Storm, katten binnen houden?

08-02-2020 16:44 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik weet dat ik overdreven bezorgd ben wbt mijn katten, daarom hoor ik graag jullie mening..

Ik twijfel of ik morgen de katten binnen moet houden ivm de verwachte storm, en het kattenluikje dicht moet doen. Wat doen jullie?
Ben je bang, dat ze door de wind de lucht in gaan vliegen of zo?
Dicht. Straks valt er een boom om of krijgen ze een tak op hun hoofd..
Misschien als er tocht naar binnen waait. Mijn kat weigert naar buiten te gaan met slecht weer en komt dan bij mij klagen.
Die komen toch altijd op de pootjes terecht? Dat hoeft echt niet.
Ik zou ze even een dagje binnen houden, zo erg is dat toch niet voor 1 dagje?
Ik beland morgen liever niet op de SEH dus hier blijft het kattenluik gewoon open.

Die 3 tijgers hier breken het huis én vooral het personeel af als ze niet af en toe een luchtje kunnen gaan scheppen.
Die van mij wegen ruim 5 en de andere ruim 8 kilo. Mogen gewoon naar buiten als ze willen.
(afgesloten achtertuin en overkapping waar ze droog kunnen zitten.)
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 08-02-2020 16:49
27.42% gewijzigd
dignity schreef:
08-02-2020 16:47
Ik zou ze even een dagje binnen houden, zo erg is dat toch niet voor 1 dagje?
Ik nodig je van harte uit om mijn tijgers dat duidelijk te maken.

Ze hebben een héél huis met 3 verdiepingen ter hunner beschikking, maar ze willen toch écht af en toe ook een poot buiten zetten.
Ja, mijne oude dunne kat gaat vliegen met de 140 km per uur windhozen die ze voorspellen in mijn regio. :-D :-D :-D

Gewoon kijken wat er morgen gebeurt in jouw regio. En hoe zwaar je katten zijn inderdaad ;-)
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 08-02-2020 16:50
3.65% gewijzigd
Van mijn mogen ze gewoon naar buiten. Die blijven wel in de buurt en veel zullen ze niet naar buiten willen met dat weer. Kan ze weinig overkomen met die storm denk ik.
Marnamai schreef:
08-02-2020 16:49
Ik nodig je van harte uit om mijn tijgers dat duidelijk te maken.

Ze hebben een héél huis met 3 verdiepingen ter hunner beschikking, maar ze willen toch écht af en toe ook een poot buiten zetten.
Met oud op nieuw houd ik ze altijd binnen en dat gaat prima. Maar ik twijfel of ik nu niet overdreven reageer, vandaar mijn vraag.
Ik gok dat op het moment dat het echt los gaat (met regen erbij) dat de meeste katten helemaal niet willen.
anoniempje19877 schreef:
08-02-2020 16:52
Met oud op nieuw houd ik ze altijd binnen en dat gaat prima. Maar ik twijfel of ik nu niet overdreven reageer, vandaar mijn vraag.

Doen wat jou goed lijkt.
Het is niet alsof wij uberhaupt ( en nu) al weten hoe erg het morgen bij jou is.
Hij mag zelf kiezen :proud:
Mijn kat is doodsbang voor harde wind dus ik vermoed dat hij vanaf de middag binnen wil blijven. Ik kijk wel hoe erg het word, als het meevalt en hij wil even een frisse neus halen mag dat wel. Maar als het echt los gaat wil hij toch niet.
Mijn kat vind regen en wind vreselijk, dus ik vermoed dat ze morgen binnen wil blijven. Ik laat haar morgenochtend waarschijnlijk nog wel even naar buiten als ze wil (dan is ze meestal snel weer terug), maar daarna niet meer. Ik zou het heel zielig vinden als ze ergens zit en niet meer naar huis durft.
Bedankt voor jullie reacties! Ik wacht het morgen inderdaad maar even af of de storm echt zo hevig wordt.
Dieren, dus ook katten, reageren altijd op weersveranderingen. En ze gaan echt wel schuilen wanneer het heel hard waait.

Ons kattenluik blijft gewoon open, al betwijfel ik het of dat ze graag naar buiten gaan wanneer het heel erg stormt, waait en regent. Dan zitten ze liever binnen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik houd mijn kat morgen lekker binnen. Gelukkig vindt hij dat zelf niet erg.
PoesinBoots schreef:
08-02-2020 16:48
Die van mij wegen ruim 5 en de andere ruim 8 kilo. Mogen gewoon naar buiten als ze willen.
(afgesloten achtertuin en overkapping waar ze droog kunnen zitten.)
Wauw. Een gezellige dikkie dik. :love:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Ja ik zou hem binnen laten 1 dagje.
Yasmeenah82 schreef:
08-02-2020 17:30
Wauw. Een gezellige dikkie dik. :love:

Nee niet dik. Grote jongen.
Ik ga ze morgen proberen binnen te houden. Door de wind horen ze ook minder geluiden zoals auto's.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven