Kind slaapt niet door storm
zondag 9 februari 2020 om 19:08
Het is een probleem waar we vaker tegenaan lopen. Onze zoon van nu bijna 4 is een lichte slaper. Op avonden zoals deze heeft hij veel ‘last’ van de wind. Maar ook bij flinke regenbuien gaat hij niet zomaar slapen of wordt hij snel wakker. We weten ondertussen niet zo goed meer hoe we ermee om moeten gaan. We zijn uiteraard luchtig over het weer, hebben al positieve associaties proberen te geven(wind is voor bootjes, regen voor de plantjes). Maar toch blijft het een lastig punt.
Zijn er meer ouders die dit ervaren met jonge kinderen? Hoe los je dit nou t beste op? We willen best streng zijn, maar feit blijft dat t weer m op zo’n moment uit zijn slaap houdt.
Zijn er meer ouders die dit ervaren met jonge kinderen? Hoe los je dit nou t beste op? We willen best streng zijn, maar feit blijft dat t weer m op zo’n moment uit zijn slaap houdt.

zondag 9 februari 2020 om 19:11
zondag 9 februari 2020 om 19:11
Goed excuus om lekker vroeg in bed te duiken

zondag 9 februari 2020 om 19:12
O ik dacht dat hij 's nachts wakker werd.
Nou goed, als ze last van wat dan ook hadden bij het inslapen, dan bleef een van ons erbij tot ze sliepen.

zondag 9 februari 2020 om 19:13

zondag 9 februari 2020 om 19:14
Dat was geen probleem bij ons. Ons bed voelt/ruikt toch veiliger. Als wij naar bed gingen legden we kind in eigen bed.

zondag 9 februari 2020 om 19:16
Herkenbaar. Hier valt ze vaak wel in slaap als ik erbij ga liggen. Als ze dan slaapt, ga ik er weer uit. Wordt ze dan wederom wakker, dan laat ik haar bij mij op de bank liggen onder een kleedje. Valt ze zo weer in slaap, ik kan nog even lekker tv kijken/boekje lezen en eer ik ga slapen, til ik haar al slapen in bed.
zondag 9 februari 2020 om 19:17
Beide denk ik. Hij slaapt licht, maar ik merk wel dat hij echt bang is voor de heftigheid buiten.ollie-ollie schreef: ↑09-02-2020 19:13Is hij vooral bang, of ook/vooral gevoelig voor geluid?
Ik ben zelf een lichte slaper en word van het minste of geringste geluid wakker. En als dat geluid aanhoudt kan ik vaak ook heel moeilijk weer inslapen. Mij helpen oordoppen. Ik weet niet of dat een optie is voor een vierjarige?
Dat lichte slapen heeft hij helaas van mij, ik slaap ook meestal met oordoppen. Die kreeg ik vroeger ook van mijn moeder bij dit soort weer(was idd wel wat ouder), maar ik vond ze heel vervelend.

zondag 9 februari 2020 om 19:19
Zo deden wij het ook toen we hem nog konden tillen.BigBangTheory schreef: ↑09-02-2020 19:16Herkenbaar. Hier valt ze vaak wel in slaap als ik erbij ga liggen. Als ze dan slaapt, ga ik er weer uit. Wordt ze dan wederom wakker, dan laat ik haar bij mij op de bank liggen onder een kleedje. Valt ze zo weer in slaap, ik kan nog even lekker tv kijken/boekje lezen en eer ik ga slapen, til ik haar al slapen in bed.
zondag 9 februari 2020 om 19:19
Je hebt gelijk hoor! Ik gebruik dit nu meer als aanleiding om er eens daadwerkelijk een topic over te openen. Het is voornamelijk omdat we er vaker tegenaan lopen.bettiepage_2 schreef: ↑09-02-2020 19:14Het is nog maar 19:00, als hij nu om 22:00 nog steeds wakker zou zijn door de storm..
De mijne van net 4 slaapt ook pas net. Was ook wat onrustig door die storm, begrijpelijk!
Meestal hebben we voornamelijk begrip, het valt hem niet echt te verwijten dat hij er last van heeft. Maar ik vraag me snel af of we niet te soft zijn. Valt nog wel mee zo te lezen.

zondag 9 februari 2020 om 19:23
Niet te moeilijk maken, als ie in bed ligt en niet slaapt maar rustig is gewoon laten, als ie eruit komt lekker op de bank leggen met een dekentje, uiteindelijk gaat hij heus wel slapen.
Al herinner ik me wel van vroeger hoe graag ik wilde dat ze gingen slapen zodat ik ook nog even mijn handen vrij had die avond. Was meer mijn eigen stress over het niet slapen waardoor het ingewikkeld werd volgens mij
Al herinner ik me wel van vroeger hoe graag ik wilde dat ze gingen slapen zodat ik ook nog even mijn handen vrij had die avond. Was meer mijn eigen stress over het niet slapen waardoor het ingewikkeld werd volgens mij
zondag 9 februari 2020 om 19:27
Het doel is een kind dat genoeg slaap krijgt.miss_musica schreef: ↑09-02-2020 19:19Je hebt gelijk hoor! Ik gebruik dit nu meer als aanleiding om er eens daadwerkelijk een topic over te openen. Het is voornamelijk omdat we er vaker tegenaan lopen.
Meestal hebben we voornamelijk begrip, het valt hem niet echt te verwijten dat hij er last van heeft. Maar ik vraag me snel af of we niet te soft zijn. Valt nog wel mee zo te lezen.
Dan kies ik de snelste manier waarop dat bereikt kan worden.
Het gevolg is niet dat een kind nooit meer naar bed wil. Mocht dat ooit een keer voorkomen, dan pakken we dat op dat moment aan.
zondag 9 februari 2020 om 19:28
Deden wij vroeger ook inderdaad. Als we écht niet konden slapen, mochten we best een Suske en Wiske lezen of een Donald Duck. Maar wel gewoon in bed. Mijn ouders begonnen er echt niet aan de bank op te maken met dekens en kussens. En weet je, meestal vielen we dan gewoon vanzelf in slaap.watdachtjehiervan schreef: ↑09-02-2020 19:19Is hij heel bang? Of blijft hij wel in bed? Dan kan hij toch boekjes lezen tot hij in slaap valt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!