Rages van vroeger

14-08-2008 17:11 511 berichten
All Stars

Batmanplaatjes

Diddle

Elastieken

Flippo

Furby

Hoelahoep

Jojo-en

Lepeltjes (souveniers)

Lolobal

Maneschijf

Monchhichi's (knuffelaapjes)

Plakhandjes

Pokémon

Rubik's cube

Scoobidoo

Sigarenbandjes verzamelen

Skatebike

Slime

Smurfensnot

Speldjes verzamelen

Suikerzakjes sparen

Tamagotchi

Thunderbirdsplaatjes

Yu-Gi-Oh

Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
Alle reacties Link kopieren
Buitenspelletjes:

een soort plastic frietscheppen waarin je een bal moest overgooien

een soort plastic ei aan twee lange nylon draden met handvaten eraan. Als je die draden uit elkaar trok schoot de bal naar de andere kant.

Valt niet mee om te omschrijven, weet iemand nog hoe dit heet?
mahna mahna tuduuuudududu
Zoem-zoem bal?

Zo noemden wij het.
Wat een leuk topic zeg, had het nog niet eerder gezien.

Ben al oud, dus ben benieuwd of mensen hier het herkennen.

In mijn tijd ging je met een KLM-koffertje (in het rood en blauw) naar school. Of met een pukkel, een soort schouder-legertas.

Strakke ribcordbroeken/spijkerbroeken van Lee als je ''blues'' was, wijde (terlenka?)als je ''soul" was'. Meer smaken hadden we toen niet.

Mobylettes en Vespa (Ciao) brommers voor de meisjes, Kreidler en Zundapp voor de jongens, liefst met zoveel mogelijk chroom.

Eén van de eerste computerspelletjes die wij speelden was ''space invaders''. Daar had je van die kasten van. Waren we zwaar verslaafd aan.

En we rookten heel stoer van die hele lange dunne sigaartjes uit pakjes van 10 of zo (of Belinda-sigaretten).
http://www.youtube.com/watch?v=92YjCpXBucE

de punica oase

Ted's Familie Spel show!
ja de oude geurpennen verslaafd was ik eraan

leuke tijd groetjes anja
Die ballen zijn er nog steeds
Plaatjes van prinses Diana verzamelen.

De kakballenrage van de jaren 80:

Collegesjaals, hoe breder des te hipper, de boblijn in je haren, collegeschoenen en zo'n lange, donkerblauwe jas...... Had je dat NIET, hoorde je er NIET bij.

Ik viel dus buiten de collegeboot.....
Punk, buttons op je pukkel, legerjassen en schoenen bij Humpie Dumpie en dan die te gekke " Arafatsjaal" , je ziet 'm nu ook, maar dan in allerlei kleuren.

Madness, UB 40, Level 42 en baggy trousers.....
quote:Bloesie schreef op 21 mei 2010 @ 21:42:

Punk, buttons op je pukkel, legerjassen en schoenen bij Humpie Dumpie en dan die te gekke " Arafatsjaal" , je ziet 'm nu ook, maar dan in allerlei kleuren.

Madness, UB 40, Level 42 en baggy trousers.....En nog steeds All-Stars en blowen..
Je weet toch!
Paradiso..
Je weet toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven