Verlaten door papa to be. Advies?
donderdag 30 januari 2020 om 17:29
Lieve meiden,
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
zondag 2 februari 2020 om 11:21
Je hebt gelijk: als ik zelf de regie voer, dan komt er echt echt echt no way ooit ever een ongeplande zwangerschap! Want ik bepaal zelf, en ik wilde echt echt echt heeeeel echt!!!!! niet ooit, nooit never ever zwanger worden! Dus ja Pejeka, iemand die echt echt echt heel echt NIET zwanger wil worden, die wordt dat ook niet!!! En dat maakt dit topic dus ook zo ongeloofwaardigpejeka schreef: ↑02-02-2020 09:52Maar vrouwen, bedenk nou eens dat je zélf de regie voert, zélf alle touwtjes in handen hebt. Als die man zo'n droplul (no pun intended) is dat hij weigert een condoom te gebruiken, dan weiger jij toch gewoon met hem seks te hebben? Gewoon, niet alleen omdat je elke kans op zwangerschap wilt vermijden, maar ook omdat je geen zin hebt in eventuele SOA's. En natuurlijk is de man daar zelf ook verantwoordelijk voor, maar JIJ bepaalt toch wie en met name, op welke wijze (met of zonder condoom) iemand jouw lichaam penetreert? Als jij je spijkerbroek aanhoudt als hij het vertikt een condoom te gebruiken, valt er toch niks te penetreren? Dan gaat hij maar lekker thuis met zijn eigen snikkel spelen, als de nood zo hoog is.
Wat ik oprecht niet snap, is dat zodra die "ongewilde" zwangerschap een feit is, vrouwen om het hardst roepen: Het is mijn lijf, dus ik bepaal! Klopt, maar als iemand onbeschermd jouw lijf wil penetreren, is het toch óók jouw lijf en ben jij toch óók degene die bepaalt of die condoomloze penis jouw vagina bereikt of niet?
zondag 2 februari 2020 om 11:23
Ongeloofwaardig? In het concept waarin je echt echt echt never nooit niet zwanger wil worden, neem je de morning afterpil bij twijfel en een abortus als het toch raak is.
In dit geval was er geen twijfel dus geen morning afterpil en de TO wil liever een kind dan een abortus.
Waarom is dat ongeloofwaardig? Dat is een situatie die heel vaak voorkomt.
In dit geval was er geen twijfel dus geen morning afterpil en de TO wil liever een kind dan een abortus.
zondag 2 februari 2020 om 11:27
Mja, ik denk dat we beiden uitgaan van hetzelfde. Als je niet zwanger wil worden/zijn dan ben je dat dus niet. Vooraf dan wel achteraf neem je de acties....-jolijn- schreef: ↑02-02-2020 11:23Ongeloofwaardig? In het concept waarin je echt echt echt never nooit niet zwanger wil worden, neem je de morning afterpil bij twijfel en een abortus als het toch raak is.
zondag 2 februari 2020 om 11:34
Het is absoluut sneu (en behoorlijk schadelijk) om later tegen ons kindje te vertellen dat zijn of haar vader hem/haar niet gewild had. En eigenlijk liever een abortus had gewild.
Mocht de bio vader er echt voor kiezen om helemaal geen rol te spelen in het leven van zijn kindje dan zal ik zijn gegevens bewaren. En later op een goede en verantwoorde manier uitleggen waarom de bio vader er niet is. Desnoods zoek ik daar hulp voor over hoe ik dit het beste kan uitleggen op een manier de bij de leeftijd van het kindje past. Want ja een kindje gaat vragen waarom hij/zij geen papa heeft.
Mocht de bio vader er echt voor kiezen om helemaal geen rol te spelen in het leven van zijn kindje dan zal ik zijn gegevens bewaren. En later op een goede en verantwoorde manier uitleggen waarom de bio vader er niet is. Desnoods zoek ik daar hulp voor over hoe ik dit het beste kan uitleggen op een manier de bij de leeftijd van het kindje past. Want ja een kindje gaat vragen waarom hij/zij geen papa heeft.
zondag 2 februari 2020 om 11:41
Het is toch wel duidelijk dat hij geen rol wil in het leven van dit door hem ongewenste kind? Waarom uberhaupt dan dit kind op de wereld brengen? Wat doe je je kind aan, bewust op de wereld zetten terwijl het zeker voor 50% ongewenst is? Je bent daarmee voor mij echt een enorm slechte moeder! EN zo enorm egoistisch!Sanne_32 schreef: ↑02-02-2020 11:34Het is absoluut sneu (en behoorlijk schadelijk) om later tegen ons kindje te vertellen dat zijn of haar vader hem/haar niet gewild had. En eigenlijk liever een abortus had gewild.
zondag 2 februari 2020 om 11:46
Ben jij Mariska Orban de Haas?RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑02-02-2020 11:41Het is toch wel duidelijk dat hij geen rol wil in het leven van dit door hem ongewenste kind? Waarom uberhaupt dan dit kind op de wereld brengen? Wat doe je je kind aan, bewust op de wereld zetten terwijl het zeker voor 50% ongewenst is? Je bent daarmee voor mij echt een enorm slechte moeder! EN zo enorm egoistisch!
zondag 2 februari 2020 om 11:51
RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑02-02-2020 11:41Het is toch wel duidelijk dat hij geen rol wil in het leven van dit door hem ongewenste kind? Waarom uberhaupt dan dit kind op de wereld brengen? Wat doe je je kind aan, bewust op de wereld zetten terwijl het zeker voor 50% ongewenst is? Je bent daarmee voor mij echt een enorm slechte moeder! EN zo enorm egoistisch!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2020 13:07
Reden: op de man
Reden: op de man
4.62% gewijzigd
zondag 2 februari 2020 om 11:51
Zo'n Gristentrut met 8 koters die denkt dat kinderen die door de moeder op worden gevoed later criminelen worden.
Enorm dom en daar kun je niks aan doen maar wel lullig voor alle moeders die het alleen doen en kinderen van een alleenstaande ouder on te suggereren dat ze niet geboren hadden moeten worden. Beter 1 liefdevolle ouder dan 2 die je slecht behandelen.
zondag 2 februari 2020 om 11:54
Ach, wat een onzin. Ik had labiele ouders die beiden geen kind wilde en nooit iets om mij gegeven hebben, maar ik ben er toch prima uitgekomen al zeg ik het zelfMurrmurr schreef: ↑02-02-2020 11:51Zo'n Gristentrut met 8 koters die denkt dat kinderen die door de moeder op worden gevoed later criminelen worden.
Enorm dom en daar kun je niks aan doen maar wel lullig voor alle moeders die het alleen doen en kinderen van een alleenstaande ouder on te suggereren dat ze niet geboren hadden moeten worden. Beter 1 liefdevolle ouder dan 2 die je slecht behandelen.
zondag 2 februari 2020 om 11:55
Jouw opmerking had ook prima gestaft kunnen worden. Een slechte moeder omdat je je kind niet wil vermoorden omdat de vader geen kloten heeft. Hoe verzin je het?
zondag 2 februari 2020 om 11:57
De zoon van mijn vriend weet ook dat hij hem liever niet wilde. Zoon heeft toen hij 12 was gevraagd hoe het destijds gegaan is. Vriend is eerljjk geweest: je moeder raakte ongepland zwanger. Van mij hoefde het niet. Maar ik heb je moeder gesteund. Zoon weet dus dat zijn vader (mijn vriend) hem liever niet had gewild. Hij heeft daar geen trauma van of zo. Maar zijn vader is wel in zijn leven.Sanne_32 schreef: ↑02-02-2020 11:34Het is absoluut sneu (en behoorlijk schadelijk) om later tegen ons kindje te vertellen dat zijn of haar vader hem/haar niet gewild had. En eigenlijk liever een abortus had gewild.
zondag 2 februari 2020 om 11:59
Doe ff normaal zeg. Lijkt er meer op dat je zelf wat issues hebt.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑02-02-2020 11:41Het is toch wel duidelijk dat hij geen rol wil in het leven van dit door hem ongewenste kind? Waarom uberhaupt dan dit kind op de wereld brengen? Wat doe je je kind aan, bewust op de wereld zetten terwijl het zeker voor 50% ongewenst is? Je bent daarmee voor mij echt een enorm slechte moeder! EN zo enorm egoistisch!
zondag 2 februari 2020 om 12:00
Het mooie van het leven is dat je je ook kan en mag bedenken. Mocht de bio vader zich bedenken dat staat de deur open. Zo niet dan mag dat ook.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑02-02-2020 11:41Het is toch wel duidelijk dat hij geen rol wil in het leven van dit door hem ongewenste kind? Waarom uberhaupt dan dit kind op de wereld brengen? Wat doe je je kind aan, bewust op de wereld zetten terwijl het zeker voor 50% ongewenst is? Je bent daarmee voor mij echt een enorm slechte moeder! EN zo enorm egoistisch!
Mag ik je vragen wanneer je volgens jou op een goede manier een kindje op de wereld zet?
Ik kies er overigens voor om dit kindje wel op de wereld te zetten omdat het door mij 100 procent gewenst is. En ik het alle liefde, veiligheid en geborgenheid kan en ga geven. Ik een vangnet heb (lieve vrienden en familie bij wie dit kindje welkom is). Een steady inkomen, woonruimte.
zondag 2 februari 2020 om 12:01
Klopt, issues met mensen die zomaar kinderen op de wereld pleuren als zijnde oepsje. En een oepsje is niet nodig hoor, als je gewoon een verantwoordelijke volwassene bent.Lievejetje schreef: ↑02-02-2020 11:59Doe ff normaal zeg. Lijkt er meer op dat je zelf wat issues hebt.
zondag 2 februari 2020 om 12:03
Dat is het voordeel van letters he, je kunt het teruglezen voor het geval je geheugen je in de steek laat.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑02-02-2020 11:58Ook dit is gestaft. Heb ik nooit gezegd, en zal ik ook nooit zeggen!
Sanne_32 schreef: ↑02-02-2020 12:00Het mooie van het leven is dat je je ook kan en mag bedenken. Mocht de bio vader zich bedenken dat staat de deur open. Zo niet dan mag dat ook.
Mag ik je vragen wanneer je volgens jou op een goede manier een kindje op de wereld zet?
Ik kies er overigens voor om dit kindje wel op de wereld te zetten omdat het door mij 100 procent gewenst is. En ik het alle liefde, veiligheid en geborgenheid kan en ga geven. Ik een vangnet heb (lieve vrienden en familie bij wie dit kindje welkom is). Een steady inkomen, woonruimte.
Maar je wil wel graag dat een man die daar niet bewust voor heeft gekozen vadertje gaat spelen. En dat hij dar niet op zit te wacxhten neem je hem wel zeker kwalijk. Waar haal je het lef vandaan? heel best hoor dat jij moedertje wil spelen, maar laat die man in zijn waarde!Sanne_32 schreef: ↑02-02-2020 12:00Het mooie van het leven is dat je je ook kan en mag bedenken. Mocht de bio vader zich bedenken dat staat de deur open. Zo niet dan mag dat ook.
zondag 2 februari 2020 om 12:04
Denigrerende drammerRodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑02-02-2020 12:03Maar je wil wel graag dat een man die daar niet bewust voor heeft gekozen vadertje gaat spelen. En dat hij dar niet op zit te wacxhten neem je hem wel zeker kwalijk. Waar haal je het lef vandaan? heel best hoor dat jij moedertje wil spelen, maar laat die man in zijn waarde!
zondag 2 februari 2020 om 12:05
Jammer dat je geen inhoudelijke bijdrage hebt, af door de zijdeur dan met jou.
zondag 2 februari 2020 om 12:06
Een man mag heel waardig alimentatie betalen voor zijn kinderen, geen probleem.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑02-02-2020 12:03Maar je wil wel graag dat een man die daar niet bewust voor heeft gekozen vadertje gaat spelen. En dat hij dar niet op zit te wacxhten neem je hem wel zeker kwalijk. Waar haal je het lef vandaan? heel best hoor dat jij moedertje wil spelen, maar laat die man in zijn waarde!