Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

woensdag 29 januari 2020 om 13:49
Over sluiers; tijdens het passen heb ik er 1 geprobeerd en dat maakte het voor mij toch wel echt af. Ik ga er sowieso 1 dragen
.
Wij weten inmiddels dat er 57(!!!) gasten uit Nederland overkomen. Echt onwijs veel, het wordt zo gaaf. Ook hebben we het strand vastgelegd en hebben we de aankleding van de ceremonie en het feest gekozen. De offertes volgen nog, zo spannend allemaal.

Verder heb ik mijn bruidsschoenen gevonden
. Ik vind de meeste bruidsschoenen zó tuttig.. Maar deze heeft precies de juiste hakhoogte en is elegant. Daarnaast kun je ze achteraf laten kleuren. Ik laat ze smaragdgroen maken. Dat is (samen met creme en goud) het thema van onze bruiloft.

Wij weten inmiddels dat er 57(!!!) gasten uit Nederland overkomen. Echt onwijs veel, het wordt zo gaaf. Ook hebben we het strand vastgelegd en hebben we de aankleding van de ceremonie en het feest gekozen. De offertes volgen nog, zo spannend allemaal.

Verder heb ik mijn bruidsschoenen gevonden

anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 29-01-2020 13:59
46.95% gewijzigd

woensdag 29 januari 2020 om 13:53
Dat vind ik echt suf... Dat is alsof je een dinertje geeft en als hoofdgerecht iets maakt wat je zelf niet lekker vindt :no: .Yugen schreef: ↑22-01-2020 11:22Ik vind het altijd jammer als je op een bruiloft weinig persoonlijks terugziet van het bruidspaar. De laatste jaren ben ik op verschillende bruiloften geweest die eigenlijk allemaal hetzelfde waren. Zelfs eentje waar de bruid helemaal niet van feesten en dansen hield (net als ik) maar wel een dansfeest hield omdat dat zo hoorde. Dan heb je dus geen fijne avond op je eigen bruiloft![]()

Ohhhh, ik wist niet dat het bestond, ombre sluiers. Klinkt goed! Heb je een plaatje van wat je mooi vindt?Pinda-Kaas schreef: ↑22-01-2020 14:12Haha en bedankt dames,
zit nu al een hele tijd sluiers te bekijken in plaats van te werken
Op etsy heb ik mooie korte ombre sluiers gevonden, dat past er wel bij denk ik

Wauw, dat moet verwarrend zijn geweest voor IEDEREEN die niet bij de groep hoordekindrebel schreef: ↑23-01-2020 02:11De bruiloften in mijn omgeving zijn door de jaren heen steeds unieker en persoonlijker geworden. In mijn vriendenkring is bijvoorbeeld de trend ontstaan dat de bruid en bruidegom tijdens de ceremonie hun getuigen voorstellen aan de gasten en vertellen waarom zij de getuigen zijn.
Bij een homostel werden alle getrouwde vrouwen gevraagd hun trouwjurk te dragen. Dat was ook briljant.

woensdag 29 januari 2020 om 13:54
AnAppleADay schreef: ↑28-01-2020 11:06Even een upje want wij hebben onze huwelijksreis geboekt![]()
Gewoon een weekje op een resort, lekker eten, boek lezen en eventueel wat duiken. We wilden geen grote reis doen omdat dat zo'n gedoe is met plannen en omdat we niet te veel willen 'moeten' zien maar gewoon relaxen.
Kijk er wel heel erg naar uit want onze laatste vakantie was in Juni dus straks bijna een jaar tussen vakanties (luxe-probleem).
Wat lekker Apple! Gewoon even bijkomen van alles, landen enzo.

woensdag 29 januari 2020 om 13:56
Wij hadden al een dag (nummer). Dat was een beetje een running gag tussen ons. De maand hebben we vastgelegd omdat het dan én mooi weer en toeristisch laagseizoen is. We zijn nu net begonnen met offertes aanvragen aan restaurants. Wij trouwen op het strand, daarvoor worden nu de evenementsvergunningen aangevraagd. Onze weddingplanner heeft onze datum alvast vastgelegd bij de gemeente op het eiland waar we trouwen.Baby12345 schreef: ↑29-01-2020 13:20Hoe zijn jullie begonnen met het plannen van de bruiloft? Eerst een locatie vinden? En hoe bepaal je de datum? Of gewoon kijken wanneer de locatie beschikbaar is?
Wij willen het heel klein vieren, gemeente, receptie en waarschijnlijk diner (diner kan afvallen als het te duur wordt of een beperkt aantal mensen) en dan klaar.
Jullie bruiloft klinkt erg schattig. Hoeveel mensen komen er?

woensdag 29 januari 2020 om 14:44
Haha sorrytotallyfree schreef: ↑29-01-2020 14:00Kokoro misschien de volgende keer even al je reacties bij elkaar in 1 post doen? Dit is irritant.![]()

anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 29-01-2020 14:45
6.52% gewijzigd

woensdag 29 januari 2020 om 14:45
AnAppleADay schreef: ↑29-01-2020 14:21Gave schoenen Kokoro!
Ik ga gewoon schoenen dragen die ik al hebzijn witte peeptoe, ze zijn al een beetje versleten maar ze zitten toch onder de jurk en ik heb ze al helemaal ingelopen. Dus een beetje zonde om nieuwe te kopen.
Oh nice! Ik houd van peertje maar dat doet na een uurtje zo'n pijn! Ik vond het heel moeilijk om normale mooie witte schoenen te vinden.
Juist. Peertje had peeptoe moeten zijn

anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 29-01-2020 22:39
5.85% gewijzigd

woensdag 29 januari 2020 om 16:19
Die bruidsschoenen zijn moooi kokoro! waar komen die vandaan? Hebben ze ze ook met een lager hakje? Ik heb op zich wel geschikte schoenen, leuke mintgroene lage pumps, maar wil misschien liever wat anders. Alleen niet een te hoge hak want ik wil geen pijn aan mn voeten. En bovendien wil ik onze zoon goed kunnen dragen op de dag zelf. Heb een draagdoek gekocht die bij mn jurk past.
Een paar platte schoenen wil ik er ook bij, ga ook even bij Toms kijken. Dat vind ik altijd heel lekkere schoenen.
Ombre sluiers:
je hebt best veel verschillende erop staan (ook lange, of dubbelaags etc)
ik twijfel tussen deze twee
https://www.etsy.com/listing/749491870/ ... er_profile
https://www.etsy.com/listing/732058944/ ... file&frs=1
denk dat t toch de birdcage gaat worden.
Een paar platte schoenen wil ik er ook bij, ga ook even bij Toms kijken. Dat vind ik altijd heel lekkere schoenen.
Ombre sluiers:

woensdag 29 januari 2020 om 17:41
Kokoro schreef: ↑29-01-2020 13:49Over sluiers; tijdens het passen heb ik er 1 geprobeerd en dat maakte het voor mij toch wel echt af. Ik ga er sowieso 1 dragen.
Verder heb ik mijn bruidsschoenen gevonden. Ik vind de meeste bruidsschoenen zó tuttig.. Maar deze heeft precies de juiste hakhoogte en is elegant. Daarnaast kun je ze achteraf laten kleuren. Ik laat ze smaragdgroen maken. Dat is (samen met creme en goud) het thema van onze bruiloft.
![]()
Oeh mooie schoenen hoor (en locatie!)

woensdag 29 januari 2020 om 22:37
Die heb ik ook gekocht met dat doel

woensdag 29 januari 2020 om 22:38
De schoenen zijn van Elsas colored shoes. Deze hebben ze niet lager, maar andere soorten wel. Ze lopen echt heerlijk trouwens. Een of ander speciaal voetbed.Pinda-Kaas schreef: ↑29-01-2020 16:19Die bruidsschoenen zijn moooi kokoro! waar komen die vandaan? Hebben ze ze ook met een lager hakje? Ik heb op zich wel geschikte schoenen, leuke mintgroene lage pumps, maar wil misschien liever wat anders. Alleen niet een te hoge hak want ik wil geen pijn aan mn voeten. En bovendien wil ik onze zoon goed kunnen dragen op de dag zelf. Heb een draagdoek gekocht die bij mn jurk past.
Ombre sluiers:
Wat leuk dat je op de dag jullie zoon draagt <3. Ben heel benieuwd wat voor doek dan past bij je jurk!
Heel gaaf, die sluiers.
@Lachattenoir, thanks ^^.
woensdag 29 januari 2020 om 22:46
Kokoro schreef: ↑29-01-2020 13:56Wij hadden al een dag (nummer). Dat was een beetje een running gag tussen ons. De maand hebben we vastgelegd omdat het dan én mooi weer en toeristisch laagseizoen is. We zijn nu net begonnen met offertes aanvragen aan restaurants. Wij trouwen op het strand, daarvoor worden nu de evenementsvergunningen aangevraagd. Onze weddingplanner heeft onze datum alvast vastgelegd bij de gemeente op het eiland waar we trouwen.
Jullie bruiloft klinkt erg schattig. Hoeveel mensen komen er?
We komen op maximaal 40 gasten met kinderen meegerekend.
Wauw wat gaaf op het strand trouwen. In het bos lijkt mij ook mooi...maar vergunning daarvoor zal ook wel wat kosten
Wauw die schoenen zijn mooi!
donderdag 30 januari 2020 om 11:50
Haay,
Zo leuk om te lezen alle voorbereidingen en keuzes! Wij gaan in juni trouwen, super zin in!
Alle hoofdlijnen liggen wel vast hier en is redelijk standaard.
13.00 gemeentehuis
13.30-14.30 foto's met de gasten
15.00 kerkdienst
Daanra naar feestlocatie voor diner en feest.
We stoppen een deel van de gasten wel in de escape rooms daar, die hebben we bij geboekt omdat wij daar iets kregen.
@ kokoro super gave schoenen!
Ikzelf heb ballerina's gekocht bij dezelfde winkel als m'n jurk. Je kan ze over spuiten na de bruiloft en ik vond ze super mooi en kan er goed op lopen. Plus dan ben ik niet groter dan m'n vriend
Ik heb wel een sluier, dat maakte het net ff helemaal af vond ik.
Zo leuk om te lezen alle voorbereidingen en keuzes! Wij gaan in juni trouwen, super zin in!
Alle hoofdlijnen liggen wel vast hier en is redelijk standaard.
13.00 gemeentehuis
13.30-14.30 foto's met de gasten
15.00 kerkdienst
Daanra naar feestlocatie voor diner en feest.
We stoppen een deel van de gasten wel in de escape rooms daar, die hebben we bij geboekt omdat wij daar iets kregen.
@ kokoro super gave schoenen!
Ikzelf heb ballerina's gekocht bij dezelfde winkel als m'n jurk. Je kan ze over spuiten na de bruiloft en ik vond ze super mooi en kan er goed op lopen. Plus dan ben ik niet groter dan m'n vriend

Ik heb wel een sluier, dat maakte het net ff helemaal af vond ik.

donderdag 30 januari 2020 om 13:53
Heb je een voorbeeld of kun je beschrijven hoe de sluier gebruikt is?totallyfree schreef: ↑30-01-2020 13:28Ik had wel een sluier, en ik heb met en zonder sluier foto's gemaakt. We hebben de sluier speciaal gebruikt voor de fotoshoot en daar zijn toffe foto's mee gemaakt![]()