slechte relatie

30-01-2020 17:08 67 berichten
Ik zit al een hele tijd in een slechte relatie. Mijn man is erg op zichzelf gericht. Ik mis daardoor heel veel betrokkenheid.
Ik kamp ook al jaren met een eetprobleem, emotie eten.

Kort geleden is mijn man een paar dagen weg geweest voor zijn werk. Ik moet eerlijk zeggen dat dat mij de ogen heeft geopend hoe slecht de relatie is. Ik heb hem niet gemist. Ik deed alles hier in huis alleen en het maakte voor mij weinig verschil omdat ik altijd al op mezelf ben aangewezen. Wat mij heel erg op viel was dat als ik dan s avonds alleen op de bank zat, ik voor het eerst geen behoefte had aan eten. Ik had het idee dat het me dan wel zou lukken om het eet probleem te overwinnen. Nu mijn man weer terug is, is mijn patroon ook weer terug qua eetgedrag.
Het is mij nog meer duidelijk geworden dat ik eet uit verdriet en eenzaamheid. Door veel dingen die ik mis binnen de relatie met mijn man.

Ik heb er ook geen twijfels over of ik het alleen zou redden. Ik denk dat ik dat gewoon kan. Het enige punt is dat mijn man absoluut niet uit elkaar wil gaan. Toch denk ik dat het mij wel goed zou doen.

Heeft iemand in dezelfde situatie gezeten? Hoe heb je dit aangepakt en wat heeft het je opgeleverd? Sta je nu een stuk gelukkiger in het leven?
Wat is er dan zo naar aan je man? Hebben jullie kinderen? Wel eens besproken dat je je eenzaam voelt?
Herkenbaar. Hier heeft man de stekker eruit getrokken en dat was pijnlijk maar uiteindelijk was ik degene voor wie het het beste heeft uitgepakt. Als man niet uit elkaar wil kun jij alsnog zelf die keuze maken.
Mijn man is erg op zichzelf gericht. Ik denk dat dat het beste omschrijft. Hij heeft zijn eigen hobbies en gaat daar ontzettend in op. Zo veel dat hij alleen daar mee bezig is, en niet door heeft dat ik ook wel af en toe aandacht nodig heb. Als ik het aan geef, belooft het te verbeteren maar hij doet dat niet. Verder is hij snel afgeleid dus een echt gesprek is niet mogelijk. Hij zit veel op telefoon en voor tv. Ook tijdens eten op telefoon terwijl ik al heel vaak heb gevraagd dit niet te doen. Hij past zijn gedrag niet aan. Er zijn nog vele voorbeelden.
Het enige punt is dat mijn man absoluut niet uit elkaar wil gaan.

Het gaat niet alleen om wat hij wil.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft het ermee te maken dat je man niet uit elkaar wil? Jij hebt een eigen wil en jij mag zelf kiezen of je bij iemand blijft of niet.
Life is short. Eat dessert first.
Goed dat je voor jezelf kiest. Je bent verplicht om bij je man te blijven. Aan de andere kant scheiden zal ook niet opeens al je problemen oplossen.

Er speelt volgens mij meer mee.

De communicatie tussen jou en je man is zo te lezen niet goed. Er wordt te weinig echt gesproken en nog minder geluisterd. Begin daar mee. (Relatie)therapie kan daar bij helpen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hebben jullie kinderen? Zo ja, ga in therapie en werk aan jullie communicatie. Zo niet, ga uit elkaar.
Ga in therapie en kijk hoe je uit die slechte relatie komt.

Geheimpje: je kan helemaal zelf alleen beslissen of je uit een relatie stapt. Daar heeft de ander geen zeggenschap over.
doornroosje9 schreef:
30-01-2020 17:27
Wat heeft het ermee te maken dat je man niet uit elkaar wil? Jij hebt een eigen wil en jij mag zelf kiezen of je bij iemand blijft of niet.
Dit dus.
En dan mag die, i.m.o als ik je verhaal zo hoor TO, zich daar ook wel wat meer voor inzetten.
TO; wat wil jij? Daar gaat het om, het is jouw leven en daar ben jij alleen verantwoordelijk voor.
Even geloept. Er is wel een kind.
TO, hebben jullie al therapie overwogen?
Een kind? Dan eerst relatietherapie.
Life is short. Eat dessert first.
Je man duidelijk maken dat het moet veranderen want dat je het anders niet volhoudt. Blijkbaar wil je wel blijven als het thuis wat leuker wordt. Rond de tafel gaan zitten, proberen op te lossen en lukt dat niet dan zit er niets anders op dan weggaan. Je man heeft dan niets meer te willen, je kan dat helemaal zelf beslissen.
Attraverso schreef:
30-01-2020 18:22
Je man duidelijk maken dat het moet veranderen want dat je het anders niet volhoudt. Blijkbaar wil je wel blijven als het thuis wat leuker wordt. Rond de tafel gaan zitten, proberen op te lossen en lukt dat niet dan zit er niets anders op dan weggaan. Je man heeft dan niets meer te willen, je kan dat helemaal zelf beslissen.
Hij wil zeker wel dingen veranderen, is van goede wil. Het lukt hem alleen niet om het dan ook echt te veranderen. Dat is het probleem. Alles blijft hetzelfde. Ondanks goede wil en bedoelingen.
Praat eens met mijn nu dus ex vrouw. Afgelopen zomer een geweldige vakantie gehad samen in Noorwegen en andere leuke dingen gedaan. Toen ging ik varen, kom ik terug na 2 maanden. Zeer koele ontvangst zal ik het maar noemen. Nou ja 3e dag thuis kwam het hoge woord eruit, ze had liever gezien dat ik niet thuis was gekomen.

Begreep wel waarom en nou ja nu 3 maand later is de scheiding erdoor en heeft mijn ex ook al een huis gevonden. Helemaal goed zijn wij allebei weer vrij in ons doen en laten.
fietsen varen vrouwelijk doen
bitterkoekjespudding schreef:
30-01-2020 18:31
Hij wil zeker wel dingen veranderen, is van goede wil. Het lukt hem alleen niet om het dan ook echt te veranderen. Dat is het probleem. Alles blijft hetzelfde. Ondanks goede wil en bedoelingen.
Woorden zijn goedkoop, hij zegt dat hij het wil maar blijkbaar toch niet genoeg om iets aan te doen.
Doen jullie soms iets leuk samen? Misschien moet je daarmee beginnen?
Saivash schreef:
30-01-2020 17:50
Even geloept. Er is wel een kind.
TO, hebben jullie al therapie overwogen?

De ene keer is het haar oppaskind, de andere keer haar kind, dus niet helemaal duidelijk of er nou wel of niet een kind is.
Relatietherapie
Attraverso schreef:
30-01-2020 18:41
Woorden zijn goedkoop, hij zegt dat hij het wil maar blijkbaar toch niet genoeg om iets aan te doen.
Doen jullie soms iets leuk samen? Misschien moet je daarmee beginnen?
Als we iets leuks doen samen, dan vind ik het eigenlijk ook niet zo leuk. Omdat hij ook dan erg op zichzelf gericht is. Gaan we uit eten heeft hij niet veel te zeggen. Of zit heel veel op de telefoon.
Ik zeg altijd, als we op vakantie gaan, dan kom ik eigenlijk meer gestresst en geirriteerd thuis dan dat ik weg ging. Puur omdat hij heel veel zijn eigen gang gaat en niet kijkt naar wat ik leuk zou vinden.
Dat is gewoon niet goed.
Je negeert confronterende vragen zoals de vraag of er kinderen bij betrokken zijn of dat je relatietherapie als optie ziet. Waarom is dat?
Het komt wel vaker voor dat mensen uit elkaar gaan terwijl 1 dat niet wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zeefietser1 schreef:
30-01-2020 18:34
Praat eens met mijn nu dus ex vrouw.
OKEE
Je kunt niet je man de schuld geven van je eetpatroon. Is er een kind?
bitterkoekjespudding schreef:
30-01-2020 18:31
Ik vind dit een beetje onzin. Hoezo 'lukt het niet' om je telefoon gewoon ergens weg te leggen en daar te laten tijdens het eten? Hoe lang is dat al zo? Waarom is dit nu pas een probleem en heb je niet al veel eerder gezegd 'jo Koos, het zou fijn zijn als je je mobiel ff daar laat liggen tijdens het eten' en dat gewoon nog een keer herhalen als hij toch 'de fout' in gaat?

Dit is maar een voorbeeldje van wat je noemt, maar ik neem toch aan dat je niet op hem verliefd bent geworden ooit, op hem, omdat hij zo lekker in zichzelf gekeerd is?
Kastanjez schreef:
30-01-2020 19:46
Ik vind dit een beetje onzin. Hoezo 'lukt het niet' om je telefoon gewoon ergens weg te leggen en daar te laten tijdens het eten? Hoe lang is dat al zo? Waarom is dit nu pas een probleem en heb je niet al veel eerder gezegd 'jo Koos, het zou fijn zijn als je je mobiel ff daar laat liggen tijdens het eten' en dat gewoon nog een keer herhalen als hij toch 'de fout' in gaat?

Dit is maar een voorbeeldje van wat je noemt, maar ik neem toch aan dat je niet op hem verliefd bent geworden ooit, op hem, omdat hij zo lekker in zichzelf gekeerd is?
Die telefoon is al een lange tijd zo. Ik denk al wel een paar jaar. Ik heb dan ook al heel erg vaak aangegeven dat ik geen telefoon aan tafel wil. Maar dat lukt hem dan toch niet. Als ik zeg hem nu weg te leggen zegt hij wel okee, maar dan heel geirriteerd. Dan hoeft het voor mij eigenlijk al niet meer. En de volgende dag zit hij gewoon weer met die telefoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven