Modelkind?
dinsdag 4 februari 2020 om 10:27
Benieuwd wat jullie hier van vinden:
Zoals jullie wel of niet weten heb ik een zoon van 2,5 (en die is natuurlijk heel zus en zo en dit en dat). En kennissen en vrienden en collega’s vragen natuurlijk hoe het met hem gaat. Wat ik dan heel opvallend vind is dat ik dan vaak te horen krijg: ja je hebt nu een modelkind wacht maar tot je een tweede krijgt want dat zal wel een irritant kind worden.
Waarom zeggen mensen dat?
Zoals jullie wel of niet weten heb ik een zoon van 2,5 (en die is natuurlijk heel zus en zo en dit en dat). En kennissen en vrienden en collega’s vragen natuurlijk hoe het met hem gaat. Wat ik dan heel opvallend vind is dat ik dan vaak te horen krijg: ja je hebt nu een modelkind wacht maar tot je een tweede krijgt want dat zal wel een irritant kind worden.
dinsdag 4 februari 2020 om 10:29
Geen idee, ik vind het een rare reactie. Het is een beetje van de categorie 'wacht maar tot hij kruipt/loopt/praat/naar school gaat' tegen ouders met een baby die aangeven het niet zwaar te vinden, alleen dan nog een graadje gekker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

dinsdag 4 februari 2020 om 10:31
dinsdag 4 februari 2020 om 10:34
Het is ook bizar, hij zei gisteren tegen zijn moeder: mama mooie laarsjes!viva-amber schreef: ↑04-02-2020 10:32Over het algemeen is het natuurlijk wel zo dat praten het begin is van het einde.

dinsdag 4 februari 2020 om 10:44
Maar dat kan wel de dissonant in het gezin worden als de karakters botsen.Astromeria schreef: ↑04-02-2020 10:41Rare reactie. Natuurlijk kan een tweede kind een ander, pittiger karakter hebben. Maar anders is toch niet slechter? Ieder kind is goed op zijn/haar eigen manier.

dinsdag 4 februari 2020 om 10:47
Het is net het echte leven. Mensen zijn verschillend. De kunst is ze te leren hoe daar mee om te gaan.redbulletje schreef: ↑04-02-2020 10:44Maar dat kan wel de dissonant in het gezin worden als de karakters botsen.
dinsdag 4 februari 2020 om 10:48

Ik zie in mijn omgeving wel vaker dat tweede kinderen wat pittiger zijn dan de eerste. Maar niet lastig of moeilijk.
Een eerste kind heeft een tijdlang geen concurrentie gehad. Een tweede kind wel en die moet "opboksen" tegen het eerste, oudere kind in de strijd voor bijvoorbeeld speelgoed of de aandacht van de ouders. Dingen die voor de eerste meer vanzelfsprekend waren.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode

dinsdag 4 februari 2020 om 10:49
Maar het is wel lekker als je thuis nog 'n rustpuntje hebt van de grote boze buitenwereld.Astromeria schreef: ↑04-02-2020 10:47Het is net het echte leven. Mensen zijn verschillend. De kunst is ze te leren hoe daar mee om te gaan.
Hoeveel heeft je relatie onder dit kind geleden eigenlijk? Sinds je kind zit je volgens mij nonstop op het forum, of lijkt dat maar zo?

dinsdag 4 februari 2020 om 10:53
redbulletje schreef: ↑04-02-2020 10:49Maar het is wel lekker als je thuis nog 'n rustpuntje hebt van de grote boze buitenwereld.
Hoeveel heeft je relatie onder dit kind geleden eigenlijk? Sinds je kind zit je volgens mij nonstop op het forum, of lijkt dat maar zo?

dinsdag 4 februari 2020 om 10:53
Neeredbulletje schreef: ↑04-02-2020 10:49Maar het is wel lekker als je thuis nog 'n rustpuntje hebt van de grote boze buitenwereld.
Hiervoor was ik ook al forumverslaafd:-)
dinsdag 4 februari 2020 om 11:02
dinsdag 4 februari 2020 om 11:07
Om het meteen een irritant kind te noemen vind ik raar. Maar als je nu zo’n makkelijke dreumes hebt dan moet je wel veel mazzel hebben als de tweede ook zo isWesterpaviljoen schreef: ↑04-02-2020 10:27Benieuwd wat jullie hier van vinden:

dinsdag 4 februari 2020 om 11:08
Dat hoeft zeker niet te veranderen hoor. Mijn zoon was een makkelijke baby, een makkelijke dreumes, peuter, kleuter en nu nog steeds heel relaxed en vriendelijk over het algemeen.