Lastige vriendin

27-01-2020 13:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik heb iets waar ik mee zit. Ik heb een vriendin die al 14 jaar ken. Ze heeft laatst te horen gekregen dat ze depressief is en zit aan de antidepressiva. Vanaf het moment dat ik haar ken heeft ze er altijd moeite mee gehad dat ik meer vriendinnen had. Ik ben inmiddels gewend dat ze lastig kan reageren op nieuwe contacten. Ze is een moeilijk persoon en heeft een vrij arrogante uitstraling naar mensen die ze niet kent, ik ben dit gewend en kan er mee om gaan. Ik heb sinds een jaar een vriend. Hij is super lief en doet zijn best contact met haar te maken. Helaas maakt ze lullige opmerkingen naar hem, praat ze door zijn verhalen heen, haakt ze af tijdens zijn verhalen en ze zegt nooit dankjewel als hij voorbeeld na het eten de afwas voor haar doet. Mijn vriend heeft aangegeven dat die dit heel erg vervelend vind en hier klaar mee is. Hij zei dat die niet meer mee wilde naar etentjes bij haar. Hij is bang dat als hij haar confronteert dat ze heel emotioneel word en er vervolgens niks mee doet behalve afstand van hem nemen.

Ik zit nu in een situatie waar ik niet in wil zitten. Mijn vriend is heel belangrijk voor mij en ik vind dat hij gelijk heeft, maar als ik mijn vriendin confronteer met haar gedrag word ze extreem emotioneel, slaat ze dicht en vervolgens veranderd er helemaal niks (dit weet ik uit ervaring).

Hebben jullie misschien tips over hoe ik dit moet aanpakken?

Liefs
Kapitein81 schreef:
27-01-2020 17:09
Je vriendin is een grote kut-wijf, maar blijfbaar is ze leuk genoeg voor jou om
niet kwijt te willen. Als mijn vriendin zo'n K-wijf als vriendin zou hebben dan zou
ik zelf ook ervoor keizen om geen tijd door te brengen met dat K-wijf.

Je kan af en toe je toxic vriendin blijven zien, maar let wel op dat je altijd voor je vriend dient op te komen want anders heb je zelf ook geen ruggegraat en geloof mij , jouw vriendin weer precies waar jouw grenzen liggen en hoe ver zij kan gaan met
haar walgelijke gedrag.
Heel fijn dat je zo meelevend bent. Met deze reactie kan ik helemaal niks.
lilalinda schreef:
27-01-2020 14:27
Wat is de oorzaak van haar depressie?

Want bijvoorbeeld autisme kan dit soort onaangepast gedrag geven, en ook depressies veroorzaken
Ik denk inderdaad dat ze autisme heeft en dit niet onder ogen durft te komen.
Doreia* schreef:
27-01-2020 15:21
Wat lekker dat hij het probleem dáár laat waar het hoort. Bij haar.
Zou jij ook moeten doen.

Dit gedrag vertoond ze vast ook bij jou. Waarom mag zij dit van jou wel bij jou doen, maar is het respectloos als ze hetzelfde naar je vriend doet?
Dat is dus het gekke, ze vertoont dit gedrag niet naar mij toe.
Als ik in jouw schoenen stond zou ik de twee uit elkaar houden. Je vriend heeft gelijk.
Je kunt proberen de vriendschap met haar aan te houden maar als een vriendin zich zo gedroeg naar mijn man zou ik mij nog wel eens achter mijn oren krabben of ik deze vriendschap nog wilde.

Wat haal je uit het contact met haar? Is het voor jou ook fijn?
Vragenvuur1998 schreef:
28-01-2020 22:48
Of je hebt je al zo aan haar aangepast dat je dit gekke gedrag vóór bent. Kijk voor de volgende keer dat jullie met zijn tweeen zijn eens naar jezelf en kijk eens of jij je anders gedraagt bij haar dan je bij anderen doet. Onderwerpen vermijd bijvoorbeeld, haar je laat afkappen, gewoon de dingen die je opvalt wat ze tegen je vriend doet ook tegen jou doet, maar jij al niet meer opmerkt.
Vragenvuur1998 schreef:
28-01-2020 22:44
Hij moet niet mee zeker niet. Hij zit gewoon erg met haar gedrag en vind het belangrijk om betrokken te zijn bij dit soort etentjes.
Iets met een teiltje Jakkes, wat opdringerig. Ik snap wel dat jouw vriendin daar geen zin in heeft.
Eet gewoon gezellig met je vriendin alleen en doe de verliefdheidsdingetjes alleen met je vriend, hoe moeilijk kan het zijn..
Wat praat je onaardig over iemand die jij jouw vriendin noemt. Waarom ben je vriendinnen met haar als je haar zo afkraakt?
Je vriendin is vrienden met jou, niet met je vriend. Waarom neem je je vriend mee naar je vriendin? Dat is nergens voor nodig.
Vragenvuur1998 schreef:
28-01-2020 22:48
nou gewoon 1op1 afspreken dus
je vriend zoekt maar zelf vriendjes :)
Vragenvuur1998 schreef:
28-01-2020 22:44
Hij moet niet mee zeker niet. Hij zit gewoon erg met haar gedrag en vind het belangrijk om betrokken te zijn bij dit soort etentjes.
Wat voor soort etentjes?

Hij heeft geen zin in haar. Maar waarschijnlijk heeft zij ook geen zin in hem. Ik zie mijn vriedinnn ook liever zonder mijn of hun vriend erbij. Dan krijg je nl hele andere gesprekken.
Zijn het etentjes waar sowieso meer stellen voor uitgenodigd worden?
.
lilalinda schreef:
29-01-2020 09:20
nou gewoon 1op1 afspreken dus
je vriend zoekt maar zelf vriendjes :)
Zo simpel is het.
.
Waarom vind je vriend het belangrijk om betrokken te worden bij dit soort etentjes? Heb je nu met geen enkele vriendin meer 1 op 1 contact, heb je met deze vriendin alleen nog maar contact als hij erbij is?

Ik moet trouwens altijd 3 keer slikken als mensen mijn afwas doen. Ja het is lief maar ik vind het vaak ook fijn om even mijn hoofd te legen na een etentje.
Bovendien weet ik precies waar alles staat en overwegend vind je nog een week lang spullen op de verkeerde plaats.
Nu ben ik sociaal gezien genoeg aangepast om te bedanken als mensen dat doen omdat ik snap dat het goed gedoeld is en ik het ook echt lief vind echter in mijn depressieve periodes zou het idd kunnen dat ik dit soort dingen vergeet.
Ik bedenk me nu ineens dat het mij ook niet zo opvallen als iemand geen dank je wel tegen me zou zeggen. Het is immers een kleine moeite, de ander heeft wellicht de boodschappen gedaan, gekookt, huis ter beschikking gesteld en die moet dan ook nog bedanken omdat ik een bordje wat zij gebruikt heeft schoon heb gemaakt? Eigenlijk nu ik erover na denk is het echt alleen een formaliteit he dat bedanken in dit geval, echt dankbaar hoef je er niet voor te zijn.

Al met al zou ik beginnen weer eens alleen te eten bij je vriendin en dit eventueel eens te bespreken. Soms ziet iemand zelf ook echt niet dat zijn/haar gedrag niet netjes is een soort blinde vlek en die ga je pas zien als erop gewezen is op een gepaste manier.
Dat erdoorheen praten is inderdaad niet fijn toch zou dat kunnen komen omdat zij simpelweg niet echt zit te wachten op je vriend (elke keer) al is dat maar onbewust. Of wellicht krijgt ze juist inspiratie van zijn verhalen en neemt uit enthousiasme zijn verhaal over. Je weet het niet totdat je het eens met haar bespreekt, alleen face to face.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 29-01-2020 09:33
29.79% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Waarom zou je vriend mee moeten naar etentjes van je vriendin? Hij vindt haar niet eens leuk, zij heeft blijkbaar moeite met hem en z'n verhalen, laat hem thuis, probleem opgelost.
Ik zou je vriend niet meer meenemen. Als zij moeite heeft met andere mensen, (kan autisme zijn) dan is het niet prettig dat hij mee is. Ik zit zelf ook niet te wachten als ik afspreek met een vriendin dat ze opeens haar vriend meeneemt.

Tenzij het een duodate is ofzo, maar soms wil je als vriendinnen gewoon over vrouwen dingen hebben en dan is een man erbij behoorlijk raar. Daarnaast moet hij constant bijgepraat worden over inside grapjes (want hij was er niet bij) of als je ergens over wilt hebben, kan het zijn dat ze dat niet doet, omdat ze je vriend niet genoeg vertrouwd.

Door je vriend mee te nemen, creeer je voor haar een onprettige situatie (want zij kan slecht tegen nieuwe mensen). ik zou daar mee stoppen.
TO, ben je er nog?

Wat voor soort etentje? En waarom is het belangrijk dat hij daarbij zit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven