Verlaten door papa to be. Advies?
donderdag 30 januari 2020 om 17:29
Lieve meiden,
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
donderdag 30 januari 2020 om 19:03
Houdt het feit dat hij een rol speelt in het leven van het kind ook in dat hij een rol speelt in jouw leven? Daarnaast ben jij niet verlaten. Jullie hadden al geen vaste relatie. Mosterd maar ik zou bij losse contacten ook een condoom gebruiken, een baby is 1 ding maar een soa is pas echt ruk. Ik zou ook nu nog testen op soa's.
Hij is daarnaast mede verantwoordelijk voor deze situatie. Je kan het ook afwachten en tzt alimentatie eisen. Dan draagt hij in ieder geval financieel bij. Erkenning is niet perse nodig tbv alimentatie.
Hij is daarnaast mede verantwoordelijk voor deze situatie. Je kan het ook afwachten en tzt alimentatie eisen. Dan draagt hij in ieder geval financieel bij. Erkenning is niet perse nodig tbv alimentatie.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-01-2020 19:13
66.56% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 30 januari 2020 om 19:07
donderdag 30 januari 2020 om 19:08
Maar... ook al slik je de pil, dan nog ga je toch niet naar bed met een vent die je net een week of wat kent en die geen condoom gebruikt? Los van het zwanger kunnen raken "door de pil heen", denk je dan toch ook even aan andere overdraagbare narigheid bij onbeschermde seks?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 30 januari 2020 om 19:11
donderdag 30 januari 2020 om 19:13
En dwars door de pil heen is net zo eigen schuld als dwars door de niet gebruikte condoom heen van hem.
Dus dat domme geroep richting TO op dt onderwerp kan wel stoppen hoor.
Ze hebben beiden geneukt en beiden onveilig met een vreemde en beiden weten dat daar baby' s van kunnen komen.
Hij en zij. Klaar.
Ze hebben beiden geneukt en beiden onveilig met een vreemde en beiden weten dat daar baby' s van kunnen komen.
Hij en zij. Klaar.
donderdag 30 januari 2020 om 19:16
Luci_Morgenster schreef: ↑30-01-2020 19:13En dwars door de pil heen is net zo eigen schuld als dwars door de niet gebruikte condoom heen van hem.
Hij en zij. Klaar.
En dan moet hij het net zo leuk/bijzonder vonden als TO?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 30 januari 2020 om 19:16
Zoveel kan hij voor het kind op dit moment ook niet doen. Het is er nog niet eens. Ik heb het idee dan jij een compleet gezin wil en dat wil hij in ieder geval niet. Je kunt echter de zorg samen op heel veel manieren dragen ook buiten een traditionele relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 30 januari 2020 om 19:17
Ja ze hebben beide geneukt maar er is geen relatie en ze weten praktisch niets van elkaar.Luci_Morgenster schreef: ↑30-01-2020 19:13En dwars door de pil heen is net zo eigen schuld als dwars door de niet gebruikte condoom heen van hem.
Hij en zij. Klaar.
donderdag 30 januari 2020 om 19:21
Maar JIJ bepaalt toch als vrouw of je je wel of niet laat penetreren zonder condoom? Als jij je benen bij elkaar houdt als hij het vertikt een rubbertje om zijn penis te doen, dan kan er toch niks gebeuren?Luci_Morgenster schreef: ↑30-01-2020 19:13En dwars door de pil heen is net zo eigen schuld als dwars door de niet gebruikte condoom heen van hem.
Hij en zij. Klaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 30 januari 2020 om 19:28
Hoe kan je verlaten zijn door iemand met wie je niet eens samen was?
Technisch redelijk onmogelijk.
Ik zou bedenken hoe hard ik die kerel en zijn alimentatie nodig heb.
En of ik zin heb in moeilijk gedoe de komende 18 à 19 jaar.
Je weet wie de vader is, vraag zijn gegevens voor als je kind op zijn 16de zijn verwekker wil spreken.
En vraag hem een seintje te geven als hij naar de andere kant van de wereld verhuisd.
Maar voor de rest zou ik hem loslaten en hem gewoon zien als een verwekker en niet als een vader.
Technisch redelijk onmogelijk.
Ik zou bedenken hoe hard ik die kerel en zijn alimentatie nodig heb.
En of ik zin heb in moeilijk gedoe de komende 18 à 19 jaar.
Je weet wie de vader is, vraag zijn gegevens voor als je kind op zijn 16de zijn verwekker wil spreken.
En vraag hem een seintje te geven als hij naar de andere kant van de wereld verhuisd.
Maar voor de rest zou ik hem loslaten en hem gewoon zien als een verwekker en niet als een vader.
donderdag 30 januari 2020 om 20:23
Jullie hebben een punt. Ik kan inderdaad niet echt verlaten worden als je geen relatie hebt.
Wat betreft dat condoom. Eens. Niet geheel handig om alleen op de pil en zijn blauwe ogen te vertrouwen.
Ik ben niet van plan om hem om alimentatie te gaan vragen of te dwingen zijn kindje te erkennen. Heb een goede baan met een vast contract en een eigen huis.
Wel vind ik het idee intens sneu als ons kindje geen vader zou hebben.
Stiekem had ik misschien ook een beetje gehoopt op het perfecte gezinnetje. Al is dat natuurlijk vrij uniek in een situatie waarin je elkaar pas een paar maanden kent.
Wat betreft dat condoom. Eens. Niet geheel handig om alleen op de pil en zijn blauwe ogen te vertrouwen.
Ik ben niet van plan om hem om alimentatie te gaan vragen of te dwingen zijn kindje te erkennen. Heb een goede baan met een vast contract en een eigen huis.
Wel vind ik het idee intens sneu als ons kindje geen vader zou hebben.
Stiekem had ik misschien ook een beetje gehoopt op het perfecte gezinnetje. Al is dat natuurlijk vrij uniek in een situatie waarin je elkaar pas een paar maanden kent.
vrijdag 31 januari 2020 om 00:12
Ik persoonlijk heb liever Chlamydia dan een baby, maar dat doet er niet toe.viva-amber schreef: ↑30-01-2020 19:03Mosterd maar ik zou bij losse contacten ook een condoom gebruiken, een baby is 1 ding maar een soa is pas echt ruk. Ik zou ook nu nog testen op soa's.
Ik zou vooral niet veel verwachtingen hebben, dan kun je ook niet teleurgesteld worden. Veel geluk met de baby!
vrijdag 31 januari 2020 om 00:21
Voor vaders is een kind soms pas echt als ze hem gezien hebben. Moeders ervaren het al in de buik, maar die band hebben vaders soms wat later.
Geef hem de vrijheid in zijn keuzes, en geef heb wat data wanneer hij mee zou kunnen etc. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je kapot schrikt. Als je dit nieuws hoort, dus mss een wat zachtere aanpak?
Heel veel sterkte en geluk! En ik hoop dat je echt van de zwangerschap kan genieten ondanks dit.
Geef hem de vrijheid in zijn keuzes, en geef heb wat data wanneer hij mee zou kunnen etc. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je kapot schrikt. Als je dit nieuws hoort, dus mss een wat zachtere aanpak?
Heel veel sterkte en geluk! En ik hoop dat je echt van de zwangerschap kan genieten ondanks dit.