Zus boos.. tips?

01-02-2020 14:22 226 berichten
Mijn werkgever laat veel spullen in Azië produceren. Dit wordt gecoördineerd vanuit Singapore en soms ook Bangkok, en omdat niets daar vanzelf gaat en woorden als ‘ja’ en ‘nee’ in Azië soms een andere betekenis hebben dan hier, moet ik af en toe die kant op.

Bij het laatste bezoek kreeg ik van mijn zus de vraag of mijn net 18 geworden neef (haar zoon) mee zou kunnen. Hij wist op dat moment niet goed wat hij moest doen na afronden van de middelbare school. De studie waar hij aan was begonnen beviel niet en mijn zus en haar man vonden het wel een goed idee dat hij letterlijk wat afstand nam om na te denken over wat hij dan wel wilde. Ik ken hem als een sympathieke, wat rustige jongen en vond het verder wel prima, maar heb wel meteen erbij gezegd dat ik geen oppas ben. Zus heeft tickets geregeld op dezelfde vlucht als ik en ook betaald voor een extra hotelkamer (ze zijn redelijk welgesteld).

Lang verhaal kort, hij heeft in Bangkok, voor zover ik heb kunnen zien, in ieder geval twee keer een ‘freelancer’ mee naar zijn hotelkamer genomen. De eerste keer was toen we met z’n 3-en (hij, een collega en ik) wat waren gaan drinken in een zijstraatje van Sukhumvit en mijn neef al snel alle aandacht kreeg van een meisje die in mijn neef wel een sympathiek verdienmodel zag. Binnen een half uur waren ze alle twee weg. Daarna had hij een ‘long term’ meisje met wie hij een dag lang door Bangkok is gaan zwerven.

Ik heb hier verder niet zo’n mening over. Ik had mijn neef uitgelegd hoe dit soort dingen in Thailand werken en verder is het enige waar ik heel expliciet in ben geweest dat hij het niet in zijn hoofd moest halen om drugs mee te nemen naar Singapore of Thailand (je weet maar nooit met de jeugd van tegenwoordig..) maar dat had hij zelf ook al bedacht.

Mijn collega vond het bijzonder grappig dat mijn neef zich gewillig liet inpalmen door een ‘freelancer’, maar deed daarna alsof er niets aan de hand was. Ik heb verder ook niets tegen mijn zus gezegd (what happens in Bangkok..) en ook niet tegen mijn vrouw. Wat volwassen familieleden in hun vrije tijd doen, zijn mijn zaken niet en ik heb 0 behoefte om te praten over het sexleven van kinderen van familieleden.

Nu, maanden later, is mijn zus er op de een of andere manier achter gekomen dat haar zoon tegen betaling sex heeft gehad in Thailand en dat is nogal een dingetje geworden. Het komt erop neer dat ze het mij kwalijk neemt dat dit is gebeurd, omdat ik een slecht voorbeeld heb gegeven door hem mee te nemen naar een verkeerde bar en er geen stokje voor heb gestoken.

Mijn eerste verweer is dat ik van te voren had gezegd dat ik geen oppas ben. Maar ze vindt toch dat ik mede verantwoordelijk ben. We hebben hier 2 keer over gesproken en 2 keer onenigheid erover gehad. Nu wil mijn zus weer een gesprek hierover. Eigenlijk heb ik hier geen zin in. Ik vind het onderwerp gênant om te bespreken en niet iets dat mij aangaat. Ik vind het stom dat ze zich er druk om maakt en mij daarin betrekt. Dit heb ik al 2 keer gezegd, maar dat maakt haar alleen maar bozer. Tegelijkertijd vind ik het jammer dat op zich goede familiebanden toch wat onder druk komen te staan. Wat is hier handig?
MissMaran schreef:
02-02-2020 17:21
Ik vind het buitensporig en raar gedrag, ik hou sowieso niet van misbruik maken van mensen, al zijn ze nog zo arm.
Vind het ook niet passen bij mensen uit een rijk land zoals de onze, we horen beter te weten.
Het is geen misbruik. Seks is gewoon een handelsartikel en voorkomt dat die meiden heel veel uur in 'n kutbaantje moeten werken terwijl ze met westerse toeristenneuken een riant inkomen bij elkaar verdienen zonder dat ze daar al te veel moeite voor hoeven te doen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-02-2020 17:23
Het is geen misbruik. Seks is gewoon een handelsartikel en voorkomt dat die meiden heel veel uur in 'n kutbaantje moeten werken terwijl ze met westerse toeristenneuken een riant inkomen bij elkaar verdienen zonder dat ze daar al te veel moeite voor hoeven te doen.
Hij had vriendelijk moeten bedanken en dat meisje een tientje moeten geven omdat ze arm is, dan ben je een vent. Maar je mag blijkbaar geen karakter verwachten van een man.
MissMaran schreef:
02-02-2020 17:21
Vind het ook niet passen bij mensen uit een rijk land zoals de onze, we horen beter te weten.
Oh honey
redbulletje schreef:
02-02-2020 17:23
Eensch. Ik heb er ook een paar gesproken (wel in clubs) en natuurlijk is het soms zwaar maar vaak zijn de alternatieven nog minder leuk. Het is een beroep dat altijd zal blijven bestaan.
MissMaran schreef:
02-02-2020 17:27
Hij had vriendelijk moeten bedanken en dat meisje een tientje moeten geven omdat ze arm is, dan ben je een vent. Maar je mag blijkbaar geen karakter verwachten van een man.
Dat was vroeger wel anders, toen gingen mannen nooit naar de hoeren en zeker niet in een ander land!
MissMaran schreef:
Een is een hormonale puber en je verwacht dat ie zich als 'n monnik gedraagt...oh wacht.....
MissMaran schreef:
Bij een 45-jarige zou ik eventueel nog zo denken.

Van een 18-jarige die voor 't eerst alleen op reis is ... laat maar rustig experimenteren.
Zolang ie een condoom gebruikt, gewoon betaalt en dat meisje niet mishandelt.
MissMaran schreef:

:rofl:
.
Ja respect voor vrouwen is het niet echt.. goeie kerels zijn dat als ze 18 zijn en als ze 80 zijn nog.
Kwestie van opvoeding en karakter.
Laat hem lekker een meisje versieren verliefd worden en wederzijds respect tonen.
Ik vind het een raar joch.
MissMaran schreef:
02-02-2020 17:40
Ja respect voor vrouwen is het niet echt.. goeie kerels zijn dat als ze 18 zijn en als ze 80 zijn nog.
Kwestie van opvoeding en karakter.
Laat hem lekker een meisje versieren verliefd worden en wederzijds respect tonen.
Ik vind het een raar joch.
Maar met die opvoeding is het dus bij de kwade zus misgelopen :-D.

Niet bij een oom die 1 keer zijn meerderjarig neefje meeneemt.
En op voorhand aangeeft dat neef vrij is te doen wat ie wil want dat ie geen babysit is.
[quote=ManOpHetPrikbord post_id=30925758 time=1580629082 user_id=353486]
Voor het overige, wat ik ervan weet, zijn de meeste Thaise bar girls en freelancers meisjes uit armere plattelandsgebieden die op deze manier geld verdienen en daarmee ook vaak familieleden helpen onderhouden.

Je weet er kennelijk niet zoveel van dan. De meeste meisjes (en ook wel jongens) komen inderdaad uit arme gebieden en straatarme gezinnen. En het klopt ook dat die arme families erdoor worden onderhouden, maar dan niet doordat de hardwerkende kinderen een deel van hun inkomen naar huis kunnen sturen. Wat veel vaker gebeurt is dat ze, meestal onder valse voorwendselen zoals bijv een baan in de housekeeping bij hotels, door hun ouders uit armoede worden verkocht. De ouders ontvangen dan eenmalig een bedrag, en ik kan het nu zo snel niet vinden, maar ik meen me te herinneren dat je dan moet denken aan zo’n 100-150 euro per kind. En vervolgens worden die kinderen dan door hun pooiers gedwongen om de aanschafkosten (uiteraard met enorme rentes) weer terug te betalen met 100% van de opbrengsten die zij genereren middels sekswerk. Oftewel; ze voeren gedwongen prostitutie uit als slavenarbeid.

https://www.groene.nl/artikel/we-praten-hier-nooit-over
Wat veel vaker gebeurt is dat ze, meestal onder valse voorwendselen zoals bijv een baan in de housekeeping bij hotels, door hun ouders uit armoede worden verkocht.

In het artikel dat je aanhaalt staat: Het is onduidelijk hoeveel van de sekswerkers slachtoffer zijn van mensenhande en/of moderne slavernij.
Ja natuurlijk is er óók op grote schaal sprake van dwang en mensenhandel. Maar die meisjes belanden eerder in bordelen of seksclubs. De meisjes die zelf op jongens/mannen jagen in bars en op straat (of op internet), de 'freelancers' zoals TO ze noemt, vallen daar meestal niet onder.
impala wijzigde dit bericht op 02-02-2020 18:05
4.52% gewijzigd
.
Nummer*Zoveel schreef:
02-02-2020 17:53
En met die informatie en voorlichting moet je zoons opvoeden, als ze dan nog trek hebben in seks met zo'n meisje dan zou ik hem onterven.
impala schreef:
02-02-2020 17:59
Wat veel vaker gebeurt is dat ze, meestal onder valse voorwendselen zoals bijv een baan in de housekeeping bij hotels, door hun ouders uit armoede worden verkocht.

In het artikel dat je aanhaalt staat: Het is onduidelijk hoeveel van de sekswerkers slachtoffer zijn van mensenhande en/of moderne slavernij.
Ja natuurlijk is er óók op grote schaal sprake van dwang en mensenhandel. Maar die meisjes belanden eerder in bordelen of seksclubs. De meisjes die zelf op jongens/mannen jagen in bars en op straat (of op internet), de 'freelancers' zoals TO ze noemt, vallen daar meestal niet onder.

Heb je daar een bron van? Ik heb namelijk in de loop der jaren al behoorlijk wat informatie voorbij zien komen over deze ellende, en dit onderscheid werd door geen enkele instantie gemaakt.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 02-02-2020 18:09
0.06% gewijzigd
Frappant trouwens. In een ander topic mag een vent van 28 zich schaamteloos vergrijpen aan een 16 jarige (die eigenlijk met 13 al begon blijkbaar) maar hier moet een 18 jarige, en dus volwassen, vent zich verantwoorden als ja zegt tegen aangeboden seks.
Meten met twee maten?
strings-attached schreef:
02-02-2020 18:09
Frappant trouwens. In een ander topic mag een vent van 28 zich schaamteloos vergrijpen aan een 16 jarige (die eigenlijk met 13 al begon blijkbaar) maar hier moet een 18 jarige, en dus volwassen, vent zich verantwoorden als ja zegt tegen aangeboden seks.
Meten met twee maten?
Wow! Ik wil een paar minuten in jouw hoofd a la Being John Malkovich. Ik verwacht zoiets:

Afbeelding
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 02-02-2020 18:26
0.17% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
02-02-2020 18:09
Heb je daar een bron van? Ik heb namelijk in de loop der jaren al behoorlijk wat informatie voorbij zien komen over deze ellende, en dit onderscheid werd door geen enkele instantie gemaakt.
Nee geen officiele, de Thaise vrouw van mijn neef (haha). Zij is overigens geen sekswerker (maar wel een uitzuiger, maar dat is mijn mening. Ik vind haar ook een soort freelancer).
En alles wat ik er de afgelopen jaren over gelezen en van gezien heb. Maar het lijkt me ook nogal voor de hand liggen.
Jij haalde een artikel aan om je punt te bewijzen en wat jij zegt wordt daarin in elk geval niet bevestigd.
.
impala schreef:
02-02-2020 18:15
Nee geen officiele, de Thaise vrouw van mijn neef (haha). Zij is overigens geen sekswerker (maar wel een uitzuiger, maar dat is mijn mening. Ik vind haar ook een soort freelancer).
En alles wat ik er de afgelopen jaren over gelezen en van gezien heb. Maar het lijkt me ook nogal voor de hand liggen.
Jij haalde een artikel aan om je punt te bewijzen en wat jij zegt wordt daarin in elk geval niet bevestigd.

Nee, ik haalde het artikel aan omdat het aanvullende informatie geeft.
Nummer*Zoveel schreef:
02-02-2020 18:24
Nee, ik haalde het artikel aan omdat het aanvullende informatie geeft.
Voor het grootste deel gaat dat stuk over hele andere vrouwen (en mannen) dan de situatie die TO beschrijft.
.
Ik vind het allereerst een beetje raar dat je zus haar zoon met jou heeft meegestuurd. Ik maak daaruit op dat ze toch enigszins een oppas verwachtte, anders had hij immers net zo goed alleen op reis kunnen gaan. Dat jullie verwachtingen niet overeen kwamen, is inmiddels wel duidelijk geworden.

Ik begrijp heel goed dat jij geen oppas wilde zijn, ik zou het zelf ook gezegd kunnen hebben, maar dat betekent niet dat er geen situaties zijn waarin ik (ondanks deze opmerking) toch mijn mond had opengetrokken. Gewoon omdat ik dan toch die verantwoording voelde. En eerlijk gezegd was dit voor mij wel zo'n situatie geweest. Vanwege het feit dat ik vind dat hij nog iets te jong is om goed te overzien waar hij in stapte en ik bovendien vind dat je dit soort dingen überhaupt niet kan maken als je "mee bent op zakenreis".
MissMaran schreef:
Oh wat weten we goed wat een ander had moeten.

Dat meisje had moeten een baan moeten zoeken, had moeten.
En de werkgever van TO had moeten zijn spullen in Nederland had moeten laten produceren tegen eerlijke lonen. Had moeten.
En TO had niet naar Thailand moeten vliegen maar had die mensen daar een beetje moeten vertrouwen.

Als iedereen nou zou doen wat hij en zij had moeten doen, was de hele wereld beter.

'had moeten' is eigenlijk gewoon 'ik ben moreel verheven en ik kan schuldigen aanwijzen'.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Tia.Dalma schreef:
01-02-2020 22:20
:there: Jouw vrouw weet niet hoeveel moeite jij je maar moet getroosten om de snelle gearriveerde zakenbink te zijn. Is niet makkelijk hè, poor boy? Zij ziet dat maar als snoepreisjes maar normaal drink je nooit een drankje in een bar vol vrouwen, dat was alleen voor neef. En gedverdemme, toen bleef ie er ook nog eens aan één hangen (hoewel, was dat wel een vrouw??). En jij, onervaren als je bent in die stad, want alleen aan het werk, wist je geen raad met die jongen en zijn gedrag. Want je was veel te druk om je met hem bezig te houden, zelfs daar in die bar!

Joh. Volgens mij is alles wel gezegd nu. Succes met je familieverhoudingen en je vrouw. Mazzel!
Ga je zelf regelmatig op zakenreis? Ik herken namelijk behoorlijk de elementen zoals TO die beschrijft. Denk jij echt dat het snoepreisjes zijn?
NYC schreef:
02-02-2020 13:15
Ik heb hier in Thailand dus serieus niets van gezien of gemerkt..

Ik ben eind jaren '90 een tijdje in Thailand geweest samen met een goede vriend. Beiden waren we tegen de twintig. Waar hij ook ging had hij binnen no-time interesse van allerlei allooi, van oprechte aanbidsters tot professionele dames tot veel erger en loucher (ook mannen, soms). Hij zag daar dingen waarvan wij beiden het bestaan niet hadden kunnen vermoeden. Ik daarentegen als vrouw had nooit ergens last van en zag er ook weinig van, behoudens opvallend veel in mijn optiek onaantrekkelijke westerse mannen die in het gezelschap van een thaise schone overdag op de toeristenplekken verschijnen. In het uitgaansleven zie je als vrouw ongetwijfeld ook het nodige gebeuren, maar westerse mannen kunnen in Thailand alle aandacht krijgen die ze willen en meer.

Ik ben een keer echt verrast toen ik binnenstapte bij wat ik aanzag voor een kapperszaak. Toen ik de drempel over was bleek het een bordeel te zijn, compleet met overal kleine kamertjes gestoffeerd in rood pluche en met veel spiegels en sfeerverlichting. Ik kreeg in zo'n kamertje gezelschap van een bevallige dame die een tondeuse pakte en me een korte coupe naar wens bezorgde. Voor een heel schappelijke prijs. En daarna stond ik zonder incident weer buiten. Heel bijzonder. De keer daarna ben ik maar naar de ladyboykapsalon aan de overkant gegaan, daar waren de ramen tenminste niet geblindeerd :$
Om het goed te maken zou ik een mooie kaart kopen of maken met iets van "I'm Solly me love you long time" erop.
Nummer*Zoveel schreef:
02-02-2020 17:53
Ik heb het artikel gelezen en plak hier even 1 alinea die denk ik wel de kern raakt van wat er in Thailand, en nog wat andere Aziatische en zelfs Oost-Europse landen speelt:

De seksindustrie in Thailand is opgesplitst in twee categorieën: Thai-Thai en farang (Thai voor ‘witte buitenlander’). Uit verschillende onderzoeken van het Thaise ministerie van Gezondheid blijkt dat dagelijks zo’n 450.000 Thaise mannen een prostituee bezoeken. De Thaise seksklant laat zich leiden door vier gouden regels: ga nooit naar een prostituee in de eigen buurt, laat je nooit met een prostituee zien in het openbaar, praat er nooit over, beken nooit. Bij de farang-seksindustrie lijkt daarentegen het devies: alles kan en hoe gekker, hoe beter.

De kern van de zaak is dat de Thaise sexuele moraal totaal anders is dan hier. In veel opzichten is het een conservatief land, maar onder de oppervlakte is niets wat het lijkt.Thaise mannen zijn notoire hoerenlopers. De meeste vrouwen weten dit en accepteren dit, of maken er in sommige gevallen zelf een verdienmodel van, meestal tijdelijk. Dit weet ik van Thaise zakenpartners, die me verzekerd hebben dat de sleazy scene op en rondom bepaalde delen van Sukhumvit maar een topje van de ijsberg is en die inderdaad niet begrijpen waarom westerlingen zo open en bloot met hun Thaise (of Cambodjaanse of zo) veroveringen over straat lopen of gaan zitten dineren. Volgens hen komt verreweg de meeste vraag van de Thai zelf. Dat prostitutie cultureel zo geaccepteerd en wijdverspreid is, heeft eraan bijgedragen dat (met name sinds de Vietnam-oorlog) Thailand veel sextoeristen heeft gekregen. Ik bedoel maar te zeggen dat het niet de toeristen zijn die de sexindustrie groot maken, maar meer dat de industrie al bestond en vervolgens ook toeristen is gaan bedienen. Echt verrassend is dat niet. Ik ken eigenlijk geen ander land in de wereld waar gastvrijheid zo hoog in het vaandel staat als in Thailand.

De getallen die genoemd worden in het artikel lijken mij overigens dan wel weer wat aan de hoge kant, Thailand is ook een prima bestemming voor cultuur, zon & strand, gastronomie en een mate van gastvrijheid en dat het overgrote deel van de toeristen er voor de sex komt wil er bij mij niet in. Volgend jaar wil ik er met mijn gezin naar toe, als mijn vrouw niet raakt afgeschrikt van eventuele dramaverhalen van mijn zus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven