag 22 januari 2020 om 10:31

Ik zou je hartelijk uitlachten en dan zorgen dat je nooit meer in m'n kast kon kijken. Vreselijk ongemakkelijk.
Later is nu

woensdag 22 januari 2020 om 10:54
Ik heb een kledingkastkamer met daarin een stoel.yette schreef: ↑22-01-2020 06:45Ik heb altijd een stoel gehad en mijn vriend ook. Het eerste dat ik deed toen ik steeds vaker bij hem ging logeren, was een stoel claimen. En bij mij had hij er ook een. Inmiddels zijn we 30 jaar verder en hebben we nog steeds ieder een stoel. Ik zelfs twee. Maar nu hebben we ook een grote-mensen-huis en ligt het niet meer zo in het zicht.
Zonder stoel, voel ik me niet thuis. Mijn man denkt er gelukkig net zo over. Ik zou het helemaal niks vinden als ik dat van hem op moest ruimen.
Tip: ga pas samenwonen als je een huis met een slaapkamerdeur hebt. Dan kan die stoel daarachter. Stoort het je dan nog steeds, dan kan je op de bank slapen.
En door dit topic ga ik een stoel regelen voor man want die moppert altijd dat hij geen stoel heeft. Is gewoon handig voor die broek die je een halve dag aan had of om een trui te laten luchten etc.
woensdag 22 januari 2020 om 12:09
ben jij mijn tweeling zus ? Soms heb ik een opruim woede en dan kan ik vervolgens niets meer vinden nadien. In mijn georganiseerde puinhoop weet ik feilloos waar alles ligt.rumforviva schreef: ↑22-01-2020 09:51Mijn kast is ook een zooitje. Toch kan ik altijd alles vinden. Het valt me op dat nettere mensen iets vaak meteen echt kwijt denken te zijn als het niet op de juiste plek ligt. Dan gaan ze ook zoeken tot ze er bij neervallen. Als je slordig bent weet je dat dingen niet op een vaste plek liggen en dat het altijd wel weer boven komt drijven. Maar meestal weet ik precies waar in de chaos iets zich bevindt.

woensdag 22 januari 2020 om 13:41
woensdag 22 januari 2020 om 13:42

woensdag 22 januari 2020 om 15:37
Haha, nu mijn man weg is, gebruik ik vaak zijn kant om de schone, te sorteren, op te vouwen of te strijken was weg te leggen, ook handig

woensdag 22 januari 2020 om 16:15
Gewoon doen. Er zijn huishoudens die dat hebben, dus je bent niet gek. Dat is zeker.
woensdag 22 januari 2020 om 16:18
In chaos weet je in het donker toch ook niet of een shirtje donkerblauw of zwart is?rumforviva schreef: ↑22-01-2020 09:51Mijn kast is ook een zooitje. Toch kan ik altijd alles vinden. Het valt me op dat nettere mensen iets vaak meteen echt kwijt denken te zijn als het niet op de juiste plek ligt. Dan gaan ze ook zoeken tot ze er bij neervallen. Als je slordig bent weet je dat dingen niet op een vaste plek liggen en dat het altijd wel weer boven komt drijven. Maar meestal weet ik precies waar in de chaos iets zich bevindt.

woensdag 22 januari 2020 om 18:35
Ik zou jou erachteraan gooien. Het is zijn huis, ze hebben net een half jaar verkering.
woensdag 22 januari 2020 om 18:38
Ik realiseer me nu dat mijn mijn stoel heeft ingepikt. Door veranderen van de slaapkamer staat de stoel nu aan zijn kant en liggen zijn spullen daar op en die van mij liggen dus of in de badkamer of op de wasmand.ClumsyNinja schreef: ↑22-01-2020 06:41Iedereen heeft toch zo’n stoel?
Behalve ik want ik heb onlangs het systeem gehackt; ik heb nu haken aan de slaapkamermuur. Zelfde gebruik, maar ziet er opgeruimder uit![]()
woensdag 22 januari 2020 om 18:56
Huh? Ja, donker van licht, maar of dat shirtje donkerblauw of zwart is zie ik nog steeds niet, maar goed, ik heb exact dezelfde shirts in donkerblauw en zwart.rumforviva schreef: ↑22-01-2020 18:27Dingen die tussen andere kleuren liggen zijn veel makkelijker te onderscheiden.

woensdag 22 januari 2020 om 20:23
Oh ik ben niet zo iemand die dezelfde basics in meerdere kleuren heeft, maar ik kon in een stapel een zwarte zijden blouse al zowat niet onderscheiden van een zwarte coltrui. Zeker niet als ik er even gauw doorheen “bladerde”. Sowieso denk ik meer in type kledingstuk dan in kleur.
Hoe dan ook, het werkte niet voor mij. Heel vaak op zoek naar een bepaalde rok ofzo en dan kunnen ik het gewoon niet vinden. Had ‘ie naast m’n rode broek gehangen, dan spotte ik ‘m meteen.
En voor het bijhouden heb ik al helemaal geen puf.