Ziek naar peuterspeelzaal?
donderdag 30 januari 2020 om 17:50
Mijn zoon gaat sinds een tijdje naar de peuterspeelzaal, wat mij vooral opvalt is dat er best een aantal ouders hun kind ziek naar de peuterzaal brengen.
Dan heb ik het niet over een simpele verkoudheid, maar echt met bv buikgriep of echt een zware verkoudheid of een oorontsteking.
Vandaag zo'n voorbeeld, kind heeft gisteren buikgriep gekregen met behoorlijk overgeven. Kind heeft rond de 39 graden koorts en word gewoon gebracht omdat de moederzelf ook ziek was en het kind niet thuis kon gebruiken.
Met regelmaat zie ik peuters op de peuterzaal met koorts die zich dan ook echt ellendig voelen maar het lijkt de ouders weinig te doen.
Ik hou mijn kind zeker niet voor ieder wisse wasje thuis maar als mijn kind echt
ziek is en koorts heeft dan hou ik hem zeker thuis.
Overdrijf ik? Omdat ik het niet vind kunnen dat je je kind ziek naar de peuterzaal brengt?
Dan heb ik het niet over een simpele verkoudheid, maar echt met bv buikgriep of echt een zware verkoudheid of een oorontsteking.
Vandaag zo'n voorbeeld, kind heeft gisteren buikgriep gekregen met behoorlijk overgeven. Kind heeft rond de 39 graden koorts en word gewoon gebracht omdat de moederzelf ook ziek was en het kind niet thuis kon gebruiken.
Met regelmaat zie ik peuters op de peuterzaal met koorts die zich dan ook echt ellendig voelen maar het lijkt de ouders weinig te doen.
Ik hou mijn kind zeker niet voor ieder wisse wasje thuis maar als mijn kind echt
ziek is en koorts heeft dan hou ik hem zeker thuis.
Overdrijf ik? Omdat ik het niet vind kunnen dat je je kind ziek naar de peuterzaal brengt?
donderdag 30 januari 2020 om 17:55
Nee, je overdrijft niet, en op de peuterspeelzaal waar mijn kinderen zaten, was dat geheel terecht ook zeer zeker niet de bedoeling, ik denk dat je in dat geval binnen tien minuten gebeld werd met het dringende verzoek je kind op te halen - en dan had je dus niet alleen je kind ziek thuis terwijl je zelf ziek was, maar kon je ook twee keer ziek over straat om je kind te brengen en te halen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

donderdag 30 januari 2020 om 17:59
Het gaat niet eens over een KDV, het gaat over een peuterspeelzaal.Luci_Morgenster schreef: ↑30-01-2020 17:55KVd heeft daar echt beleid voor. Vanaf bepaalde temp mag je ze niet brengen en bij virussen met spuug en diarree bellen ze gewoon de ouders.
KVD die echt zieke/doodzieke kinderen accepteren is ongeloofwaardig. Sorry.
Gebeurt dit echt, zoek een ander.
donderdag 30 januari 2020 om 17:59
Ik vind het zielig voor het kind als ze ziek naar de opvang worden gebracht. Ik vind niet dat je dat kan maken, ook zeker niet tegenover de leidsters.
Ook besmetting voor andere kindjes... Belachelijk eigenlijk dat dat daar dan zomaar geaccepteerd wordt.
Ik heb mijn kind thuisgehouden omdat ze sinds gisteren al waterdunne ontlasting heeft als bijwerking van de antibiotica. Verder is ze helemaal niet ziek, maar moet helaas wel 10x per dag schone kleren en onder de douche. Vandaag pas 3x dus er zit verbetering in
maar dat kan je het kdv toch niet aan doen?
*edit: oh peuterspeelzaal lees ik nu. Naja eigenlijk hetzelfde vind ik!
Ook besmetting voor andere kindjes... Belachelijk eigenlijk dat dat daar dan zomaar geaccepteerd wordt.
Ik heb mijn kind thuisgehouden omdat ze sinds gisteren al waterdunne ontlasting heeft als bijwerking van de antibiotica. Verder is ze helemaal niet ziek, maar moet helaas wel 10x per dag schone kleren en onder de douche. Vandaag pas 3x dus er zit verbetering in

*edit: oh peuterspeelzaal lees ik nu. Naja eigenlijk hetzelfde vind ik!
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 30-01-2020 18:00
6.04% gewijzigd

donderdag 30 januari 2020 om 18:00
Lady*Voldemort schreef: ↑30-01-2020 17:59Het gaat niet eens over een KDV, het gaat over een peuterspeelzaal.
Hebben precies hetzelfde beleid. Tuurlijk proberen sommige ouders dat. Maar de leidsters hebben gewoon duidelijke protocollen. En hebben ook echt geen zin in zieke kinderen. Die ouders kunnen dan gewoon terug komen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 30-01-2020 18:01
33.70% gewijzigd
donderdag 30 januari 2020 om 18:00
Eens, hier zijn kinderen echt niet welkom als ze zo ziek zijn. Daarvoor moet je juist andere opvang achter de hand hebben.Luci_Morgenster schreef: ↑30-01-2020 17:55KVd heeft daar echt beleid voor. Vanaf bepaalde temp mag je ze niet brengen en bij virussen met spuug en diarree bellen ze gewoon de ouders.
KVD die echt zieke/doodzieke kinderen accepteren is ongeloofwaardig. Sorry.
Gebeurt dit echt, zoek een ander.

donderdag 30 januari 2020 om 18:02
Ik werk zelf op een peutergroep (KDV),
We hebben dan ook echt ouders die zeggen hij heeft de hele nacht gespuugd maar hij wilde zo graag komen. Ja zeker joh
Arm kind je hebt er 1. De tijd niet voor, als leidster. Kindje moet gewoon lekker kroelen thuis zonder nog 10 andere kinderen 2. Zo worden andere kindjes ook ziek en leidsters ook!
Onbegrijpelijk soms.
We hebben dan ook echt ouders die zeggen hij heeft de hele nacht gespuugd maar hij wilde zo graag komen. Ja zeker joh

Arm kind je hebt er 1. De tijd niet voor, als leidster. Kindje moet gewoon lekker kroelen thuis zonder nog 10 andere kinderen 2. Zo worden andere kindjes ook ziek en leidsters ook!
Onbegrijpelijk soms.
anoniem_280565 wijzigde dit bericht op 30-01-2020 18:03
2.79% gewijzigd
donderdag 30 januari 2020 om 18:02
Ik neem aan dat ze hun kind dan gewoon weer mee moeten nemen.piene1987 schreef: ↑30-01-2020 18:02Hik werk zelf op een peutergroep,
We hebben dan ook echt oiders die zeggen hij heeft de hele nacht gespuugd maar hij wilde zo graag komen. Ja zeker joh![]()
Arm kind je hebt er 1. De tijd niet voor, als leidster moet gewoon lekker kroelen thuis zonder nog 10 andere kinderen 2. Zo worden andere kindjes ook ziek en leidsters ook!
Onbegrijpelijk soms

donderdag 30 januari 2020 om 18:04
Ongetwijfeld, maar een PSZ is geen kinderopvang he. Eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat er volksstammen zieke ouders zijn die gezellig met hun zieke kroost over straat gaan om het naar de PSZ te brengen en twee uur later hetzelfde ritje weer doen met hun zieke lichaam om het arme kind weer op te halen.

En jullie sturen kind dan weer met de ouder mee naar huis neem ik aan?piene1987 schreef: ↑30-01-2020 18:02Ik werk zelf op een peutergroep (KDV),
We hebben dan ook echt ouders die zeggen hij heeft de hele nacht gespuugd maar hij wilde zo graag komen. Ja zeker joh![]()
Onbegrijpelijk soms.
Hoe zie jij in die korte tijd van brengen en halen dat een kind buikgriep of eender andere griep heeft? Of dat het over heeft gegeven en zelfs hoeveel koorts het kind heeft.
Dat kan jij helemaal niet zien.
En ik mag toch aannemen dat de leidsters zo professioneel zijn dat zij dit niet aan jou vertellen.
Een kind kan koorts hebben of de dag ervoor hebben gespuugd maar de dag erna zich prima voelen.
Koorts ansich zegt niet veel. Hoe het kind zich verder voelt is een betere graatmeter.
Misschien ziet het kind er slecht uit maar voelt het zich best aardig.
Mijn dochter ziet er nu niet uit, kleine waterige oogjes en dikke snot. Maar ze voelt zich prima voor school.
Ik zou me er niet mee bemoeien. Wat andere ouders doen is aan hen, jij bepaald voor jou kind.
En als een kind echt te ziek is/besmettelijk dan heeft de psz daar richtlijnen voor en zal het kind thuis moeten blijven.
Dat kan jij helemaal niet zien.
En ik mag toch aannemen dat de leidsters zo professioneel zijn dat zij dit niet aan jou vertellen.
Een kind kan koorts hebben of de dag ervoor hebben gespuugd maar de dag erna zich prima voelen.
Koorts ansich zegt niet veel. Hoe het kind zich verder voelt is een betere graatmeter.
Misschien ziet het kind er slecht uit maar voelt het zich best aardig.
Mijn dochter ziet er nu niet uit, kleine waterige oogjes en dikke snot. Maar ze voelt zich prima voor school.
Ik zou me er niet mee bemoeien. Wat andere ouders doen is aan hen, jij bepaald voor jou kind.
En als een kind echt te ziek is/besmettelijk dan heeft de psz daar richtlijnen voor en zal het kind thuis moeten blijven.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw

donderdag 30 januari 2020 om 18:06
Ik ben het met je eens hoor. Maar ik heb dus ook zn kind dat echt zegt dat hij wil komen. Ik heb serieus een keer 2 uur lang met een huilend ziek kind (40 graden) gezeten, omdat hij perse naar school moestpiene1987 schreef: ↑30-01-2020 18:02Ik werk zelf op een peutergroep (KDV),
We hebben dan ook echt ouders die zeggen hij heeft de hele nacht gespuugd maar hij wilde zo graag komen. Ja zeker joh![]()
Onbegrijpelijk soms.

donderdag 30 januari 2020 om 18:08
Ik werk ook in de kinderopvang en ook al heeft een kind snachts gespuugd daardoor kan het de volgende dag zich echt wel weer prima voelen.piene1987 schreef: ↑30-01-2020 18:02Ik werk zelf op een peutergroep (KDV),
Onbegrijpelijk soms.
Als iets besmettelijk is voor andere kinderen of leidsters (endan bedoel ik geen snotneuzen) dan hoort het kind thuis
Er is een verschil tussen niet lekker zijn en ziek.
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw

donderdag 30 januari 2020 om 18:08
Hier ook hetzelfde beleid. Ik heb een aantal keer gehad dat kind 38.0 had (of ietsjes hoger) maar gewoon vrolijk ronddartelde en toch kon ik hem komen halen.. Vanaf 38.0 is het ophalen, of kind zich nou ziek gedraagt of niet. Had soms het idee dat ze de hele dag met een thermometer rondliepen. Maar ik snap het ergens wel, temperatuur is een objectief criterium. Beetje jammer dat ik dan wel tot 3x toe vrij moest nemen en vervolgens met een vrolijk kind thuis zat.Luci_Morgenster schreef: ↑30-01-2020 18:00Hebben precies hetzelfde beleid. Tuurlijk proberen sommige ouders dat. Maar de leidsters hebben gewoon duidelijke protocollen. En hebben ook echt geen zin in zieke kinderen. Die ouders kunnen dan gewoon terug komen.
donderdag 30 januari 2020 om 18:09
Er staat in dit voorbeeld dan ook 'de hele nacht gespuugd', dat zal vaker dan één keer zijn.RavenclawLady schreef: ↑30-01-2020 18:08Ik werk ook in de kinderopvang en ook al heeft een kind snachts gespuugd daardoor kan het de volgende dag zich echt wel weer prima voelen.
Als iets besmettelijk is voor andere kinderen of leidsters (endan bedoel ik geen snotneuzen) dan hoort het kind thuis
Er is een verschil tussen niet lekker zijn en ziek.
donderdag 30 januari 2020 om 18:10
Prima dat zo’n kind dat roept. Maar als hij roept dat hij friet voor ontbijt wil krijgt hij dat toch ook niet? Sommige dingen doe je nou eenmaal niet. Om leren gaan met NEE hoort bij de opvoeding, al lijken sommige ouders deze taak maar slecht te kunnen handelen.Marloesjuh51 schreef: ↑30-01-2020 18:06Ik ben het met je eens hoor. Maar ik heb dus ook zn kind dat echt zegt dat hij wil komen. Ik heb serieus een keer 2 uur lang met een huilend ziek kind (40 graden) gezeten, omdat hij perse naar school moest![]()
(Uit jouw verhaal maak ik trouwens op dat jij je kind wél thuisgehouden hebt (gezien het 2 uur huilen), dus geen aanval op jou hoor!)
donderdag 30 januari 2020 om 18:13
Ook dan kan het zich prima voelen dag erna.
Heb ik zelf ook al paar keer gehad.
Maar ik zal wel een trut van een moeder zijn dan want ik houdt mijn kind dus niet zo snel thuis.
Ik kijk gewoon naar haar.
Ze is nu ook snot verkouden, maar speelt wel. Dus mooi dat ze maandag gewoon naar school gaat ook als ze nog steeds hoest en snottert.
Thuis ligt ze ook niet op de bank of in bed.
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw

donderdag 30 januari 2020 om 18:18
Zeker weten.Lady*Voldemort schreef: ↑30-01-2020 18:04Ongetwijfeld, maar een PSZ is geen kinderopvang he. Eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat er volksstammen zieke ouders zijn die gezellig met hun zieke kroost over straat gaan om het naar de PSZ te brengen en twee uur later hetzelfde ritje weer doen met hun zieke lichaam om het arme kind weer op te halen.
En idd, ik zie dat ook niet voor me. Lijkt mij echt te veel moeite. Al zal het heus wel eens voorkomen. Maar dan gaan ze snel weer naar huis.

donderdag 30 januari 2020 om 18:27
Ja maar verkouden zijn ze zo vaak! Vind dag wel anders dan koorts en groep of spugen / diarreeRavenclawLady schreef: ↑30-01-2020 18:13Ook dan kan het zich prima voelen dag erna.
Heb ik zelf ook al paar keer gehad.
Maar ik zal wel een trut van een moeder zijn dan want ik houdt mijn kind dus niet zo snel thuis.
Ik kijk gewoon naar haar.
Ze is nu ook snot verkouden, maar speelt wel. Dus mooi dat ze maandag gewoon naar school gaat ook als ze nog steeds hoest en snottert.
Thuis ligt ze ook niet op de bank of in bed.

donderdag 30 januari 2020 om 18:33
Nee hoor hij mag niet als hij ziek is. Ik stel het ook niet op prijs als andere ouders het wel doen. Op school zie ik het wel vaak gebeuren.moizer schreef: ↑30-01-2020 18:10Prima dat zo’n kind dat roept. Maar als hij roept dat hij friet voor ontbijt wil krijgt hij dat toch ook niet? Sommige dingen doe je nou eenmaal niet. Om leren gaan met NEE hoort bij de opvoeding, al lijken sommige ouders deze taak maar slecht te kunnen handelen.
(Uit jouw verhaal maak ik trouwens op dat jij je kind wél thuisgehouden hebt (gezien het 2 uur huilen), dus geen aanval op jou hoor!)
Ik dacht eigenlijk meer dat het in twijfel werd getrokken als ouders zeggen dat hun kind echt heel graag wil ondanks dat het ziek is, maar z’n kind heb ik dus ook. Maar hij mag niet.