Kind slaapt niet door storm

09-02-2020 19:08 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een probleem waar we vaker tegenaan lopen. Onze zoon van nu bijna 4 is een lichte slaper. Op avonden zoals deze heeft hij veel ‘last’ van de wind. Maar ook bij flinke regenbuien gaat hij niet zomaar slapen of wordt hij snel wakker. We weten ondertussen niet zo goed meer hoe we ermee om moeten gaan. We zijn uiteraard luchtig over het weer, hebben al positieve associaties proberen te geven(wind is voor bootjes, regen voor de plantjes). Maar toch blijft het een lastig punt.
Zijn er meer ouders die dit ervaren met jonge kinderen? Hoe los je dit nou t beste op? We willen best streng zijn, maar feit blijft dat t weer m op zo’n moment uit zijn slaap houdt.
Quincy2 schreef:
11-02-2020 07:22
Ik vind dat doemdenken dat je er tot ze het huis uitgaan aan vast zit als ze één keer in je bed slapen, als ze echt die extra aandacht nodig hebben, nogal overdreven ;-)

Ik vind het ook nogal onlogisch. Als kinderen zó snel aan iets wennen, wennen ze dus net zo snel aan iets anders. Probleem opgelost.
Sharing* schreef:
09-02-2020 19:33
Hier nog steeds de leukste, fijne herinneringen: met z'n allen in het grote bed, film / dvd (little house of the prairie, sound of music) en soep. Heerlijk soep eten in bed.
Nog steeds beste recept en dan heerlijk slapen.
Hier ook inderdaad!
Wanneer ik als kind wat angstig was in de avond zorgde mijn ouders voor een fijn plekje in bed, gingen ze voorlezen, verhalen vertellen of keken we tv met wat warms te drinken.
Heerlijke herinneringen heb ik daaraan!

Wij doen nu hetzelfde bij onze kinderen, helemaal tijdens een storm of wat drukke dagen (dan slaapt de oudste nu eenmaal minder goed).
Soms is het echt wel vervelend, onze avonden zijn best druk, maar ze zijn uiteindelijk maar zo'n korte periode klein...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven