Tienermoeder

01-02-2020 12:56 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nu 30 weken zwanger van mijn eerste kindje.ik ben 19 jaar waardoor ik vaak scheve blikken krijg van mensen die er afkeurend tegen over staan omdat ik zo jong ben.
Mijn vriend die zegt dat ik me er niks van aan moet trekken maar soms krijg k dingen naar mijn hoofd geslingerd waarvan de ratten niks van willen eten.
Een voorbeeld daarvan is op mijn werk:
Een wildvreemde collega komt naar mij toe en zegt : goh ben je de pil weer vergeten, krijgt je zeker genoeg aandacht nu. Zulke opmerkingen en soms erge opmerkingen hoor ik dagelijks waardoor ik nog steeds niet heb kunnen genieten van mijn zwangerschap. Mijn zwangerschap is een bewuste keuze geweest omdat mijn vriend en ik al 9 jaar samen zijn. En al een jaar samenwonen en op financieel gebied het ook kon.Onze droom kwam eindelijk uit.
Maar toch begrijpen mensen dit niet. Kan iemand mij uitleggen waarom?
Wildvreemden maken opmerkingen over mijn kinderloosheid. Nare, veroordelende opmerkingen, terwijl ze mijn situatie helemaal niet kennen.

Wildvreemden maken opmerkingen over een vrouw die vier dochters heeft: "Kon je man geen jongetjes maken? Hihihi."

Als je straks met de beeb in het park loopt, komen er ook opmerkingen. "Baby moet een jasje aan." "Baby moet in een draagdoek, dat is beter voor de hechting." "Wat? Een flesje? Je weet toch dat borstvoeding de voorkeur heeft?"
Tja, je zal er aan moeten wennen. Mensen hebben nou eenmaal een oordeel over kinderen met kinderen.

Maar ook over gescheiden ouders, bammers, twee vader/moeder gezinnen etc.

'Gewoon' inderdaad niets van aantrekken, je wilde dit toch?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je zal nog nare opmerkingen krijgen. En die krijgt elke moeder. Kritiek op de opvoeding. Voorbeelden zoals hierboven. Iedereen heeft altijd ergens wel een mening over en sommige mensen moeten die perse uitspreken. Laat het je allemaal niet te diep raken en geniet van je zwangerschap en straks moederschap.
Je bent 19, dat vind ik niet meer onder ‘tienermoeder’ vallen hoor.

Maar je vind jezelf en je vriend-vanaf-je-10e volwassen genoeg om een kind te krijgen, dan moet je toch ook volwassen genoeg zijn om je schouders op te halen van een opmerking van een wildvreemde?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
01-02-2020 14:33

Maar je vind jezelf en je vriend-vanaf-je-10e volwassen genoeg om een kind te krijgen, dan moet je toch ook volwassen genoeg zijn om je schouders op te halen van een opmerking van een wildvreemde?
Dit. Je zult nog wel voor hetere vuren komen te staan.
himalaya schreef:
01-02-2020 14:33

Genoeg volwassen moeders die zich ook laten raken door opmerkingen van vreemde. En daar zijn ook genoeg topics over geweest. Alsof je -wanneer volwassen- nooit meer gekwetst kan worden door kritiek of opmerkingen.
Je bent niemand een verantwoording schuldig. Lekker laten lullen, niks van aan trekken. Jullie weten zelf beter dus probeer er boven te staan.
Ik kreeg op die leeftijd wel eens allerlei lelijke opmerkingen van wildvreemden als ik met mijn pleegzusje van 1,5 over straat liep. "Een kind met een kind", "Moet je dat eens zien", "Ben je niet voorgelicht", "Wat moet dat worden", etc.
Laat los, laat gaan, mensen doen soms raar.
Over die collega zou je trouwens een klacht kunnen indienen.
Lekker laten lullen.
Zo wat een kut opmerking! Bah. En ik vind niet dat je niet volwassen bent als dit je raakt. Ik zou door minder geraakt zijn.

Toen ik zwanger was (26 jaar) kreeg ik ook rotopmerkingen. Vader is een buitenlander en hier waar ik woon is de meerderheid pro pvv. Zo kreeg ik eens de vraag of ik zeker wist dat hij de vader was. Waarom weet ik nog steeds niet, wellicht omdat hij dacht dat als ik het met één buitenlander deed, ik het wel met meerdere zou aanpappen.

Zo zie je, je krijgt met alle situaties nare opmerkingen. Hou je voor dat dit veel zegt ovet degenen die ze uitspreken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Had je vanaf je 10e al een vriend????

Niks van aantrekken hoor TO, lees de topics over oudere moeders eens hier op het Viva forum, die worden ook met de vloer gelijk gemaakt.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Schoondochter van vrienden van ons was ook 19 toen ze haar eerste kindje kreeg en haar vriend was net 20 geworden. Nu is ze 21 en ze hebben er inmiddels 2. Het gaat prima en zij krijgen eigenlijk nooit van die negatieve opmerkingen. TO, trek je niks aan wat de mensen zeggen en wees gelukkig en geniet er vooral van.
Jij had met 10 al een relatie? Hoe oud was je vriend dan?
Sjulia schreef:
01-02-2020 14:51
Genoeg volwassen moeders die zich ook laten raken door opmerkingen van vreemde. En daar zijn ook genoeg topics over geweest. Alsof je -wanneer volwassen- nooit meer gekwetst kan worden door kritiek of opmerkingen.
Eens.
Ik vind die opmerking van je collega echt zwaar onbeschoft en als ze uit zichzelf haar excuses niet zou aanbieden zou ik ermee naar mijn manager gaan.
En ik ben 47.
Ik ben een oudere moeder die laat kinderen heft gekregen en gelukkig zag ik er toen wat jonger uit. Maar dan nog.
Mensen bemoeien zich graag met van alles helemaal als het babies betreft.
Ik heb een Surinaamse collega die heel tenger is, en die kreeg ook allerlei vreemde opmerkingen op het kdv, ze snapte er niks van, ze was toen eind 20.
Bleek dat ze ook dachten dat ze tienermoeder was en ze maakten zich zorgen omdat ze 'zo hard werkte' en single was. Toen ze zei hoe oud ze was maakte haar baan ineens niet meer zoveel uit en waren de dames een stuk gezelliger.
Heel vreemd, je zou toch denken dat werken juist iets positiefs is maar blijkbaar niet als je jong bent.
Ik was ook zwanger toen ik 19 was van mijn oudste.
Er werd ook over mij geroddeld maar dat trok ik me echt niet aan.
Inmiddels is oudste 35 en man en ik zijn nog steeds gelukkig samen!
Degenen die mij veroordeeld hebben toen ik 19 was zijn inmiddels allang gescheiden.
Ook nog dit: ik vind zwanger zijn als je 19 bent echt geen tienermoederschap hoor.
De term 'tienermoeder' doet me eerder denken aan meisjes van 15-16-17j.
Je bent meerderjarig dus bedenk ze kunnen beter van je lullen dan van je eten.
Dit doen sommige mensen gewoon, niks van aantrekken. Ik was 35 toen mijn oudste geboren werd en toen dachten sommige mensen ook dat het ongewenst/ongepland was "want als ze echt kinderen had gewild had ze ze wel eerder gekregen" :facepalm:

En als je oudste 2 is wordt het "wanneer komt de tweede", en als het allebei meisjes of jongetjes zijn dan komt de vraag wanneer je voor de derde gaat, want dit is toch wel zielig voor je man/ voor jou. Sommige mensen zijn gewoon lompe horken .
De leukste refo-blogger van Nederland trouwde op haar achttiende en was ook 'tienermoeder'.

Dankzij het VIVA-forum heb ik Teunie ontdekt.
https://eenvoudigleven.blogspot.com/

Ik heb alleen nog nooit haar zelfgemaakte jammetjes besteld.
Note to the self: haar webshop is gesloten op zondag.
Rosalind schreef:
01-02-2020 14:47
Dit. Je zult nog wel voor hetere vuren komen te staan.
Dit, en het stopt nooit. mijn oudste is 9 en nog kreeg ik vandeweek nog 2 keer een opmerking. een moeder over of ik wel wist dat ze een fiets moest hebben in groep 7 en dat het zielig was dat ze beide stakingsdagen op de opvang zat door weer een andere moeder. je doet het nooit goed. kweek een brede rug zou ik zeggen. en aardig zijn hoeft niet altijd
Don't cry, buy a bag and move on.
Als mijn tienjarige dochter een vriend krijgt sluit ik haar permanent op in huis.
Pandax schreef:
01-02-2020 17:21
Als mijn tienjarige dochter een vriend krijgt sluit ik haar permanent op in huis.
Jezus. Ik had ook een “vriendje” op mijn 10e. Samen chips eten, dat deden we. Wat een debiele reactie.
Sjulia schreef:
01-02-2020 18:05
Jezus. Ik had ook een “vriendje” op mijn 10e. Samen chips eten, dat deden we. Wat een debiele reactie.
Nou ja, ik kende een meisje van de middelbare school en zij had voor het eerst seks gehad toen ze 10 jaar was. Ze kwam wel uit een ordinair milieu. Ze vertelde toen ook dat ze er van baalde dat ze voor het eerst ongesteld was geworden want ze kon vanaf toen geen onbezorgde seks meer hebben. Zij was de dochter van onze leraar Nederlands en nog in de krant gekomen omdat ze van huis was weg gelopen. Een heel bizar meisje die het schijt had aan regels. Later hoorde ik dat ze 5 kinderen heeft van verschillende vaders.

Ik hoop dat TO reageert met hoe hun relatie was toen ze 10 was.
Als je een goede stabiele relatie met je vriend hebt en jullie hebben samen een leven opgebouwd waarin plaats is voor een kind, dan is het bijzonder ongepast van anderen daar commentaar op te hebben. Geniet van je zwangerschap en van je kind straks, samen met je vriend, en ik wens jullie gezinnetje een prachtige toekomst.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven