Was sneller drogen
maandag 3 februari 2020 om 14:23
Een huishoudelijke vraag:
Ik heb thuis een kleine kamer, perfect formaat om de was te drogen. Maar onvoldoende ventilatie, waardoor was drogen in de praktijk erg lang duurt. Deur open heeft, doordat het lang en smal is, weinig effect.
Een vochtvreter werkt niet echt. Zo’n bouw-ontvochtiger is te heftig natuurlijk.
Weet iemand of er iets bestaat waarmee ik de ruimte kan ontvochtigen? Zodat de was sneller droogt?
Ik heb thuis een kleine kamer, perfect formaat om de was te drogen. Maar onvoldoende ventilatie, waardoor was drogen in de praktijk erg lang duurt. Deur open heeft, doordat het lang en smal is, weinig effect.
Een vochtvreter werkt niet echt. Zo’n bouw-ontvochtiger is te heftig natuurlijk.
Weet iemand of er iets bestaat waarmee ik de ruimte kan ontvochtigen? Zodat de was sneller droogt?
maandag 3 februari 2020 om 14:28
Heeft dat kamertje geen ramen die open kunnen dan? Bij mij hangt het op de logeerkamer, ramen op een kier, verwarming nét aan open en binnen een dag is het droog.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 3 februari 2020 om 14:53
https://nl.newsner.com/creatief/huisvro ... ed-milieu/
Of je stopt je natte was in de vriezer.
Of je stopt je natte was in de vriezer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 3 februari 2020 om 14:55
De tip die we vandaag delen werkt voor elk type wasgoed, vereist niets bijzonders en is bovendien volledig ecologisch. Perfect voor mensen met een klein budget en om ons milieu in acht te houden.
Dus hier is de tip van grootmoeder om je natte kleren effectief te drogen! Stop ze in een zak en plaats de zak in de vriezer! Deze methode wordt “lyofilisatie” genoemd en wanneer je jouw kleding uit de vriezer haalt zul je meteen merken dat het wasgoed droog is. En zodra de winter is aangebroken, kun je hetzelfde resultaat verkrijgen door jouw kleding buiten te hangen.
Deze oude truc is ook erg ecologisch. Deze methode werkt omdat koude lucht erg droog is en dus een lage luchtvochtigheid heeft. Dus wanneer je natte kleding bevriest, bevriest het water in de kleding meteen en gaat dan naar een gasfase.
Zodra je kleren droog zijn kun je ze strijken en dan zijn ze fris en klaar om gedragen te worden. Het is een economische en ecologische tip die zeer makkelijk uit te voeren is!
Dus hier is de tip van grootmoeder om je natte kleren effectief te drogen! Stop ze in een zak en plaats de zak in de vriezer! Deze methode wordt “lyofilisatie” genoemd en wanneer je jouw kleding uit de vriezer haalt zul je meteen merken dat het wasgoed droog is. En zodra de winter is aangebroken, kun je hetzelfde resultaat verkrijgen door jouw kleding buiten te hangen.
Deze oude truc is ook erg ecologisch. Deze methode werkt omdat koude lucht erg droog is en dus een lage luchtvochtigheid heeft. Dus wanneer je natte kleding bevriest, bevriest het water in de kleding meteen en gaat dan naar een gasfase.
Zodra je kleren droog zijn kun je ze strijken en dan zijn ze fris en klaar om gedragen te worden. Het is een economische en ecologische tip die zeer makkelijk uit te voeren is!
maandag 3 februari 2020 om 14:58
Geen ramen? Hier heb ik een wasrek in speciale slaapkamer staan, raam staat altijd wagenwijd open, was is zo droog. Wasdrogers vind ik maar onzinnig, slecht voor je was en het milieu.
Ik weet niet hoe grote vriezers mensen hier hebben, maar een volle wasmachine aan kleding past misschien net in mijn vriezer, als ik al het eten eruit haal. In mijn doorgaans goed-gevulde vriezer kan ik misschien 1 broek en een shirtje kwijt, dan zit hij stampvol. En ik doe vaak twee wassen na elkaar (past prima op 1 wasrek), maar dan moet ik een tweede vriezer aanschaffen? Of eigenlijk een derde, als ik ook nog eten in de vriezer wil?
Ik weet niet hoe grote vriezers mensen hier hebben, maar een volle wasmachine aan kleding past misschien net in mijn vriezer, als ik al het eten eruit haal. In mijn doorgaans goed-gevulde vriezer kan ik misschien 1 broek en een shirtje kwijt, dan zit hij stampvol. En ik doe vaak twee wassen na elkaar (past prima op 1 wasrek), maar dan moet ik een tweede vriezer aanschaffen? Of eigenlijk een derde, als ik ook nog eten in de vriezer wil?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
maandag 3 februari 2020 om 15:06
Eten is zo overrated en zo 20ste eeuws ...Madeliefjees schreef: ↑03-02-2020 15:04Je moet ook geen eten in de vriezer stoppen. Iedereen weet toch dat een vriezer voor wasgoed is?
We leven toch allemaal op baxter-voeding?
maandag 3 februari 2020 om 16:05
Tuin is zodra het een beetje richting lente gaat natuurlijk het eerste wat ik doe!
Maar van 5 man kleding en sportkleding (en niet alle dagen in de gelegenheid de was te doen) is best veel. Het wordt niet doornat in die kamer, het blijft alleen zo lang klam. En de spijkerbroeken houden natte band en zakken. Ik kan het ook gewoon in de kamer zetten hoor, maar het ziet er opgeruimder uit als ik het weg kan zetten
maandag 3 februari 2020 om 16:06
Als ik het strak ophang hoeft het niet gestreken te worden. Ook een van de voordelen van ophangen
maandag 3 februari 2020 om 17:21
maandag 3 februari 2020 om 17:22
Ik doe ook niet veel bovenkleding in de droger, maar hoe ik het ook ophang : ik vind het 9 van de 10 keer te gekreukeld om niet te strijken, hoor.
maandag 3 februari 2020 om 17:26
blijfgewoonbianca schreef: ↑03-02-2020 17:22Ik doe ook niet veel bovenkleding in de droger, maar hoe ik het ook ophang : ik vind het 9 van de 10 keer te gekreukeld om niet te strijken, hoor.
Lager toerental met centrifugeren zorgt voor minder kreuk.
En nattere was, dat dan weer wel.