Nieuw begin

20-08-2019 21:37 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.

Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.

Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)

Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
31-01-2020 20:13
Bloed geprikt, niets gehoord.

En nu weekend, dus misschien hoor ik maandag pas iets. Hopen dat ik dan überhaupt nog door mag.... misschien is het dan al te laat. Dan is het al dag 6 van m'n cyclus.
Wat rot flip :hug:

Wil je extra medicatie gebruiken tijdens je cryocycli? Want ik hoefde alleen ovitrelle voor de cryo’s dus in mijn geval maakte de dag van aanmelden niet zoveel uit, tenzij er geen plek was uiteraard.

Hoop dat je gauw door mag!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
01-02-2020 11:08
Wat rot flip :hug:

Wil je extra medicatie gebruiken tijdens je cryocycli? Want ik hoefde alleen ovitrelle voor de cryo’s dus in mijn geval maakte de dag van aanmelden niet zoveel uit, tenzij er geen plek was uiteraard.

Hoop dat je gauw door mag!
Nee alleen Pregnyl (wat trouwens echt een k**spuit is, vergeleken met Ovitrelle!).

Eerste echo hoeft pas op dag 10. Dus het zou alleen om hun planning gaan m.b.t. het ontdooien. Hopelijk is dat geen probleem...
flipje2 schreef:
02-02-2020 00:05
Nee alleen Pregnyl (wat trouwens echt een k**spuit is, vergeleken met Ovitrelle!).

Eerste echo hoeft pas op dag 10. Dus het zou alleen om hun planning gaan m.b.t. het ontdooien. Hopelijk is dat geen probleem...
Precies! Duim voor je meid!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Die pregnyl moet je ook zelf mengen toch? :nut:
lux- schreef:
02-02-2020 00:16
Die pregnyl moet je ook zelf mengen toch? :nut:
Klopt, maar dat lukt wel. Dat spul verdwijnt haast letterlijk als sneeuw voor de zon zodra de vloeistof het raakt.

Maar de naald is gewoon 3x dikker dan die Ovitrelle pen, en dat is wel een beetje jammer...
flipje2 schreef:
02-02-2020 00:24
Klopt, maar dat lukt wel. Dat spul verdwijnt haast letterlijk als sneeuw voor de zon zodra de vloeistof het raakt.

Maar de naald is gewoon 3x dikker dan die Ovitrelle pen, en dat is wel een beetje jammer...
Oh jasses O_O
Ben nu bijna richting punctie en ben dan ook echt spuitmoe, ken je dat?
lux- schreef:
02-02-2020 07:53
Oh jasses O_O
Ben nu bijna richting punctie en ben dan ook echt spuitmoe, ken je dat?
Ja, maar herken het wel. Vooral als je al best wel lang aan het prikken bent maar nog niet duidelijk zicht hebt op de punctie. Nog even doorbijten lux! Laat je me weten hoe het gaat?

Het viel me deze keer qua prikken héél erg mee. Ik kreeg een ander protocol (met orgalutran i.p.v. deca) en kon meteen beginnen met stimuleren op dag 3 en hoefde pas vanaf dag 8 de remmer erbij. Dat scheelt al heel veel prikken.
Alleen toen moest ik de trigger spuiten met gonapeptyl, dat was 2 keer 1 mL. :roll:

Dus al met al veel minder prikken, maar ik mis de Ovitrelle. ;-D

Maar dat is allemaal bijzaak, ik had 3 cryo's en dat is na PGD volgens mij echt een super goed resultaat. Hopelijk blijft 1 van de resterende twee zitten!!

En bij jou dan meteen de verse, dat zou wel fijn zijn nietwaar? :smooch:
Dat zou zeker fijn zijn ja! Nu bijna 3.5 week aan het prikken, had er vrijdag 6 van 14mm en 9 van 8-12mm dus maandag terug. Ik gok op woensdag punctie.

Zo’n kort protocol leek me ook we wat maar dat wilde de FA niet, zit ook weer op gonal 100IE, omdat ik zoveel eitjes heb.

Maar goed ik heb alleen deca, gonal en ovitrelle dus mijn prikken zijn minder vervelend dan die van jou.

Hopelijk samen aanmelden bij een oktobertopic deze maand :high5:
lux- schreef:
02-02-2020 12:56
Dat zou zeker fijn zijn ja! Nu bijna 3.5 week aan het prikken, had er vrijdag 6 van 14mm en 9 van 8-12mm dus maandag terug. Ik gok op woensdag punctie.
Spannend!! Een mooi aantal om mee te beginnen. Ben benieuwd!
.
lux- schreef:
Zo’n kort protocol leek me ook we wat maar dat wilde de FA niet, zit ook weer op gonal 100IE, omdat ik zoveel eitjes heb.
Ja, dat hadden ze dus bij mij ook moeten doen. 46 was echt een beetje veel. :roll:
.
lux- schreef:
Hopelijk samen aanmelden bij een oktobertopic deze maand :high5:
Hoe vet zou dat zijn!! Alleen ik kan oktober al niet meer halen, zal (als alles goed gaat, etc. etc.) op zijn vroegst november zijn.
flipje2 schreef:
02-02-2020 15:49
Spannend!! Een mooi aantal om mee te beginnen. Ben benieuwd!
.

Ja, dat hadden ze dus bij mij ook moeten doen. 46 was echt een beetje veel. :roll:
.

Hoe vet zou dat zijn!! Alleen ik kan oktober al niet meer halen, zal (als alles goed gaat, etc. etc.) op zijn vroegst november zijn.
Ja in België zijn ze daar wat minder moeilijk mee hè?

Ohja ‘t is al februari. Nou dan haal ik oktober ook niet - of nog net als de punctie idd deze week is, wat ik wel verwacht. Nja eind okt/begin nov dan ;)
10 rijpe, bms 14, woensdag punctie :)
Hoe is het nu Flip?
Vrijdag eerste echo en bloedprikken.

Omdat hCG nog niet helemaal gehaald was moet ik die ook nog laten bepalen. Als die dan wel laag is gaan we door, maar als er nog steeds is rest dan wordt de cyclus afgelast.
lux- schreef:
03-02-2020 09:55
10 rijpe, bms 14, woensdag punctie :)
Goed bezig! Zet m op Woensdag!
Oh spannend zeg Flip! Duim voor je!
Spannend weer Flip. ik Duim.
9 rijpe eicellen flip, dus ben tevreden. Nu maar afwachten wat de ICSI gaat doen.

Hoe is het nu bij jou?
succes vandaag!
lux- schreef:
05-02-2020 12:31
9 rijpe eicellen flip, dus ben tevreden. Nu maar afwachten wat de ICSI gaat doen.
.
En lux, heb je vandaag al een tp gehad? Of morgen?
Ik duim dat alles goed gaat!
flipje2 schreef:
08-02-2020 18:31
.
En lux, heb je vandaag al een tp gehad? Of morgen?
Ik duim dat alles goed gaat!
Hoe was jouw echo?

Wij hadden een topscore van 8 embryo’s, dus heb er 1 aan boord :cheer2:
Woehoeee 8 uit 9, dat is een goed begin! Hopelijk komen er ook nog veel in de vriezer terecht!

Echo was natuurlijk niet zo spannend, grootste follikel was nog geen 10 mm.

BMS zag er mooi uit en dat vond ik ook wel belangrijk nieuws na deze vmk (en daarna ook wat langer aanhoudend bloedverlies t/m dag 9). Maar het BMS was goed gelijkmatig opgebouwd en het was nu al voorbij de 6 mm dik, dus dat is mooi.

Volgende echo moet woensdag (dag 15), maar dan kan ik echt even niet (want mega belangrijke werkafspraak) dus dat wordt dan maar dinsdag.
Ja was er blij mee!

Fijn dat je echo er goed uitziet! Maar je gaat dus wel op voor een tp deze maand? :cheer2:
lux- schreef:
09-02-2020 14:35
Fijn dat je echo er goed uitziet! Maar je gaat dus wel op voor een tp deze maand? :cheer2:
.
Jazeker! Als mijn eisprong op dag 17 is, dan is dat 14 feb, en terugplaatsing op 20 feb. Ongeveer. Hopelijk.

Dus dan wordt dit een november baby. (Tsssss. Heb ik al. :biggrin: )
Spannend Lux!

Fijn dat je meteen door kan Flipje. Ik duim!
flipje2 schreef:
09-02-2020 18:46
.
Jazeker! Als mijn eisprong op dag 17 is, dan is dat 14 feb, en terugplaatsing op 20 feb. Ongeveer. Hopelijk.

Dus dan wordt dit een november baby. (Tsssss. Heb ik al. :biggrin: )
Misschien ga jij gewoon goed op novemberbaby’s ;-D Bij mij wordt het 28 oktober heb ik berekend, mocht dit lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven