Verlaten door papa to be. Advies?

30-01-2020 17:29 475 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.

Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar ;) ) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.

De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.

Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.

Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.

Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.

Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?

Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.

Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.

Liefs, San
Susan schreef:
02-02-2020 19:37
In de ogen van sommige mensen is iedere zwangerschap die wel ongepland maar niet ongewenst is het gevolg van het doelbewust de man erin luizen.
Blijkbaar. Maargoed, dan nog, als je dat oprecht denkt, waarom iemand die je niet kent zo de grond in trappen? Wat is daar de lol van?
Susan schreef:
02-02-2020 19:37
In de ogen van sommige mensen is iedere zwangerschap die wel ongepland maar niet ongewenst is het gevolg van het doelbewust de man erin luizen.
Tsja, oordelen is makkelijk hè en mensen houden ook wel van een smeuïge roddel.
Lievejetje schreef:
02-02-2020 19:38
Blijkbaar. Maargoed, dan nog, als je dat oprecht denkt, waarom iemand die je niet kent zo de grond in trappen? Wat is daar de lol van?
Ik snap het ook niet. Sommige mensen lijken bijna een rood waas voor de ogen te krijgen als het over dit onderwerp gaat, alsof het ze persoonlijk raakt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lievejetje schreef:
02-02-2020 19:38
Sommige mensen vinden hun gelijk krijgen belangrijker. Alles is in die strijd geoorloofd, het maakt niet uit hoe erg je iemand kwetst. Een heel naar asociaal trekje.
pejeka schreef:
02-02-2020 19:03
De vrouw bepaalt, dus de vrouw betaalt. In geval van abortus had ik het zeker rechtvaardig gevonden als beiden de helft hadden moeten betalen. Maar als de vrouw het kind wil houden, is dat HAAR keuze, niet ZIJN keuze. Dus gewoon de consequenties van je eigen keuze aanvaarden, lijkt me.
Waarom doet die man dat dan niet? De consequentie van zijn keuze om seks te hebben zonder condoom is dat TO nu zwanger is. Deze consequentie accepteert hij niet, want hij wil abortus.
Da's ook een goeie, Susan .
JenBarber schreef:
02-02-2020 15:36
En het kind wat voor rechten heeft dat? Sorry kind je moeder wilde je per se houden terwijl ik abortus wilde, dus ik weiger een deel van je leven te zijn. Ondanks het feit dat ik een actieve rol speelde in je verwekking en je mijn genen hebt.

Wat een waardeloos mens moet je zijn, om afstand te doen van een onschuldig kind. En dan zielig gaan doen dat de vrouw in kwestie een abortus weigerde. De keuze voor een abortus en de keus om een levend te negeren en te doen of het niet bestaat is wel even wat anders.
Dus mannen hebben geen keuze recht, dat licht alleen bij de vrouw. Daar komt het dan op neer zoals jij het stelt.
iones schreef:
02-02-2020 20:57
Dus mannen hebben geen keuze recht, dat licht alleen bij de vrouw. Daar komt het dan op neer zoals jij het stelt.
Mannen hebben keuzerecht in de beginfase. Ze kunnen namelijk kiezen of ze (A ) wel of niet hun piemel in een vrouw steken, of (B ) ze hierbij een condoom gebruiken of niet.

Als het kind al in de buik van de moeder zit hebben zij inderdaad weinig meer te eisen. Waar twee neuken hebben 2 schuld en verantwoordelijkheid.

En doe nou niet alsof het voor die vrouw zo leuk is om de regie te hebben. Je doet alsof het een gunst is, alsof zij de betere kaarten in handen heeft. Terwijl zij moet kiezen tussen twee kwaden. En dan ook nog eens tussen leven en dood. Een kind, waar ze eigenlijk niet klaar voor was, met alle risico's en gevolgen van dien, uitbroeden en baren OF de vrucht vernietigen en uit haar baarmoeder laten zuigen. Een vreselijke kutkeuze die mannen ook niet zo gemakkelijk zouden kunnen maken, als zij zwanger konden raken.

Dus: grab your balls en zorg, net als de moeder, voor het kind dat je met jouw zaad hebt verwerkt.
Lachattenoir :thumbsup:
viva-amber schreef:
01-02-2020 10:47
. Gelukkig bestaat er voor TO zoiets als zelfbeschikking. Het feit dat zij wel voor de baby kiest is nu eenmaal een risico dat hij heeft genomen door het hebben van onbeschermde seks. Je beslist nu eenmaal niet over het lichaam van een ander,

Dit!! Ik erger me dood aan reacties als “waarom geen abortus” bij topics zoals dit. Onder het motto “een kind moet je allebei willen”. Terwijl de aanstaande moeder al aan heeft gegeven hier niet open voor te staan. Dus om dat de aanstaande vader niet wil, maar een abortus? Ook als je dat zelf niet wil? Dikke doei.

Als je volwassen genoeg hebt om als kerel onveilige seks te hebben, dan moet je ook volwassen genoeg zijn om de gevolgen te dragen, zelf al is dat slechts de wetenschap dat je nageslacht hebt.

Godzijdank heeft een vrouw zelfbeschikkingsrecht en kan een man een abortus niet afdwingen.
Maar gek genoeg heb ik vaak genoeg op het forum reacties gelezen dat baas in eigen buik maar een kant op werkt. Je mag die slagzin volgens sommigen wel gebruiken om een vrouw een abortus te “gunnen”, want het is haar buik.
Maar o wee, baas in eigen buik tegen de wil van de aanstaande biologische vader is dan niet done.
Ook dikke doei wat mij betreft.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 15:57
Juridisch gezien niet, gevoelsmatig wel.

Het ís geen moord, punt. Het is dan ook gewoon achterlijk en arrogant om te beweren dat het wel moord is.
Sjulia schreef:
02-02-2020 19:43
Sommige mensen vinden hun gelijk krijgen belangrijker.
Het was een tijdje heel rustig op dit topic en toch gaan er sommige over dit onderwerp even verder door. Krijgen die nu ook een sneer van je? Over dat ze hun gelijk willen halen?
S-Groot schreef:
03-02-2020 16:58
Het ís geen moord, punt. Het is dan ook gewoon achterlijk en arrogant om te beweren dat het wel moord is.
Hahaha goede debater die S Groot. Het zal je vriend of vriendin maar wezen...
Volgens mij heb jij te veel naar Geert Wilders gekeken vrouwke.
Suzan_1991 schreef:
02-02-2020 19:56
Waarom doet die man dat dan niet? De consequentie van zijn keuze om seks te hebben zonder condoom is dat TO nu zwanger is. Deze consequentie accepteert hij niet, want hij wil abortus.
Tuurlijk was die man een sukkel door geen condoom te gebruiken. Dat heb ik al meerdere keren gezegd.

Maar redeneer nu eens niet vanuit schuld, maar bekijk het eens vanuit zelfbeschikking, de macht om te bepalen. Want die ligt gewoon bij de vrouw. Inclusief de macht om te bepalen (als je écht, écht, écht niet zwanger wil worden, onder geen enkele voorwaarde) dat een man die geen condoom wil gebruiken gewoon geen sekspartner is. Beschikking over eigen lichaam en baas in eigen buik begint niet pas nádat de geslachtsdaad tot zwangerschap heeft geleid, dames. Die beschikking en zeggenschap heb je al voordat er überhaupt geslachtsverkeer is. En wil die man geen condoom gebruiken, dan houd je toch gewoon je broek aan? Want die macht heb je als vrouw.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik denk eerlijk gezegd dat, in een geile bui, niet iedereen altijd zo ver nadenkt.
justagirly schreef:
04-02-2020 19:53
Ik denk eerlijk gezegd dat, in een geile bui, niet iedereen altijd zo ver nadenkt.
Dan geldt hetzelfde als in alle andere gevallen waarin je de rationaliteit laat varen: neem de consequenties en zeur er niet over.

Als je vriend 15 biertjes op heeft op een feestje en je stapt tóch bij hem in de auto terwijl hij rijdt, moet je achteraf ook niet zeuren dat je tegen een boom bent geëindigd. Je had namelijk de keus om NIET in die auto te stappen.
pejeka schreef:
04-02-2020 20:01
Dan geldt hetzelfde als in alle andere gevallen waarin je de rationaliteit laat varen: neem de consequenties en zeur er niet over.

Als je vriend 15 biertjes op heeft op een feestje en je stapt tóch bij hem in de auto terwijl hij rijdt, moet je achteraf ook niet zeuren dat je tegen een boom bent geëindigd. Je had namelijk de keus om NIET in die auto te stappen.
Ze zeurt er toch ook niet over? Ze accepteert de consequenties toch?
Sjulia schreef:
04-02-2020 20:10
Ze zeurt er toch ook niet over? Ze accepteert de consequenties toch?
Nou alleen nog hopen dat het kind het over 16 jaar ook helemaal geweldig vindt dat het is ontstaan uit een scharrel die nooit een kind gewenst heeft en ook niet wil kennen, laat staan érkennen.
pejeka schreef:
04-02-2020 20:37
Nou alleen nog hopen dat het kind het over 16 jaar ook helemaal geweldig vindt dat het is ontstaan uit een scharrel die nooit een kind gewenst heeft en ook niet wil kennen, laat staan érkennen.
Een liefdevolle omgeving is het belangrijkste. Elke dag gewenst zijn door de mensen om je heen. En dat komt vast goed.
pejeka schreef:
04-02-2020 19:47
Tuurlijk was die man een sukkel door geen condoom te gebruiken. Dat heb ik al meerdere keren gezegd.

Maar redeneer nu eens niet vanuit schuld, maar bekijk het eens vanuit zelfbeschikking, de macht om te bepalen. Want die ligt gewoon bij de vrouw. Inclusief de macht om te bepalen (als je écht, écht, écht niet zwanger wil worden, onder geen enkele voorwaarde) dat een man die geen condoom wil gebruiken gewoon geen sekspartner is. Beschikking over eigen lichaam en baas in eigen buik begint niet pas nádat de geslachtsdaad tot zwangerschap heeft geleid, dames. Die beschikking en zeggenschap heb je al voordat er überhaupt geslachtsverkeer is. En wil die man geen condoom gebruiken, dan houd je toch gewoon je broek aan? Want die macht heb je als vrouw.
Tuurlijk was die vrouw stom om met hem naar bed te gaan zonder condoom.

Maar redeneer nu eens niet vanuit schuld, maar bekijk het eens vanuit zelfbeschikking, de macht om te bepalen. Want die ligt ook gewoon bij de man. Inclusief de macht om te bepalen (als je een vrouw écht, écht, écht niet zwanger wil maken, onder geen enkele voorwaarde) dat je geen seks hebt met een vrouw. En zeker niet zonder condoom. Beschikking over eigen lichaam en baas in eigen buik heeft een vrouw namelijk altijd. Beter nadenken dus voordat je een vrouw met de geslachtsdaad zwanger maakt, heren. Die beschikking en zeggenschap heb je al voordat er überhaupt geslachtsverkeer is. En wil je als man toch geen condoom gebruiken, dan houd je toch gewoon je broek aan? Want die macht heb je als man.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 04-02-2020 20:53
2.31% gewijzigd
S-Groot schreef:
03-02-2020 16:58
Eh, nee. En niks punt.
Hoe issie nou?
Lachattenoir schreef:
04-02-2020 20:50
Tuurlijk was die vrouw stom om met hem naar bed te gaan zonder condoom.

Maar redeneer nu eens niet vanuit schuld, maar bekijk het eens vanuit zelfbeschikking, de macht om te bepalen. Want die ligt ook gewoon bij de man. Inclusief de macht om te bepalen (als je een vrouw écht, écht, écht niet zwanger wil maken, onder geen enkele voorwaarde) dat je geen seks hebt met een vrouw. En zeker niet zonder condoom. Beschikking over eigen lichaam en baas in eigen buik heeft een vrouw namelijk altijd. Beter nadenken dus voordat je een vrouw met de geslachtsdaad zwanger maakt, heren. Die beschikking en zeggenschap heb je al voordat er überhaupt geslachtsverkeer is. En wil je als man toch geen condoom gebruiken, dan houd je toch gewoon je broek aan? Want die macht heb je als man.
Klopt allemaal. Maar de man kan niet zwanger worden als gevolg van geen maatregelen nemen, de vrouw wel. Dus als vrouw ben je er (denk ik dan) dubbel op bedacht dat je die gevolgen niet krijgt als je ze niet wilt.
Loekie12345 schreef:
04-02-2020 01:56
Hahaha goede debater die S Groot. Het zal je vriend of vriendin maar wezen...
Volgens mij heb jij te veel naar Geert Wilders gekeken vrouwke.

Joh verdiep je gewoon eens in de wet ipv achterlijke uitspraken te doen. Geldt ook voor lachattenoir.
Hoe is de situatie nu Sanne? Hoe verloopt je zwangerschap en het contact met de vader van je kind? Hoe staat het intussen met woonruimte en werk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven