Wat je niet hardop wilt zeggen, deel 5

woensdag 8 januari 2020 om 15:00
Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!
maandag 27 januari 2020 om 17:21
Was ik weer even te zeuren.
Op mijn fb komt om de haverklap die petitie van het vergeten kind voorbij.
Petitie is om te voorkomen dat kinderen te vaak wisselen van hulpverlener. Op zich een goed idee, maar zit me af te vragen hoe ze dat willen gaan doen?
En verder denk ik bij alle opmerkingen die gaan over de negatieve kanten van de hv, " had dan beter voor je eigen kind gezorgd, als je niet wilde dat het uit huis werd geplaatst of OTS toegepast zou worden"
Nu kun je wel dom gaan schelden, en sneu en zielig doen (boehoe, iedereen doet alles verkeerd) terwijl 9 van de 10 keer de ouders gewoon te beroerd zijn een poot uit te steken.
Ze hebben alle mogelijkheden gehad om hun kind naar de gallemiezen te helpen en jz mag het allemaal weer rechttrekken, om dit vervolgens door de ouders weer te laten vernachelen.
Met alle gevolgen van dien.
Op mijn fb komt om de haverklap die petitie van het vergeten kind voorbij.
Petitie is om te voorkomen dat kinderen te vaak wisselen van hulpverlener. Op zich een goed idee, maar zit me af te vragen hoe ze dat willen gaan doen?
En verder denk ik bij alle opmerkingen die gaan over de negatieve kanten van de hv, " had dan beter voor je eigen kind gezorgd, als je niet wilde dat het uit huis werd geplaatst of OTS toegepast zou worden"
Nu kun je wel dom gaan schelden, en sneu en zielig doen (boehoe, iedereen doet alles verkeerd) terwijl 9 van de 10 keer de ouders gewoon te beroerd zijn een poot uit te steken.
Ze hebben alle mogelijkheden gehad om hun kind naar de gallemiezen te helpen en jz mag het allemaal weer rechttrekken, om dit vervolgens door de ouders weer te laten vernachelen.
Met alle gevolgen van dien.
maandag 27 januari 2020 om 17:58
Was het FOMO?
Voelde je je belangrijker en groter dan je was?
Zat je te twijfelen welke optie sneller zou gaan?
Zat je misschien te bellen?
Of had je het helemaal niet in de gaten?
Als je nu exceptioneel transport was of een vrachtwagen vlak voor een krappe bocht, dan had ik het begrepen. Maar waarom moest je nu over honderden meters twee rijstroken bezet houden?
Met je superbrede Peugeot 107 ...
Voelde je je belangrijker en groter dan je was?
Zat je te twijfelen welke optie sneller zou gaan?
Zat je misschien te bellen?
Of had je het helemaal niet in de gaten?
Als je nu exceptioneel transport was of een vrachtwagen vlak voor een krappe bocht, dan had ik het begrepen. Maar waarom moest je nu over honderden meters twee rijstroken bezet houden?
Met je superbrede Peugeot 107 ...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode

maandag 27 januari 2020 om 18:52
AAARRGGHHH!!!!!! Van de week hoorde ik boven de slaapkamer geloop.. Uiteraard had ik me dat vast ingebeeld, Ginny ziet ze vliegen.. Je kent het wel. Boven de slaapkamers is een ruime zolder, niet afgetimmerd. Vriendlief gebruikt deze desondanks als mancave. Zovaak heb ik gezegd geen etenswaar daar neer te leggen, tevergeefs want ik overdrijf namelijk altijd. Gisteren vriend in paniek, verpakking van een reep chocola versnipperd een 3/4 van de reep chocola opgegeten. Tussen de snippers lagen ook muizenpoepjes. Die had hij dan niet herkend maar ik dus wel. Verder zie ik niks, niks anders aangevreten, geen poepjes op andere plaatsen en ook geen geritsel meer gehoord op die ene keer na. Maar ja.. heb gewoon doombeelden van een bed vol muizenpoep.
Nou heb ik ziekteangst, ben in behandeling hiervoor. Helaas heb ik gegoogled voor tips en eigenlijk verwacht ik dat ik elk moment 112 moet gaan bellen voor alle ziektes die je kennelijk op kan lopen van muizen en hun poepjes. Maar het kwaad is al geschied, ik voel me al de hele dag zwaar kut en gewoon helemaal niet lekker. Zal wel psychisch zijn maar alsnog gewoon echt niet leuk! We gaan morgen die muizenpoepjes opruimen, ik wil in elk geval goed voorbereid zijn met desinfectant, handschoenen en mondkapjes.
Ik las dat muizen niet van de geur van katten houden en ook niet van pepermunt en eucalyptus. Nu heb ik maar liefst 4 katten maar die mogen niet op zolder. Ik ga nadat het morgen is opgeruimd hun oude kussen vol kattengeur maar op zolder neerleggen en rondspuiten met pepermunt of eucalyptus olie.
Ondertussen zegt mijn zusje heel vrolijk, ach meid, tis een muis, zijn ergere dingen. Zuig die keutels op met de stofzuiger en klaar. Misschien ben ik geadopteerd..
Nou heb ik ziekteangst, ben in behandeling hiervoor. Helaas heb ik gegoogled voor tips en eigenlijk verwacht ik dat ik elk moment 112 moet gaan bellen voor alle ziektes die je kennelijk op kan lopen van muizen en hun poepjes. Maar het kwaad is al geschied, ik voel me al de hele dag zwaar kut en gewoon helemaal niet lekker. Zal wel psychisch zijn maar alsnog gewoon echt niet leuk! We gaan morgen die muizenpoepjes opruimen, ik wil in elk geval goed voorbereid zijn met desinfectant, handschoenen en mondkapjes.
Ik las dat muizen niet van de geur van katten houden en ook niet van pepermunt en eucalyptus. Nu heb ik maar liefst 4 katten maar die mogen niet op zolder. Ik ga nadat het morgen is opgeruimd hun oude kussen vol kattengeur maar op zolder neerleggen en rondspuiten met pepermunt of eucalyptus olie.
Ondertussen zegt mijn zusje heel vrolijk, ach meid, tis een muis, zijn ergere dingen. Zuig die keutels op met de stofzuiger en klaar. Misschien ben ik geadopteerd..

maandag 27 januari 2020 om 19:09
Lief dat je het vraagt. Drukke dag vanaf half negen vanochtend, bellen met poli urologie voor een afspraak en gebeld worden voor de coloscopie. Ook alweer in het ziekenhuis geweest bij het lab en intakegesprek voor de colo. Vanaf nu een vezelarm dieet. Woensdag naar uroloog voor blaasonderzoek/ct-scan en dan donderdag de colo. Vanmiddag even een tukkie gedaan op de bank, was kapot.
Kortom, de mallemolen is gestart, maar wel deze week meer duidelijkheid. Wat fijn is want te lang op deze manier in spanning zitten is niet goed voor een mens...
calamitycat wijzigde dit bericht op 27-01-2020 19:10
0.07% gewijzigd
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

maandag 27 januari 2020 om 19:39
Ringelding, natuurlijk mag je hier klagen. En dit is niet om een discussie te starten.
Wel heb ik de betreffende petitie getekend. Ik merk vanuit mijn eigen professie dat ik ( als financiële zorgverlener) de langst zittende hulpverlener ben in een gezin / bij een persoon. En dat er echt een heel peloton aan hulpverleners langskomt. Elk jaar een andere organisatie, vanwege aflopende / aangegane contracten met de gemeente. Dan weer wisseling van hulpverleners/contactpersonen om diverse redenen. En allemaal weer opnieuw een kennismakingsgesprek, weer opnieuw de doelen vaststellen en weer opnieuw het wiel uitvinden, wat al 3x in de greppel is gelopen. Moe word ik ervan als je het mij vraagt. Want vaak ben ik ook de eerste die op de korrel wordt genomen als zijnde persoon die zou moeten wieberen, want klant heeft klachten en onvrede over mij. Ja, want als ik zou doen wat de klant zegt (nu we hier toch over de bek opentrekken hebben) zou de hele uitkering opgaan aan vluchtigheden en korte termijn. En niet aan de huur en afbetaling schulden en reserveren voor onvoorziene omstandigheden. Laat mij gewoon mijn werk doen, ik zeg jou toch ook niet hoe jij om moet gaan met je gezellige kopjes koffie al meekeuvelend over hoe verrot het systeem is en hoe een complot het is dat ze allemaal tegen de klant zijn. En iedereen fraudeert want daartoe wordt je gedwongen door het systeem.
Zo, mijn frustratie over een hulpverlener komt even mijn vingers over nemen
Wel heb ik de betreffende petitie getekend. Ik merk vanuit mijn eigen professie dat ik ( als financiële zorgverlener) de langst zittende hulpverlener ben in een gezin / bij een persoon. En dat er echt een heel peloton aan hulpverleners langskomt. Elk jaar een andere organisatie, vanwege aflopende / aangegane contracten met de gemeente. Dan weer wisseling van hulpverleners/contactpersonen om diverse redenen. En allemaal weer opnieuw een kennismakingsgesprek, weer opnieuw de doelen vaststellen en weer opnieuw het wiel uitvinden, wat al 3x in de greppel is gelopen. Moe word ik ervan als je het mij vraagt. Want vaak ben ik ook de eerste die op de korrel wordt genomen als zijnde persoon die zou moeten wieberen, want klant heeft klachten en onvrede over mij. Ja, want als ik zou doen wat de klant zegt (nu we hier toch over de bek opentrekken hebben) zou de hele uitkering opgaan aan vluchtigheden en korte termijn. En niet aan de huur en afbetaling schulden en reserveren voor onvoorziene omstandigheden. Laat mij gewoon mijn werk doen, ik zeg jou toch ook niet hoe jij om moet gaan met je gezellige kopjes koffie al meekeuvelend over hoe verrot het systeem is en hoe een complot het is dat ze allemaal tegen de klant zijn. En iedereen fraudeert want daartoe wordt je gedwongen door het systeem.
Zo, mijn frustratie over een hulpverlener komt even mijn vingers over nemen

maandag 27 januari 2020 om 20:55
gloeiende takketyfus tering je ziet toch dat het niet past IDIOOT, waarom moet je zo dwars liggen.... ik weet dat je graag altijd in het middelpunt wilst staan maar dat gaat niet altijd
je ligt n weer in de weg kan amper typen.....monstert
tafel is ook veels teklein hiervoor bah!!!!

je ligt n weer in de weg kan amper typen.....monstert

tafel is ook veels teklein hiervoor bah!!!!
Relax we're all crazy, it's not a competition
maandag 27 januari 2020 om 21:17
maandag 27 januari 2020 om 21:24
vertroetel jezelf een beetje meis, ik hoop dat je een beetje afleiding vindt van de spanning en eind van de week goed nieuwsCalamitycat schreef: ↑27-01-2020 19:09Lief dat je het vraagt. Drukke dag vanaf half negen vanochtend, bellen met poli urologie voor een afspraak en gebeld worden voor de coloscopie. Ook alweer in het ziekenhuis geweest bij het lab en intakegesprek voor de colo. Vanaf nu een vezelarm dieet. Woensdag naar uroloog voor blaasonderzoek/ct-scan en dan donderdag de colo. Vanmiddag even een tukkie gedaan op de bank, was kapot.
Kortom, de mallemolen is gestart, maar wel deze week meer duidelijkheid. Wat fijn is want te lang op deze manier in spanning zitten is niet goed voor een mens...

don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
maandag 27 januari 2020 om 22:20
Thanks! Antwoord terug.
Dierproeven.
maandag 27 januari 2020 om 22:21

maandag 27 januari 2020 om 22:30
Ginny, als je nou eens met je hart kijkt, dan kan je toch kwaad of bang worden van zo'n smoeltje? Kijk nou dat neusje en dat snorretje en die liefdevolle kraaloogjes.

Wees gerust, de muis is banger van jou dan jij van de muis en die komt echt niet naar beneden met een roedel katten die op hem wachten, dus wees gerust.

maandag 27 januari 2020 om 22:56
En bedankt. Nu ben ik verliefd.Cateautje schreef: ↑27-01-2020 22:30Ginny, als je nou eens met je hart kijkt, dan kan je toch kwaad of bang worden van zo'n smoeltje? Kijk nou dat neusje en dat snorretje en die liefdevolle kraaloogjes.
Wees gerust, de muis is banger van jou dan jij van de muis en die komt echt niet naar beneden met een roedel katten die op hem wachten, dus wees gerust.
![]()

Ik vind hier dingen van.

maandag 27 januari 2020 om 22:58
Ja, wat een poepieroepie hè!

dinsdag 28 januari 2020 om 08:43
Wat een ellende allemaal zeg. Ik zou er spontaan naar van worden al dat ziekenhuis gedoe. Wel fijn dat je direct deze week al een hoop duidelijkheid krijgt. Hopelijk valt het allemaal mee. Ik ga voor je duimen in elk geval.Calamitycat schreef: ↑27-01-2020 19:09Lief dat je het vraagt. Drukke dag vanaf half negen vanochtend, bellen met poli urologie voor een afspraak en gebeld worden voor de coloscopie. Ook alweer in het ziekenhuis geweest bij het lab en intakegesprek voor de colo. Vanaf nu een vezelarm dieet. Woensdag naar uroloog voor blaasonderzoek/ct-scan en dan donderdag de colo. Vanmiddag even een tukkie gedaan op de bank, was kapot.
Probeer zo rustig mogelijk te blijven en wees maar extra lief voor jezelf.

Met mij gaat het beter, geen last meer van dat drukkende gevoel gehad en gisteren toch kunnen sporten. Fysio denkt dat het vooral stress is en ik denk het ook. Ik ga immers weer beginnen met werken deze week ( als ze me nog in gaan plannen ) en dat geeft aardig wat onrustigheid weer.
Niet weten waar ik aan toe ben. Morgen en donderdag sta ik op beschikbaar maar er zijn nog geen diensten. Die onzekerheid of ik dan morgenochtend nog gebeld ga worden trek ik niet goed, heb wel met mijn planner afgesproken dat als ze vanmiddag nog niets hebben ik me morgen ook op niet beschikbaar zet.
Ik hoop dat het traject van de gemeente snel gaat beginnen zodat we werk kunnen gaan vinden dat wel bij me past.
Ik ben hier zo klaar mee. Ik heb al spijt dat ik me weer beter gemeld heb.

dinsdag 28 januari 2020 om 14:04
Waarschijnlijk de zieke ook. De meeste mensen worden niet expres ziek.GroenTuintje schreef: ↑28-01-2020 13:59God.. is ze alweer ziek... sommige mensen zijn echt altijd ziek. En dat gaat ook ten koste van anderen... ik baal verschrikkelijk hiervan![]()