Hoe vaak schoonmaken?
donderdag 6 februari 2020 om 20:32
Mijn man en ik verschillen nogal van mening over hoe vaak je een huis schoon zou moeten maken. Daarmee bedoel ik het standaard rondje als stofzuigen, wc’s schoonmaken, badkamer schoonmaken, handdoeken wassen etc.
Wij hebben geen kinderen en geen dieren, we zijn wel veel thuis. Oh en ik verhaar nogal
Wij hebben geen kinderen en geen dieren, we zijn wel veel thuis. Oh en ik verhaar nogal
donderdag 6 februari 2020 om 21:21
Ik woon alleen in een studentenflat, wel eigen voorzieningen. Ik doe de badkamer en wc elke week en ik stofzuig 2x in de week. Wassen ligt eraan hoeveel was ik heb, maar gemiddeld 3x per week, donker, licht en 60 graden. Ramen doet de verhuur en de keuken houd ik gewoon dagelijks bij. Grote schoonmaak met dweilen en alles stoffen 2x per jaar.
donderdag 6 februari 2020 om 21:26
Kwebbeltje91 schreef: ↑06-02-2020 21:14Schrijnende situaties genoeg helaas. Ik werk in de thuiszorg en heb weleens een adresje gehad waar al meer dan 2 jaar niet was schoongemaakt. Echt triest hoor. Maar ik heb wat vlogs gezien op youtube van een schoonmaakbedrijf die in hele bizarre situaties terechtkomen dus het kan altijd nog erger.
Zijn dat die vlogs van de frisse kater? weet het niet meer precies..
Heftige filmpjes in elk geval.
donderdag 6 februari 2020 om 21:27
Geen smetvrees, de rest komt aardig in de buurt.Belladonna- schreef: ↑06-02-2020 20:49Iedere dag 4 uur?
Woon jij in een kasteel of heb je smetvrees en geld teveel?
Als hier elke dag iemand 4 uur bezig zou zijn zou ik a- failliet gaan en b- zou je hier dan in een steriel museum gaan wonen vrees ik. Mijn huis is nog geen 150 vierkante meter. Met 4 uur per dag zal ze op handen en knieeen elke dag alle plinten moeten gaan schoonlikken vrees ik.
donderdag 6 februari 2020 om 21:31
Stofzuigen doe ik dagelijks, moet ook met 2 peuters vind ik. Dweilen 2x per week, liefst vaker maar heb de tijd of zin niet altijd.
Wassen dagelijks.
Wc 3x per week, badkamer wekelijks.
Na het afwassen doekje over de tafels, stoelen en bank. Afzuigkap en keukenkastjes (buitenkant) neem ik dan evt ook mee.
Koelkast doe ik als ie zo goed als leeg is.
Zo hou ik het blijven blijft het redelijk netjes.
Ik heb een klein 3k appartement en 2 peuters
Wassen dagelijks.
Wc 3x per week, badkamer wekelijks.
Na het afwassen doekje over de tafels, stoelen en bank. Afzuigkap en keukenkastjes (buitenkant) neem ik dan evt ook mee.
Koelkast doe ik als ie zo goed als leeg is.
Zo hou ik het blijven blijft het redelijk netjes.
Ik heb een klein 3k appartement en 2 peuters
cookie84 wijzigde dit bericht op 06-02-2020 21:32
1.47% gewijzigd
donderdag 6 februari 2020 om 21:32
je likt niet elke dag, maar om de dag de plinten?
Maar serieus, je betaalt toch niet echt 4 uur schoonmaak per dag? dan word je gewoon genaaid hoor!
lilalinda wijzigde dit bericht op 06-02-2020 21:37
0.18% gewijzigd
donderdag 6 februari 2020 om 21:33
Oh sorry, dat zou ik geen leven vinden. Ieder stofje moeten vangen voordat ie neer kan dwarrelen. Of de voegen tussen de tegels vandaan schrobben.. Nee hoor, het huis is er om mij te dienen, niet andersom.
En ik zou willen dat een huishoudster dit voor me deed.
donderdag 6 februari 2020 om 21:34
Pindakaasjes schreef: ↑06-02-2020 21:26Zijn dat die vlogs van de frisse kater? weet het niet meer precies..
Ja klopt, ik wist niet of ik reclame mocht maken.
Hele heftige filmpjes inderdaad. Die moet je niet kijken vlak voordat je gaat slapen.
donderdag 6 februari 2020 om 21:43
Kwebbeltje91 schreef: ↑06-02-2020 21:34Ja klopt, ik wist niet of ik reclame mocht maken.
Hele heftige filmpjes inderdaad. Die moet je niet kijken vlak voordat je gaat slapen.
Nee, en ook niet als je nog moet eten.
Wel petje af voor die jongens.
donderdag 6 februari 2020 om 21:47
Pindakaasjes schreef: ↑06-02-2020 21:43Nee, en ook niet als je nog moet eten.
Wel petje af voor die jongens.
Absoluut, echt veel respect! Ik doe het ze niet na.
donderdag 6 februari 2020 om 21:57
donderdag 6 februari 2020 om 21:58
Pindakaasjes schreef: ↑06-02-2020 21:26Zijn dat die vlogs van de frisse kater? weet het niet meer precies..
Ik had nog nooit van de frisse kater gehoord en heb net even op hun site gekeken (nog geen filmpjes gezien
On topic; ik doe af en toe wat tussendoor (de wc, swifferen, wekelijks stofzuigen) en wat grondiger wanneer ik bezoek krijg. Maar ik zou eigenlijk best wel wat vaker willen moeten schoonmaken.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
donderdag 6 februari 2020 om 21:58
Stofzuigen elke dag, we hebben een hond. Deze komt niet boven. De bovenverdieping stofzuig ik 1x per week. Badkamer doe ik 1x per week, toiletten 1x per dag, vloer en muren hiervan 1x per week.
Dweilen 2x per week. Bedden elke week.
Stoffen 2x per week.
Keuken elke dag, buitenkant kastjes en koelkast 1x per week.
Wassen doe ik elke dag, soms 2x per dag, heb 4 kinderen en handoekken worden hier 1x gebruikt.
Dweilen 2x per week. Bedden elke week.
Stoffen 2x per week.
Keuken elke dag, buitenkant kastjes en koelkast 1x per week.
Wassen doe ik elke dag, soms 2x per dag, heb 4 kinderen en handoekken worden hier 1x gebruikt.
donderdag 6 februari 2020 om 22:03
Ik kwam er ook toevallig op hoor, ik zag een filmpje van ze op facebook voorbij komen. Ze zijn de laatste tijd ook steeds bekender aan het worden.Serengeti schreef: ↑06-02-2020 21:58Ik had nog nooit van de frisse kater gehoord en heb net even op hun site gekeken (nog geen filmpjes gezien). Maar wat goed wat zij doen! Hier heb ik echt wel respect voor.
On topic; ik doe af en toe wat tussendoor (de wc, swifferen, wekelijks stofzuigen) en wat grondiger wanneer ik bezoek krijg. Maar ik zou eigenlijk best wel wat vaker willen moeten schoonmaken.
donderdag 6 februari 2020 om 22:16
Wij zijn met zijn vieren en ik doe de badkamer twee keer per week, en ik stofzuig meestal om de dag. Vaker als we visite krijgen. Bedden verschonen liefst een keer per week, maar soms gaat er nog een weekje extra overheen en was ik alleen de kussenslopen tussendoor. Handdoeken was ik om de dag. Keuken maak ik elke dag schoon na het koken (en ik ruim ook alles op na ontbijt maken, trouwens). Afwas weg, aanrecht en kookplaat afnemen, etc. Dweilen doe ik niet genoeg. Als het meezit 1 x per maand, maar dat moet eigenlijk vaker.
donderdag 6 februari 2020 om 22:36
Ik ben alleen, ook geen huisdieren. Dweilen doe ik denk ik zo 1x per kwartaal.
Stofzuigen probeer ik 1x in de 2 wkn te doen.
Wc doe ik na elke poepbeurt
Badkamer 1x in de 2 weken.
Bed verschonen 1x in de 2 weken.
De was doe ik zo ongeveer 1x per 9 dagen als m'n mand vol is of als de handdoeken bijna op zijn bijv. Dan draai ik 2 of 3 wasjes en dan ben ik weer helemaal bij.
Verder doe ik wel gewoon de vaatwasser/afwasje tussendoor, en doe ik een doekje over de tafel en meubels.
Stofzuigen probeer ik 1x in de 2 wkn te doen.
Wc doe ik na elke poepbeurt
Bed verschonen 1x in de 2 weken.
De was doe ik zo ongeveer 1x per 9 dagen als m'n mand vol is of als de handdoeken bijna op zijn bijv. Dan draai ik 2 of 3 wasjes en dan ben ik weer helemaal bij.
Verder doe ik wel gewoon de vaatwasser/afwasje tussendoor, en doe ik een doekje over de tafel en meubels.
donderdag 6 februari 2020 om 22:36
Stoffen, stofzuigen, wc, keuken en badkamer doen we iedere week, om de week komt de schoonmaakster en die doet dan alles + dweilen + extra klote klusjes zoals de koelkast schoonmaken, ramen binnen zemen of de berging binnen schoonmaken.
Was doen we in het weekend, donkere was meestal 1 a 2 (we hebben een grote trommel) en de ene week de handdoeken en de andere week het beddengoed.
We hebben een modern appartement, zijn met z'n tweeën en we werken allebei fulltime, dus zo vies wordt ons huis nu ook weer niet.
Was doen we in het weekend, donkere was meestal 1 a 2 (we hebben een grote trommel) en de ene week de handdoeken en de andere week het beddengoed.
We hebben een modern appartement, zijn met z'n tweeën en we werken allebei fulltime, dus zo vies wordt ons huis nu ook weer niet.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
donderdag 6 februari 2020 om 22:51
Ik ben alleen met 2 konijnen.
3x per week zuigen (konijnen dus...)
1x per 2 tot 3 weken dweilen
1x per week stoffen
2x per week toiletpot
1x per week wasbak
1x per 2 weken de badkamer grondig, wel na gebruik wasbak en douche droog maken
1x per 2 weken het bed verschonen
1x per 2-3 maanden koelkast, als ik vind dat hij vies is
1x per maand de deuren, klinken en plinten
1x per maand de keuken grondig (kastjes en zo)
1x per jaar de ramen binnen
2x per jaar de ramen buiten (2x door verhuurder, 1x ik zelf)
3 wassen per week schat ik (beddengoed, handdoeken en 1 kleding was)
3x per week zuigen (konijnen dus...)
1x per 2 tot 3 weken dweilen
1x per week stoffen
2x per week toiletpot
1x per week wasbak
1x per 2 weken de badkamer grondig, wel na gebruik wasbak en douche droog maken
1x per 2 weken het bed verschonen
1x per 2-3 maanden koelkast, als ik vind dat hij vies is
1x per maand de deuren, klinken en plinten
1x per maand de keuken grondig (kastjes en zo)
1x per jaar de ramen binnen
2x per jaar de ramen buiten (2x door verhuurder, 1x ik zelf)
3 wassen per week schat ik (beddengoed, handdoeken en 1 kleding was)
vrijdag 7 februari 2020 om 01:06
vrijdag 7 februari 2020 om 12:28
1x per week stofzuigen, badkamer, wc.
Dweilen wanneer nodig en vloer badkamer/wc ongeveer eens per maand.
Om de week dingen zoals prullenbakken schoonmaken, tafellopers en dekentjes van de bank wassen.
Overige was gewoon wanneer nodig, ik produceer wel veel was ivm fysiek werk en sporten (en onhandigheid, knoeien).
Vaatwasser aan ongeveer eens in de 2 a 3 dagen. Ik eet vaak op mijn werk dus hij raakt niet snel vol.
Sommige dingen zou ik wel vaker willen, maar vriend niet. We hebben na enkele jaren eindelijk een modus gevonden waar we beiden ongeveer evenveel doen, dus laat het lekker zo. Als iets me echt stoort doe ik het wel eens een keer extra maar ik probeer het ook wel eens op zn beloop te laten.
Er zijn belangrijker dingen...
Dweilen wanneer nodig en vloer badkamer/wc ongeveer eens per maand.
Om de week dingen zoals prullenbakken schoonmaken, tafellopers en dekentjes van de bank wassen.
Overige was gewoon wanneer nodig, ik produceer wel veel was ivm fysiek werk en sporten (en onhandigheid, knoeien).
Vaatwasser aan ongeveer eens in de 2 a 3 dagen. Ik eet vaak op mijn werk dus hij raakt niet snel vol.
Sommige dingen zou ik wel vaker willen, maar vriend niet. We hebben na enkele jaren eindelijk een modus gevonden waar we beiden ongeveer evenveel doen, dus laat het lekker zo. Als iets me echt stoort doe ik het wel eens een keer extra maar ik probeer het ook wel eens op zn beloop te laten.
Er zijn belangrijker dingen...
vrijdag 7 februari 2020 om 20:04
Nou. Wij zijn met zijn tweeën en werken beide fulltime dus dagelijks lijkt me erg overdreven!
Doe ze 1x per week grondig en tussendoor een keer met hg sanitairspray..
vrijdag 7 februari 2020 om 20:24
Ja idd, ik heb dagen dat ik 1 keer mn toilet gebruik, daar wordt ie echt niet vies van.
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 7 februari 2020 om 22:45
Dat is zeker triest. Ik heb in mijn omgeving meegemaakt dat iemand jarenlang hulp weigerde en zelf weinig deed, met een vrij vies huis tot gevolg. Gelukkig is dat nu goed gekomen.Kwebbeltje91 schreef: ↑06-02-2020 21:14Schrijnende situaties genoeg helaas. Ik werk in de thuiszorg en heb weleens een adresje gehad waar al meer dan 2 jaar niet was schoongemaakt. Echt triest hoor. Maar ik heb wat vlogs gezien op youtube van een schoonmaakbedrijf die in hele bizarre situaties terechtkomen dus het kan altijd nog erger.
Bedankt trouwens voor de stemmen op de poll en reacties! Ik denk dat mijn huidige schema (1x per week de belangrijkste dingen) helemaal zo gek nog niet is. Maar soms blijft het huishouden langer liggen door drukte of ziekte. Daarnaast vind ik het redelijk ondankbaar werk, omdat het na een paar dagen toch weer vies/stoffig etc is. Maar aan de andere kant doe ik het vooral mezelf aan, omdat manlief minder snel vindt dat iets schoongemaakt hoeft te worden (of het simpelweg niet ziet <- geef mij die gave
zaterdag 8 februari 2020 om 19:24
Ik ben een ramp op schoonmaakgebied. Heb het van huis uit niet meegekregen, mijn moeders huis is vreselijk. Ik vind mijn huis echt stukken beter, maar ik ontvang niet altijd met plezier onverwacht mensen. Mijn wc is wel eens stoffig, er liggen in mijn woonkamer vaak dingen die eigenlijk opgeruimd hadden moeten zijn.
Ik probeer het elke dag geschikt voor bezoek te maken, maar veel structuur zit er niet in.
Toilet doe ik dagelijks met sanitairdoekjes en een scheut glorix. Verder wisselt het, maar ik kom niet toe aan elke week. Ik ben single moeder, twee verwende kinderen (ik weet het, eigen schuld) en werk tussen de 36-40 uur per week. De overige drie dagen ben ik druk met mijn sociale leven, mijn ouders bezoeken, fysio, overige afspraken en van alles met mijn kinderen. Ik was en strijk veel, was elke dag wel. Ik ruim heel veel op, maar troepjes lijken gewoon terug te sluipen. Opruimen gaat me wel steeds sneller af, dus ergens doe ik iets goed!
Ben wel eens jaloers op van die mooie nette huizen waar nooit stof lijkt te liggen, maar het is voor mij gewoon niet haalbaar.
Ik probeer het elke dag geschikt voor bezoek te maken, maar veel structuur zit er niet in.
Toilet doe ik dagelijks met sanitairdoekjes en een scheut glorix. Verder wisselt het, maar ik kom niet toe aan elke week. Ik ben single moeder, twee verwende kinderen (ik weet het, eigen schuld) en werk tussen de 36-40 uur per week. De overige drie dagen ben ik druk met mijn sociale leven, mijn ouders bezoeken, fysio, overige afspraken en van alles met mijn kinderen. Ik was en strijk veel, was elke dag wel. Ik ruim heel veel op, maar troepjes lijken gewoon terug te sluipen. Opruimen gaat me wel steeds sneller af, dus ergens doe ik iets goed!
Ben wel eens jaloers op van die mooie nette huizen waar nooit stof lijkt te liggen, maar het is voor mij gewoon niet haalbaar.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~