Kat aan komen lopen, tips?

23-01-2020 20:47 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vanavond thuis kwam, rende een kat met me mee naar binnen. Ik heb haar weer buiten gezet. Twee uur later zat ze nog steeds voor de deur. Ik ben misschien een zachtgekookt ei, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen haar buiten te laten vannacht. Ze mag hier dus een nachtje logeren.

Ik heb de vermiste dieren sites bekeken, daar staat ze niet op. Heb haar op Facebook gezet met de vraag of iemand haar mist. Dierenambulance en dierenarts waren niet meer bereikbaar (tenzij spoed), die bel ik morgenochtend. Kijken of ze gechipt is of als vermist is opgegeven.

Kan ik nog iets meer doen? Ze had erge honger maar ziet er verder niet verwaarloosd uit en ze is erg aanhankelijk. Kan me voorstellen dat ze ergens gemist wordt.
suuz393 schreef:
23-01-2020 21:08
Dat snap ik, ik ook. Daarom zette ik haar in eerste instantie ook weer buiten.

Voor nu stel ik een warm nachtje voor haar dan even boven haar baasjes. Als morgen wel blijkt dat ze baasjes heeft, hoop ik dat ze het ok vinden dat ze hier even mocht logeren.
Jeetje hoeveel katten ga je zo in huis nemen?
*2020* schreef:
23-01-2020 21:13
Beetje verder lezen is zeker moeilijk?
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
23-01-2020 21:14
Beetje verder lezen is zeker moeilijk?
Ach ja het is heel normaal om zo de kat binnen te halen
Maar ik ben weer weg.
Bij mijn vader kwam er ook elke dag een kat op bezoek . Op een keer stak hij een briefje tussen haar halsband. De eigenaar woonde een straat verderop .
Ondertussen is de kat al vier maal van thuis verwisseld .

Ze heeft een hele tijd bij mijn vader zijn overburen gewoond, dan na een paar jaar , een paar huizen verder , en nu woont ze bij iemand aan het eind van de straat .

De eerste eigenaar (en ook de vorige ) zien haar nooit meer .

Het is er echt ene die zelf besluit wanneer ze verhuisd .
*2020* schreef:
23-01-2020 21:15
Ach ja het is heel normaal om zo de kat binnen te halen
Maar ik ben weer weg.
Mooi, doei.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
23-01-2020 21:17
Mooi, doei.
Nog iets inhoudelijks te melden voor dit topic?
Merys schreef:
23-01-2020 21:01
Een kat verdwaalt zelden, als ze goed doorvoed is en er verder goed uitziet kun je er vanuit gaan dat ze van iemand is. Ik vind dus, als levenslange kattenbezitter, dat je een kat niet zomaar binnenhaalt.
Ik ben het hiermee eens. Hoe gaat de kat nu naar huis lopen? En anders laat je toch minstens meteen op een chip checken.
Merys schreef:
23-01-2020 21:01
Een kat verdwaalt zelden, als ze goed doorvoed is en er verder goed uitziet kun je er vanuit gaan dat ze van iemand is. Ik vind dus, als levenslange kattenbezitter, dat je een kat niet zomaar binnenhaalt.

Mwoa... Vrienden van mij hebben pas ook een aanloper gehad.

Bleek wel degelijk verdwaald, al meer dan een week.
Door FB kwamen de dolgelukkige eigenaren erachter waar kat was.
Een kilometer of 2 verderop.

Ik zou dankbaar zijn als iemand mijn verdwaalde kat een veilige nacht heeft en op zoek gaat waar hij/zij thuishoort.
*2020* schreef:
23-01-2020 21:13

Jij loopt ook over van de rare opmerkingen hé
Ik heb volgens mij AMIVEDI nog niet genoemd zien worden volgens mij? Mocht je nog niet gedaan hebben haar daar even aanmelden Ik zou haar toch denk ik ook ,hoe moeilijk ook,toch buiten zetten als ze er goed uitziet wie weet gaat ze gewoon naar huis. Is ze er morgen nog dan vroeg genoeg om in huis te halen.
PoesinBoots schreef:
23-01-2020 21:23
Mwoa... Vrienden van mij hebben pas ook een aanloper gehad.

Bleek wel degelijk verdwaald, al meer dan een week.
Door FB kwamen de dolgelukkige eigenaren erachter waar kat was.
Een kilometer of 2 verderop.

Ik zou dankbaar zijn als iemand mijn verdwaalde kat een veilige nacht heeft en op zoek gaat waar hij/zij thuishoort.

Het punt is dat je niet weet of ie verdwaald is. Voor hetzelfde geld woont ie een straat verder.
Ik zou woest zijn als jij zomaar mijn kat binnen gaat halen.
Je bent amper twee uur thuis.
Maar blijkbaar ben ik dan die rare die zoiets raar vind.
PoesinBoots schreef:
23-01-2020 21:24
Jij loopt ook over van de rare opmerkingen hé
Ik woon in een katten buurt. Als ik iedere kat binnen zou halen die wel eens lang voor mijn raam zit te wachten in plaats van voor zijn eigen huis dan had ik al veel katten binnen gehad.

Er is er ook een die standaard achter me aan loopt, maar die heeft echt een baasje. Bij de deur is de grens. Tenzij ik echt een keer een mager beestje aan zou treffen waarbij ik denk “oeff dat gaat niet goed”.
Merys schreef:
23-01-2020 21:09
Dit dus. En van de dierenartsrekening zou ik ook niet blij worden.
Dat je hem binnenhaalt als het -10 is met sneeuwstorm, dat kan ik nog snappen, maar zó koud is het niet hoor.

Chip checken is gratis en bij ons is het nu rond vriespunt.
En voor je de dierenambulance belt, die kost ook geld voor de eigenaar. Dat zou ik dus echt pas doen als een kat verwaarloosd is en meerdere keren bij mij aan de deur staat.
PoesinBoots schreef:
23-01-2020 21:28
Chip checken is gratis en bij ons is het nu rond vriespunt.

Hier niet hoor, dat kost je een consult.
Mijn kat is regelmatig een nacht buiten als het vriest, daar kunnen ze echt wel tegen.
YellowLemon schreef:
23-01-2020 21:23
Ik ben het hiermee eens. Hoe gaat de kat nu naar huis lopen? En anders laat je toch minstens meteen op een chip checken.
Ik heb direct de dierenambulance en asiel gebeld maar die waren allebei alleen bereikbaar voor spoed. Lijkt me niet dat ze hiervoor komen. Morgenochtend ben ik de eerste.
Merys schreef:
23-01-2020 21:31
Hier niet hoor, dat kost je een consult.
Mijn kat is regelmatig een nacht buiten als het vriest, daar kunnen ze echt wel tegen.
Daarvoor heeft een kat een wintervacht. Enfin, TO heeft toch al beslist.
suuz393 schreef:
23-01-2020 21:31
Ik heb direct de dierenambulance en asiel gebeld maar die waren allebei alleen bereikbaar voor spoed. Lijkt me niet dat ze hiervoor komen. Morgenochtend ben ik de eerste.
Gek he ..
Kurk schreef:
23-01-2020 21:25
Ik heb volgens mij AMIVEDI nog niet genoemd zien worden volgens mij? Mocht je nog niet gedaan hebben haar daar even aanmelden Ik zou haar toch denk ik ook ,hoe moeilijk ook,toch buiten zetten als ze er goed uitziet wie weet gaat ze gewoon naar huis. Is ze er morgen nog dan vroeg genoeg om in huis te halen.
Ik heb al wel gekeken of ze daar als vermist op stond. Als ze morgen geen chip vinden en ze loopt zelf niet naar huis, zal ik haar daar op zetten.
YellowLemon schreef:
23-01-2020 21:32
Daarvoor heeft een kat een wintervacht. Enfin, TO heeft toch al beslist.

Ik zou not amused zijn als iemand mijn kat (die nogal avontuurlijk is) binnen zou halen. Daarom heeft ie overigens ook een bandje om, maar die raakt ie ook weleens kwijt.
suuz393 schreef:
23-01-2020 21:33
Ik heb al wel gekeken of ze daar als vermist op stond. Als ze morgen geen chip vinden en ze loopt zelf niet naar huis, zal ik haar daar op zetten.
Je bent net twee uur thuis.
Ik zie dat de meningen over in huis nemen of buiten laten uiteenlopen. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik denk dat het voor de kat beter/fijner is.

Ik hoop dat we haar morgen bij haar baasjes kunnen afgeven.
suuz393 schreef:
23-01-2020 21:33

Amivedi is zo'n beetje dé database voor vermiste dieren, waarom meld je haar daar nu niet aan?
Merys schreef:
23-01-2020 21:35
Amivedi is zo'n beetje dé database voor vermiste dieren, waarom meld je haar daar nu niet aan?
Ja dat snap ik ook niet. Je hebt die kat toch al binnenzitten?

Als je op de site van de dierenambulance kijkt wat te doen met een kat blijkt het trouwens vaak gewoon om een buurtkat te gaan en raden ze aan om geen eten te geven.
https://www.dierenambulancekennemerland ... vonden-kat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven