Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
zondag 26 januari 2020 om 15:16
Dat klinkt niet alsof hij nog interesse heeft, jammer genoeg.Gelukkigworden schreef: ↑26-01-2020 14:36Mijn date is terug van vakantie, maar weet niet wanneer hij nu kan afspreken. Waarschijnlijk pas over 1,5 week, contact wordt ook met de dag minder. Jammer wel
zondag 26 januari 2020 om 15:17
Dat klinkt positief. Ga je afwachten of zelf iets voorstellen?Attraverso schreef: ↑26-01-2020 15:00Ja, app contact gaat gewoon door zoals voorheen. Hij is niet van de gesprekken via app maar laat wel doorheen de dag weten waar hij mee bezig is. Gisteravond was hij uit eten met zijn dochter en werd ik op de hoogte gehouden met foto’s.
Echter nog niets concreet afgesproken.
zondag 26 januari 2020 om 16:05
Hier even een update van mij na gister..
Het was in ieder geval erg gezellig! Veel gekletst, voelde wel weer als vanouds en ook allebei wel over relaties/dates etc gepraat. Er is geen intimiteit geweest, heb netjes m’n grenzen aangegeven maar wel nog film gekeken en uiteindelijk blijven slapen (beetje geknuffeld). Nu ook pas net thuis..
Heel raar, voelt altijd heel ‘natuurlijk’ met hem maar nu geen hoteldebotel verliefd gevoel of verwachtingen. Merkte dat ik gister ook best regelmatig aan m’n huidige date dacht. Hij is overigens ineens stil gebleven dit weekend, net zelf maar iets gestuurd maar er lijkt een verandering te zijn.
Dit alles brengt m’n hoofd wel beetje in de war, vooral nu ik weer die tijd met m’n ex date heb gespendeerd. Beetje chaotisch allemaal nu!
Het was in ieder geval erg gezellig! Veel gekletst, voelde wel weer als vanouds en ook allebei wel over relaties/dates etc gepraat. Er is geen intimiteit geweest, heb netjes m’n grenzen aangegeven maar wel nog film gekeken en uiteindelijk blijven slapen (beetje geknuffeld). Nu ook pas net thuis..
Heel raar, voelt altijd heel ‘natuurlijk’ met hem maar nu geen hoteldebotel verliefd gevoel of verwachtingen. Merkte dat ik gister ook best regelmatig aan m’n huidige date dacht. Hij is overigens ineens stil gebleven dit weekend, net zelf maar iets gestuurd maar er lijkt een verandering te zijn.
Dit alles brengt m’n hoofd wel beetje in de war, vooral nu ik weer die tijd met m’n ex date heb gespendeerd. Beetje chaotisch allemaal nu!
vivi3338 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 16:32
1.28% gewijzigd
zondag 26 januari 2020 om 16:07
zondag 26 januari 2020 om 16:08
Ja vervelend is dit.. snap er ook altijd weinig van. Wellicht toch iemand anders tegen het lijf gelopen? Merk het nu ook met de persoon met wie ik aan het daten ben, enthousiasme en dan ineens minder contact en moet ik er zelf een beetje aan gaan trekken.. Heel jammer!Gelukkigworden schreef: ↑26-01-2020 15:06Ik had helaas al zo’n voorgevoel, maar toch probeerde ik enthousiast te blijven en niet meteen hem ook zo in te schatten. Maar dus toch wel, ik begrijp er echt niks van. En gewoon echt wel jammer, op dit moment zie ik het ook niet zitten om weer met andere contact te zoeken. Dan zijn ze even enthousiast en weer weg.
zondag 26 januari 2020 om 17:02
Met al die afhakende dates is het eigenlijk niet gek dat het jaren kan duren voordat je aan elkaar blijft plakken. Degenen die net pas gaan daten kennen dit fenomeen nog niet en zijn dan verbaasd als je zegt jaren single te zijn. Totdat ze jaren verder zijn.
De meeste kans hebben we waarschijnlijk bij de mannen die jarenlang single zijn. Zomaar een gedachtespinsel.
De meeste kans hebben we waarschijnlijk bij de mannen die jarenlang single zijn. Zomaar een gedachtespinsel.
zondag 26 januari 2020 om 17:03
Dat voorgevoel had je al sinds de (eerste?) date, toch? Dat het enthousiasme van daarvoor niet meer is teruggekomen. Hij zal wel wat twijfel hebben (gehad) dan, of nog wat ijzers in het vuur.Gelukkigworden schreef: ↑26-01-2020 15:06Ik had helaas al zo’n voorgevoel, maar toch probeerde ik enthousiast te blijven en niet meteen hem ook zo in te schatten. Maar dus toch wel, ik begrijp er echt niks van. En gewoon echt wel jammer, op dit moment zie ik het ook niet zitten om weer met andere contact te zoeken. Dan zijn ze even enthousiast en weer weg.
zondag 26 januari 2020 om 17:10
Diegene waar ik geen interesse in heb willen verder daten en ben ik dan eens nieuwsgierig naar meer dan haakt hij af. Er is een date van een week of 3 geleden die ik de dag nadien afgewezen heb en toch blijft hij berichten sturen (waar ik laat en koel op reageer) en dan een paar dagen geleden vroeg om nog eens af te spreken. Snap ik ook niet.Julus schreef: ↑26-01-2020 17:02Met al die afhakende dates is het eigenlijk niet gek dat het jaren kan duren voordat je aan elkaar blijft plakken. Degenen die net pas gaan daten kennen dit fenomeen nog niet en zijn dan verbaasd als je zegt jaren single te zijn. Totdat ze jaren verder zijn.
zondag 26 januari 2020 om 17:15
Dat laatste denk ik niet per se. Ik hoor ook best andere verhalen, maar dan werd er wel de kans gecreëerd elkaar beter te leren kennen en niet na één date afgehaakt vanwege een te grote neus, een te klein lengteverschil of niet meteen die pubervlinders. Ik kan me wel voorstellen dat mensen die nog kort single zijn en niet helemaal helder hebben wat ze zoeken of eigenlijk erg genieten van de nieuwe vrijheid en mogelijkheden (daar heb je het al) daar geen tijd voor willen of durven nemen. Maar dat kan wel heel vervelend zijn als jij die investering wél wilt doen, al weet je wel meteen dat het voor nu geen match is. Alleen wel erg spijtig als je het gevoel had dat die klik er wel zou kunnen komen en het dan misschien vooral een slechte timing blijkt te zijn.Julus schreef: ↑26-01-2020 17:02Met al die afhakende dates is het eigenlijk niet gek dat het jaren kan duren voordat je aan elkaar blijft plakken. Degenen die net pas gaan daten kennen dit fenomeen nog niet en zijn dan verbaasd als je zegt jaren single te zijn. Totdat ze jaren verder zijn.
Ik had het gisteren met iemand over dat je bij sommige sites bij status bijvoorbeeld 'gescheiden' kan invullen. Waarom is dat überhaupt relevant? Ja, als je kinderen hebt is het handig om dát te vermelden, maar verder..? Ik vraag me dan zelfs af of je wel klaar bent voor een serieuze datingsite als je het belangrijk vindt te vermelden dat je gescheiden bent. Dat soort dingen (net zoals of iemand weduwnaar is) hoor je toch vanzelf wel, na een tijdje als het klikt? Is toch van geen enkel belang in de fase van het profielen bekijken,?
zondag 26 januari 2020 om 17:20
Weet het niet.. Ik heb dit wel eens vaker met hem meegemaakt. Al was er dan altijd seks in het spel, nooit plannen van te voren en kreeg ik door dat hij het niet zo nauw nam. Soort FWB, maar ik had toen teveel gevoelens voor hem. Nu wilde hij dit avondje ineens van te voren plannen, had lekkers in huis gehaald en geen seks. Maar ik ken hem.. Het idee dat ik weer zijn berichtje moet afwachten en onzekerheid wil ik niet meer. Zou er voor open staan om hem vaker te zien, maar dan moeten er nog wel een hoop dingen/verwachtingen besproken worden!
zondag 26 januari 2020 om 17:23
Nou ja, als ik het goed begrijp had ze hem nog maar één keer gezien, dus dat dan er vol overtuiging voor gaan nog niet aan de orde is lijkt me logisch. En dat er mogelijk onrust is vanwege niet meteen vlinders kan ik me ook indenken, maar het gaat in eerste instantie toch om iemand nog eens willen zien en kijken hoe het dan gaat. Maar goed, als iemand daar nu op terug lijkt te krabbelen, heeft het waarschijnlijk weinig zin. Ook dat heb ik wel eens meegemaakt. Ik vind het wel net weer wat anders dan dat iemand na drie of vier dates omslaat. De uitkomst is hetzelfde, maar het laatste zit me wel meer en langer dwars dan iemand die zich na een eerste leuke date kennelijk bedacht heeft. Hij heeft het dan kennelijk laten bezinken en is minder enthousiast. Ik vind het wel irritant als iemand te slap is om dat zelf aan te geven en dat je het maar zelf moet uitvinden en pas nee zegt als je - vaak tegen beter weten in, natuurlijk - een tweede ontmoeting voorstelt. Ook dag heb ik meermalen meegemaakt.
zondag 26 januari 2020 om 17:31
Het gaat zelfs nog verder. Ik heb net ingeschreven op een dienst bij een bank en de bediende vroeg naar mijn burgerlijke staat. Ik zeg 'alleenstaand'. Nooit getrouwd? Vraagt hij. Ik zei, jawel, al jaaaaren geleden gescheiden. Nu is mijn status 'alleenstaand'. Dat kan niet antwoord hij, wanneer je ooit gescheiden bent blijf je voor de burgerlijke staat altijd 'gescheiden'. Was echt verontwaardigd. Wat doet dat er nu toe dat ik ooit getrouwd was?coolpack2 schreef: ↑26-01-2020 17:15Ik had het gisteren met iemand over dat je bij sommige sites bij status bijvoorbeeld 'gescheiden' kan invullen. Waarom is dat überhaupt relevant? Ja, als je kinderen hebt is het handig om dát te vermelden, maar verder..? Ik vraag me dan zelfs af of je wel klaar bent voor een serieuze datingsite als je het belangrijk vindt te vermelden dat je gescheiden bent. Dat soort dingen (net zoals of iemand weduwnaar is) hoor je toch vanzelf wel, na een tijdje als het klikt? Is toch van geen enkel belang in de fase van het profielen bekijken,?
zondag 26 januari 2020 om 17:40
Stom he, die discussie had ik ook ooit eens. Ik ben nooit getrouwd maar die persoon vond het ook raar dat ze voor de rest van haar leven status gescheiden krijgt.
Coolpack, ik doelde op de datingfase mbt ervoor gaan. Dat was wat onduidelijk. En eens met wat je schrijft. Ik denk dat velen dat leren kennen gewoon niet hoeven. Het blijft wel spannend als je telkens met een ander op date gaat, misschien speelt dat nog mee bij de afhakers. Timing is inderdaad cruciaal.
Coolpack, ik doelde op de datingfase mbt ervoor gaan. Dat was wat onduidelijk. En eens met wat je schrijft. Ik denk dat velen dat leren kennen gewoon niet hoeven. Het blijft wel spannend als je telkens met een ander op date gaat, misschien speelt dat nog mee bij de afhakers. Timing is inderdaad cruciaal.
zondag 26 januari 2020 om 19:53
Helemaal dit Vivi. Al sinds ik je lees twijfel je over huidige date. Die twijfel lijkt me gegrond.
Ik kom net terug van mijn date (nou ja zit in de trein) en het was fantastisch. Geen twijfel, geen gekkigheid. Hij geeft aan niet meer actief te zoeken en eerst wil uitzoeken wat dit is tussen ons. Hij is vol complimenten en gewoon lief. Geen enkele reden tot onzekerheid. Dat is waar je voor mag gaan, niet minder.
En dan kan het alsnog mis gaan, maar dan hebben we het beide de kans gegeven die het verdient.
Voor mij is zoveel twijfel een signaal dat je verder mag gaan zonder zo iemand. Je verdient beter!
Update dus, het was super!!! Gewandeld, in de zon op een picknick kleed gezeten in de hei. Middenin de winter! Hapjes en drankjes. Veel gezoend en nog even naar zijn huis, knuffelen en gekletst. Ik ben een blij ei.