Hoe vaak schoonmaken?

06-02-2020 20:32 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik verschillen nogal van mening over hoe vaak je een huis schoon zou moeten maken. Daarmee bedoel ik het standaard rondje als stofzuigen, wc’s schoonmaken, badkamer schoonmaken, handdoeken wassen etc.

Wij hebben geen kinderen en geen dieren, we zijn wel veel thuis. Oh en ik verhaar nogal ;)

Hoe vaak een huis schoonmaken?

Totaal aantal stemmen: 192

Twee keer per week (20%)
Een keer per week (70%)
Een keer per maand (7%)
Een keer per 2 maanden (3%)
@piepp we zijn veel thuis, ook met werk. Eten vanaf een bordje doen we gelukkig wel. Voor ramen wassen aan de buitenzijde komt 2x per jaar een glazenwasser, dat kan ik je echt aanraden, is dan zo gedaan.

@yasmin ja daar loop ik ook een beetje tegenaan, allergie, met name in de slaapkamer. Maar het lijkt wel of tegen huisstofmijt niet op schoon te maken is.
Madeliefjees schreef:
06-02-2020 20:46
Haha wie heeft 1x per 2 maanden aangevinkt?
Lijkt mij erg goor, de wc en badkamer maar 1x per 2 maanden.
Ik leef nog altijd, hoor :-).
Stofzuigen: Elke dag (heb 2 honden en 2 kinderen)
Dweilen: Nooit. Zou ik overigens elke dag willen maar mijn vloer gaat al kapot van 3 druppels water.
Wc schoonmaken: 1x per week
Badkamer: wanneer ik er zin in heb, het gebeurt in ieder geval niet vaak. Het helpt ook wel dat ik geen toilet in de badkamer heb.
Handdoeken wassen: 1x per week, buiten alle andere was om uiteraard. Ik was ongeveer 2-3x per dag.
Ramen zemen begin ik niet aan (in de woonkamer). We hebben een grote schuifpui en met 2 honden en 2 kinderen kan ik het dan wel elke dag gaan doen. Heeft geen enkele zin.
Iedere dag 4 uur??? :O
Madeliefjees schreef:
06-02-2020 20:46
Haha wie heeft 1x per 2 maanden aangevinkt?
Lijkt mij erg goor, de wc en badkamer maar 1x per 2 maanden.
De poll heeft ook niet echt nut omdat er in de OP meerdere vragen worden gesteld. Het lijkt me dat je je handdoeken vaker wast dan dat je de ramen zeemt bijv.
Kwebbeltje91 schreef:
06-02-2020 20:52
Ik vermoed dat het sarcastisch bedoeld was? Daarentegen ken ik een koppel dat in een villa woont en voor vanallesennogwat personeel heeft. Maar dat lijkt me super vermoeiend, om steeds anderen in je huis te hebben rondlopen.
Inktlijn schreef:
06-02-2020 20:56
Ik vermoed dat het sarcastisch bedoeld was? Daarentegen ken ik een koppel dat in een villa woont en voor vanallesennogwat personeel heeft. Maar dat lijkt me super vermoeiend, om steeds anderen in je huis te hebben rondlopen.
Ja.. Tenzij je veel weg bent.
Badkamer, wc, stofzuigen, dweilen wordt 1x per week gedaan.

Tussendoor de wc 1x, stofzuigen als nodig, bed 1x per 10 dagen en de rest ook als nodig.

Ik ben soms dagen amper thuis, dat anders dan wanneer ik 3 dagen thuis ben met mn dochter en er nog vriendinnetjes over de vloer komen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Wc 1 keer per week, grondig. Zou leuk zijn om nog eens per week ff een doekje erover voor de frisheid maar dat gebeurt vaker niet dan wel. We hebben twee kinderen waarvan een op de pot gaat en de ander in de luier. Ik ga bijna altijd boven en partner beneden. Dus ze worden niet heel intensief gebruikt. Stofzuigen elke dag (beneden) en dweilen een keer per week. Keuken poetsen ( kastjes buitenkant, blad, plankjes, apparatuur) eens per week. Blad dagelijks na het koken en andere dingen als het vies geworden is ook dan meteen. Badkamer eens per week alles. Douche wordt na elke beurt drooggemaakt. Handdoeken gooien we na een keer gebruiken in de was. Stoffen en met nat eens per week. Ramen wassen nooit, dat laten we doen. Luxaflex poetsen 1 keer per jaar. Deuren poets ik als ze vies zijn. Plinten ook. Dat doe ik niet standaard. Bedden verschonen elke week. Liefst 2 keer per week voor het lekkere gevoel maar ja dan blijf je bezig. In de zomer liggen we onder een laken. Dat verschoon ik vaker ivm zweten en das lekker makkelijk en snel.
Suzan_1991 schreef:
06-02-2020 20:55
De poll heeft ook niet echt nut omdat er in de OP meerdere vragen worden gesteld. Het lijkt me dat je je handdoeken vaker wast dan dat je de ramen zeemt bijv.
Dat is waar. Mij gaat het vooral om een gemiddelde van de meest voorkomende schoonmaakdingen (zoals het rondje dat ik noemde).
Wc s elke dag
Stofzuigen elke dag
Stofvegen 1 x per week
Badkamer 2x per week
Dweilen 2x per week
Beddengoed 1x per week
Elke week een extra klus zoals koelkast, gordijnen wassen, ramen wassen, deureb en kozijnen enz.
Kwebbeltje91 schreef:
06-02-2020 20:57
Ja.. Tenzij je veel weg bent.
Dat is ook wel weer zo.
Inktlijn schreef:
06-02-2020 21:00
Dat is ook wel weer zo.
Ik heb ooit een keer ergens gesolliciteerd waar je dus als schoonmaakster bij mensen thuis kwam. Geen thuiszorg, maar mensen konden aangeven hoeveel uur ze wilden en of ze thuis waren, en zo niet, waar de sleutel lag. Ik ging er uiteindelijk niet werken omdat ik ergens anders werd aangenomen maar ik hoorde later van iemand dat ze moest werken bij een bn'er die daar in de buurt woonde. En die woont echt in een huis waar je U tegen zegt.
Wij hebben 1x per 2 weken een schoonmaakster. Zij doet in 2 uur buitenkant keuken, badkamer en wc en stofzuigen en dweilen.
Wonen in een appartement. 2 personen, geen kinderen of huisdieren en een robotstofzuiger die een paar keer per week een rondje rijdt.
Tussendoor hou ik het een beetje bij. Is het vies maak ik het schoon, zo niet dan niet.
Toen wij met zijn 2en woonden kwam er elke week 4 uur een schoonmaakster. Toen deed ik tussendoor echt helemaal niks (alleen wasssn en vaat enzo natuurlijk wel). Handdoeken worden hier meestal 2x gebruikt en dan in de was.
Nu met 2 kids hebben we 3 uur per week hulp. En mijn moeder strijkt 1x oer week en haalt dan vaak ook een snelle dweil over de vloer. Tussendoor stofzuigen we nog 2x en hou ik alles wat echt vies is bij (wastafel, aanrecht, oppervlakten beneden), maar verder niets. Gaat prima zo
Wc's om de dag.
Badkamer doet manlief vaak 1x per 2 weken maar soms ook wel eens elke week.
Stofzuigen elke dag! Dit vanwege kind en hond in huis en in onze straat wordt tegenover ons gebouwd dus lopen we veel zand en modder mee naar binnen.
Dweilen 1x per week maar door bovenstaand soms 2 of 3x maar dan vluchtig.
Handoekken was 1x per week met daarbij ook ondergoed en sokken.
Gebruik handoekken vaak 2x.
Tralalalala
Ik ga 2x per week door huis, stoffen, zuigen, dweilen en sanitair op maandag en vrijdag
En verder nog elke dag een bezem of stofzuiger er door.
Wc ook elke dag even een doekje er over heen en reiniger in de pot, wel zo fris
Wij hebben kinderen en een hond, dan is dat zeker nodig.
Extra dingen als ramen lappen ongeveer 1x per maand
Was wanneer de mand vol is en bedden worden regelmatig verschoond
mama-inge wijzigde dit bericht op 06-02-2020 21:13
11.27% gewijzigd
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Kwebbeltje91 schreef:
06-02-2020 20:52
moeten wel hele vieze mensen zijn
lilalinda schreef:
06-02-2020 21:12
Of gewoon een huisvrouw met tijd teveel en smetvrees.
Ik doe alle dagen wel wat. gezin met kleine kinderen, waardoor het al gauw rommelig is en er ook wel eens kruimels op de bank en vloer liggen, limonade omvalt etc.
ik heb geen bepaald schema voor iets, ik kijk of het nodig is.

boven 1 x pw stofzuigen en dweilen, afstoffen en ramen wanneer ik denk dat het weer nodig is. badkamer 1 x per 2 weken uitgebreid. wcpot zelf elke dag maar het vloertje dweilen 1 x per week. bedden 1 x per week verschonen
beneden bijna elke dag stofzuigen en dweilen, soms kan ik een dag overslaan, afstoffen en dan bedoel ik ook de tafels 3 of 4 x per week, aanrecht elke dag, wc elke dag. keukenkastjes zelf 3 x per jaar. koelkast elke maand.
als het er nog netjes en schoon is dan sla ik het uiteraard over, ik ga niet staan afstoffen/stofzuigen omdat het moet volgens een bepaald schema.
lilalinda schreef:
06-02-2020 21:12
Schrijnende situaties genoeg helaas. Ik werk in de thuiszorg en heb weleens een adresje gehad waar al meer dan 2 jaar niet was schoongemaakt. Echt triest hoor. Maar ik heb wat vlogs gezien op youtube van een schoonmaakbedrijf die in hele bizarre situaties terechtkomen dus het kan altijd nog erger.
stofzuigen, 2x pw
wc’s schoonmaken, na elk 'gebruik' en 2x goed
badkamer schoonmaken, 1x pw
handdoeken om de 2x??
Kwebbeltje91 schreef:
06-02-2020 21:14
Schrijnende situaties genoeg helaas. Ik werk in de thuiszorg en heb weleens een adresje gehad waar al meer dan 2 jaar niet was schoongemaakt. Echt triest hoor. Maar ik heb wat vlogs gezien op youtube van een schoonmaakbedrijf die in hele bizarre situaties terechtkomen dus het kan altijd nog erger.
heel anders dan 4 uur per dag-situatie hoor
lilalinda schreef:
06-02-2020 21:16
heel anders dan 4 uur per dag-situatie hoor
Jep.
Toiletten en badkamer 2x, stofzuigen 2a3x.
Niet omdat ik me verveel maar omdat (ik het) het nodig is. Tis hier snel stoffig. Bloedirritant!
Keuken elke dag (creme keuken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven