Verlaten door papa to be. Advies?

30-01-2020 17:29 475 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.

Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar ;) ) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.

De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.

Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.

Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.

Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.

Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?

Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.

Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.

Liefs, San
redbulletje schreef:
02-02-2020 14:49
Je bent nooit zeker van wat een vrouw doet. Ze kan nu wel beloftes doen, maar er zijn ook omstandigheden (buiten TO's schuld) mogelijk waardoor het kind toch ten laste van de man komt. Als TO arbeidsongeschikt wordt en de gemeente achter de biovader aan gaat voor geld.
Ook is hij niet vrij in het bepalen van zijn erfenis als hij wettelijk als vader geregistreerd staat, want dan moet er een kindsdeel vanaf. Als ik man was geweest had ik nooit seks durven hebben met 'n vrouw volgens mij, teveel risico's.
+1

Wettelijk gezien is dit echt absurd geregeld. In dit soort omstandigheden zou er geen juridische band gesmeed moeten worden, dus dat de moeder ook de vader niet kan aanwijzen met alle gevolgen van dien.
Sophiever schreef:
02-02-2020 11:55
Jouw opmerking had ook prima gestaft kunnen worden. Een slechte moeder omdat je je kind niet wil vermoorden omdat de vader geen kloten heeft. Hoe verzin je het?

Doe even normaal joh met je overdreven gedoe. Abortus is geen moord.
PotjePindakaas schreef:
02-02-2020 14:51
+1

Wettelijk gezien is dit echt absurd geregeld. In dit soort omstandigheden zou er geen juridische band gesmeed moeten worden, dus dat de moeder ook de vader niet kan aanwijzen met alle gevolgen van dien.
Oh, zeker wel, heel goed dat dit kan.

Verder nogal vreemd gemiep over dat een vrouw zich kan bedenken. Ja, dat kan altijd. Dan kan een man ook. En nu?
S-Groot schreef:
02-02-2020 14:52
Doe even normaal joh met je overdreven gedoe. Abortus is geen moord.
Dat is geen feit dat je daar noemt, maar een mening.

Overigens ben ik heel erg voor de mogelijkheid tot abortus.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 15:00

Verder nogal vreemd gemiep over dat een vrouw zich kan bedenken. Ja, dat kan altijd. Dan kan een man ook. En nu?
Ik denk eigenlijk dat een man altijd nieuwsgierig wordt naar zijn kind, tenzij er psychische problemen bij hem spelen en dan is het maar goed dat hij niet in het leven van een kind is. to doet er goed aan zich zelfstandig op te stellen, niet aan zijn kop te zeuren of dingen af te dwingen en de deur altijd open te laten.
Ik ben voor gelijke rechten.
Niemand mag je een kind door z'n strot duwen, dus heeft een vrouw recht op abortus. Maar een man heeft dan evengoed recht op afwijzen.

En het werkt ook de andere kant op: een man mag een vrouw geen abortus opdringen. Het is háár lichaam, en zij draait op voor de gevolgen. Hij veel minder of helemaal niet.

Dus ts kiest voor het kind terwijl hij liever abortus had gewild. Het is haar goed recht, maar het is evengoed zijn recht om de plaat te drukken. Ik vind dat een man óok mag kiezen.
[quote=Sophiever post_id=30927192 time=1580652302 user_id=290269]
Ik denk eigenlijk dat een man altijd nieuwsgierig wordt naar zijn kind, tenzij er psychische problemen bij hem spelen en dan is het maar goed dat hij niet in het leven van een kind is. to doet er goed aan zich zelfstandig op te stellen, niet aan zijn kop te zeuren of dingen af te dwingen en de deur altijd open te laten.
[/quot
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2020 16:10
Reden: op de man
6.08% gewijzigd
Sophiever schreef:
02-02-2020 15:05
Zou waarschijnlijk ook mijn keuze zijn, maar puur in het belang van het kind. Niet om de vader te ontzien.
hannaa45 schreef:
02-02-2020 15:08
Misschien is TO wel psychisch van het padje af.
Wat maakt dat je dat denkt? Die indruk krijg ik eerder bij jou.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 15:00

Nu komt de fase dat biovader naast de plichten ook zijn rechten kan opeisen. Ik zou even de roze zonnebril afzetten en bedenken welke facetten er zijn waar je geen invloed op hebt of kan hebben. Die ik eerder noemde waren nog mild, hierbij een voorbeeld uit mijn omgeving.

2e leg mag mee in de vakantieweken en 1e leg zit thuis bij mama. Er wordt ook geen toestemming aan biomoeder gegeven om kind voor vakantie mee te nemen naar het buitenland. Daarnaast krijgt 2e leg duurdere spulletjes tov 1e leg. De vaste kamer van 1e leg is de kleinste kamer, vriendjes en vriendinnetjes kunnen niet langskomen. Dus 1e leg zit in de armoede, terwijl het nieuwe gezin van papa er warmpjes bij zit.

En TO weet gezien de korte betrokkenheid bij elkaar ook niet met wat voor man ze van doen heeft.
Sanne, ik zeg het nogmaals: laat die vrouwenhatende posts lekker van je afglijden. Mensen die jou een slechte moeder vinden of vinden dat je maar even abortus moet plegen, zijn niet zo geëmancipeerd en snugger als zij zelf denken. Je hebt helemaal niets verkeerd gedaan, houd dat in je achterhoofd. Kop op en omarm je zwangerschap. Hopelijk gaat alles goed en kan je straks genieten van een wolk van een baby. Je scharrel moet met zichzelf leven. Het is goed om hem er zoveel mogelijk bij te betrekken, maar als hij niet wil houdt het op. Is niet jouw primaire zorg op dit moment. Hij is een volwassen man. :)
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 02-02-2020 15:29
8.16% gewijzigd
PotjePindakaas schreef:
02-02-2020 15:15
Nu komt de fase dat biovader naast de plichten ook zijn rechten kan opeisen. Ik zou even de roze zonnebril afzetten en bedenken welke facetten er zijn waar je geen invloed op hebt of kan hebben. Die ik eerder noemde waren nog mild, hierbij een voorbeeld uit mijn omgeving.

2e leg mag mee in de vakantieweken en 1e leg zit thuis bij mama. Er wordt ook geen toestemming aan biomoeder gegeven om kind voor vakantie mee te nemen naar het buitenland. Daarnaast krijgt 2e leg duurdere spulletjes tov 1e leg. De vaste kamer van 1e leg is de kleinste kamer, vriendjes en vriendinnetjes kunnen niet langskomen. Dus 1e leg zit in de armoede, terwijl het nieuwe gezin van papa er warmpjes bij zit.

En TO weet gezien de korte betrokkenheid bij elkaar ook niet met wat voor man ze van doen heeft.
Of de man in kwestie erkent, betaalt en eist gezag.
Wil na een poosje co ouderschap, 1 week bij hem, 1 week bij de moeder.
Hij trouwt met een leuke vrouw en krijgt met haar meer kinderen.
Kind vindt het leuker bij pa en wil liever niet meer bij zijn moeder wonen.
Kan allemaal.
iones schreef:
Dus ts kiest voor het kind terwijl hij liever abortus had gewild. Het is haar goed recht, maar het is evengoed zijn recht om de plaat te drukken. Ik vind dat een man óok mag kiezen.
Die keuze had hij voordat hij seks met haar had. Hij heeft het risico genomen om minder bescherming te gebruiken terwijl hij geen kind wil. Daarnaast weet je dat als je seks hebt er mogelijk een kind van kan komen. Dan moet je wel de gevolgen daarvan aanvaarden, anders moet je gewoon geen seks hebben als je daar niet toe in staat bent. Je weet als man dat je er simpelweg niets over te vertellen hebt of iemand je kind wel of niet houdt, zorg dan ook dat het niet gebeuren kan en zowel, neem dan je verantwoordelijkheid. Het kan wel allemaal heel oneerlijk zijn, maar het is nu eenmaal zo geregeld. Ja het is met 2 maten meten, maar ik denk dat je niet anders kan wat betreft deze kwestie omdat je nooit iets kunt beslissen over andermans lichaam.
hannaa45 schreef:
02-02-2020 15:28
Of de man in kwestie erkent, betaalt en eist gezag.
Wil na een poosje co ouderschap, 1 week bij hem, 1 week bij de moeder.
Hij trouwt met een leuke vrouw en krijgt met haar meer kinderen.
Kind vindt het leuker bij pa en wil liever niet meer bij zijn moeder wonen.
Kan allemaal.
Dat zou nog een positieve wending zijn, in ieder geval een gelukkig kind. Maar in mijn situatie is het gewoon het kind van de rekening geworden :nooo:
Als buitenstaander dat zien gebeuren is al rot, laat staan als je het kind in kwestie bent. En iemand financieel 21 jaar vastzetten met zijn loon kan heel boosaardige gevoelens naar boven halen helaas. Gelukkig eist TO geen alimentatie en kan er nog op natuurlijke wijze betrokkenheid ontstaan.
iones schreef:
Ik ben voor gelijke rechten.
Niemand mag je een kind door z'n strot duwen, dus heeft een vrouw recht op abortus. Maar een man heeft dan evengoed recht op afwijzen.

En het werkt ook de andere kant op: een man mag een vrouw geen abortus opdringen. Het is háár lichaam, en zij draait op voor de gevolgen. Hij veel minder of helemaal niet.

En het kind wat voor rechten heeft dat? Sorry kind je moeder wilde je per se houden terwijl ik abortus wilde, dus ik weiger een deel van je leven te zijn. Ondanks het feit dat ik een actieve rol speelde in je verwekking en je mijn genen hebt.

Wat een waardeloos mens moet je zijn, om afstand te doen van een onschuldig kind. En dan zielig gaan doen dat de vrouw in kwestie een abortus weigerde. De keuze voor een abortus en de keus om een levend te negeren en te doen of het niet bestaat is wel even wat anders.
Wij hadden vroeger thuis een CD van GTST met een liedje erop precies hierover, volgens mij werd het gezongen door Lllllaura :rofl:
Wat de toekomst gaat brengen wat betreft de bio vader dat weet ik niet. Helaas geen glazen bol ;) Heb wel nagedacht over eventuele scenario’s als wanneer hij later een gezin sticht. Die kans is natuurlijk heel reeel. Ik denk alleen dat ik mij focus nu beter kan leggen op hier en nu. En wat het beste is voor ons kindje.

Ik ben me er absoluut van bewust dat er geen wij is. Alleen het is en blijft wel ons kindje. Zijn genen en die van mij. Hij word misschien geen papa maar wel vader. Dat is een groot verschil. Zorg dragen of bio gezien vader zijn.

Nogmaals het belangrijkste is ons kindje. En daar handel ik naar. Dus wanneer hij zich ooit bedenkt zal ik hem nooit weghouden bij zijn kindje. Zelfs niet als hij geen euro betaald.
http://televisiereclame.blogspot.com/20 ... m.html?m=1
En hoezo ga je er dan blindelings vanuit dat een scharrel(!) op tijd de pil neemt, niet ziek wordt en geen ander seksueel contact heeft? Ze hadden geen relatie toch?
Die man is echt totaal geen slachtoffer hoor. En wat als wat als... wat als die man morgen onder de bus komt dan is het sowieso van de baan. Houd toch op met al die doemscenario’s. Zo te lezen een liefdevolle vrouw met dr zaakjes op orde en een open blik richting zijn (gebrek aan) betrokkenheid. Jammerdebammer voor hem, doe dan ook en condoom om.
PotjePindakaas schreef:
02-02-2020 15:34
Dat zou nog een positieve wending zijn, in ieder geval een gelukkig kind.
Wel een dikke streep door de verwachtingen die TO had. :proud:
Boontje komt om zijn loontje of, wat moderner: karma!
Maar inderdaad, mooi voor het kind als het zo zou gaan.
Sanne_32 schreef:
02-02-2020 15:38
Wat de toekomst gaat brengen wat betreft de bio vader dat weet ik niet. Helaas geen glazen bol ;) Heb wel nagedacht over eventuele scenario’s als wanneer hij later een gezin sticht. Die kans is natuurlijk heel reeel. Ik denk alleen dat ik mij focus nu beter kan leggen op hier en nu. En wat het beste is voor ons kindje.

Ik ben me er absoluut van bewust dat er geen wij is. Alleen het is en blijft wel ons kindje. Zijn genen en die van mij. Hij word misschien geen papa maar wel vader. Dat is een groot verschil. Zorg dragen of bio gezien vader zijn.

Nogmaals het belangrijkste is ons kindje. En daar handel ik naar. Dus wanneer hij zich ooit bedenkt zal ik hem nooit weghouden bij zijn kindje. Zelfs niet als hij geen euro betaald.
Als jij het kind belangrijk had gevonden, had je het nooit op deze manier gedaan.
Zo oneerlijk naar het kind toe.
Waarom ben je niet naar de spermabank gegaan, als je zo nodig een kind moest?
hannaa45 schreef:
02-02-2020 15:40
Wel een dikke streep door de verwachtingen die TO had. :proud:
Boontje komt om zijn loontje of, wat moderner: karma!
Maar inderdaad, mooi voor het kind als het zo zou gaan.
Azijn is er niks bij
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 15:01
Dat is geen feit dat je daar noemt, maar een mening.

Overigens ben ik heel erg voor de mogelijkheid tot abortus.
Dat is wel een feit. Nergens in de wet staat dat abortus moord is.
Geen motto
hannaa45 schreef:
02-02-2020 15:43
Als jij het kind belangrijk had gevonden, had je het nooit op deze manier gedaan.
@Sanne: dit soort posts dus. Lekker negeren. De intelligentie druipt er niet bepaald vanaf. Zodra mensen in termen als 'boontje komt om zijn loontje' en dergelijke gaan praten laten ze je zien dat ze er weinig van begrepen hebben.
hannaa45 schreef:
02-02-2020 15:43
Ze wilde in eerste instantie geen kind. Ze werd per ongeluk zwanger en nu wil ze het graag houden. Het gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven