Modelkind?

04-02-2020 10:27 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd wat jullie hier van vinden:

Zoals jullie wel of niet weten heb ik een zoon van 2,5 (en die is natuurlijk heel zus en zo en dit en dat). En kennissen en vrienden en collega’s vragen natuurlijk hoe het met hem gaat. Wat ik dan heel opvallend vind is dat ik dan vaak te horen krijg: ja je hebt nu een modelkind wacht maar tot je een tweede krijgt want dat zal wel een irritant kind worden.

Waarom zeggen mensen dat?
Omdat ze jaloers zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jaloezie.
Geen idee, ik vind het een rare reactie. Het is een beetje van de categorie 'wacht maar tot hij kruipt/loopt/praat/naar school gaat' tegen ouders met een baby die aangeven het niet zwaar te vinden, alleen dan nog een graadje gekker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
omdat het zo is :-D

de eerste is de beste
Er gaat een fabeltje dat je eerste kind een gemakkelijker kind is, zodat mensen denken dat het ouderschap makkelijk is, waardoor ze sneller voor een tweede gaan. De tweede is dan een terror-kind. Zou zogenaamd een evolutie-dingetje zijn zodat we niet uitsterven als mensheid.
Over het algemeen is het natuurlijk wel zo dat praten het begin is van het einde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
04-02-2020 10:32
Over het algemeen is het natuurlijk wel zo dat praten het begin is van het einde.
Het is ook bizar, hij zei gisteren tegen zijn moeder: mama mooie laarsjes!
Ik hoor ook vaak dat ik makkelijke kinderen heb die goed luisteren. Ik zie het maar als een compliment. Dan doen we toch iets goed.
Gewoon geen tweede nemen. Je hebt mazzel als je kind makkelijk is. Zelfs als je tweede geen terrorkind wordt jutten ze elkaar wel op en wordt de rust verbroken.
Ik denk omdat veel mensen de overgang van 1 naar 2 heftiger dan verwacht vonden. Ik heb mijzelf daar ook best op verkeken. Ik dacht dat ik die tweede er gewoon bij kon schuiven maar in de praktijk was het dubbel zoveel werk.
Rare reactie. Natuurlijk kan een tweede kind een ander, pittiger karakter hebben. Maar anders is toch niet slechter? Ieder kind is goed op zijn/haar eigen manier.
Wat een rare uitspraak. Afgunst?
Astromeria schreef:
04-02-2020 10:41
Rare reactie. Natuurlijk kan een tweede kind een ander, pittiger karakter hebben. Maar anders is toch niet slechter? Ieder kind is goed op zijn/haar eigen manier.
Maar dat kan wel de dissonant in het gezin worden als de karakters botsen.
redbulletje schreef:
04-02-2020 10:44
Maar dat kan wel de dissonant in het gezin worden als de karakters botsen.
Het is net het echte leven. Mensen zijn verschillend. De kunst is ze te leren hoe daar mee om te gaan.
chrys schreef:
04-02-2020 10:30
omdat het zo is :-D

de eerste is de beste
:biggrin:

Ik zie in mijn omgeving wel vaker dat tweede kinderen wat pittiger zijn dan de eerste. Maar niet lastig of moeilijk.

Een eerste kind heeft een tijdlang geen concurrentie gehad. Een tweede kind wel en die moet "opboksen" tegen het eerste, oudere kind in de strijd voor bijvoorbeeld speelgoed of de aandacht van de ouders. Dingen die voor de eerste meer vanzelfsprekend waren.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Bij ons was het andersom. De eerste heel druk, dus ik dacht dat dat normaal was. De tweede was zo'n makkelijk en rustig kind.
ik geef mn bek ook maar een douw
Astromeria schreef:
04-02-2020 10:47
Het is net het echte leven. Mensen zijn verschillend. De kunst is ze te leren hoe daar mee om te gaan.
Maar het is wel lekker als je thuis nog 'n rustpuntje hebt van de grote boze buitenwereld.

Hoeveel heeft je relatie onder dit kind geleden eigenlijk? Sinds je kind zit je volgens mij nonstop op het forum, of lijkt dat maar zo?
redbulletje schreef:
04-02-2020 10:49
Maar het is wel lekker als je thuis nog 'n rustpuntje hebt van de grote boze buitenwereld.

Hoeveel heeft je relatie onder dit kind geleden eigenlijk? Sinds je kind zit je volgens mij nonstop op het forum, of lijkt dat maar zo?
:rofl:
redbulletje schreef:
04-02-2020 10:49

Nee

Hiervoor was ik ook al forumverslaafd:-)
Jaloezie? Nah. Just making conversation denk ik. En omdat dit zo'n schatje is, kan men zich misschien niet indenken dat je er nog een van kan krijgen? Niet zo serieus nemen. Het is ook een compliment.
Wij hebben een makkelijke baby. Ik hoor alleen maar: 'wacht maar tot hij ouder is'. Dit hoor ik al vanaf de eerste week. Hij is nu 4 maanden en nog steeds een heerlijke makkelijke lieve baby. Ik geloof het allemaal wel en trek me er niks van aan.
Westerpaviljoen schreef:
04-02-2020 10:27
Benieuwd wat jullie hier van vinden:

Zoals jullie wel of niet weten heb ik een zoon van 2,5 (en die is natuurlijk heel zus en zo en dit en dat). En kennissen en vrienden en collega’s vragen natuurlijk hoe het met hem gaat. Wat ik dan heel opvallend vind is dat ik dan vaak te horen krijg: ja je hebt nu een modelkind wacht maar tot je een tweede krijgt want dat zal wel een irritant kind worden.

Waarom zeggen mensen dat?
Om het meteen een irritant kind te noemen vind ik raar. Maar als je nu zo’n makkelijke dreumes hebt dan moet je wel veel mazzel hebben als de tweede ook zo is ;-)
Ik zou denken dat mensen uit beleefdheid vragen hoe het gaat en dat jij je kind helemaal de hemel inprijst. Daarop volgt de opmerking dat je een modelkind hebt. End of conversation. Prima toch.
Leasol88 schreef:
04-02-2020 11:02
Wij hebben een makkelijke baby. Ik hoor alleen maar: 'wacht maar tot hij ouder is'. Dit hoor ik al vanaf de eerste week. Hij is nu 4 maanden en nog steeds een heerlijke makkelijke lieve baby. Ik geloof het allemaal wel en trek me er niks van aan.

Dat hoeft zeker niet te veranderen hoor. Mijn zoon was een makkelijke baby, een makkelijke dreumes, peuter, kleuter en nu nog steeds heel relaxed en vriendelijk over het algemeen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven