Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 8 april 2009 om 20:50
Bedankt voor jullie reacties! Ik weet wel dat er steeds meer unisex namen komen, maar je 'zadelt' zo'n kind er toch zijn hele leven mee op.... Maar eigenlijk leert de ervaring ook wel dat een naam wel bij een kind gaat passen, zelfs de vreemdste namen die ik in mijn omgeving tegen ben gekomen
Lente01: ik vind Ruben wel heel mooi, Lucas ook wel (ik ken een hele leuke Ruben, dat kleurt toch je mening)
Lente01: ik vind Ruben wel heel mooi, Lucas ook wel (ik ken een hele leuke Ruben, dat kleurt toch je mening)
donderdag 9 april 2009 om 14:57
quote:calvijn1 schreef op 28 maart 2009 @ 20:54:
Als eerste naam heet hij Robin.
Helaas al een paar keer mensen moeten verbeteren (oa schoonouders) die roooobin zeggen. Grrrr....
Maar Robin kan je toch ook uitspreken als Rooobin of als Robbin. Ik ken de naam in beide versies en zou dus niet zomaaar weten of het Rooobin of Robbin moet zijn.
Als eerste naam heet hij Robin.
Helaas al een paar keer mensen moeten verbeteren (oa schoonouders) die roooobin zeggen. Grrrr....
Maar Robin kan je toch ook uitspreken als Rooobin of als Robbin. Ik ken de naam in beide versies en zou dus niet zomaaar weten of het Rooobin of Robbin moet zijn.
donderdag 9 april 2009 om 15:01
donderdag 9 april 2009 om 15:04
quote:Lente09 schreef op 08 april 2009 @ 13:10:
Was hier al eerder, maar heb nog iets...we zijn nog steeds niet uit over de 1e naam, maar willen ook perse een tweede naam geven.
Welke naam vinden jullie het mooist (als 2e naam?).
-Thomas, bleeegh nee, zoooo uitgekauwd
-Maurits, beetje kak, maar wel mooi als tweede naam (onze zoons hebben ook als 2e naam een 'kaknaam'
-Sebastiaan, erg leuk!
-Lucas vond ik altijd heel mooi tot ik een bijzonder slome Lucas leerde kennen
-Ruben, heel erg mooi, verreweg de mooiste van dit lijstje
Maar het ligt natuurlijk ook wel heel erg aan wat de eerste naam wordt
Was hier al eerder, maar heb nog iets...we zijn nog steeds niet uit over de 1e naam, maar willen ook perse een tweede naam geven.
Welke naam vinden jullie het mooist (als 2e naam?).
-Thomas, bleeegh nee, zoooo uitgekauwd
-Maurits, beetje kak, maar wel mooi als tweede naam (onze zoons hebben ook als 2e naam een 'kaknaam'
-Sebastiaan, erg leuk!
-Lucas vond ik altijd heel mooi tot ik een bijzonder slome Lucas leerde kennen
-Ruben, heel erg mooi, verreweg de mooiste van dit lijstje
Maar het ligt natuurlijk ook wel heel erg aan wat de eerste naam wordt
Whatever, I do what I want
donderdag 9 april 2009 om 15:26
quote:Lente09 schreef op 28 maart 2009 @ 20:49:
Ben ik weer! Manlief begint toch warm te lopen voor Stijn.!
Ik twijfel nu tussen Stijn of Lucas en heb Thijs ook nog een beetje als optie... Welke naam is het mooist, hoor graag jullie reacties!
Hey Lente!
Onze zoon is 2 jaar geleden geboren en heet Stijn. Ik krijg er ook alleen maar positieve reacties op. Het is ook echt een stoere naam vind ik!
Succes!
Ben ik weer! Manlief begint toch warm te lopen voor Stijn.!
Ik twijfel nu tussen Stijn of Lucas en heb Thijs ook nog een beetje als optie... Welke naam is het mooist, hoor graag jullie reacties!
Hey Lente!
Onze zoon is 2 jaar geleden geboren en heet Stijn. Ik krijg er ook alleen maar positieve reacties op. Het is ook echt een stoere naam vind ik!
Succes!
donderdag 9 april 2009 om 15:33
quote:snowy2 schreef op 09 april 2009 @ 14:57:
[...]
Klopt, alleen mijn schoonouders wisten dat het met een korte o was en bleven het toch de eerste weken verkeerd zeggen.
Zelf ken ik geen roooobinnen, dus vandaar dat ik het altijd als robbin uitspreek.
[...]
Klopt, alleen mijn schoonouders wisten dat het met een korte o was en bleven het toch de eerste weken verkeerd zeggen.
Zelf ken ik geen roooobinnen, dus vandaar dat ik het altijd als robbin uitspreek.
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 9 april 2009 om 15:37
vrijdag 10 april 2009 om 22:50
Help help!!
Ik ben 19 weken zwanger van ons tweede kindje. We weten (nog) niet wat het wordt, maar ben al wel hard over de naam aan het nadenken (zowel j- als m-naam).
Ons zoontje heet Nick. Er zijn 3 eisen waaraan de naam moet voldoen:
1. de naam mag niet met een D beginnen
2. de naam mag geen au/ou klank bevatten (ivm achternaam)
3. het liefst een naam met één lettergreep
Wie heeft suggesties??
Ik ben 19 weken zwanger van ons tweede kindje. We weten (nog) niet wat het wordt, maar ben al wel hard over de naam aan het nadenken (zowel j- als m-naam).
Ons zoontje heet Nick. Er zijn 3 eisen waaraan de naam moet voldoen:
1. de naam mag niet met een D beginnen
2. de naam mag geen au/ou klank bevatten (ivm achternaam)
3. het liefst een naam met één lettergreep
Wie heeft suggesties??
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin...

zaterdag 11 april 2009 om 09:52
quote:Catooo schreef op 09 april 2009 @ 15:37:
tja robin blijft wel een twijfelgeval vind ik ook altijd, net als robert. ken een robert en hij wordt ook gek van het verbeteren.. nee het is geen robbbbbbert, maar rooooooobert....
1984;
of wat vind je van Freek, Julian, Gijs, Mats of Thijn?Hai, Gijs is ook een leuke naam! De rest niet echt mijn ding....Ga het vanavond nog maar eens in de groep gooien....
tja robin blijft wel een twijfelgeval vind ik ook altijd, net als robert. ken een robert en hij wordt ook gek van het verbeteren.. nee het is geen robbbbbbert, maar rooooooobert....
1984;
of wat vind je van Freek, Julian, Gijs, Mats of Thijn?Hai, Gijs is ook een leuke naam! De rest niet echt mijn ding....Ga het vanavond nog maar eens in de groep gooien....
zaterdag 11 april 2009 om 10:02
Even inbreken op jullie topic hoor!
Luca is in mijn mening echt een meisjesnaam. Ken er twee die zo heten. Luca of Luce in ieder geval.
1984:
- Mees - Van jouw rijtje naar mijn mening echt de leukste!!! Misschien wel door een associatie met een Mees, maar ja, positieve associatie is altijd leuk toch
Sjors vind ik ook heel leuk, maar door GTST toch meer een meisjesnaam.. Hoezo beïnvloeding..
Lente, Thomas en Maurits vind ik de leukste.. Maar ik val wel op "kak-namen". Als ik ooit een jongensnaam zou moeten verzinnen, voorlopig nog niet, dus blijft leuk denken, zou ik uitkomen op St(e)ijn, Tijn, Valentijn of Wout(er)..
Leuk eigenlijk, over namen nadenken
Luca is in mijn mening echt een meisjesnaam. Ken er twee die zo heten. Luca of Luce in ieder geval.
1984:
- Mees - Van jouw rijtje naar mijn mening echt de leukste!!! Misschien wel door een associatie met een Mees, maar ja, positieve associatie is altijd leuk toch

Sjors vind ik ook heel leuk, maar door GTST toch meer een meisjesnaam.. Hoezo beïnvloeding..
Lente, Thomas en Maurits vind ik de leukste.. Maar ik val wel op "kak-namen". Als ik ooit een jongensnaam zou moeten verzinnen, voorlopig nog niet, dus blijft leuk denken, zou ik uitkomen op St(e)ijn, Tijn, Valentijn of Wout(er)..
Leuk eigenlijk, over namen nadenken

maandag 13 april 2009 om 10:36
dinsdag 14 april 2009 om 10:13
quote:Catooo schreef op 13 april 2009 @ 10:23:
1984; je namenkeus is idd steeds weer aan het veranderen weet nog dat je twijfelde tussen Fabian en Mats.. en verder stond toen Luuk, Chris en Lucas geloof ik ook in het rijtje?
Maar Gijs en Mees zijn ook super leuk
succes in ieder geval.Ja...erg he? Het is ook zo moeilijk! Maar goed, we neigen nu wel heel erg naar Mees! Maar nog 1 twijfelpunt: is het ook leuk als het een volwassen man is? Of is het zo'n eeuwige peuternaam?
1984; je namenkeus is idd steeds weer aan het veranderen weet nog dat je twijfelde tussen Fabian en Mats.. en verder stond toen Luuk, Chris en Lucas geloof ik ook in het rijtje?
Maar Gijs en Mees zijn ook super leuk

dinsdag 14 april 2009 om 13:28
@Nadine: even een aanvulling op de reactie van Catooo. Ook leuk is:
Nick &
Björn, Brent, Jim, Kars, Sten.
Ik vind zelf namen met een i wel mooi bij Nick passen. Dus Nick & Tim, Nick & Jim, Nick & Finn/Fynn. Of, maar da's wel apart: Nick & Tibbe, Nick & Bink, Nick & Bing.
*Wat dacht je van Nick & Simon?* Ik weet het.... heel flauw!
Nick &
Björn, Brent, Jim, Kars, Sten.
Ik vind zelf namen met een i wel mooi bij Nick passen. Dus Nick & Tim, Nick & Jim, Nick & Finn/Fynn. Of, maar da's wel apart: Nick & Tibbe, Nick & Bink, Nick & Bing.
*Wat dacht je van Nick & Simon?* Ik weet het.... heel flauw!
dinsdag 14 april 2009 om 16:09
@ Blogbabe: ben het helemaal met je eens vwb namen met een i. Vind zelf Finn erg leuk (Bink, Bing & Jim dan weer niet), maar man vindt Finn niks en man vind Tim weer helemaal geweldig, maar ik ben (nog) niet 100% overtuigd.
We vonden zelf namen die op een k eindigen dan ook weer goed passen. Vooral Luuk staat hoog op het lijstje.
@ Catooo: een heleboel van jouw suggesties zijn bij ons de revue al gepasseerd. Velen vallen af ivm zelfde naam als kinderen van vrienden/naaste familie of omdat man of ik ze echt niet mooi vindt. Eigenlijk is Stijn de enige naam die we aan ons lijstje hebben toegevoegd; dus toch bedankt!
Overigens weten we sinds vandaag dat het wederom een knulletje wordt, dus ik zal hier zeker nog vaker komen spieken naar suggesties. Een goede vriendin is afgelopen vrijdag bevallen van een Sil; dat vond ik nog eens een geweldige naam, maar ja, dat gaat nu niet meer!!
En nee, Simon wordt het echt NIET!! hahaha! maar ik kan nog steeds lachen om de grap hoor!!
We vonden zelf namen die op een k eindigen dan ook weer goed passen. Vooral Luuk staat hoog op het lijstje.
@ Catooo: een heleboel van jouw suggesties zijn bij ons de revue al gepasseerd. Velen vallen af ivm zelfde naam als kinderen van vrienden/naaste familie of omdat man of ik ze echt niet mooi vindt. Eigenlijk is Stijn de enige naam die we aan ons lijstje hebben toegevoegd; dus toch bedankt!
Overigens weten we sinds vandaag dat het wederom een knulletje wordt, dus ik zal hier zeker nog vaker komen spieken naar suggesties. Een goede vriendin is afgelopen vrijdag bevallen van een Sil; dat vond ik nog eens een geweldige naam, maar ja, dat gaat nu niet meer!!
En nee, Simon wordt het echt NIET!! hahaha! maar ik kan nog steeds lachen om de grap hoor!!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin...

dinsdag 14 april 2009 om 22:08
Hier wat ideeen: Flynn, Brent, Minck, Rama, Arun, Gijs, Simon, Bastiaan, Siem, Sergej, Mikai, Lucas, Dion, Jochem, Ray, David, Pim, Beer, Marijn, Jence, Sylvian, Taran, Berend, Reggy, Seppe, , Floris, Jasper, Onno
Zelf ben ik ook nog op zoek naar een leuke jongensnaam... en geen van deze wordt het iig!
Zelf ben ik ook nog op zoek naar een leuke jongensnaam... en geen van deze wordt het iig!
woensdag 15 april 2009 om 17:57
Wat attent blogbabe!
Tja, het kan bij ons nog alle kanten op. Ben pas 12 weken zwanger, maar voor een meisje zijn we er al uit.
Wij zoeken een redelijk aparte naam die niet te vaak voorkomt. Grote broer heet iig Mikai dus daar moet het wel een beetje bij passen. Veel namen heb ik al in mijn omgeving... niet zo handig als je in het onderwijs werkt...
Tja, het kan bij ons nog alle kanten op. Ben pas 12 weken zwanger, maar voor een meisje zijn we er al uit.
Wij zoeken een redelijk aparte naam die niet te vaak voorkomt. Grote broer heet iig Mikai dus daar moet het wel een beetje bij passen. Veel namen heb ik al in mijn omgeving... niet zo handig als je in het onderwijs werkt...
woensdag 15 april 2009 om 18:43
donderdag 16 april 2009 om 09:28
donderdag 16 april 2009 om 17:31