Afschuwelijke bruiloften deel 2

08-01-2020 19:15 1058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze feest ooit .......

Deel 1 : overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... ges/3125/2
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 09-01-2020 23:38
10.88% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat gezamenlijke cadeau, wat erg Odense, vooral die tweede!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
De neef van mijn ex man ging trouwen. Streng gereformeerd, dus plaatselijk zaaltje, geen alcohol en geen muziek.

Wel een ABC door de vrienden, waar geen touw aan vast te knopen was. Ik begreep nog wel dat de bruidegom ooit stiekem gerookt had. Foei toch.

Daarna een lied van een andere vriendengroep. Dat was dan weer wel heel leuk en grappig. Maar dat was dan ook het enige. Om 23u begon het hele gezelschap te zingen en God te danken voor het samenzijn. Koffie en naar huis.

Ik begrijp niet zo goed wat hier feestelijk aan was.
Coerage schreef:
07-02-2020 23:07
Dat gezamenlijke cadeau, wat erg Odense, vooral die tweede!
Als iemand dat geeft ban je ze toch uit je leven?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Wij kregen een tijdje geleden een uitnodiging voor een 'spetterend verjaardagsfeest'. Echtpaar (nicht en echtgenoot die we 1 keer per jaar zien) wordt samen 100 en het is tijd om te vieren! In een zaaltje en we zijn R&R en dus met band!
Man en ik keken elkaar aan en zwijgend waren we het eens dat we geen 200 km gingen rijden voor een 'fuif' met mensen die we eigenlijk niet kennen waarna we midden in de nacht weer 200 km terug moeten of een hotel moeten nemen. Dus lieten we de uitnodiging voor wat hij was.
Vandaag een berichtje: 'He Blondman, volgende week is het zo ver! Hoe laat ben je er? Hopelijk zien we je in de middag zodat we het geluid op tijd kunnen testen'. Ja, Blondman doet iets met geluid en bands enzo... Maar zooo jammer dat hij net die dag op zijn werk verwacht wordt om aan de knoppen te zitten...
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
@Blond wat erg. Ook dat ze er gewoon vanuit gingen dat hij dat wel zou doen :facepalm:
Hoe reageerden ze?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Odense* schreef:
07-02-2020 22:40
Nog meer afschuwelijke/belachelijke/beledigende cadeaus?

Ik had een keer voor mijn schoonzus (we hebben niet echt een click en we spreken elkaar alleen op verjaardagen enzo) haar verjaardag een grote schaal gevuld met marsen, snickers, twixen e.d. gegeven. Het ging natuurlijk om de schaal... maar omdat we een nogal verschillende smaak hebben had ik die schaal een beetje neutraal gehouden en vond het wel leuker geven met iets erin.
Elke keer vind ik het zo moeilijk om haar iets te geven, aangezien ik haar niet goed ken. Ze is nogal een zoetekauw, dat wist ik wel, aangezien ze op elk feestje grote stukken taart, cola's en andere zoetigheid weg zet. Ze reageerde al lauw op het cadeau, maar daar zocht ik niks achter.

Later vroeg één van de aanwezigen op haar verjaardag hoe het ging met haar dieet? En begon ze te vertellen hoe goed het ging, hoeveel kilo ze al kwijt was. Iedereen leek het te weten dat ze net aan een dieet was begonnen. Ik voelde me ongemakkelijk, jeetje... geef ik net zo'n schaal met snoep. Een paar maanden later had ze het dieet alweer laten varen, maar op het moment dat ik het gaf was het dus een heel slecht cadeau.
Oudblond schreef:
08-02-2020 19:49
Wij kregen een tijdje geleden een uitnodiging voor een 'spetterend verjaardagsfeest'. Echtpaar (nicht en echtgenoot die we 1 keer per jaar zien) wordt samen 100 en het is tijd om te vieren! In een zaaltje en we zijn R&R en dus met band!
Man en ik keken elkaar aan en zwijgend waren we het eens dat we geen 200 km gingen rijden voor een 'fuif' met mensen die we eigenlijk niet kennen waarna we midden in de nacht weer 200 km terug moeten of een hotel moeten nemen. Dus lieten we de uitnodiging voor wat hij was.
Vandaag een berichtje: 'He Blondman, volgende week is het zo ver! Hoe laat ben je er? Hopelijk zien we je in de middag zodat we het geluid op tijd kunnen testen'. Ja, Blondman doet iets met geluid en bands enzo... Maar zooo jammer dat hij net die dag op zijn werk verwacht wordt om aan de knoppen te zitten...
Als je iets in de muziek doet, of goed kan fotograferen, of goed kan koken, of kan bloemschikken ben je al snel degene die een gratis dienst 'mag' leveren aan vrienden, familieleden en vooral vage kennissen. Daar is wel eens een topic over geweest op het VIVA-forum.

Het erge is dat ik jaren geleden ook een keer zo suf ben geweest. Ja, schiet maar op me.
Ik was het afdelingsuitje aan het organiseren, wat een uitdaging was, omdat er vrijwel geen budget was.
Collega en zijn vriendin hadden in die tijd plannen om een taartenbedrijfje te starten.
Eén en één is twee.
Ik vroeg aan collega: "O, willen jullie dan 2 taarten maken voor het afdelingsuitje?" En ik zei er nog achteraan (Jaha, helemaal fout): "Dan kunnen jullie alvast reclame maken voor jullie bedrijfje." En "Jullie krijgen de materiaalkosten vergoed."
Waarop collega antwoordde: "Isabeau wil naast de materiaalkosten, minstens € 40 voor de maakkosten."
Niet handig Odense. :facepalm: :proud:

Blond: dat is toch te erg. Je ziet elkaar weinig/zelden. Dan wacht je niet eens een bevestiging af of men komt, én ga je er maar vanuit dat manlief wel even de boel komt fiksen. Iets met plaat en hoofd waarbij de plaat een bepaalde positie heeft. :rofl:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Al even geen feestjes etc gehad, nou ja, twee bruiloften. En beide waren leuk :O :$

De eerste bruiloft was groot uitgepakt met kerkdienst en feest en heel veel mensen. Daartussen, iets van 4 uur, moesten we onszelf vermaken. Over de markt gestruind in onze feestkloffie en gezellig gegeten. Leuk feest daarna met genoeg drinken en hapjes om rollend naar huis te gaan.

Tweede bruiloft was een 9 uurtje met 5 mensen erbij, waarvan 2 het bruidspaar waren en 1 de ambtenaar :D Daarna ergens met z'n 4en koffie en gebak gedaan en om 10:30 was ik weer thuis. En van de CAO kreeg ik een dag speciaal verlof, dus dat was mooi meegenomen!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Coerage schreef:
08-02-2020 22:16
Niet handig Odense. :facepalm: :proud:

Blond: dat is toch te erg. Je ziet elkaar weinig/zelden. Dan wacht je niet eens een bevestiging af of men komt, én ga je er maar vanuit dat manlief wel even de boel komt fiksen. Iets met plaat en hoofd waarbij de plaat een bepaalde positie heeft. :rofl:
TTss je weet toch dat het een eer is als verwacht wordt dat jij je hobby'tje of normale werk wel even gratis komt doen :nut:
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
08-02-2020 23:10
TTss je weet toch dat het een eer is als verwacht wordt dat jij je hobby'tje of normale werk wel even gratis komt doen :nut:
Overigens kwam een Indo-collega daarna zelf met het voorstel dat ze 70 zelfgemaakte mini-loempia's wilde meenemen. Tegen materiaalkosten. Aan haar gevraagd of het echt, echt o.k. was zo. (Ik had mijn les geleerd.) Ja, het was o.k..
De directeur zei dat ze een dagdeel vrij kreeg, voor het koken.

En zo kwam alles toch nog goed, inclusief lekkere hapjes.
The End.
Zanahoria schreef:
07-02-2020 20:43
Ook gek trouwens om een rouwkaart "doodsbrief" te noemen. Is dat dialect?

Wat ik nooit begrepen heb op sommige Nederlandse verjaardagen: gastvrouw maakt een megaschaal hapjes. Die haalt ze uit de koelkast en ze gaat ermee rond, je mag 1 hapje pakken, daarna verdwijnt hij weer de koelkast in. Een uur later herhaalt zich dat. Weer een uur later gaan de gasten weg, en dan staat de gastvrouw te blaten dat ze veeeeeel teveel hapjes overheeft.
Had dan de schaal op tafel gezet muts, had iedereen zoveel kunnen pakken als hij/zij zelf wilde en was hij binnen het uur leeg geweest.
Tuurlijk joh. Echt nog nooit meegemaakt.
Waar haal je zo'n raar idee vandaan?
Oudblond schreef:
08-02-2020 19:49
Erg.
Hier net zoiets maar dan anders.
Voor een reunie/verjaardag leek het me leuk om de oudbandleden die nu weer een band vormen, te laten komen.
Gewoon een uurtje en dan mee feesten, eventueel nog een keer een paar nummers.
Betaald natuurlijk! Al verwacht ik wel van vrienden een vriendenprijs, dat dan weer wel :D
Het mag ook zwart natuurlijk.
Verkeerd begrepen bleek later. Dacht een er van dat het idd een moetje wa en melde zich af.
De rest is gewoon lekker wel geweest maar niet gespeeld, wat ze zelf op dat moment ook jammer vonden.
Tja. Ik snap dat veel mensen vaak gratis diensten verwachten :)
Btw drank, bbq, toetjes, alles was er :D
Voor een reunie/verjaardag leek het me leuk om de oudbandleden die nu weer een band vormen, te laten komen.
Gewoon een uurtje en dan mee feesten, eventueel nog een keer een paar nummers.
Betaald natuurlijk!

Al verwacht ik wel van vrienden een vriendenprijs, dat dan weer wel :D
Het mag ook zwart natuurlijk.

Vind ook maar een rare gedachtengang en zeer onduidelijk.
nlies schreef:
08-02-2020 23:10
Herkenbaar van toen ik nog werkte. Of ik een camera mee kon nemen naar de bruiloft/reünie/kraamvisite. En of ik dan even een filmpje in elkaar kon zetten. Niet alleen van feestelijkheden overigens, ook wel eens een neef gehad die zijn bedrijf wilde 'pluggen' met een flitsende presentatie.
Ik heb het maar één keer gedaan, want een filmpje zet je niet 'even' in elkaar. Dat ging om een registratie van een gelegenheids-optreden door een paar bekende artiesten. Het zou voor persoonlijk gebruik zijn. Dus leuk voor hun en leuk voor mijn cv.
minnimouse schreef:
07-02-2020 20:24
Wij leven niet in België.
Hier ga je qua broodjes enzo uit van het aantal rouwbrieven dat je verstuurt.
Ik vermoed dat er dan een verschil is in gewoonte vwb het aantal rouwbrieven.

In België stuurt men er vaak best veel, ook naar verre neven, nichten, ooms, tantes, en ook niet-familieleden, dienstverleners, etc.

Toen mijn vader gestorven was en belde ik naar de computerzaak waar hij gewoonlijk ging aankloppen als hij een probleem had, om een vraag te stellen.

Ik kreeg een reactie waaruit bleek dat die man ook een rouwbrief verwacht had.

Dat wordt best veel.
Wie er dan wel/niet naar de begrafenis komt is dan ook onduidelijk.

Dus wie je aan de koffietafel verwacht, krijgt een extra kaartje erbij, vaak nog met de vraag te bevestigen.
strings-attached schreef:
09-02-2020 00:53
Goh, wat een rare ideeën :bonk: .... mijn eigen ervaring haal ik ze vandaan.

Ik ken twee families die dat doen (en die kennen elkaar niet) maar wellicht is het dan een zeer lokaal iets, of maar beperkt tot een paar families in Nederland. Mijn ouders kenden het ook van plaatselijke verjaardagen.
strings-attached schreef:
09-02-2020 00:53

Dus omdat jij het niet kent doe je zo raar?

Bij mijn schoonzussen gaat het ook zo. Schaal hapjes na ieder rondje weer in de koelkast.
aliva schreef:
09-02-2020 09:25
Ik vermoed dat er dan een verschil is in gewoonte vwb het aantal rouwbrieven.

In België stuurt men er vaak best veel, ook naar verre neven, nichten, ooms, tantes, en ook niet-familieleden, dienstverleners, etc.

Toen mijn vader gestorven was en belde ik naar de computerzaak waar hij gewoonlijk ging aankloppen als hij een probleem had, om een vraag te stellen.

Ik kreeg een reactie waaruit bleek dat die man ook een rouwbrief verwacht had.

Dat wordt best veel.
Wie er dan wel/niet naar de begrafenis komt is dan ook onduidelijk.

Dus wie je aan de koffietafel verwacht, krijgt een extra kaartje erbij, vaak nog met de vraag te bevestigen.
Mijn moeder heeft al laten verstaan dat als er ooit iets met haar of mijn vader gebeurt het halve dorp het mag weten en een brief moet krijgen. Ze hebben jarenlang een winkel gehad in 't dorp en het is de gewoonte dat iedereen wordt ingelicht.

Het halve dorp is wat mij betreft best welkom op de dienst en zelfs op 't kerkhof, maar koffie voor 500 of 1.000 man ... daar pas ik voor.
Het komt niet op 1 koffie aan, dus als ik 50 kaartjes mee-stuur wil ik best die 51ste en 52ste koffie ook nog wel betalen.
(Iedereen is het hier gelukkig ook gewend dat alleen close familie en close vrienden meegaan naar de koffie.
En dat het halve dorp maar koffie thuis drinkt.)

Bij mijn schoonvader drukte de begrafenis-ondernemer alleen maar brieven af in veelvouden van 50.
"Hoeveel hadden we er nodig? 100, 200? Meer?"
25 brieven afdrukken - de familie- en vriendenkring was uiterst klein - was onmogelijk.

Daar hebben we de kaartjes achterwege gelaten :-).
Er was uiteindelijk 20 man op de begrafenis.
Ik geloof het wel, van die schalen die terug gaan.
Ik had vroeger een vriendje, en zijn ouders waren ook zo.
Ik had een taart als bedankje mee: hartelijk dank en ging zo de diepvries in en we hadden een gewoon koekje bij de koffie, want dat was zo gepland.

Andere keer:
Zijn vader was jarig en we kwamen logeren (studententijd), of ik taart wilde? Ja lekker. Vriendje koos voor taart de volgende dag, want je krijgt gewoon 1x taart per verjaardag. Maar toen had ik al gekozen, en ik was niet heel snel door de verbazing. Dus vier koffie, 1 stukje taart voor mij. Ik voelde me raar en heb samen met vriendje taart gedeeld.
Biblebelt was dit.
Madderijn schreef:
09-02-2020 15:18
Andere keer:
Zijn vader was jarig en we kwamen logeren (studententijd), of ik taart wilde? Ja lekker. Vriendje koos voor taart de volgende dag, want je krijgt gewoon 1x taart per verjaardag. Maar toen had ik al gekozen, en ik was niet heel snel door de verbazing. Dus vier koffie, 1 stukje taart voor mij. Ik voelde me raar en heb samen met vriendje taart gedeeld.
Biblebelt was dit.
Mijn familie op de biblebelt is juist uitermate gastvrij.
Genoeg eten voor een heel weeshuis.
Wat ik ook irritant vind: gastvrouw dringt bij iedereen er op aan dat ze zelfgemaakte citroenroomtaart nemen en als iedereen zit met schoteltje gebak, kondigt ze aan dat ze zelf aan de lijn is en niets neemt.
Maak dan wat slanke varianten.

Ook niet leuk: islamitische vriend die zijn verjaardag tijdens de ramadan vierde, zelf niets at en een uur boven op bed ging liggen, (Ja, echt, op zijn eigen verjaardag) omdat ramadan zo zwaar is. Hmmm, je kan je verjaardag ook twee weken later vieren.
Odense* schreef:
09-02-2020 17:54
Wat ik ook irritant vind: gastvrouw dringt bij iedereen er op aan dat ze zelfgemaakte citroenroomtaart nemen en als iedereen zit met schoteltje gebak, kondigt ze aan dat ze zelf aan de lijn is en niets neemt.

Zou mij niks boeien als ze zelf niet neemt.
PoesinBoots schreef:
09-02-2020 19:52
Zou mij niks boeien als ze zelf niet neemt.
Wel als ze het ervoor aan anderen heeft opgedrongen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
10-02-2020 11:39
Wel als ze het ervoor aan anderen heeft opgedrongen.
Mij niet. Je kan gewoon nee zeggen als je echt niet wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven