Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
HOERAAAA!!!!!!!! Supergefeliciteerd Tiaraatje!!!!!! En natuurlijk ook de rest van je gezin!!
JEEEEEEEEEJ Eindelijk ze is er!! Gefeliciteerd voor jullie allemaal!!! Geniet ervan!!!

Dan hier de andere kant van het zwanger zijn, ik ben weeeeeeer ongesteld geworden, niet verrassend wel verwacht. Ook nog ruzie met mn kerel de laatste paar dagen we kunnen niet veel van elkaar hebben, heel vervelend. Naja, zou wel weer overgaan.
Ow Tazzle, dat is wel weer echt k*t. Om onderhand gewoon echt moedeloos van te worden.

Ging de ruzie ook over het zwanger worden?
Tazzle wat klote. Ik zei gister (of eergister?) nog dat hier alles nog goed gaat maar was gister en vandaag zo chagereinig! Dat komt echt vanbinnen uit want echt aanleiding is er dan niet. Dan is het echt knap lastig om geen ruzie te krijgen. Hoop dat het bij jou ook door zoiets komt en dat er niet echt reden tot ruzie is. En weer ongesteld DAT POKKE SCENARIO KENNEN WE NU AL WEL EENS!!!!! Wanneer zijn wij nou eens aan de beurt?????????????

Heel veel sterkte en lief zijn voor elkaar he?!
Tazzle

Hopelijk raak je wat wijzer uit de tests en lukt het met die hormonendinges. Is dat Clomid dat je moet nemen? Of weet je dat nog niet? Daar bestaan in ieder geval al een paar topics over, misschien dat je daar wat wijzer van wordt? Dit is er ook een goede site over: clomid. Wil niet voorlopen op de feiten, maar misschien heb je er iets aan?
Klote Tazzle! Weet niet wat ik moet zeggen om het beter te maken, ik kan het ook niet beter maken.

Wil alleen laten weten dat ik iedere keer met jou en Poehee meeleef. Het is zo oneerlijk dat het bij de een zo makkelijk gaat en de ander zo op de proef wordt gesteld.
Oja ik heb 1 mei een afspraak met het ziekenhuis om de onderzoeken en uitslagen te bespreken
Hoi dames,

Tiaraatje heeft het al laten weten, maar ik heb net een sms-je van haar gehad. Ze heeft een zware bevalling gehad, beetje veel bloed verloren..... Dus ze is heel brak, maar ook heeeeeel blij! De kleine meid weegt 4200 gram!

TIRAATJE, GEFELICITEERD MET JE MOOIE LIEVE MEISJE!!!!

Ik hoop dat je al een beetje van haar kunt genieten...
En Tazzle, een hele dikke knuffel van mij. Wat een -zooi weer!

verder kom ik echt wel weer een keertje kijken.... Maar nu nog even niet
Morgen dames.

Dus 1 mei is geen feestdag bij jullie? Hier wel. Maar jullie hebben vlak ervoor koninginnedag zeker?

Hier vroeg wakker, maar ben gisteren dan ook vroeg gaan slapen

Tiaraatje toch nog serieus afgezien. Ik wens je een goed herstel en veel plezier met je dochtertje.

Kiekeboe, ik vroeg mij af of jij je piercing terug zal dragen na de geboorte. Blijkbaar groeit het gaatje niet altijd dicht. Ik in ieder geval niet, voel me er te oud voor geworden

Phoehee, ik heb zo'n zin om nog eens te gaan snowboarden. Met een beetje geluk lukt het in (eind) juli of augustus om nog eens te gaan naar Landgraaf (heb trouwens een vriendin die meewilt om op de baby de passen). Jij woont daar ook niet zo heel ver van he. Misschien zien we elkaar daar wel eens
Hallo!

Tiaraatje. Toch een zware bevalling dus. Hopelijk voel je je vandaag alweer iets beter. Je zal ook nog wel in het ziekenhuis zijn.... flinke meid trouwens!!

Ik heb een rotdag. Zoontje is vanochtend wezen 'oefenen' op het kdv. Man heeft de beide heren weggebracht. Ik had er echt geen zin in. Het voelt echt als afsluiten van de eerste periode. Ik moet nu al gaan loslaten en eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Hij is nog zo klein en moet over 3 weken al een hele dag op het kdv blijven! En 2 weken later 2 hele dagen per week. Met zoon had ik dit ook en ik weet dus ook dat het went en zelfs wel lekker is als ze even een dagje weg zijn, maar toch.

Ik zou dit gevoel nog wel even willen vasthouden. Dat kleine mannetje moet ook gewoon nog even klein blijven..... het voelt nu al alsof hij ´groot´ wordt. Het allerkleinste is er wel vanaf en dat vind ik jammer. Terwijl het nu ook allemaal makkelijker wordt en we meer in een ritme zitten met zijn allen.

Ik had het er echt vreselijk moeilijk mee vanochtend. Gelukkig weet ik dat hij daar liefdevol verzorgd wordt, omdat ik ze al ken. Het is het loslaten wat me heel erg veel moeite kost.

Maar wat moet, dat moet. Beetje tegenstrijdig, maar ik heb namelijk wél heel veel zin om te gaan werken. ( gelukkig maar, anders zou het denk ik nog moeilijker zijn allemaal )
Biaha, hoe lang na de bevalling ben je dan eigenlijk thuis geweest? Ik verveel me de laatste dagen rot. Vriend gaat al paar weken terug werken en ik kan zelf niet zoveel doen, behalve computeren en op de bank hangen... Ik hoop 3 weken na de bevalling al een paar uren/dagen per week te kunnen gaan werken. Voordeel is dat ik bij mijn ouders werk en het kleintje kan meenemen. Dat van ons gaat pas vanaf september naar een onthaalmoeder. Kan me best voorstellen dat dat niet eenvoudig is om het nu al eens te moeten missen. Ik zal het er ook moeilijk mee hebben, dat ben ik zeker.

Heb trouwens terug last van ongesteldheidsachtige krampen (is reeds een paar dagen zo). Lag op mijn gemakje op de bank wat tv te kijken, krijg ik enorm veel last van mijn buik en heb wat rugpijn. Dacht, ga wat rondlopen, maar het lijkt ook niet echt te helpen. Hoop maar dat er nu niks gebeurd, vriend is gaan werken en is vanavond pas om 20u thuis. Schoonouders staan wel 'ter beschikking', maar heb toch liever vriend bij me mocht het zover zijn (hij komt wel van zijn werk hoor, mocht het nu gaan gebeuren, maar moet dan toch met schoonouders naar ziekenhuis...). Beeb is trouwens heel beweeglijk.

Ik ga nog wat plat, ga wat proberen slapen, hopelijk helpt het.
Fien, kom je dan wel aan werken toe, als je kleintje bij je is?

Als ik nu zie hoeveel tijd ik toch druk ben met de kleine man. Hij is nu bijna vier weken oud en volop last van krampjes. Vandaag is hij bijv al vanaf zes uur vanochtend wakker, valt elke keer in slaap, maar na een kwartiertje weer wakker van heftige krampen. Dan komt er een flinke wind en is het weer even rustig.

Het kan komen dat hij nu meer kunstvoeding krijgt en dat zijn darmen daaraan moeten wennen, dat weet ik niet.

In ieder geval heb ik gisteren wel in overleg met consultatiebureau de beslissing genomen om te gaan stoppen met de borstvoeding. Wel jammer, maar ik vind het wel een heel fijn gevoel. Er kwam steeds meer druk op te liggen en wij zijn ook niet zo'n goed duo voor borstvoeding. Zoonlief is heel ongeduldig (lijkt op zn mama) en ik werd daar steeds angstiger van, omdat het zoveel pijn deed. Ik ben het vertrouwen kwijt in mijn eigen borstvoeding. Ook omdat hij er in de eerste drie weken volledige borstvoeding niet van groeide. Sinds hij er kunstvoeding bij krijgt, begint hij te groeien. Nu ben ik het aantal kolfbeurten aan het afbouwen.

Ik ga ook nog even op de bank liggen, zoonlief lijkt nu wel in slaap te zijn gevallen, al snikt hij nog wel elke keer, alsof hij heel verdrietig is.
Thembo, als het een heel fijn gevoel is, dan doe je er toch alleen maar goed aan? Ik zou me niet goed voelen bij borstvoeding, sta er helemaal niet achter en daarom doe ik het ook niet. Een vriendin van een vriendin had het zich laten aanpraten (ze stond er eigenlijk ook helemaal niet achter), en die kreeg er uiteindelijk een halve depressie van.

Ik neem het kleintje mee naar mijn ouders/werk, dus werken zal wel lukken hoor. Ik kan alleen heel veel pauze nemen hé Als vriend niet hoeft te werken, dan blijft het kleintje gewoon bij hem thuis. Mijn ouders zijn al blij als ik een paar uurtjes zal kunnen helpen, dus op die manier moet dat wel lukken...
Thembo, jammer dat je gaat stoppen. Kan me heel goed voorstellen dat het wel een opluchting is. Zoon was ook een ramp wat borstvoeding betreft. Die gilde en krijste de hele buurt bij elkaar al het even niet lukte. Daardoor werd ik gestresst, hij nog onrustiger enz enz. Om die reden twijfelde ik deze zwangerschap of ik er wel aan wilde beginnen deze keer. Gelukkig heb ik het wel gedaan. Want ondanks de hobbels met spruw en beginnende kloof gaat het nu dus wel goed! Het ligt dus ook heel erg aan het kind zelf of de borstvoeding lukt of niet. Nu kan je gewoon lekker gaan genieten van je mannetje zonder stress.

Fien, mag ik vragen waarom je niet achter borstvoeding staat?

En na 3 weken weer werken. Pffff, ik hoop dat dat gaat lukken. Na mijn relatief makkelijke bevalling was ik na 3 weken echt niet klaar om al te gaan werken.

Als ik straks ga beginnen ben ik trouwens 10 weken na de bevalling thuis geweest. (voor de bevalling 6)
Goh, waarom sta ik niet achter borstvoeding? Ik ben er nooit van overtuigd geweest dat dat echt zoveel beter is dan flessenvoeding. Er zal wel verschil in zijn, maar toch. Zowel vriend als ik hebben flessenvoeding gekregen, en ik kan niet zeggen dat we meer problemen gehad hebben (als kind) dan kinderen die wél borstvoeding kregen. Schoonzus heeft aan beide kindjes borstvoeding gegeven en die zijn dan wel om de haverklap ziek... Ik acht het gewoon niet bewezen dat borstvoeding zoveel beter is dan flessenvoeding. Tegenwoordig is dat volgens mij zo aangepast dat het (niet evengoed maar toch) bijna zo goed als borstvoeding... Ik vind flessenvoeding trouwens stukken handiger, de papa heeft er dan ook iets aan, enz enz.

Ik hoop dat het me na die 3 weken lukt om te gaan werken. Ik werk als zelfstandige medewerker bij mijn ouders en heb dus maar 8 weken zwangerschapsverlof. Als ik arbeidsongeschikt ben, krijg ik de eerste maand geen loon. Dus als ik die 8 weken kan splitsen in 2x 4 weken, kan ik die laatste 4 weken gebruiken voor als mijn baarmoeder moet weggehaald worden (moet dan wel max 23 weken na mijn bevalling gebeuren). Snap je wat ik bedoel?
Fien ik hoop echt dat je vriend flink meewerkt in huis en met de baby. Ik denk dat het alleen dan mogelijk kan zijn om zo snel weer te gaan werken. Flinkt wel echt heel zwaar.

Lekker snowboarden in de zomer! Ik kan ook mee!

Thembo als het consultatieburo mede de keus heeft gemaakt om te stoppen zal het echt de goede beslissing zijn. Stress lijkt me ook niet goed, voor beide niet.

Biaha het is toch maar goed dat er een proef halve dag is. Het lijkt mij ook echt heel raar, hij is nog zo klein.

Oja ik ga volgende week nog naar een monsterverkoop waar ook baby kleren te koop zijn; ik zal het even op hyves zetten.
Phoehee, zou wel super zijn mochten we eens kunnen afspreken om te gaan snowboarden. Moet je wel zeggen dat ik geen natuurtalent ben, behalve in het naar beneden komen op je achterste

Vriend helpt altijd al goed mee in het huishouden, hij doet het nu zelfs al zo'n 3 maanden helemaal alleen. Zijn moeder doet alleen de strijk, dus wassen en drogen doet hij zelf (ik mag niet van hem, mag niet teveel voorover hangen van de gynaecologe en wasmachine staat te laag), vegen, dweilen, afstoffen, koken (kan ik wel zelf maar dat doet hij enorm graag), de vaat doen, enz... Ik heb hier nogal een luxeleventje hoor. Ik heb het echt wel getroffen met hem
Tiaraatje gefeliciteerd!!!!!!!!!!

Zo te lezen is het snel gegaan maar toch nog erg heftig geweest.. Heb je al wel lekker kunnen genieten van je kleine meid?

Een spoedig herstel gewenst!!!

Fien; dt klinkt goed, zo'n vriend die zoveel doet thuis!! Ik heb ook niks te klagen hoor... Doen veel samen.. Alleen strijken moet ik echt zelf doen... EN ik heb er zoooooon hekel aan!! Ga straks maar wel doen want loop achter!!!!

Thembo; jammer van de borstvoeding maar fijn dat je je er nu prettiger bij voelt.. Die stress is ook nergens goed voor natuurlijk!!

Ik moet ook nog gaan kiezen; Wel/geen borstvoeding. Ik vind het moeilijk hoor. Ik neig toch meer richting flesvoeding maar goed... Ik heb nog eventjes de tijd!

Tazzle; Wat een kutzooi weer zeg ! bah!! Hopelijk gaat het wel weer wat beter tussen jou & vriend?

Biaha; wat moet dat raar geweest zijn.. Zo ineens beide jongens weg!!! Lijkt me ook zo moeilijk.. zo klein en dan al even weg moeten brengen! Pff..

Was weer een feestje toen je hem mocht halen natuurlijk!!

Ikke nog een weekje voor de eerste echo! Kan niet wachten! Hoop zooo dat alles goed is!

Heb gisteren nieuwe BH gekocht. maat groter en past perfect! Was het zo maar altijd!

Gisteren erachter gekomen dat mijn beste vriendinnetje ook zwanger is!!! Jeeeeejjjj! Ik was erbij toen ze testte!!! We schelen nu maar 6 weken!! Was helemaal happy gisteren!!
Fien, ik snap je. En ik geloof dat een gelukkige moeder nog altijd het beste is voor een kind!

Brabo, gefeliciteerd met je vriendin! Leuk om samen zwanger te zijn. Zo spannend, die eerste echo. Hoeveel weken ben je dan ver?

Phoehee, ik heb zo het idee dat ze dat proefdraaien meer voor de ouders doen dan voor het kind. Vooral zo'n kleine baby zal er denk ik weinig van mee krijgen. Ik heb dat proefdraaien dan ook hard nodig blijkt.
Dan ben ik 11 weken en 4 dagen!! :D
Biaha ik bedoel het proefdraaien ook voor jou goed!

Brabo je hebt ook wel geluk, zo snel en ook nog samen zwanger! Over de borstvoeding, ik zou het altijd proberen, lukt of gaat het niet dan helaas maar misschien valt het wel erg mee.
Ik zag op Tiaraatjes hyves een foto van de baby, echt een leuke foto!! En veel haartjes al heel schattig.
Idd zo lief. Ik hoop dat dat van ons even mooie haartjes heeft
Tiaraatje: Van harte gefeliciteerd met de kleine meid! Ik ga haar zo maar eens op hyves bekijken. Geniet er maar lekker van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven