Nieuw begin

20-08-2019 21:37 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.

Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.

Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)

Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
02-03-2021 01:15
Maar 16 voedingen, wauw, dat lijkt me niet te doen. Of is dat tijdelijk? :blond: Geen idee, heb alleen bij de eerste 14 dagen BV gegeven.
.
Ja dat mag ik hopen, dat dat tijdelijk is!
Hopelijk kan ze over een tijdje 2 borsten achter elkaar drinken (de maag groeit heel snel toch, in de eerste weken?), dan zijn het in elk geval nog maar 8 voedingsmomenten...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@vanessa Ik heb je kaartje al gekregen, zo leuk! :) En ik heb je een pb gestuurd.

Slapen gaat nu echt wel wat beter gelukkig. Het is nog altijd geen vetpot, maar dat hoort er natuurlijk ook gewoon bij. Inslapen of doorslapen na de nachtvoeding is nog lastig, maar als ze dan eenmaal goed slaapt dan maakt ze vaak wel een uur of 3.

Voedingen hebben ook veel meer patroon gekregen, nu +/- 12 keer per 24 uur. In de avond komt ze dan vaak elk uur en heeft ze duidelijk ook behoefte aan aandacht. Dus dan is het knuffelplicht :) :love:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
03-03-2021 11:13
Ik heb begrepen dat het sowieso 6 weken duurt voordat de productie echt goed afgestemd is op de behoefte, dus dat wil ik eerst even afwachten (nog 2-3 weken).

Daarna lijkt blokvoeden me inderdaad de eerste stap om te proberen.
Ik deed bij kind 2 en 3 al in de kraamweek blokvoeden bij te veel melk, en als het inkakte weer even wisselen tijdens een voeding om het op te hogen.
Nog steeds te veel melk dan nam ik een kop saliethee. Bij mij ging ik anders het kind echt verdrinken in de melk.
Ik reageerde zo heftig dat zelfs een beschuit met muisjes (vanwege de anijs) m’n bv opkrikte.

Als ik had gewacht tot week 6 dan had ik een zwembad van Bv gehad. Pffff.

Maar goed dit was dus in overleg met een lactatiekundige die ik na eerste kind al vroeg in consult had geroepen.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
08-03-2021 14:59
Ik deed bij kind 2 en 3 al in de kraamweek blokvoeden bij te veel melk, en als het inkakte weer even wisselen tijdens een voeding om het op te hogen.
Nog steeds te veel melk dan nam ik een kop saliethee. Bij mij ging ik anders het kind echt verdrinken in de melk.
Ik reageerde zo heftig dat zelfs een beschuit met muisjes (vanwege de anijs) m’n bv opkrikte.

Als ik had gewacht tot week 6 dan had ik een zwembad van Bv gehad. Pffff.

Maar goed dit was dus in overleg met een lactatiekundige die ik na eerste kind al vroeg in consult had geroepen.
.
Ik heb inderdaad wel een beetje een zwembad ja.... maar ik had dus tot voor kort de hoop dat ik dat ook nog een andere baby mee kon helpen (als melkdonor). Dus ik stouwde vol goede moed mijn vriezer vol... maar helaas betreft dat ook een mmm-traject, en laat die zwangerschap vooralsnog lang op zich wachten.

Ik geef de overtollige melk nu aan mijn 2-jarige peuter te drinken. Kan alleen maar gezond zijn toch?

Ik heb wel het idee dat het nu al iets minder wordt dan eerst. Maar nog steeds ongeveer 400cc per 24uur over, waarvan ik dan 150 tot 200 aan peuter geef.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flipje, hoe gaat t nu met jullie? Hopelijk iets minder dan 16 voedingen nu?

En ik hoop enorm dat mijn pakje is aangekomen.

:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Ja het gaat zeker beter! Blijft best pittig, maar dat komt eigenlijk vooral door de aanwezigheid van peuter. ;-D

Pakje nog niet ontvangen... ik zal eens mailen. Viva vroeg mij of ik kon aangeven hoeveel ik verwachtte (hoe moet ik dat nou weten), maar voordat ik kon antwoorden lag er al een envelop op de mat met het kaartje van Vanessa. Dus misschien ligt jouw pakje nu bij de mod op het bureau en werkt zij bijna alleen thuis?

Ik zal eens vragen. Ben wel nieuwsgierig nu haha :mrgreen:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Haha, beetje laat, maar ik vind het wel briljant: je peuter moedermelk geven, niet omdat je een of andere enorme overtuiging hebt, maar omdat je vriezer vol zit, en en er toch iets mee moet :biggrin: .
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
25-03-2021 11:12
Haha, beetje laat, maar ik vind het wel briljant: je peuter moedermelk geven, niet omdat je een of andere enorme overtuiging hebt, maar omdat je vriezer vol zit, en en er toch iets mee moet :biggrin: .
Hahaha ja en ze vindt het super lekker!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo goed gaat met jullie! Grote zus nog steeds trotse zus?
Drie weken verder. Ik vrees dus dat het niet aangekomen is :cry:
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
15-04-2021 22:46
Drie weken verder. Ik vrees dus dat het niet aangekomen is :cry:
.
Nee, alleen een kaart van vanessa gekregen.... :cry:
Maar ik blijf geduldig afwachten... wie weet.....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoe gaat t nu met jullie? Voedingen al omlaag kunnen schroeven? :)
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen!!

Hier even een hello goodbye berichtje van mij... ik ben de drie topics die we met z'n allen hebben geschreven allemaal aan het opslaan. Ik kan er geen afscheid van nemen.

Het is onroerend en ook hartverwarmend en heftig om al jullie mooie posts terug te lezen :heart:

Kleine shout-out dus:

1) bedankt voor al jullie steun in de moeilijke jaren (en de mooie momenten!!!!) :bigkiss: :heart: :rose:

2) lees ik jullie nog ergens terug? Ik ben van plan om me te gaan aanmelden op www.viafora.nl als dat straks in de lucht is. Ik ben daar dan ook gewoon flipje2
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
15-04-2021 22:46
Drie weken verder. Ik vrees dus dat het niet aangekomen is :cry:
Ik ga nog een keer vragen hoor.....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Flipje! Ik heb meegelezen in je topics en je blog de afgelopen jaren, de moeilijkheden en het verdriet en toen, gelukkig, ook alle mooie momenten. :) Ik wil jou en je gezin alle geluk en liefs wensen!

Heb je al de draadjes-download-tool gezien? https://vivaforum.annekesinnema.nl/
Geen idee of het werkt maar misschien heb je er iets aan.
Je moet niet alles geloven wat je denkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven