Tienermoeder
zaterdag 1 februari 2020 om 12:56
Hoi,
Ik ben nu 30 weken zwanger van mijn eerste kindje.ik ben 19 jaar waardoor ik vaak scheve blikken krijg van mensen die er afkeurend tegen over staan omdat ik zo jong ben.
Mijn vriend die zegt dat ik me er niks van aan moet trekken maar soms krijg k dingen naar mijn hoofd geslingerd waarvan de ratten niks van willen eten.
Een voorbeeld daarvan is op mijn werk:
Een wildvreemde collega komt naar mij toe en zegt : goh ben je de pil weer vergeten, krijgt je zeker genoeg aandacht nu. Zulke opmerkingen en soms erge opmerkingen hoor ik dagelijks waardoor ik nog steeds niet heb kunnen genieten van mijn zwangerschap. Mijn zwangerschap is een bewuste keuze geweest omdat mijn vriend en ik al 9 jaar samen zijn. En al een jaar samenwonen en op financieel gebied het ook kon.Onze droom kwam eindelijk uit.
Maar toch begrijpen mensen dit niet. Kan iemand mij uitleggen waarom?
Ik ben nu 30 weken zwanger van mijn eerste kindje.ik ben 19 jaar waardoor ik vaak scheve blikken krijg van mensen die er afkeurend tegen over staan omdat ik zo jong ben.
Mijn vriend die zegt dat ik me er niks van aan moet trekken maar soms krijg k dingen naar mijn hoofd geslingerd waarvan de ratten niks van willen eten.
Een voorbeeld daarvan is op mijn werk:
Een wildvreemde collega komt naar mij toe en zegt : goh ben je de pil weer vergeten, krijgt je zeker genoeg aandacht nu. Zulke opmerkingen en soms erge opmerkingen hoor ik dagelijks waardoor ik nog steeds niet heb kunnen genieten van mijn zwangerschap. Mijn zwangerschap is een bewuste keuze geweest omdat mijn vriend en ik al 9 jaar samen zijn. En al een jaar samenwonen en op financieel gebied het ook kon.Onze droom kwam eindelijk uit.
Maar toch begrijpen mensen dit niet. Kan iemand mij uitleggen waarom?
zaterdag 1 februari 2020 om 18:36
Dank voor je eloquente reactie. Ik vind een “vriendje” iets anders dan een vriend. Maar als jij inmiddels ook kinderen met je tienjarige “vriendje” hebt: mea culpa.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:36
Docenten Nederlands, dan weet je het wel inderdaad.vrijenblij20220 schreef: ↑01-02-2020 18:29Nou ja, ik kende een meisje van de middelbare school en zij had voor het eerst seks gehad toen ze 10 jaar was. Ze kwam wel uit een ordinair milieu. Ze vertelde toen ook dat ze er van baalde dat ze voor het eerst ongesteld was geworden want ze kon vanaf toen geen onbezorgde seks meer hebben. Zij was de dochter van onze leraar Nederlands en nog in de krant gekomen omdat ze van huis was weg gelopen. Een heel bizar meisje die het schijt had aan regels. Later hoorde ik dat ze 5 kinderen heeft van verschillende vaders.
Ik hoop dat TO reageert met hoe hun relatie was toen ze 10 was.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:38
Toen ik 10 was was what's- his- face echt wel de liefde van mijn leven en heel serieus mijn vriend hoor.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:43
Uh ze is nu toch 19 ? Hij was ooit haar vriendje, zo gaat ze hem nu toch niet meer noemen, of denk je dat hij nog steeds 10 is? Toevallig heb ik uiteindelijk ook nog jaren een relatie gehad met een man die ooit mijn basisschool vriendje was. Shocking allemaal.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:48
Blijkbaar ben ik onduidelijk. Als mijn kind een vriend krijgt op haar tiende, dus een vriend, geen “vriendje” waarmee ze chips eet, zou ik dat bijzonder onverkwikkelijk vinden. Dat mag iedereen enorm beperkt vinden, dat is dan jammer.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:51
Je zit dus van alles in te vullen. Je gaat er al helemaal vanuit dat het bloedserieus was, op haar 10e. Het is veel waarschijnlijker dat jeugdliefde uitgroeide tot echte liefde. Op basis van je eigen bedenksels oordeel je dus maar alvast.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:54
Oh, heb ik iets gemist in de tekst van TO? Of zijn zit jouw bedenksels?
zaterdag 1 februari 2020 om 18:55
Ik gok dat ze op hun tiende gewoon een kinderverkering hadden zoals wel meer tienjarigen hebben, dat dat later geleidelijk serieuzer is geworden en uiteindelijk is uitgegroeid tot een volwassen relatie. Die volwassen relatie hadden ze dus nog niet met tien, en nu hebben ze geen kinderverkering meer, maar ik kan me wel voorstellen dat je het gewoon zo ziet dat je vanaf je tiende samen bent.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:56
Het lijkt me in elk geval wel een héél stuk waarschijnlijker dan dat TO op haar tiende al een volwassen relatie had.
Don't waste your time on jealousy,
zaterdag 1 februari 2020 om 18:59
zaterdag 1 februari 2020 om 18:59
Dit dus. Waarschijnlijk was het een buurtvriendje, of schoolvriendje waar ze als 10-jarige mee speelde en "verkering" mee kreeg. In de loop van de jaren zijn ze met elkaar blijven optrekken en is het uitgegroeid tot een volwassen relatie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 1 februari 2020 om 22:48
Ik was 18 toen mijn oudste werd geboren. De enige opmerking die ik kreeg was: was het per ongeluk?
Oh ja en een meisje dat bij mij op school zat die riep: kijk ze is zwanger, we gaan haar een miskraam schoppen.
Maar verder ga je nog wel meer opmerkingen krijgen, niet omdat je jong bent maar omdat je moeder bent. Laat ze het ene oor in en het andere uit.
Toen mijn tweede werd geboren:
Ah, een koningskoppel, nu zijn jullie zeker wel compleet.
Bij de derde, 7 jaar later: dat is wel zielig zo’n nakomertje
Bij de vijfde: ga je voor een elftal?
De oudste is een jongen, dan vier dochters: had je niet nog een jongen gewild?
Oh ja en een meisje dat bij mij op school zat die riep: kijk ze is zwanger, we gaan haar een miskraam schoppen.
Maar verder ga je nog wel meer opmerkingen krijgen, niet omdat je jong bent maar omdat je moeder bent. Laat ze het ene oor in en het andere uit.
Toen mijn tweede werd geboren:
Ah, een koningskoppel, nu zijn jullie zeker wel compleet.
Bij de derde, 7 jaar later: dat is wel zielig zo’n nakomertje
Bij de vijfde: ga je voor een elftal?
De oudste is een jongen, dan vier dochters: had je niet nog een jongen gewild?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 6 februari 2020 om 11:47
Hoe gaat het met je TO?
Voel jij je goed? en met de baby alles goed? Dat is het belangrijkste.. wat anderen vinden en zo nodig tegen je moeten zeggen, daar doe je toch niet veel tegen. En het je aantrekken moet je al helemaal niet doen... al snap ik best dat het soms heel vervelend kan zijn.
Ik hoop dat je nog eens wat laat weten. Succes de komende weken.
Voel jij je goed? en met de baby alles goed? Dat is het belangrijkste.. wat anderen vinden en zo nodig tegen je moeten zeggen, daar doe je toch niet veel tegen. En het je aantrekken moet je al helemaal niet doen... al snap ik best dat het soms heel vervelend kan zijn.
Ik hoop dat je nog eens wat laat weten. Succes de komende weken.
donderdag 6 februari 2020 om 13:41
Dit! Mijn zoon van 10 heeft ook een vriendinnetje. Nog erger: zij is pas 9
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
donderdag 6 februari 2020 om 13:44
Oh joh. Bereid je voor op de komende 15 jaar opmerkingen. Ik was ietsje ouder, maar nog steeds gaan mensen rekenen als ze weten hoe oud ik ben en ze horen hoe oud mijn kinderen zijn. Trek je er niets van aan. Tip: zeg niet ‘we zijn al 9 kar samen’ want dat klinkt vrij absurd. Een kinderverkering is iets anders dan een volwassen relatie
donderdag 6 februari 2020 om 13:47
Wees blij dat er vrouwen met 40plus nog een kind willen. Dat geeft weer iets om over te oordelen. Voer voor een volgend topic.vrijenblij20220 schreef: ↑01-02-2020 23:06Kom je nog terug TO. Ik vind dat je het zo veel beter doet dan al die vrouwen die op of zelfs na hun 40ste nog een kind willen.
Een hartsvriendin van me kreeg op haar 45ste haar eerste kind. Nadat zij en haar man al 13 jaar 'bezig waren geweest'. En wat een leuke moeder is ze. Ook voor haar tweede kind, die ze op haar 47ste kreeg.
donderdag 6 februari 2020 om 13:55